Per Què BMW Domina El Mercat De Les Motos?

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Unboncatala
Presentats
Entrades: 162
Membre des de: dv. oct. 11, 2013 7:06 pm
Ubicació: Lleida
Contacta:

Per Què BMW Domina El Mercat De Les Motos?

Entrada Autor: Unboncatala » dj. nov. 14, 2013 1:01 pm

Almenys per aquestes terres, BMW domina clarament el segment de les motos, i en el segment trail ja és exageradíssim.

Aportem opinions de gent que en té una, i gent que no la té, i podem parlar una mica sobre quines són les claus de l'èxit.

Jo penso bàsicament en dos motius:
1. BMW és BMW, i és una demostració de "poderío". A igualtat de condicions, o fins i tot quan la competència és millor, BMW és BMW i la competència no és BMW.

2. El plan Select. Poca gent pot pagar els 16000€ que val, per exemple, una R1200GS del tirón, per tant, l'han de financiar, i el plan Select és l'amic del comprador.

Vinga va, animeu-vos a participar i a veure si en traiem alguna cosa clara! :birracat

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Per Què BMW Domina El Mercat De Les Motos?

Entrada Autor: Randy-650 » dj. nov. 14, 2013 1:22 pm

Jo no en tinc ni n'he tingut mai cap. La tindré algun dia una d'aquesta marca? Jo crec que __.

Aviam què n'opinen els entesos..... :computer
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Per Què BMW Domina El Mercat De Les Motos?

Entrada Autor: Steelman » dj. nov. 14, 2013 1:37 pm

JO ara en tinc una
Pero la següent pot ser que no... qui ho sap.
A mi m´agraden les motos...si la que puc comprar i/o m´agrada en aquell moment és BMW doncs ....comprarè una BMW
Si la que m´agrada i/o puc comprar és una HOnda,Yamaha,suzuki....doncs comprare una Honda,Yamaha,Suzuki,...

Crec que hi ha un segment de gent que comprava BMW pel que representa (aqui a MTC no conec ningú aixi)
També crec el pla select hi ajuda molt...

Però també crec que molta gent compra BMW pq en el sector trail/turistic i en el GT són referents de fa anys, fan bones maquines i no tenen excessiva competencia.
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Unboncatala
Presentats
Entrades: 162
Membre des de: dv. oct. 11, 2013 7:06 pm
Ubicació: Lleida
Contacta:

Re: Per Què BMW Domina El Mercat De Les Motos?

Entrada Autor: Unboncatala » dj. nov. 14, 2013 1:42 pm

[quote user="Steelman" post="246480"]JO ara en tinc una
Pero la següent pot ser que no... qui ho sap.
A mi m´agraden les motos...si la que puc comprar i/o m´agrada en aquell moment és BMW doncs ....comprarè una BMW
Si la que m´agrada i/o puc comprar és una HOnda,Yamaha,suzuki....doncs comprare una Honda,Yamaha,Suzuki,...

Crec que hi ha un segment de gent que comprava BMW pel que representa (aqui a MTC no conec ningú aixi)
També crec el pla select hi ajuda molt...

Però també crec que molta gent compra BMW pq en el sector trail/turistic i en el GT són referents de fa anys, fan bones maquines i no tenen excessiva competencia.[/quote]

Bé, abans si que no tenien excessiva competència, ara, almenys en el segment de les maxitrail, tenen competència a patades. Totes les marques tenen la seva 1200 (o similar, com la Versys 1000 o la Vstrom 1000).

No em malinterpreteu, que jo no critico a la gent que té una BMW ni tan sols critico a BMW. Sense anar més lluny, jo mateix somio amb una GS Adventure :roll:

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Per Què BMW Domina El Mercat De Les Motos?

Entrada Autor: Steelman » dj. nov. 14, 2013 1:44 pm

[quote user="Unboncatala" post="246481"][quote user="Steelman" post="246480"]JO ara en tinc una
Pero la següent pot ser que no... qui ho sap.
A mi m´agraden les motos...si la que puc comprar i/o m´agrada en aquell moment és BMW doncs ....comprarè una BMW
Si la que m´agrada i/o puc comprar és una HOnda,Yamaha,suzuki....doncs comprare una Honda,Yamaha,Suzuki,...

Crec que hi ha un segment de gent que comprava BMW pel que representa (aqui a MTC no conec ningú aixi)
També crec el pla select hi ajuda molt...

