Control De Estabilitat MSC-BOSCH By KTM

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8182
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Control De Estabilitat MSC-BOSCH By KTM

Entrada Autor: Kpeps » ds. nov. 23, 2013 11:56 pm

un altre gadget que es molt interessant,he llegit que els resultats de seguretat son del 100 % i que permet frenades en plena tumbada increibles fins ara,els que tenen una 1190 Adventure li podran montar el software per uns 400 euros i vindra de serie al 2014,un producte excelent,a veure quan s'apliquen uns altres :birracat :birracat

[YOUTUBE]p1WSAESCf2Y[/YOUTUBE]
Imatge

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Control De Estabilitat MSC-BOSCH By KTM

Entrada Autor: Randy-650 » dg. nov. 24, 2013 12:11 am

O sigui, que els que portin això podran fer revolts a tope, sense treure gas, i quan vulguin frenen i aquí no ha passat res.

Veus que bé? :holacat
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8182
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Control De Estabilitat MSC-BOSCH By KTM

Entrada Autor: Kpeps » dl. nov. 25, 2013 8:59 am

[quote user="Randy-650" post="247458"]O sigui, que els que portin això podran fer revolts a tope, sense treure gas, i quan vulguin frenen i aquí no ha passat res.

Veus que bé? :holacat[/quote]

potser es aixi,pero la lectura que s'en extreu es que pots trobar-te a dins la corba una humitat i encara que no vagis depresa,si frenas generalment vas a terra o s'adressa la moto de cop,amb aquest sistema la roda ni patina lateralment (tipica caiguda) ni s'adresa de cop,a les proves de ABS fins ara ,sempre es una moto amb un TACATACA lateral perque vegis com caurias en recta,aixo es fent revolts i es veu que els provadors al principi no las tenien totes i al final,alucinaven :okcat
Kpeps l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. nov. 25, 2013 8:59 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

Avatar de l’usuari
Storm
Presentats
Entrades: 2594
Membre des de: dj. oct. 04, 2007 3:48 pm
Ubicació: Sant Llorenç d'Hortons

Re: Control De Estabilitat MSC-BOSCH By KTM

Entrada Autor: Storm » dl. nov. 25, 2013 2:46 pm

Vaig llegir un provador de Motociclismo que deia que hi haurà un abans i un després en la conducció de motos amb aquest sistema. Forçant, forçant, deia que l'havia salvat d'un centenar de caigudes durant les proves.
Storm l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. nov. 25, 2013 2:46 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Control De Estabilitat MSC-BOSCH By KTM

Entrada Autor: Randy-650 » dl. nov. 25, 2013 6:42 pm

[quote user="Storm" post="247621"]Vaig llegir un provador de Motociclismo que deia que hi haurà un abans i un després en la conducció de motos amb aquest sistema. Forçant, forçant, deia que l'havia salvat d'un centenar de caigudes durant les proves.[/quote]


Això voldrà dir que anant en una moto d'aquestes els que no sabem anar en moto podriem anar al limit sense caure? :boig :boig
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8182
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Control De Estabilitat MSC-BOSCH By KTM

Entrada Autor: Kpeps » dl. nov. 25, 2013 7:59 pm

[quote user="Randy-650" post="247631"][quote user="Storm" post="247621"]Vaig llegir un provador de Motociclismo que deia que hi haurà un abans i un després en la conducció de motos amb aquest sistema. Forçant, forçant, deia que l'havia salvat d'un centenar de caigudes durant les proves.[/quote]


Això voldrà dir que anant en una moto d'aquestes els que no sabem anar en moto podriem anar al limit sense caure? :boig :boig[/quote]

pero com vols anar al limit amb aquestes motos actuals..si no hi ha lo que hi ha d'haver per pasar de mitg gasss :b9 :b9 :b9 ara si que veig clar que has de canviar la Bandit.......que estas molt racing tu :orquestra :orquestra
Imatge

Avatar de l’usuari
JoanCG
Presentats
Entrades: 735
Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt
Contacta:

Re: Control De Estabilitat MSC-BOSCH By KTM

Entrada Autor: JoanCG » dl. nov. 25, 2013 8:27 pm

Ei, no fotem !!! Per una vegada que en Kpeps parla bé d'una KTM, deixu-lo, casum l'olla !!! ;)

Fora bromes (tot i que m'encanta, company, lleguir els teus comentaris cap a Can KTM :okcat ), deixem-nos ja de històries, que si bé és cert que tots aquest tecno-gadjets a les motos, ens fan bons a pilots mediocres, si s'utilitzen com a coixí de seguretat, i no com a motiu per fer l'animal, aquestes mesures de seguretat son genials i en uns anys imprescindibles...

