El primer París-Dakar de la Història - 1927

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

El primer París-Dakar de la Història - 1927

Entrada Autor: Steelman » ds. nov. 23, 2013 5:01 pm

A partir d´aquest fil he descobert aixó

El primer París-Dakar de la historia (1927)
En Abril de 1927 un mecánico belga, Joseph Weeren junto con dos oficiales franceses, el capitán del Ejército Bruneteau y el Teniente Coronel Gimie. Partieron desde Francia a “lomos” de tres prototipos de FN, el modelo M-70 con un motor de 350 cc, monocilíndrico de válvulas laterales. (todavía llevaban las ruedas del modelo anterior, la M-67)

Sus pretensiones eran recorrer el Sahara de norte a sur hasta llegar a Dakar. Digo pretensiones porque una gran mayoría, incluido el gobierno Argelino comentaban que aquello era imposible, una locura.

La M70 se ganó el sobrenombre de “Sáhara” y los tres aventureros, fama internacional, pero lo más increíble fue que aquella aventura se convertiría muchos años más tarde en uno de los Raids más famosos de nuestros días. Donde gente con espíritu aventurero y marcas en busca de prestigio, siguen buscando retos que superar; el Paris- Dakar.

En junio de 1927 después de atravesar el desierto los tres pilotos llegan a Dakar, Desde allí tomaron un barco hasta Casablanca y desde Orán regresaron por Marsella hasta Paris tras recorrer 8000 km.

El exito en la travesía le valió el reconocimiento internacional y el sobrenombre de "FN Sahara

Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge


[YouTube]F6K2v3jZPSM[/YouTube]
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Mamut
Presentats
Entrades: 612
Membre des de: ds. jul. 09, 2011 6:51 pm
Ubicació: Andorra

Re: El Primer París-Dakar De La Història - 1927

Entrada Autor: Mamut » ds. nov. 23, 2013 5:14 pm

Una proesa la d'aquestres tres senyors.

L'any 1971 amb un Land Rover vell vaig fer, amb quatre amics, una part del mateix recorregut.
Nosaltres varem entrar a Argelia des del Marroc per Figuig i varem segui, com ells, per Colom-Bechar, Adrar das Iforas i Regganne. D'aqui ja ens varem desviar cap a ain-Salah per arribar al nostre desti que era Tamanrasset on ens hi varem estar gairebé un mes fent esclada per la zona del Hoggar.
Si per nosaltres ja va ser una aventura, m'imagino el que devia ser per a ells.

Mirant la comitiva de la recepció del video, engresca veure que l'afició a les motos ja ve de lluny.
Mamut l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. nov. 23, 2013 5:28 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
.
Estem en guerra

Avatar de l’usuari
Joan XT
Presentats
Entrades: 2641
Membre des de: dc. des. 31, 2008 9:27 pm
Ubicació: LA FIGUEROSA-URGELL

Re: El Primer París-Dakar De La Història - 1927

Entrada Autor: Joan XT » ds. nov. 23, 2013 7:07 pm

Doncs és la primera paraula que en sento, és estrany que no hagi tingut ressò.
Imatge
DEIXA´M PASSAR QUE SÓC DE CERVERA .... FORÇA 93

Avatar de l’usuari
Cesc
Presentats
Entrades: 269
Membre des de: dl. març 04, 2013 11:30 am
Ubicació: Terrassa

Re: El Primer París-Dakar De La Història - 1927

Entrada Autor: Cesc » ds. nov. 23, 2013 9:41 pm

[quote user="Mamut" post="247406"]Una proesa la d'aquestres tres senyors.

L'any 1971 amb un Land Rover vell vaig fer, amb quatre amics, una part del mateix recorregut.
Nosaltres varem entrar a Argelia des del Marroc per Figuig i varem segui, com ells, per Colom-Bechar, Adrar das Iforas i Regganne. D'aqui ja ens varem desviar cap a ain-Salah per arribar al nostre desti que era Tamanrasset on ens hi varem estar gairebé un mes fent esclada per la zona del Hoggar.
Si per nosaltres ja va ser una aventura, m'imagino el que devia ser per a ells.

Mirant la comitiva de la recepció del video, engresca veure que l'afició a les motos ja ve de lluny.[/quote]
ostres si que hi han Tierrys-Sabines : en Mamut, aquest tres moterus..... :birracat

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: El Primer París-Dakar De La Història - 1927

Entrada Autor: Randy-650 » ds. nov. 23, 2013 11:52 pm

Allò si que tenia que ser una aventura! Orientació sense gps, benzina, mecànica....que complicat tot plegat! :callo
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Respon

Torna a “General”