Per Què BMW Domina El Mercat De Les Motos?

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Molinenc
Presentats
Entrades: 921
Membre des de: dt. maig 19, 2009 7:33 am
Ubicació: Molins de rei

Re: Per Què BMW Domina El Mercat De Les Motos?

Entrada Autor: Molinenc » dj. nov. 14, 2013 8:23 pm

Doncs jo crec que a part del Marketing i el pla select, que deu ajudar i molt a les ventes, sincerament, penso que simplement BMW esta de moda.

Com fa uns anys estava de moda Honda, ara esta de moda BMW, i la raça humana li encanta esta de moda. :cool:

Oju! i que consti que BMW crec que fa molt bones motos (tot i que mai n'he tingut cap, i ni tant sols he pogut fer uns km en cap d'elles), però "desde fora", semblen bones motos, i si em sobrés la pasta ja tindria una GS d'aquestes segurament.

Avatar de l’usuari
Esparver
Presentats
Entrades: 88
Membre des de: dt. oct. 29, 2013 11:19 pm
Ubicació: Taradell
Contacta:

Re: Per Què BMW Domina El Mercat De Les Motos?

Entrada Autor: Esparver » dj. nov. 14, 2013 9:02 pm

En quina base es mira això de que dominen? perque en temps de crisi es lo únic que es ven? potser perque la clientela habitual de la marca, tenen menys problemes que les de altres marques, tot i així, motos de carretera/trail d'alta cilindrada, jo en veig moltes......i em plantejo, com en época de crisi, hi pot haver tanta moto tant cara circulant?

En época normal, segurament altres motos es vendrien molt mes........també hi fa el tema de preus de segons quins models, que amb un preu diferent , serien molt mes venuts.

Per cert, venen mes GS que Scoopy's a Espanya els de BMW?

Salut

Sam

Avatar de l’usuari
Jl61
Presentats
Entrades: 932
Membre des de: dv. des. 21, 2012 9:14 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Per Què BMW Domina El Mercat De Les Motos?

Entrada Autor: Jl61 » dj. nov. 14, 2013 9:27 pm

Jo he tingut alguna que altra marca i .......
totes van de conya.
Pero després de provar la meva primera RT,
crec que em vaig tornar bmwista
ljl

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Per Què BMW Domina El Mercat De Les Motos?

Entrada Autor: Jordi » dj. nov. 14, 2013 9:55 pm

Jo tan sols hi trobo una pega a la meva Adv, la posició dels botons, sembla que la van decidir durant l'Octoberferst.
Ara be, una vegada he trobat i comprat una Adventure ben cuidada i conservada, cada vegada que l'agafo em pregunto com es possible que hagi anat tant de temps amb la Vstrom, amb aquelles suspensions i aquells frens. Fins i tot opino que no haurien d'haver passat la homologació.

Estic molt content amb la GS-Adventure i em sembla que tots els que em coneixeu ho heu notat. Segurament es psicològic però ara em sento mes acoblat a la moto.

Cada moto te les seves ventatges i inconvenients (les BMW's també), però cap altre te el Telelever i això la converteix en U-NI-CA.

Jordi "Prony"
Jordi l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. nov. 14, 2013 9:58 pm, en total s’ha editat 3 vegades.

Avatar de l’usuari
Unboncatala
Presentats
Entrades: 162
Membre des de: dv. oct. 11, 2013 7:06 pm
Ubicació: Lleida
Contacta:

Re: Per Què BMW Domina El Mercat De Les Motos?

Entrada Autor: Unboncatala » dj. nov. 14, 2013 10:14 pm

[quote user="Prony" post="246546"]Jo tan sols hi trobo una pega a la meva Adv, la posició dels botons, sembla que la van decidir durant l'Octoberferst.
Ara be, una vegada he trobat i comprat una Adventure ben cuidada i conservada, cada vegada que l'agafo em pregunto com es possible que hagi anat tant de temps amb la Vstrom, amb aquelles suspensions i aquells frens. Fins i tot opino que no haurien d'haver passat la homologació.