O com deien molts companys nostres, algú compraría avui dia un cotxe sense ABS? Tampoc podría, ja és obligatori com en poc temps ho serà el ESP.

Salut !!!
JoanCG l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. nov. 25, 2013 8:29 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

Avatar de l’usuari
PEPI600
Presentats
Entrades: 2318
Membre des de: dt. oct. 16, 2007 5:02 pm
Ubicació: Palau-Solità i Plegamans

Re: Control De Estabilitat MSC-BOSCH By KTM

Entrada Autor: PEPI600 » dl. nov. 25, 2013 9:14 pm

Doncs jo crec que es un gran invent, esperem que aviat el portin totes les motos.

Possiblement si la moto del nano hagués portat ABS o aquest sistema, no hauria caigut no?

Com sempre dic, l´important es tenir-ho en el moment que tens un imprevist, es quan fa la seva feina.
Imatge Imatge

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Control De Estabilitat MSC-BOSCH By KTM

Entrada Autor: Jordi » dl. nov. 25, 2013 9:36 pm

Des de la meva humil opinió, trobo que el que s'ha fet es exactament el mateix que en el cas dels altres vehicles, des d'automòbils fins a autocars, però en un altra escala, m'explico:
El primer es ficar un accelerador "drive by wire", es a dir, sense cable, sinó amb servo i gestionat per la ECU. Desprès han ficat una sèrie de sensors, nova centraleta (quatre xips) i han generat un programari en el qual hi ha unes instruccions per al accelerador i frens en funció de les senyals d'entrada. Res de nou, això ja es "bastant" vell.
Ara falta veure com es comporta en una carretera en mal estat, no tan sols lliscant, sinó en la que hi han esquerdes i forats longitudinals AHI TE QUIERO VER. Suposo que hi haurà una bona colla d'ajustos i reajustos posteriors.
L'altre qüestió que no entenc -Ni pretenc entendre- es per què Bosch ha escollit KTM per introduir el nou sistema?? Suposo que entre la clientela potencial de KTM, molts matxos ells, n'hi hauran uns quants que la primera pregunta que faran es "i aquesta mariconada, com es desconnecta??".

Jordi "Prony"
Jordi l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. nov. 25, 2013 9:36 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
Trencaferro
Presentats
Entrades: 1849
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: Control De Estabilitat MSC-BOSCH By KTM

Entrada Autor: Trencaferro » dt. nov. 26, 2013 9:09 am

Carai, una exel.lent noticia, un aplaudiment pels de Bosch, per desenvolupar'ho en el món de les dues rodes! :jajacat
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Avatar de l’usuari
Jb500
Presentats
Entrades: 549
Membre des de: dg. ago. 10, 2008 9:37 am
Ubicació: Sant Cugat del Vallès
Contacta:

Re: Control De Estabilitat MSC-BOSCH By KTM

Entrada Autor: Jb500 » dt. nov. 26, 2013 9:49 am

[quote user="Prony" post="247663"]Des de la meva humil opinió, trobo que el que s'ha fet es exactament el mateix que en el cas dels altres vehicles, des d'automòbils fins a autocars, però en un altra escala, m'explico:
El primer es ficar un accelerador "drive by wire", es a dir, sense cable, sinó amb servo i gestionat per la ECU. Desprès han ficat una sèrie de sensors, nova centraleta (quatre xips) i han generat un programari en el qual hi ha unes instruccions per al accelerador i frens en funció de les senyals d'entrada. Res de nou, això ja es "bastant" vell.
Ara falta veure com es comporta en una carretera en mal estat, no tan sols lliscant, sinó en la que hi han esquerdes i forats longitudinals AHI TE QUIERO VER. Suposo que hi haurà una bona colla d'ajustos i reajustos posteriors.
L'altre qüestió que no entenc -Ni pretenc entendre- es per què Bosch ha escollit KTM per introduir el nou sistema?? Suposo que entre la clientela potencial de KTM, molts matxos ells, n'hi hauran uns quants que la primera pregunta que faran es "i aquesta mariconada, com es desconnecta??".