Però també crec que molta gent compra BMW pq en el sector trail/turistic i en el GT són referents de fa anys, fan bones maquines i no tenen excessiva competencia.[/quote]

Bé, abans si que no tenien excessiva competència, ara, almenys en el segment de les maxitrail, tenen competència a patades. Totes les marques tenen la seva 1200 (o similar, com la Versys 1000 o la Vstrom 1000).

No em malinterpreteu, que jo no critico a la gent que té una BMW ni tan sols critico a BMW. Sense anar més lluny, jo mateix somio amb una GS Adventure :roll:[/quote]
La versys 1000 és compentencia o juga a la mateixa lliga que la Crosstourer,Multistrada,vstrom,Caponord.
La 1200GS juga en la mateixa lliga que la tiger i la KTM.

Ni que siguin maxitrails no son el mateix segment..

De la mateixa manera que la competencia d´una Kawa 1400GTR no és la RT, si no la K1300GT o K1600GT SPort..
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Alex
Presentats
Entrades: 387
Membre des de: dg. abr. 20, 2008 3:56 pm
Ubicació: Segrià
Contacta:

Re: Per Què BMW Domina El Mercat De Les Motos?

Entrada Autor: Alex » dj. nov. 14, 2013 2:07 pm

mireu, quants anuncis heu vist de crosstourer,tiger i quants de bmw i ktm ? amb anuncis tambe hi inclueixo reportatges.

ara mireu alguna web de motos d'ocasio i poseu crosstourer i poseu adventurektm. Veieu la diferencia?

bmw i ktm fan un merchandasing i publicitat de collons, ja no diguem el tema de credits bmw, que en opinio personal crec que es un enganyacontents.


I per rematar, us explicare una historia contada per un conegut :

despres de parlar amb el jefe de honda al japo , li pregunto si no estan preocupats perque la gs de bmw acapara tot el mercat, i que la ktm adventure arriba amb força. La resposta es girar-se i preguntar-li a un empleat que busqui quamts milions d'euros ha guanyat bmw amb la seva gs amb lo que va d'any. La resposta de l'empleat es de 5milions d'euros, el jefe d'honda es gira i diu "mira , en el que va d'any honda porta recaudat sols a Asia 500milions d'euros, vosaltres creieu que a mi em preocupa el mercat trail a europa? jo el que vull es que a europa arribi el que considerem la millor moto trail que puguem crear, el que guanyem alla es un percentatge que no afecta als numeros de honda


:okcat
recordeu que la moto ens dona mes vida de la que ens pot prendre

Avatar de l’usuari
Nacho
Presentats
Entrades: 371
Membre des de: dc. abr. 24, 2013 7:10 pm
Ubicació: Vilassar de Dalt

Re: Per Què BMW Domina El Mercat De Les Motos?

Entrada Autor: Nacho » dj. nov. 14, 2013 2:34 pm

Bones
Crec que domina per el aval de tans anys al mercat i la qualitat de les motos, crec que el tipos de client es una persona No jove amp poder adquisitiu i que no vol que la maquina li doni problemes, aixo es paga i es garantia de una bona moto, despres tot el mercandasing que te la marca desde sabates a equips per el motorista/moto ...
Jo he tingut montesa, piago, kawa, suzuki, honda i al final bmw i segur que repetire ...
Salutacions
Nacho

Avatar de l’usuari
Unboncatala
Presentats
Entrades: 162
Membre des de: dv. oct. 11, 2013 7:06 pm
Ubicació: Lleida
Contacta:

Re: Per Què BMW Domina El Mercat De Les Motos?

Entrada Autor: Unboncatala » dj. nov. 14, 2013 3:38 pm

[quote user="kzjbuc" post="246487"]Bones
Crec que domina per el aval de tans anys al mercat i la qualitat de les motos, crec que el tipos de client es una persona No jove amp poder adquisitiu i que no vol que la maquina li doni problemes, aixo es paga i es garantia de una bona moto, despres tot el mercandasing que te la marca desde sabates a equips per el motorista/moto ...
Jo he tingut montesa, piago, kawa, suzuki, honda i al final bmw i segur que repetire ...
Salutacions
Nacho[/quote]

Bé, amb això de que la màquina no li doni problemes, segurament hi hauria bastanta gent que discreparia... De la Gs és de la que se'n llegeixen més problemes amb diferència, tot i que també estarà relacionat que també són les que n'hi ha més en diferència.