Estic molt content amb la GS-Adventure i em sembla que tots els que em coneixeu ho heu notat. Segurament es psicològic però ara em sento mes acoblat a la moto.

Cada moto te les seves ventatges i inconvenients (les BMW's també), però cap altre te el Telelever i això la converteix en U-NI-CA.

Jordi "Prony"[/quote]

Diuen que amb una GSA es sol crear un vincle més especial que amb qualsevol altra moto. Serà perquè a sobre d'ella et sents aventurer, et sens còmode... no sé. Jo estic content amb la meva Versys, tot i que vull canviar-me-la per alguna més adient per offroad. Una 990 Adventure, o una 800 GS, o una Tiger, o una Tenere... :burrucat

Pd. De moment res més que estalviar :foracat
Unboncatala l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. nov. 14, 2013 10:14 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Per Què BMW Domina El Mercat De Les Motos?

Entrada Autor: Randy-650 » dj. nov. 14, 2013 10:36 pm

[quote user="Trencaferro" post="246516"][quote user="Xavmar" post="246500"][quote user="Randy-650" post="246479"]Jo no en tinc ni n'he tingut mai cap. La tindré algun dia una d'aquesta marca? Jo crec que __.

Aviam què n'opinen els entesos..... :computer[/quote]

No ens coneixem, malauradament no hem sortit mai plegats, però interpretant els teus comentaris quasi segur algun dia tindràs una GS1200, mira que no poso BMW, sinó GS1200.
Es una gran moto, rutera, còmoda que pots anar tranquil•lament i si vols moooolt ràpid.
Per mi la gran diferencia amb les altres es el Telelever i el Paralever que et fan la conducció moooolt fàcil i et treuen de possibles problemes.
:jajacat :jajacat :jajacat[/quote]


En Randy amb una BMW, i a sobre una GS??? :b9 :b9 :b9

Lo dels parleleves i teletubilevers s'ha d'anar amb compte, et fa la conducció facil fins que t'acostumes a conduir enganyat i arriva el dia que entres més apurat del compte iiiii... Coi, la forquilla no s'enfonsa, he apurat massa i ara resulta que hi ha una cosa que es diu inercia i gravetat, iiii.... Puffff.[/quote]

Xavmar, doncs vas molt aquivocat. Jo el que no voldré mai és una moto que m'ho faci fàcil. M'agrada tant anar em moto que disfruto i gaudeixo totes les carencies de la moto. La GS l'he portat, i personalment no em retransmet res. Que no dic que no sigui molt bona moto, però no és el meu estil. La GS. 1000 si que ho era, però és altre història.

Trencaferro, em coneixes, eh? jejejejejeeee
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
Jesus
Presentats
Entrades: 3559
Membre des de: dj. feb. 04, 2010 10:55 am
Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA

Re: Per Què BMW Domina El Mercat De Les Motos?

Entrada Autor: Jesus » dj. nov. 14, 2013 11:43 pm

Randy, crec que no l'has provat prou temps...a mi al 2005 me la van deixar per fer un vol...i venint de moto japonesa RR...em va semblar una cafetera...després al 2008 me la van deixar tot un dia...i carai...ja li vaig agafar confiança...
Si que hi ha genit que diu que no sent la roda devantera...però no és el meu cas, la sento i li tinc molta confiança i per improvissar va de cine...pots entrar al revol frenant fins a la cuina sense perdre la traçada...això et dona una seguretat i unes sensacions úniques i ara que la d' aigua camina... m ' ho passo de meravella, tant anant per feina, com anant de passeig agafant margarides.

Salut!!! :birracat
Gas a la burra!!!

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Re: Per Què BMW Domina El Mercat De Les Motos?

Entrada Autor: Albert » dv. nov. 15, 2013 12:29 am

Holaaa,

Randyyyyy, si us plau, tu que ets especialista amb dades, m’agradaria veure a d’altres països europeus quina es la quota de mercat de BMW, i comparar-ho amb les dades d’espanya.