Jordi "Prony"[/quote]

Suposo que els de Bosch hauran pensat que, si funciona entre els pilots de KTM, funcionara entre els motoristes de qualsevol marca ;-))))

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8182
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Control De Estabilitat MSC-BOSCH By KTM

Entrada Autor: Kpeps » dt. nov. 26, 2013 10:10 am

a mi particularment aquest invents m'agraden i en uns anys ho portaran fins i tot las scooters de ciutat.

[quote user="JoanCG" post="247647"]Ei, no fotem !!! Per una vegada que en Kpeps parla bé d'una KTM, deixu-lo, casum l'olla !!! ;)
Fora bromes (tot i que m'encanta, company, lleguir els teus comentaris cap a Can KTM :okcat ), deixem-nos ja de històries, que si bé és cert que tots aquest tecno-gadjets a les motos, ens fan bons a pilots mediocres, si s'utilitzen com a coixí de seguretat, i no com a motiu per fer l'animal, aquestes mesures de seguretat son genials i en uns anys imprescindibles...
O com deien molts companys nostres, algú compraría avui dia un cotxe sense ABS? Tampoc podría, ja és obligatori com en poc temps ho serà el ESP.
Salut !!![/quote]

Joan,jo no critico mai cap marca,algun model en especial i el us que si dona,pero aixo tambe em passa amb BMW i els seus stuntmans que ho trobo fatal :birracat :birracat deixant de banda aixo,tens rao,el que avui sona extrany dema sera obligacio,tu que ets de cotxes entendras el que explico,fa anys quan venia els Ford Escort,quan van començar a portar els airbag d'acompanyant hi havia gent que preguntava si es podia treure per baixar el preu ¿? despres amb el ABS lo mateix.....inclus recordo una empresa farmaceutica que no posare el nom per no fer propaganda que als comercials,la flota de Mondeo nomes els demanava alla on els podian servir amb ABS i airbags de seient i de cortina laterals i sempre es tenian que demanar a fabrica,avui aixo seria de broma......

[quote user="Prony" post="247663"]Des de la meva humil opinió, trobo que el que s'ha fet es exactament el mateix que en el cas dels altres vehicles, des d'automòbils fins a autocars, però en un altra escala, m'explico:
El primer es ficar un accelerador "drive by wire", es a dir, sense cable, sinó amb servo i gestionat per la ECU. Desprès han ficat una sèrie de sensors, nova centraleta (quatre xips) i han generat un programari en el qual hi ha unes instruccions per al accelerador i frens en funció de les senyals d'entrada. Res de nou, això ja es "bastant" vell.
Ara falta veure com es comporta en una carretera en mal estat, no tan sols lliscant, sinó en la que hi han esquerdes i forats longitudinals AHI TE QUIERO VER. Suposo que hi haurà una bona colla d'ajustos i reajustos posteriors.
L'altre qüestió que no entenc -Ni pretenc entendre- es per què Bosch ha escollit KTM per introduir el nou sistema?? Suposo que entre la clientela potencial de KTM, molts matxos ells, n'hi hauran uns quants que la primera pregunta que faran es "i aquesta mariconada, com es desconnecta??".
Jordi "Prony"[/quote]

en aquest cas es KTM qui ha buscat a Bosch,despres ja vendran el producte a altres marcas per poder pagar la festa,aixo de ''com es desconecta'' el 90 % es la tipica frase de la gent que a la carretera els veus trepitjan ous i al bar son Kevin Schwantz,l'altre 10 % saben fer coses amb la moto que la majoria ''ni por asomo'',a part que el potencial d'aquestes maquinas modernes en carretera oberta no es pot exprimir :nonocat :nonocat primer per la llei i despres perque son massa potents,la majoria en segona ja estan fora de l'abast de qualsevol.....
Imatge

