Com pareu la moto?

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
jordi__99
Presentats
Entrades: 283
Membre des de: dv. feb. 02, 2007 9:07 pm

Entrada Autor: jordi__99 » dj. abr. 26, 2007 6:13 pm

miquelpericas ha escrit:
jordi ha escrit:Hola,

Jo tambe paro la moto amb la clau. Despres posso l'estribera esquerra al disc :D

Salutacions
Què tal l'estribera-candau de LUMA?
Hola Miquel!!

Dons al començament no t'acabes de trobar, et notes estrany pero amb un parell de semanes t'he acabes adaptant i com si fos l'estribera original

Salutacions

Avatar de l’usuari
SetCincTres
Presentats
Entrades: 457
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 3:30 pm
Ubicació: BAIX MARESME--VILASSAR DE DALT

Entrada Autor: SetCincTres » dt. maig 01, 2007 11:31 am

Hola.

Jo paro la moto amb el boto vermell, i no se qui va ser amb va dir que era millor fer-ho amb el boto, no amb feu dir el perque, ara be si quan pareu la moto esta funcionant el ventilador del radiador i la pareu amb la clau, el ventilador tambe es para i no dexeiu refredar el circuit i la temperatura del refrigerant queda alta , en camvi si es para amb el boto vermell el ventilador segueix funcionant fins que el circuit queda a la temperatura normal.
PER SOBRE DE TOT L'AMISTAT


JAUME I Mª ANGELS

Avatar de l’usuari
roger
Presentats
Entrades: 345
Membre des de: dc. gen. 10, 2007 2:59 pm
Ubicació: Andorra la Vella

Entrada Autor: roger » dt. maig 01, 2007 11:45 am

Jo també amb la clau, el boto se que existeix pero no el faix servir. :D
Roger
VStrom dl650 k7

Imatge

Avatar de l’usuari
juigmont
Presentats
Entrades: 9
Membre des de: dj. març 22, 2007 12:49 pm
Ubicació: Igualada (Anoia)

Entrada Autor: juigmont » dt. maig 01, 2007 12:59 pm

Setcinqtres escrigué:

quan pareu la moto esta funcionant el ventilador del radiador i la pareu amb la clau, el ventilador tambe es para i no dexeiu refredar el circuit i la temperatura del refrigerant queda alta , en camvi si es para amb el boto vermell el ventilador segueix funcionant fins que el circuit queda a la temperatura normal.

El millor per refredar la moto es que el motor no hi treballi, i per que no hi treballi el millor es aturar-ho.

Jo faig servir la clau, bloqueig de la direcció i piton
Errar es humano.....
pero echarle la culpa a otro es mas humano todavia

Avatar de l’usuari
Albert GS
Presentats
Entrades: 20
Membre des de: dv. abr. 27, 2007 11:34 pm
Ubicació: Granollers
Contacta:

Entrada Autor: Albert GS » dt. maig 01, 2007 2:06 pm

Jo la paro amb la clau per dos motius.

1-Si paro amb el boto vermell es molt probable que em deixi les claus i els llums encesos amb el que aixo comporta, quan vas a buscar la moto ja no hi ha deu que l´arrenqui.

2-Sempre he entes que el boto vermell es per emergencia.

Salut
Imatge

Avatar de l’usuari
Josey Wales
Presentats
Entrades: 1758
Membre des de: dt. gen. 09, 2007 3:28 am
Ubicació: Manresa (Bages)

Entrada Autor: Josey Wales » dt. maig 01, 2007 5:20 pm

Doncs jo ho he mirat perquè la veritat, ho faig tan automàticament que ni sabia bé com ho feia :D .

Hi han moltes possibilitats però:
Si és en un lloc pla i ample i no cal fer maniobres, arribo reduïnt o frenant, apreto l'embragatge i paro pel botó.
Si és en lloc pla però on cal maniobrar per aparcar, arribo i poso punt mort, llavors parar amb la clau.
Si és en baixada, reduïr, embragatge i botó.
Si és en pujada, reduír, embragatge i pota de cabra.

Després, sempre bloquejar direcció, cadenats de protecció psicològica, etc.

Sempre al parar pel botó, el torno a posar bé. Igualment sempre has de mirar per si te l'han remenat... :P
AlbertGS ha escrit: Si paro amb el boto vermell es molt probable que em deixi les claus i els llums encesos amb el que aixo comporta, quan vas a buscar la moto ja no hi ha deu que l´arrenqui.
Com a norma, les claus, MAI s'han de deixar a la moto per res. Sempre al baixar s'han de treure i endur-se-les. Ara, potser és en el garatge de casa que les hi deixes posades. Llavors si t'hi acostumes, un dia te les pots deixar pel carrer....

I sí, al parar la moto ja es comença a refredar, però el ventilador és per evitar un excés d'escalfor que es pugui haver acumulat i que faci malbé segons quines parts del circuit (algunes juntes o gomes suposo) diria jo.
El meu ventilador no funciona gaire, perquè en ruta no s'escalfa tant (sols en embussos per ciutat o així) però algún cop he pensat de posar-li un tancador per forçar-li la refrigeració, com es feia abans en els cotxes. :D
ImatgeUnforgiven

joanen
Presentats
Entrades: 12
Membre des de: dv. abr. 27, 2007 7:11 pm
Ubicació: Sabadellenc resident a Manresa.
Contacta:

Metode usual.