Especialment les dades de França. Segurament tindríem alguna sorpresa i potser podríem enfocar la conversa de forma diferent. Si nomès parlem de sensacions sempre pot ser molt aleatori.


:cool: :cool:
Sort,

Avatar de l’usuari
Trencaferro
Presentats
Entrades: 1849
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: Per Què BMW Domina El Mercat De Les Motos?

Entrada Autor: Trencaferro » dv. nov. 15, 2013 12:31 am

[quote user="Jesus" post="246560"]Randy, crec que no l'has provat prou temps...a mi al 2005 me la van deixar per fer un vol...i venint de moto japonesa RR...em va semblar una cafetera...després al 2008 me la van deixar tot un dia...i carai...ja li vaig agafar confiança...
Si que hi ha genit que diu que no sent la roda devantera...però no és el meu cas, la sento i li tinc molta confiança i per improvissar va de cine...pots entrar al revol frenant fins a la cuina sense perdre la traçada...això et dona una seguretat i unes sensacions úniques i ara que la d' aigua camina... m ' ho passo de meravella, tant anant per feina, com anant de passeig agafant margarides.

Salut!!! :birracat[/quote]

Tens raó Jesús, la cosa és com tot i acostumar-se, i vaig poder comprovar del cert que la nova camina i de valent.
La veritat que amb el color que tu la tens per mi és la més xula, i de veritat que la trovo molt guapa, però quant me la vaig mirar des de la roda del darrera i vaig veure tot aquell "budell" penjant pel costat..... :foracat Ho dic de debò, encara no entenc com no la fan amb un motor K, que després si potser seria normal. :birracat

Evidentment no diré mai d'aquesta aigua no en beuré, però a dia d'avui tenir una moto que puja menys de voltes que el cotxe :nonocat :nonocat :nonocat .

Ho sento, però crec i veig que amb aquest motor-model-marca, està passant com en el seu dia amb els TDI del grup VAG, que la gent es pensa que perquè empenyen 2000rpm són la bomba, els venien com a xurros, i no els hi diguessis pas que els diesel eren per tractors i baixells que encara s'ofenien, i lo bò és que a dia d'avui molts encara no s'han adonat que els TSI són bastant més divertits, tot i que cada vegada es van obrint més els ulls, i a sobre no treuen fum negre com els calamars, es clar que de moment els bóxers tampoc!!! :b9 :b9 :b9
Trencaferro l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. nov. 15, 2013 12:37 am, en total s’ha editat 2 vegades.
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Re: Per Què BMW Domina El Mercat De Les Motos?

Entrada Autor: Albert » dv. nov. 15, 2013 12:34 am

Holaaaa,

[quote user="Jesus" post="246518"]

... el mercat no es pot equivocar...

[/quote]

Com ho dius aixòooooo ??????

No hi res mes facilment manipulable que els mercats, i si no ves a preguntar-li al Sr. Botín i a tots els de la seva calanya !!



:picant :picant
Sort,

Avatar de l’usuari
Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Re: Per Què BMW Domina El Mercat De Les Motos?

Entrada Autor: Llagasta » dv. nov. 15, 2013 8:08 am

[quote user="Albert" post="246565"]Holaaaa,

[quote user="Jesus" post="246518"]

... el mercat no es pot equivocar...

[/quote]

Com ho dius aixòooooo ??????

No hi res mes facilment manipulable que els mercats, i si no ves a preguntar-li al Sr. Botín i a tots els de la seva calanya !!



:picant :picant[/quote]

potser en Jesus vol dir que més de 130000 usuaris de GS no es poden equivocar ... :roll:
Imatge

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Per Què BMW Domina El Mercat De Les Motos?

Entrada Autor: Jordi » dv. nov. 15, 2013 8:59 am

[quote user="Trencaferro" post="246564"]....................
Ho dic de debò, encara no entenc com no la fan amb un motor K, que després si potser seria normal.....................[/quote]

BMW té motos amb el modern motor K amb uns magnífics telelevers i paralevers. Penso que aquest motor no es "exportable" al segment trail (necesita un xassis mentre que el boxer fa de part integrant).