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Control De Estabilitat MSC-BOSCH By KTM

Entrada Autor: Jordi » dt. nov. 26, 2013 11:27 am

Em vaig deixar algunes coses:

l'ABS ja es obligatori a tots els vehicles venuts a la U.E. des de l'1 de juliol del 2004 (Excepte motos)
l'ESP serà obligatori a tots els vehicles venuts a la U.E. a partir de l'Octubre del 2014 (Excepte motos)

Per tal que el control d'estabilitat funcioni, no tan sols falta un accelerador electrònic, sinó que fa falta una bomba electro-hidràulica de frens amb control independent pel tren davanter i del darrera (i això ja es car, pesant, complexe i voluminós), de tal manera que la ECU pugui controlar l'accelerador i els frens amb independència del que faci el pilot.

El fabricant que, tot i no ser obligatori, no disposi d'aquests elements, ni en opció, quedarà enrere respecte els seus competidors.

Un altra cosa serà que en unes marques sigui eficaç i en d'altres faci llufa.

Jordi "Prony"

Avatar de l’usuari
Mamut
Presentats
Entrades: 612
Membre des de: ds. jul. 09, 2011 6:51 pm
Ubicació: Andorra

Re: Control De Estabilitat MSC-BOSCH By KTM

Entrada Autor: Mamut » dc. nov. 27, 2013 8:57 pm

[quote user="Prony" post="247663"]Des de la meva humil opinió, trobo que ..."[/quote] Jo no se si les teves opinions son o no son humils. El que sí et puc asssegurar es que son contundents, molt documentades i per a mi, un goig de llegir.
:birracat
.
Estem en guerra

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Re: Control De Estabilitat MSC-BOSCH By KTM

Entrada Autor: Albert » dj. nov. 28, 2013 1:11 am

Holaaaa,

Tot això que esteu dient em sembla molt i molt bé, però algú em pot explicar de forma senzilla quin és el seu funcionament pràctic ?


Es la CPU la decideix quan i amb quina intensitat puc frenat també ? Igual que el control de tracció que em deixa accelerar mes o menys ?


:callo :callo
Sort,

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Control De Estabilitat MSC-BOSCH By KTM

Entrada Autor: Jordi » dj. nov. 28, 2013 3:51 pm

Gràcies per la teva confiança, Jaume "Mamut".

En quant a la consulta de l'Albert:

En tot vehicle terrestre hi ha tres mecanismes que controlen el seu desplaçament a traves del terreny i que son:

La direcció,
La propulsió / tracció
La frenada

Les Normatives son molt estrictes en el cas de la direcció, obligant a que sempre hi hagi un sistema mecànic que connecti directament el volant amb la caixa de direcció. Això no impossibilita l'ús de sistemes mes o menys complexos de direcció activa com els que BMW aplica en la seva gamma de vehicles de quatre rodes. Però no marxem per la tangent (i mai millor dit)

Està comprovat que, en cas de situació límit, el pilot/conductor "normal" actua reflexivament i no sempre de la forma mes eficaç per salvar aquesta situació. D'aquí que les autoritats, recomanin, exigeixi i finalment obliguin la implementació d'aquests sistemes "pseudo-actius".

Com actua?? Doncs mitjançant una centraleta (ECU) que disposa d'unes senyals d'entrada (o "inputs") que obté mitjançant una sèrie de sensors que son, entre d'altres: Posició de l'accelerador, pressió hidràulica a cada circuït de fre, velocitat, grau inclinació de la moto, acceleròmetre lateral i longitudinal i diferència de velocitat entre ambdós eixos. La ECU compara diverses vegades per segon totes aquestes lectures i les compara amb unes taules, cartes o mapes multidimensonals preprogramades per experts, pilots i físics. Gràcies a aquestes comparacions, la ECU es capaç de preveure en quin moment la moto està iniciant un "derrapament" i en determina el tipus. En aquest moment, i obtenint unes instruccions igualment preprogramades, actua sobre les papallones del gas (podria ser que inclús considerés oportú accelerar la moto una miqueta), i frenar o desfrenar el tren davanter o del darrera per tal de aconseguir aturar la derrapada i restablir una situació de pilotatge normal.

