Pensant en la futura BMW F-800- GS

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Terraxaman
Presentats
Entrades: 544
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:19 am
Ubicació: Montseny-Les Guilleries
Contacta:

Pensant en la futura BMW F-800- GS

Entrada Autor: Terraxaman » dv. maig 04, 2007 9:06 pm

Hola nois/es:

Davant l'avalantxa de Varaderos que ens ha caigut i ens caura pel damunt us presento les meves experiències damunt de la que crec que serà l'aposta de BMW per a les noves GS.


Ja fa molt de temps van aparèixer per diferents fòrums muntatges sobre la possible i desitjada F-800-GS, aproximadament quelcom semblan a aixó:
Imatge
De moment no hi ha res, en la mesura en que la 1200 GS, o la seva germana la Adv. Continuen dominant el panoràma de les maxitrails amb veleitats off-road. (Ho sento negretes, però les xifres canten)
Per la meva part –com ja he manifestat repetidamet- estic encantat amb el meu videt groc i com sigui que la meva situació econòmica no és molt abundant, em dóna la sensació de que aquesta serà la meva darrera moto, i de moment, no tinc cap intenció de canviar-la... però... mai es pot dir allò de: “d’aquesta aigua no en beuré...”
Ja fa un temps em va sortir la possibilitat de provar la F-800- S, i aquests dies, la seva germana més domèstica la F-800-ST que segons sembla, al menys en la seva part motor bicilindric el·laborat per BMW en col·laboració amb Rotax, seràn la base damunt la cual construiran la que potser serà la futura trail de BMW.
A veure:
La S:
Imatge

La ST

Imatge [/img]

Com podeu observar son dos màquines amb una estètica molt actual, precioses, a mí m’agrada més el toc més clàssic de la ST, però reconec que totes dues fan girarel cap quan pasent, el disseny agosserat de la S i una mica més assenyat de la ST, van acompanyades d’algunes innovacions tècniques interessants... a les que BMW, però també i a una certa distància d’altres marques punteres, ja ens tenen acostumats: ordenador de a bord, abs, etc., etc.

Imatge

Imatge

Una de les coses que més em cridava l’atenció era la transmissió per corretja, abans pensava que no s’atrevirien a fer una GS amb corretja, però la Ulyses de Buell ja la du, i ara després d’uns quants Qms. Al damunt d’aquestes màquines, i tenint en compte la utilització que se’n farà d’elles doncs ja no ho tinc tan clar, es tractaria de protegir-les ben bé de pedres, fang, i d’altres coses, no crec que sigui un problema tècnicament insalvable.
Respecte a les GS darreres, ha desaparegut el telelever –quina làstima!, els que ho heu provat ja m’enteneu- sustituit per unes forquilles “normals”, l’unica diferència entre la S i la ST és la graduació –es diu tarat- o duresa de les suspensions, crec que son idèntiques en recorregut, de tota manera tant en un cas com en l’altre tant les del devant com les del darrera compleixen perfectament el seu paper. Haig de dir que amb la ST, amb una mica més de confiança, l’entrada a corba amb l’asfalt en no massa bon estat i una mica humit, m’ha donat algunes petites bandejades del darrera, res de significatiu, però no he aconseguit res similar a la sensació d’anar sobre rails que tinc amb la GS, deu de ser el pes?...
Tothom m’havia advertit que aquestes joguines, en particular la S, són un “pepino”, bé la ST està molt més domesticada, amb totes dues pots anar a baixes però cal jogar amb l’embragament, més amb la S, com correspon a una Sport que comença a mostrar les seves veritables possibilitats per damunt de les 4000-5000 rpm, totes dues –en comparació a la GS- t’obliguen a una conducció molt més exigent i malgrat els més de 1200 Qms. De moment, no he aconseguit sentir-me veritablement a gust en particular en carreteres molt revirades, de muntanya, amb el terra mullat, amb sorra, pedretes i tot aixó que ens trobem per aquí.
Imatge

