Moltes gràcies Jordi, una manera senzilla d´explicar una cosa ben complicada per a molts.
:birracat :birracat :birracat
Control De Estabilitat MSC-BOSCH By KTM
- PEPI600
- Presentats
- Entrades: 2318
- Membre des de: dt. oct. 16, 2007 5:02 pm
- Ubicació: Palau-Solità i Plegamans
- Albert
- Presentats
- Entrades: 7280
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
- Ubicació: Tarragona
Re: Control De Estabilitat MSC-BOSCH By KTM
Holaaa,
Moltes gràcies Prony, això si que es una explicació ben entenedora per a qualsevol nivell. S'agraeix.
Així puc constatar que per frenar, accelerar i donar gas, si no tinc el permís exprés de la ECU no hi ha res a pelar. Més val que siguem bons amics sempre amb la UCU de la nostra moto !!
Una cosa si que espero que tardi molt en arribar: que les autoescoles no facin servir motos amb totes aquestes mesures de seguretat !!!
:cat_vergonya :cat_vergonya :cat_vergonya
Moltes gràcies Prony, això si que es una explicació ben entenedora per a qualsevol nivell. S'agraeix.
Així puc constatar que per frenar, accelerar i donar gas, si no tinc el permís exprés de la ECU no hi ha res a pelar. Més val que siguem bons amics sempre amb la UCU de la nostra moto !!
Una cosa si que espero que tardi molt en arribar: que les autoescoles no facin servir motos amb totes aquestes mesures de seguretat !!!
:cat_vergonya :cat_vergonya :cat_vergonya
Sort,
- Jordi
- Presentats
- Entrades: 3102
- Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
- Ubicació: El Vallès Occidental
Re: Control De Estabilitat MSC-BOSCH By KTM
No ho entenc, m'ho he inventat tot.
Ara seriosament:
Si els sistemes estan connectats, quan s'activen, tenen preferència respecte les ordres del conductor. "Asi de claro"
En les aeronaus passa el mateix. S'anomenen quelcom similar a "Gestió d'actitud de Vol". Si un paio es posa a pilotar un avió, com a les pelicules i intenta fer lo que fan a les pelicules, com posar l'avio cap-per-vall o angles d'ascens /descens inversemblants, l'aviònica interpreta que alguna cosa no va bé i es la que s'encarrega de estabilitzar l'avió, reduir la velocitat i comunicar la gravetat de la situació a terra. Tot de forma autòmatica i sense permetre la intervenció del pilot. També hi ha el TICAS (Trafic Inminent Colision Alarm System) que interconnecta ambdós avions a punt de col·lisionar i obliga a pujar un i a baixar l'altre. I el EICAS (Earth Inminent Colision Alarm System) que fa el mateix amb el terra.
En definitiva, el ser humà (i no distingeixo entre homes i dones) es cada vegada mes imperfecte en relació les màquines i per això confiem a aquestes la presa de decisions en moments crítics.
Ara seriosament:
Si els sistemes estan connectats, quan s'activen, tenen preferència respecte les ordres del conductor. "Asi de claro"
En les aeronaus passa el mateix. S'anomenen quelcom similar a "Gestió d'actitud de Vol". Si un paio es posa a pilotar un avió, com a les pelicules i intenta fer lo que fan a les pelicules, com posar l'avio cap-per-vall o angles d'ascens /descens inversemblants, l'aviònica interpreta que alguna cosa no va bé i es la que s'encarrega de estabilitzar l'avió, reduir la velocitat i comunicar la gravetat de la situació a terra. Tot de forma autòmatica i sense permetre la intervenció del pilot. També hi ha el TICAS (Trafic Inminent Colision Alarm System) que interconnecta ambdós avions a punt de col·lisionar i obliga a pujar un i a baixar l'altre. I el EICAS (Earth Inminent Colision Alarm System) que fa el mateix amb el terra.
En definitiva, el ser humà (i no distingeixo entre homes i dones) es cada vegada mes imperfecte en relació les màquines i per això confiem a aquestes la presa de decisions en moments crítics.
- JoanCG
- Presentats
- Entrades: 735
- Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
- Ubicació: Lliçà d'Amunt
- Contacta:
Re: Control De Estabilitat MSC-BOSCH By KTM
Si el ABS de Offroad, guanya a un professional com aquest, imagineu per usuaris normals com nosaltres...
...aquests gadgets, son genials, mira't-ho com vulguis...
http://www.cycleworld.com/2014/01/17/of ... SOC&dom=fb
...aquests gadgets, son genials, mira't-ho com vulguis...
http://www.cycleworld.com/2014/01/17/of ... SOC&dom=fb
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.
- Siset
- Presentats
- Entrades: 213
- Membre des de: ds. abr. 26, 2008 1:41 am
- Ubicació: La Roca del Vallès
Re: Control De Estabilitat MSC-BOSCH By KTM
En un cotxe es relativament fàcil, es controla el moment de gir vertical del vehicle (yaw moment) i el sistema frena en diagonal per estabilitzar. Però quan passem a les dues rodes tot es complica molt.