Jo penso que les maxitrails totes són al mateix segment. Després n'hi hauran que són més o menys asfàltiques (tot i que trails de veritat diria que no en queda ni una). Però el segment, penso que és el mateix: trails de gran cilindrada.

Ja sé que el mercat d'Europa és mínim comparat amb l'asiàtic, però bé, parlem d'aquest que és el que minimament coneixem.

Salut i gaaas!

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8182
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Per Què BMW Domina El Mercat De Les Motos?

Entrada Autor: Kpeps » dj. nov. 14, 2013 3:54 pm

jo crec que BMW no domina el mercat de les motos ni aqui ni enlloc,mundialment BMW fabrica anualment 100.000 unitats a l'estil de Hartley,Guzzi i marcas que no venen xatarretas (moto petita perque ens entenguem) Honda per exemple en fabrica mes de 8.000.000 a l'any,per lo que no domina ni de lluny,res de res,BMW Motorrad esta dintre d'un conglomerat d'empreses d'un grup molt gros i es una divisio que es la nina dels ulls d'aquest grup,nomes dir que en tota la seva historia ha fet beneficis en dues ocasions,amb aixo esta tot dit,que hi han models que es venen be,d'acord,pero aixo passa en totes las marcas,exemples:pot competir a Barcelona algu amb la Scoopy,crec que no,pot competir algu amb la T MAX crec que tampoc,ara,posats a gastar calers llargs,com ja no ve de 1000 euros dons la GS tiva fort,per altre banda no us penseu que el Select ajuda gaire a vendre motos de mes de 12000 euros,aquestes la majoria es pagan al contat,el que si que ajuda es a les de preus inferiors de 11000 euros que si no fos per aixo la competencia seria mes dura del que es.
Imatge

Avatar de l’usuari
Unboncatala
Presentats
Entrades: 162
Membre des de: dv. oct. 11, 2013 7:06 pm
Ubicació: Lleida
Contacta:

Re: Per Què BMW Domina El Mercat De Les Motos?

Entrada Autor: Unboncatala » dj. nov. 14, 2013 3:59 pm

[quote user="Kpeps" post="246494"]jo crec que BMW no domina el mercat de les motos ni aqui ni enlloc,mundialment BMW fabrica anualment 100.000 unitats a l'estil de Hartley,Guzzi i marcas que no venen xatarretas (moto petita perque ens entenguem) Honda per exemple en fabrica mes de 8.000.000 a l'any,per lo que no domina ni de lluny,res de res,BMW Motorrad esta dintre d'un conglomerat d'empreses d'un grup molt gros i es una divisio que es la nina dels ulls d'aquest grup,nomes dir que en tota la seva historia ha fet beneficis en dues ocasions,amb aixo esta tot dit,que hi han models que es venen be,d'acord,pero aixo passa en totes las marcas,exemples:pot competir a Barcelona algu amb la Scoopy,crec que no,pot competir algu amb la T MAX crec que tampoc,ara,posats a gastar calers llargs,com ja no ve de 1000 euros dons la GS tiva fort,per altre banda no us penseu que el Select ajuda gaire a vendre motos de mes de 12000 euros,aquestes la majoria es pagan al contat,el que si que ajuda es a les de preus inferiors de 11000 euros que si no fos per aixo la competencia seria mes dura del que es.[/quote]

Ja he dit i repeteixo que sé que BMW no és dominadora mundial en venta de motos ni molt menys. Però cony, sol cal donar-te una volta amb la moto per veure que la majoria que et creues son BMW, i la majoria d'aquestes són GS1200.

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8182
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Per Què BMW Domina El Mercat De Les Motos?

Entrada Autor: Kpeps » dj. nov. 14, 2013 5:03 pm

[quote user="Unboncatala" post="246496"]Ja he dit i repeteixo que sé que BMW no és dominadora mundial en venta de motos ni molt menys. Però cony, sol cal donar-te una volta amb la moto per veure que la majoria que et creues son BMW, i la majoria d'aquestes són GS1200.[/quote]

depen de per on et moguis :nonocat si vas a Jerez,per expemple o a qualsevol circuit un dia de Mundial,et preguntaras d'on surten tantas RR....ves un diumenge a ca la Iaia o al mirador de Lloret a Tossa a veure quantas en veus de GS's ,tot te el seu lloc i es una ''sensacio visual'' esta clar que a la inversa si vas a fer la Transpirenaica et creuaras amb moltes GS :birracat :birracat
Imatge

Xavmar
Presentats
Entrades: 207
Membre des de: dt. set. 15, 2009 7:02 pm

Re: Per Què BMW Domina El Mercat De Les Motos?