Entrada Autor: joanen » dt. maig 01, 2007 5:47 pm

Bones.

Jo normal, normalment, sense voler trec la pota cabra i la moto s'atura.
Fet això, trec la clau, bloquejo el manillar i marxo.
No es la meva intenció aturar el motor treient la pota, però no se perque, es un gest que em surt automàtic, jejejeje.

V'sss a tots. :)

Avatar de l’usuari
Rocosaki
Presentats
Entrades: 21
Membre des de: dt. abr. 24, 2007 3:01 pm
Ubicació: Girona
Contacta:

Entrada Autor: Rocosaki » dt. maig 01, 2007 11:08 pm

Doncs primer poso el punt mort. Després apago l'enllumenat, que així dura més la bateria (amb les meves relíquies ho puc fer, amb les moto actuals això és força impossible), i l'apago amb la clau tot bloquejant el manillar. Abans de bloquejar el manillar ja he posat la pota de cabra.
Imatge

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dc. maig 02, 2007 9:15 am

SetCincTres ha escrit:Hola.

Jo paro la moto amb el boto vermell, i no se qui va ser amb va dir que era millor fer-ho amb el boto, no amb feu dir el perque, ara be si quan pareu la moto esta funcionant el ventilador del radiador i la pareu amb la clau, el ventilador tambe es para i no dexeiu refredar el circuit i la temperatura del refrigerant queda alta , en camvi si es para amb el boto vermell el ventilador segueix funcionant fins que el circuit queda a la temperatura normal.
Correcte, noi.

Ja som dos els que ho fem. :wink:
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
Albert GS
Presentats
Entrades: 20
Membre des de: dv. abr. 27, 2007 11:34 pm
Ubicació: Granollers
Contacta:

Entrada Autor: Albert GS » dj. maig 03, 2007 1:48 am

Josey Wales ha escrit: Com a norma, les claus, MAI s'han de deixar a la moto per res. Sempre al baixar s'han de treure i endur-se-les. Ara, potser és en el garatge de casa que les hi deixes posades. Llavors si t'hi acostumes, un dia te les pots deixar pel carrer....
Si, si...al carrer em deixava les claus possades, pero a Granollers la gent es de confiança :) :)
Imatge

Avatar de l’usuari
MadMan
Presentats
Entrades: 49
Membre des de: dg. maig 06, 2007 10:31 pm
Ubicació: BaRCeLoNa
Contacta:

Re: Com pareu la moto?

Entrada Autor: MadMan » dc. maig 09, 2007 9:13 pm

Steelman ha escrit: Va parar la moto amb el boto d´emergencia
Va posar la palanca de reserva de la moto en posicio OFF
Va treure la clau i va marxar

Despres de tota aquest demostracio per parar la moto, va marxar sense posar cap antirobo, tanta cosa per parar la moto i res per que no te la robin!!!
Doncs això també ho fa un amic meu i em va explicar la raó, es una mida de seguretat, normalment hi ha molt xorisso que no s'adona de que el botó esta en OFF i al intentar emportar-se la moto es pensa que esta espatllada i la deixa i si això ho combinas amb la palanca de reserva definitivament el tiu es pensa que estaba sense protecció perque es una merda de moto que no engega... Bueno, aquest era el seu raonament, encara que també en tenia alarma.
SetCincTres ha escrit:o paro la moto amb el boto vermell, i no se qui va ser amb va dir que era millor fer-ho amb el boto, no amb feu dir el perque, ara be si quan pareu la moto esta funcionant el ventilador del radiador i la pareu amb la clau, el ventilador tambe es para i no dexeiu refredar el circuit i la temperatura del refrigerant queda alta , en camvi si es para amb el boto vermell el ventilador segueix funcionant fins que el circuit queda a la temperatura normal.
Doncs això no es correcte, perque un cop aturat el motor encara que deixis el contacte donat perque el electro-ventilador funcioni l'unic que aconsegueixes es gastar batería per no res...

El motor a les motos (als cotxes es diferent per la posició del motor) es refrigera en marxa perque corre aigua gracies a la bomba i la diferencia de la temperatura de l'aigua amb la temperatura del motor refreda, en parat, a les motos, l'aigua es queda estancada (als cotxes encara circula mes a poc a poc) i si deixas el ventilador engegat l'unic que fas en refredar una aigua que esta aturada al radiador i no refreda gens el motor.

Avatar de l’usuari
Rutilo
Presentats
Entrades: 427
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 1:02 am
Ubicació: Alboraia (Valencia)

Entrada Autor: Rutilo » dc. maig 09, 2007 11:53 pm

tonet ha escrit:
James_Bond ha escrit:
Jo paro la moto a la "valenciana" es a dir faig servir la pota de cabra.
T'he pillat James. Tu has encetat la caixa del trons aquesta vegada :oops: :oops: :oops:
Jo no volia dir res sobre aquest tema perque diga el que diga no ha d'aprofitar per res :roll: :roll: :roll: :roll:
Que conste que jo estava calladet, al aguait, peroooo............

A L'Horta Nord del P.V. primer de tot parem la moto, fent servir el frens, despres posem el punt mort, baixem la pota de cabra, parem el motor amb la clau, posem el candau, i em particular jo agafo el cardan per mes seguretat.

:P :P :P :P :P

Adeeeeeuuuuu

Respon

Torna a “General”