Per mantenir el pes dins d'uns valors acceptables i poder equipar la moto amb tanta tecnologia fa falta un motor autoportant i crec que això obliga a una arquitectura "no convencional". De fet, el motor de la 2013 es COMPLETAMENT nou, no te res a veure amb l'anterior, però un telelever sense xassis...........com el poses???

Jordi "Prony"

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Per Què BMW Domina El Mercat De Les Motos?

Entrada Autor: Steelman » dv. nov. 15, 2013 9:00 am

Potser els motor K no
Però amb els motors F (BI) ja tenen les 800.... i no son en absolut males motos.
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Re: Per Què BMW Domina El Mercat De Les Motos?

Entrada Autor: CMB » dv. nov. 15, 2013 9:46 am

Ummm

Interesant aquest tema.

Jo he tingut 2 bmw trails i la meva experiència és semibona!

Són motos molt vàlides i estan al segment tant d'equipament com de prestacions i sobretot de marcar una classe.

Molts propietaris pateixen amb silenci les múltiples averies que pateixen aquestes motos i que pasen moltes hores al taller, igual o més que altres marques. El que passa és que le servei postvenda és molt complert i la garantia, que ja has pagat durant la compra de la moto, t'ho cubreix pràcticament tot.

Ara, no en tic cap de BMW, estic a Honda i Husqvarna, no sé quina serà la propera marca, però no descarto utilitzar de nou el Select de BMW, et dona un plus de poder tornar la moto al cap de 3 anys i quedar-te tant tranquil. clar que ja ho has pagat abans econòmicament, però el servei està disponible i funciona!

Per mi BMW juga a una lliga sola i les altres marques fan el que poden al seu segment, per exemple la KTM Adventure nova, és molt bona màquina, veurem quantes es venen despres de la tirada inicial... Igual que Triumph, Honda, Yamaha, ...

Els comentaris que es fan respecte al major constructor de motos mundial, Honda, certament no miren massa el mercat Europeu, si no ja haguessin tret una Africa-Twin renova i que a un possible preu de 12.000 € faria molta canya al mercat Europeu! PErò no si posen, tal com han dit, potser algun dia sonarà la flauta, veurem...

Ah, i parlant de meravelles tecnologies, el Telever de BMW va molt bé per les curves, però no hi ha res millor que jo hagi provat com el DCT d'Honda per circular per carretera. Potser sortiran puristes de la conducció que hi trovaran algun impediment, però s'ha de reconeixer que tecnologicament és un invent brutal.

Apa, salut

Que tants caps, tants, barrets!!!!

:okcat

Avatar de l’usuari
Cesc
Presentats
Entrades: 267
Membre des de: dl. març 04, 2013 11:30 am
Ubicació: Terrassa

Re: Per Què BMW Domina El Mercat De Les Motos?

Entrada Autor: Cesc » dv. nov. 15, 2013 9:58 am

el que no s'ha dit es que les japoneses han estat uns anys retirats d'aquest sector on eran liders de vendes amb la Africa i la STenere etc etc... Ara BMW ha ocupat un mercat i una inercia dels clients a comprarl'es.

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Per Què BMW Domina El Mercat De Les Motos?

Entrada Autor: Randy-650 » dv. nov. 15, 2013 2:43 pm

[quote user="Albert" post="246563"]Holaaa,

Randyyyyy, si us plau, tu que ets especialista amb dades, m’agradaria veure a d’altres països europeus quina es la quota de mercat de BMW, i comparar-ho amb les dades d’espanya.

Especialment les dades de França. Segurament tindríem alguna sorpresa i potser podríem enfocar la conversa de forma diferent. Si nomès parlem de sensacions sempre pot ser molt aleatori.