Entrada Autor: Xavmar » dj. nov. 14, 2013 5:11 pm

[quote user="Randy-650" post="246479"]Jo no en tinc ni n'he tingut mai cap. La tindré algun dia una d'aquesta marca? Jo crec que __.

Aviam què n'opinen els entesos..... :computer[/quote]

No ens coneixem, malauradament no hem sortit mai plegats, però interpretant els teus comentaris quasi segur algun dia tindràs una GS1200, mira que no poso BMW, sinó GS1200.
Es una gran moto, rutera, còmoda que pots anar tranquil•lament i si vols moooolt ràpid.
Per mi la gran diferencia amb les altres es el Telelever i el Paralever que et fan la conducció moooolt fàcil i et treuen de possibles problemes.
:jajacat :jajacat :jajacat
Xavmar l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. nov. 14, 2013 5:12 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
Unboncatala
Presentats
Entrades: 162
Membre des de: dv. oct. 11, 2013 7:06 pm
Ubicació: Lleida
Contacta:

Re: Per Què BMW Domina El Mercat De Les Motos?

Entrada Autor: Unboncatala » dj. nov. 14, 2013 5:12 pm

[quote user="Kpeps" post="246498"][quote user="Unboncatala" post="246496"]Ja he dit i repeteixo que sé que BMW no és dominadora mundial en venta de motos ni molt menys. Però cony, sol cal donar-te una volta amb la moto per veure que la majoria que et creues son BMW, i la majoria d'aquestes són GS1200.[/quote]

depen de per on et moguis :nonocat si vas a Jerez,per expemple o a qualsevol circuit un dia de Mundial,et preguntaras d'on surten tantas RR....ves un diumenge a ca la Iaia o al mirador de Lloret a Tossa a veure quantas en veus de GS's ,tot te el seu lloc i es una ''sensacio visual'' esta clar que a la inversa si vas a fer la Transpirenaica et creuaras amb moltes GS :birracat :birracat[/quote]

No cal anar a fer la Transpirinenca (tot i que val la pena :jajacat). Només, parat a observar les fotos dels vídeos de la mensual. Quantes BMW hi ha?

Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2246
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Re: Per Què BMW Domina El Mercat De Les Motos?

Entrada Autor: 650X » dj. nov. 14, 2013 5:23 pm

Marketing, boca a boca, tradició, servei tècnic, fiabilitat, disseny. Per mi son en aquest ordre (de més a menys) els punts a favor que te bmw motorrad. S'ha sapigut crear la demanda a mida de la oferta, o el que es el mateix, ara per ara crec que en certs aspectes de concepte de moto, bmw ha creat tendència i les altres marques han seguit el joc. Sempre parlant en clau europea.

El marketing de bmw es brutal, ktm també està entrant en el terreny i segur que en 2 o 3 anys serà una marca molt més visible del que tenim avui.

Quan entres a un concesionari bmw les paraules ...premium... exclusive... us sonen d'alguna cosa? a la gent ens agrada molt que ens tractin bé, a can ktm, llegeixes, ready to race... racing... també hi ha mercat per això però no es el segment que la gent es pugui gastar més calers ara per ara.

Bmw s'ha sapigut mantenir amb una imatge de classe premium tot i tenir uns preus similars als d'altres marques, i ... no ens enganyem, la moto es la cosa més il·lògica del mon. Amb permís del furbol. :sonat :sonat :sonat

La veritat es que no se perquè es veuen més bmws que altres motos... però i si girem la pregunta? perquè el resta de marques del mercat estan perdent ventes davant bmw? :picant

Salut

Avatar de l’usuari
Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Re: Per Què BMW Domina El Mercat De Les Motos?

Entrada Autor: Llagasta » dj. nov. 14, 2013 5:49 pm

Jo mateix hi tingut moltes motos, entre altres 7 BMW d´alta cilindrada i no em pregunteu perquè, perquè no ho sé, será potser per la publicitat dels anys 80´s que deia: una BMW no se compra, se alcanza ...????? :b9
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. nov. 14, 2013 5:56 pm, en total s’ha editat 3 vegades.
Imatge

Avatar de l’usuari
Eva
Presentats
Entrades: 10516
Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
Ubicació: Torroella de Montgrí

Re: Per Què BMW Domina El Mercat De Les Motos?