Imatge

Si la tingués més temps la ST, crec que podria fer-me amb ella amb relativa facilitat, de moment ja he aconseguit fer alguna corba a 5000 rpm i a uns 110-120 Kms/h, crec que totes dues màquines tenen “casta” i prometre, prometen força.
Acceleració en tenen i molta, a la S és més evident, te més “patada”, cap problema per avançar camions a l’Eix Transexual, en pujada, baixada o el que sigui, el canvi suau –en comparació al de la GS- s’engrana bé i la 6, es una sisena de veritat. Amb la S, és més fàcil quedar-te sense punts amb més facilitat, però a la ST no li manca res, tira... i tira molt, no la he forçat gens però no crec que tingués gaires problemes en arribar molt a prop dels 200 Kms/h, no?, els que en teniu una ja direu...
No m’agrada el soroll que despren l’escapament sembla el d’una motofeber, com tampoc m’agrada el soroll dels frens –més sorollosos en la S-, ni el soroll de la corretja. I diuent que son més silencioses que les carenes? –potser sí!- que el cardan? –no m’ho ha semblat... Els sorolls són més evidents en la S a baixes revolucions, d’acord és una sport, però en algun moment hauràs de baixar-te de la moto no? I et caldrà reduir... En aquest sentit també la ST –pel meu gust- guanya per golejada.
La frenada considerable, sobrades, el servo agradable, l’ABS, evidentment no l’he fet saltar en cap moment, però s’agraeix psicològicament, hi és allà pel que pugui ser... La iluminació nocturna bona, suficient per a viatjar de nit, hi tenen l’opció dels antiboires de fàbrica.
Un altre aspecte on la ST és més agradable és en la posició de conducció, en la S, molt més racing, aviat les “muñecas” es troben fatigades, podria arribar a ser una tortura un viatge de més de 1000 Qms. Es pot fer, es clar, jo vaig anar a Vigo amb un Vespino, però l’esquena, nuca i la panxa que es clava en el dipossit aviat et faran dessistir, en aquest sentit la ST és molt més racional, tot i que jo encara pujaria i examplaria el manillar per poder anar dret. La posició de les cames i la del pedal del fré no estan ressoltes a la meva satisfacció però es clar, la moto és petita pel meu tamany.

Imatge
Imatge

Jo els possaria més protecció aerodinàmica, la pantalla en la S es testimonial, més sembla una naked que una S, en la ST, malgrat tot jo considero necessària una pantalla més alta, doncs el coll se’n ressent.
L’Habitat natural de totes dues crec, són les carreteres amb més rectes que corbes, les autopistes, amb la ST es fa evident, amb la S un rulito de 100-120 Qms. Per carreteres de corbes i bon asfalt, amb els colegues es pot dur a terme amb correcció, però que quedi clar, no es una cbr 1000, ni molt menys, però tampoc és una turisme normal, sinò
un punt intermig, deuen saber ben bé a quin públic va destinada.

Resumint, són dos bones màquines, però no extraordinàries, la S no la necessito per a res, la ST podria arribar a ser una bona màquina utilitària, amb algunes modificacions ergonòmiques, doncs el consum, i el manteniment son senzills i assequibles, segur que un cop solucionats els problemes que estan tenint de disseny tècnic serà una gran màquina amb molta sortida.
Però...
Imagino que aquest mateix motor amb unes relacions de canvi que li donint més baixos, una entrega de potència més uniforme, amb unes suspensions més llargues i –si us plau!- amb telever serà una ferma candidata a reina de la seva categoria...
Imatge

Imatge

Jo continuaré trovant a faltar les delícies del boxer, però són els temps que corren.



V'ssssssssssss

Avatar de l’usuari
Tonet
Presentats
Entrades: 891
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:06 am
Ubicació: La Valldigna, Safor (P.V)

Entrada Autor: Tonet » dv. maig 04, 2007 9:28 pm

Joer Josep. Quin resum de sensacions!!!!! :shock: :shock: :shock: :bow :bow :bow

Potser algú del foro ara dirà que BMW t'ha passat algun maleti amb diners :twisted: :twisted: :twisted: però pel que he llegit... Ni el SM 30, ni motociclismo, ni solo moto...
Molt bé m'agradat com ho planteges. A més, trobe molt encertades les teves conclusions. Sobre tot la del telelever. Realment per saber-ho, hi ha que provar-ho.
... eppur si muove.!!!

Avatar de l’usuari
QSC
Presentats
Entrades: 1304
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:37 am
Ubicació: >>> Jordi i Júlia <<< (Sabadell)

Entrada Autor: QSC » dv. maig 04, 2007 10:01 pm

Ja està be !!!!!

Perquè no expliqueu d'una vegada aquestes "DELÍCIES DEL BOXER", au va.... a veure si sou capaços de donar un raonament convincent.

V'sssssssssss

Avatar de l’usuari
Terraxaman
Presentats
Entrades: 544
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:19 am
Ubicació: Montseny-Les Guilleries
Contacta:

Entrada Autor: Terraxaman » dv. maig 04, 2007 10:31 pm

Hola nois/es

QSC ha escrit:Ja està be !!!!!

Perquè no expliqueu d'una vegada aquestes "DELÍCIES DEL BOXER", au va.... a veure si sou capaços de donar un raonament convincent.

