Doncs jo ho he mirat perquè la veritat, ho faig tan automàticament que ni sabia bé com ho feia :D .
Hi han moltes possibilitats però:
Si és en un lloc pla i ample i no cal fer maniobres, arribo reduïnt o frenant, apreto l'embragatge i paro pel botó.
Si és en lloc pla però on cal maniobrar per aparcar, arribo i poso punt mort, llavors parar amb la clau.
Si és en baixada, reduïr, embragatge i botó.
Si és en pujada, reduír, embragatge i pota de cabra.
Després, sempre bloquejar direcció, cadenats de protecció psicològica, etc.
Sempre al parar pel botó, el torno a posar bé. Igualment sempre has de mirar per si te l'han remenat... :P
AlbertGS ha escrit: Si paro amb el boto vermell es molt probable que em deixi les claus i els llums encesos amb el que aixo comporta, quan vas a buscar la moto ja no hi ha deu que l´arrenqui.
Com a norma, les claus, MAI s'han de deixar a la moto per res. Sempre al baixar s'han de treure i endur-se-les. Ara, potser és en el garatge de casa que les hi deixes posades. Llavors si t'hi acostumes, un dia te les pots deixar pel carrer....
I sí, al parar la moto ja es comença a refredar, però el ventilador és per evitar un excés d'escalfor que es pugui haver acumulat i que faci malbé segons quines parts del circuit (algunes juntes o gomes suposo) diria jo.
El meu ventilador no funciona gaire, perquè en ruta no s'escalfa tant (sols en embussos per ciutat o així) però algún cop he pensat de posar-li un tancador per forçar-li la refrigeració, com es feia abans en els cotxes. :D