:cool: :cool:[/quote]

Oitant, xato! Aquí les tenim:


Les 50 meilleures ventes de motos et scooters au 2ème
quadrimestre 2013


1- Yamaha YP 125 R 4 064
2- Piaggio MP3 500 LT 3 986
3 - Yamaha XP500 3 571
4- Kawasaki ER-6 2 840
5- Kawasaki Z800 2 425
6- Suzuki GSR750 2 178
7- Yamaha XJ600 2 153
8- Honda PCX 125 1 881
9- Triumph Street Triple 1 850
10- Yamaha FZ8 1 779
11- BMW R 1200 GS 1 638
12- Honda CB600F 1 567
13- Piaggio X Evo 125 1 350
14- TGB ATV 500 1 235
15- Suzuki UH 125 1 147
16- Piaggio Yourban 300 1 122
17- Kawasaki Z 750 1 077
18- Suzuki SFV 650 1 066
19- Piaggio GTS 125 1 025
20- Honda CBF 125 948
21- Suzuki AN 650 939
22- Honda CB500FA 937
23- Peugeot Satelis 125 933
24- KTM 125 Duke 911
25- Peugeot Tweet 125 908
26- BMW R 1200 RT 90027- Piaggio X10 125 834
28- Polaris Sportmax 500 831
29- Honda FES 125 823
30- Yamaha YBR 125 809
31- Can Outlander 787
32- Yamaha FJR 1300 741
33- MBK YP125 R 735
34- SYM GTS 125 735
35- Harley Davidson XLH 1200 X 718
36- Linhai HY400 714
37- Kawasaki Z 1000 701
38- Honda SH 125 AD 677
39- Piaggio MP3 300 LT 672
40- Kymco MXU 500 665
41- Yamaha YP400R 643
42- Harley-Davidson XL883 N 626
43- Honda MSX 125 617
44- Piaggio LX/LXV 125 596
45- Honda CB1000R 584
46- BMW F800 GT 557
47- Piaggio Fly 125 542
48- BMW F 800 R 538
49- Triumph Tiger 800 531
50- BMW R 1200 R 524


Marché moto scooter, 2ème quadrimestre 2013 : Le
classement des constructeurs *
Rang Constructeur Immats Parts


1 Yamaha 17 774 14,1 %
2 Honda 16 088 12,7 %
3 Piaggio 11 798 9,3 %
4 Kawasaki 9 328 7,4 %
5 Suzuki 8 066 6,4 %
6 BMW 7 910 6,2 %
7 Harley-Davidson 5 668 4,5 %
8 Kymco 4 722 3,7 %
9 Triumph 4 688 3,7 %
10 KTM 4 456 3,5 %
11 Peugeot 3 211 2,5 %
12 Ducati 2 840 2,2 %
13 Polaris 2 497 1,9 %
14 Sym 1 939 1,5 %
15 Can Am 1 861 1,4 %
16 TGB 1 617 1,2 %
17 Aprilia 1 465 1,1 %
18 Linhai 1 399 1,1 %
19 MBK 1 307 1 %
20 CF Moto 805 0,6 %
21 Quaddy 767 0,6 %
22 Moto Guzzi 759 0,6 %
23 Goes 721 0,5 %
24 Daelim 720 0,5 %
25 Gas Gas 682 0,5 %
26 Sherco 628 0,5 %
27 Mash 584 0,4 %
28 MV Agusta 545 0,4 %
29 Beta 528 0,4 %
30 Artic Cat 526 0,4 %
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8181
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Per Què BMW Domina El Mercat De Les Motos?

Entrada Autor: Kpeps » dv. nov. 15, 2013 6:18 pm

culleres amb el mercat Françes,la 1200 GS com els tiva i la RT deixala estar al seu segment,segons aquesta llista,qualsevol competidora de la GS no es ven ni la tercera part que aquesta i aixo te que ser una dada a nivell Europeu molt similar a tot arreu,per algo sera......ara lo que els agrada de debo als Françesos es el estil naked :birracat :birracat
Kpeps l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. nov. 15, 2013 7:10 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

Avatar de l’usuari
Jesus
Presentats
Entrades: 3559
Membre des de: dj. feb. 04, 2010 10:55 am
Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA

Re: Per Què BMW Domina El Mercat De Les Motos?