V'sssssssssss
I tu pots explicar-nos que sents quant et mires en els ulls de la Júlia????!!!
O de quin color és l'infinit???
Ai, Jordi! hi ha coses que quan intentes trasmetre-les a paraules esdevenen buides...
Jo sé que la V-Storm és una gran màquina, que la Varadero es collonoduda, que les Deauville no els hi van gaire al darrera, que la Pan i la Goldwind són la reostia!, fins i tot que les BMW serie K, o les HD, Ducati, i tantes altres, també ho són, però... el boxer... és una altre cosa... s'ha de provar... t'has d'acostumar, potser que no t'agradi ni gota -en conec algun- i te'n vulguis desfer ja, però... molts motards que van arribar a conèixer el boxer s'hi queden per sempre... perquè?...si et parlo de un determinat tipus de vibracions en absolut molestes, però si úniques, si et parlo d'una resposta al gas que sembla tosca al principi però que s'esdevé amb molt poc temps acaronadora, substancial, com ha de ser!, si et dic que per darrera del rugit del motor i ha una melodia diferent a la de qualsevol altre motor, com si una munió d'angelets entonés un himne de lloança al creador, etc., etc., etc., diries que exagero que me'n vaig de l'olla, que no serà per tant... i potser freda, objectiva, científicament, tindràs tota la raó...
Però des de quan el tema de les motos el valorem freda, científica, objectivament?...
La moto és una passió. Pots explicar amb paraules que sents quant fas l'amor?

V'ssssssssssss

Avatar de l’usuari
Siono1000
Presentats
Entrades: 2517
Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
Ubicació: Baix Empordà

Entrada Autor: Siono1000 » dv. maig 04, 2007 10:42 pm

Molt bona "prova"...es nota que no hi ha maletins pel mitg. :wink:

Aquestes son en certa manera les conclusions que trovem a faltar en les revistes del gremi. L'analisis d'una moto desde la perspectiva d'un usuari, sensa coaccions de cap mena. Felicitats pels raonaments subjectius, com no poden ser de cap altre manera.

Hasta m'han entrat ganes de provar-la...a mi ¡¡¡ jo que no soc gens partidari de pujar a cap moto que no voldré o podré comprar.

En el tema del Boxer...prefereixo't seguir sent un ignorant, tot i que desitjo que quand tingui l'edad adecuade segueixin fabricant-los. :lol:

Salutacions.
Salut i kilómetres

Avatar de l’usuari
QSC
Presentats
Entrades: 1304
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:37 am
Ubicació: >>> Jordi i Júlia <<< (Sabadell)

Entrada Autor: QSC » dv. maig 04, 2007 11:13 pm

Estimat Eduard ... haver-ho dit abans !!!!!. Al tractar-se d'un enamorament de lo mes romàntic fregant la sensació esotèrica ...no he d'objectar res mes.

Es que jo em pensava que això del boxer era mereixedor d'apreciacions mes tècniques. En fi..... quina ignorància la meva.

Una abraçada

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » ds. maig 05, 2007 11:14 am

Osti, Terraxaman...bones apreciacions!!! La veritat que m'agrada més llegir els comentaris de la gent normal que no pas la dels provadors de revistes.

Imatge
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
Atramuntanat
Presentats
Entrades: 734
Membre des de: dt. gen. 09, 2007 1:26 pm
Ubicació: Sant Feliu de Guixols - MGM 13254

Entrada Autor: Atramuntanat » ds. maig 05, 2007 12:01 pm

terra

provador oficial espiritual de BMW 8)

ja pot anar encarregant tarjetes de visita :wink:
Erg Chebbi - Merzouga

Imatge

Bayerische Motoren Werke R 1200 GS Ifigenia

Avatar de l’usuari
JoanF
Presentats
Entrades: 4333
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 6:31 pm
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: JoanF » ds. maig 05, 2007 1:48 pm

Randy-650 ha escrit:Osti, Terraxaman...bones apreciacions!!! La veritat que m'agrada més llegir els comentaris de la gent normal que no pas la dels provadors de revistes.

Imatge

Normal????

On la trobes tu la normalitat en aquest senyor? És un fora de sèrie!!!!!.
:bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :form :form :form :form :form

Avatar de l’usuari
Angel
Presentats
Entrades: 1284
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:37 pm
Ubicació: Vilafranca del Penedès

Entrada Autor: Angel » ds. maig 05, 2007 5:31 pm

Bones, Eduard.

En trec el barret davant aquesta comparativa que ens has fet. Potser des d’un punt de vista mes aviat personal que no pas tècnic, però que en definitiva es això el que volem conèixer el usuaris de la moto.
Una cosa Terra. Amb la teva alçada aquesta moto et va una mica petita, i es que com la GS.... :wink:

Salutacions.
Salutacions moteres.

Respon

Torna a “General”