Entrada Autor: Eva » dj. nov. 14, 2013 5:52 pm

Ja sé que les meva resposta serà impopular, però es igual:

Jo em vaig comprar una bmw perque el taller on porto el cotxe , venen també motos, les tenen impolutament exposades i fan goig. :okcat

Si hagués tingut un cotxe honda, hagués comprat una Honda. :okcat

I si hagués tingut un Mercedes , no hauría comprat res. :nonocat :nonocat

Ei, però estic encantada amb totes les motos bmw que he tingut : gs650, f800gs, r1200gs i K-1600 Gt.


I si em canso de la Gt, la propera tinc clar que serà la Rt d´agua o una ADV d´aigua...., però aixó si, sempre bmw. I consti que no soc bmwísta :okcat
Eva l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. nov. 14, 2013 5:58 pm, en total s’ha editat 2 vegades.

Avatar de l’usuari
Unboncatala
Presentats
Entrades: 162
Membre des de: dv. oct. 11, 2013 7:06 pm
Ubicació: Lleida
Contacta:

Re: Per Què BMW Domina El Mercat De Les Motos?

Entrada Autor: Unboncatala » dj. nov. 14, 2013 5:58 pm

[quote user="Eva" post="246507"]

I si hagués tingut un Mercedes , no hauría comprat res. :nonocat :nonocat

[/quote]

:lol: :lol:

[quote user="Llagasta" post="246506"]Jo mateix hi tingut moltes motos, entre altres 7 BMW d´alta cilindrada i no em pregunteu perquè, perquè no ho sé, será potser per la publicitat dels anys 80´s que deia: una BMW no se compra, se alcanza ...????? :b9[/quote]

Jo es que aquesta publicitat no l'he viscuda... :nonocat
Unboncatala l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. nov. 14, 2013 5:58 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
ErnesTDM
Presentats
Entrades: 1308
Membre des de: dg. abr. 04, 2010 10:49 pm
Ubicació: Arenys de Munt

Re: Per Què BMW Domina El Mercat De Les Motos?

Entrada Autor: ErnesTDM » dj. nov. 14, 2013 7:01 pm

[quote user="Eva" post="246507"]


però aixó si, sempre bmw. I consti que no soc bmwísta :okcat[/quote]

:b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9

Avatar de l’usuari
Trencaferro
Presentats
Entrades: 1849
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: Per Què BMW Domina El Mercat De Les Motos?

Entrada Autor: Trencaferro » dj. nov. 14, 2013 7:08 pm

[quote user="Xavmar" post="246500"][quote user="Randy-650" post="246479"]Jo no en tinc ni n'he tingut mai cap. La tindré algun dia una d'aquesta marca? Jo crec que __.

Aviam què n'opinen els entesos..... :computer[/quote]

No ens coneixem, malauradament no hem sortit mai plegats, però interpretant els teus comentaris quasi segur algun dia tindràs una GS1200, mira que no poso BMW, sinó GS1200.
Es una gran moto, rutera, còmoda que pots anar tranquil•lament i si vols moooolt ràpid.
Per mi la gran diferencia amb les altres es el Telelever i el Paralever que et fan la conducció moooolt fàcil i et treuen de possibles problemes.
:jajacat :jajacat :jajacat[/quote]


En Randy amb una BMW, i a sobre una GS??? :b9 :b9 :b9

Lo dels parleleves i teletubilevers s'ha d'anar amb compte, et fa la conducció facil fins que t'acostumes a conduir enganyat i arriva el dia que entres més apurat del compte iiiii... Coi, la forquilla no s'enfonsa, he apurat massa i ara resulta que hi ha una cosa que es diu inercia i gravetat, iiii.... Puffff.
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Avatar de l’usuari
Jesus
Presentats
Entrades: 3562
Membre des de: dj. feb. 04, 2010 10:55 am
Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA

Re: Per Què BMW Domina El Mercat De Les Motos?

Entrada Autor: Jesus » dj. nov. 14, 2013 7:14 pm

[quote user="ErnesTDM" post="246513"][quote user="Eva" post="246507"]


però aixó si, sempre bmw. I consti que no soc bmwísta :okcat[/quote]

:b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9[/quote]

Sort que no ho és... :b9

Crec que els punts claus ja els heu tocat, bon marketing i facilitat de conducció... el mercat no es pot equivocar... i que consti que jo ara si em puc considerar més que bmwista, un enamorat de la GS... ara per ara és la màquina que s' adapta millor a les meves necessitats.

Salut!!! :birracat
Gas a la burra!!!

Respon

Torna a “General”