Entrada Autor: Jesus » dv. nov. 15, 2013 10:44 pm

[quote user="Llagasta" post="246589"][quote user="Albert" post="246565"]Holaaaa,

[quote user="Jesus" post="246518"]

... el mercat no es pot equivocar...

[/quote]

Com ho dius aixòooooo ??????

No hi res mes facilment manipulable que els mercats, i si no ves a preguntar-li al Sr. Botín i a tots els de la seva calanya !!



:picant :picant[/quote]

potser en Jesus vol dir que més de 130000 usuaris de GS no es poden equivocar ... :roll:[/quote]

Tu si que m' entens company!!! :okcat
Gas a la burra!!!

Avatar de l’usuari
Jesus
Presentats
Entrades: 3559
Membre des de: dj. feb. 04, 2010 10:55 am
Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA

Re: Per Què BMW Domina El Mercat De Les Motos?

Entrada Autor: Jesus » dv. nov. 15, 2013 10:47 pm

[quote user="Trencaferro" post="246564"][quote user="Jesus" post="246560"]Randy, crec que no l'has provat prou temps...a mi al 2005 me la van deixar per fer un vol...i venint de moto japonesa RR...em va semblar una cafetera...després al 2008 me la van deixar tot un dia...i carai...ja li vaig agafar confiança...
Si que hi ha genit que diu que no sent la roda devantera...però no és el meu cas, la sento i li tinc molta confiança i per improvissar va de cine...pots entrar al revol frenant fins a la cuina sense perdre la traçada...això et dona una seguretat i unes sensacions úniques i ara que la d' aigua camina... m ' ho passo de meravella, tant anant per feina, com anant de passeig agafant margarides.

Salut!!! :birracat[/quote]

Tens raó Jesús, la cosa és com tot i acostumar-se, i vaig poder comprovar del cert que la nova camina i de valent.
La veritat que amb el color que tu la tens per mi és la més xula, i de veritat que la trovo molt guapa, però quant me la vaig mirar des de la roda del darrera i vaig veure tot aquell "budell" penjant pel costat..... :foracat Ho dic de debò, encara no entenc com no la fan amb un motor K, que després si potser seria normal. :birracat

Evidentment no diré mai d'aquesta aigua no en beuré, però a dia d'avui tenir una moto que puja menys de voltes que el cotxe :nonocat :nonocat :nonocat .

Ho sento, però crec i veig que amb aquest motor-model-marca, està passant com en el seu dia amb els TDI del grup VAG, que la gent es pensa que perquè empenyen 2000rpm són la bomba, els venien com a xurros, i no els hi diguessis pas que els diesel eren per tractors i baixells que encara s'ofenien, i lo bò és que a dia d'avui molts encara no s'han adonat que els TSI són bastant més divertits, tot i que cada vegada es van obrint més els ulls, i a sobre no treuen fum negre com els calamars, es clar que de moment els bóxers tampoc!!! :b9 :b9 :b9[/quote]

Follonero!!!... :666 aquesta ofensa sobre la meva estimada montura no més te la perdonaré si em convides a una bona birra!!!

Salut!!! :birracat
Gas a la burra!!!

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Per Què BMW Domina El Mercat De Les Motos?

Entrada Autor: Jordi » ds. nov. 16, 2013 11:55 am

Voleu dir que, com en el cas d'Apple (estudiat científicament) les GS's no tenen alguna cosa paranormal que acaben fen-te membre d'una especie de secta??

Hi ha gaire gent que desprès de passar per Apple hagi tornat a la informàtica convencional??
Hi ha gaire gent que desprès de passar pel Telelever hagi tornat a una forquilla convencional??

Jordi "Prony"

Respon

Torna a “General”