Es per aquesta raó que l'accelerador ha de ser electrònic i hi ha d'haver-hi una bomba hidràulica de frens, per permetre el seu funcionament sense la intervenció del pilot.

Tot això PENSO que es així, segur que hi ha un munt de gent que sabrà rectificar-me allà on hagi errat.

Jordi "Prony"
Jordi l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. nov. 28, 2013 3:53 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8182
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Control De Estabilitat MSC-BOSCH By KTM

Entrada Autor: Kpeps » dj. nov. 28, 2013 3:54 pm

[quote user="Prony" post="247906"]Gràcies per la teva confiança, Jaume "Mamut".

En quant a la consulta de l'Albert:

En tot vehicle terrestre hi ha tres mecanismes que controlen el seu desplaçament a traves del terreny i que son:

La direcció,
La propulsió / tracció
La frenada

Les Normatives son molt estrictes en el cas de la direcció, obligant a que sempre hi hagi un sistema mecànic que connecti directament el volant amb la caixa de direcció. Això no impossibilita l'ús de sistemes mes o menys complexos de direcció activa com els que BMW aplica en la seva gamma de vehicles de quatre rodes. Però no marxem per la tangent (i mai millor dit)

Està comprovat que, en cas de situació límit, el pilot/conductor "normal" actua reflexivament i no sempre de la forma mes eficaç per salvar aquesta situació. D'aquí que les autoritats, recomanin, exigeixi i finalment obliguin la implementació d'aquests sistemes "pseudo-actius".

Com actua?? Doncs mitjançant una centraleta (ECU) que disposa d'unes senyals d'entrada (o "inputs") que obté mitjançant una sèrie de sensors que son, entre d'altres: Posició de l'accelerador, pressió hidràulica a cada circuït de fre, velocitat, grau inclinació de la moto, acceleròmetre lateral i longitudinal i diferència de velocitat entre ambdós eixos. La ECU compara diverses vegades per segon totes aquestes lectures i les compara amb unes taules, cartes o mapes multidimensonals preprogramades per experts, pilots i físics. Gràcies a aquestes comparacions, la ECU es capaç de preveure en quin moment la moto està iniciant un "derrapament" i en determina el tipus. En aquest moment, i obtenint unes instruccions igualment preprogramades, actua sobre les papallones del gas (podria ser que inclús considerés oportú accelerar la moto una miqueta), i frenar o desfrenar el tren davanter o del darrera per tal de aconseguir aturar la derrapada i restablir una situació de pilotatge normal.

Es per aquesta raó que l'accelerador ha de ser electrònic i hi ha d'haver-hi una bomba hidràulica de frens, per permetre el seu funcionament sense la intervenció del pilot.

Tot això PENSO que es així, segur que hi ha un munt de gent que sabrà rectificar-me allà on hagi errat.

Jordi "Prony"[/quote]


nivell 10 :bow :bow :bow :bow :bow :mestre :mestre :mestre :mestre :mestre
Imatge

Avatar de l’usuari
Storm
Presentats
Entrades: 2594
Membre des de: dj. oct. 04, 2007 3:48 pm
Ubicació: Sant Llorenç d'Hortons

Re: Control De Estabilitat MSC-BOSCH By KTM

Entrada Autor: Storm » dj. nov. 28, 2013 4:00 pm

[quote user="Randy-650" post="247631"][quote user="Storm" post="247621"]Vaig llegir un provador de Motociclismo que deia que hi haurà un abans i un després en la conducció de motos amb aquest sistema. Forçant, forçant, deia que l'havia salvat d'un centenar de caigudes durant les proves.[/quote]


Això voldrà dir que anant en una moto d'aquestes els que no sabem anar en moto podriem anar al limit sense caure? :boig :boig[/quote]

No ho vaig posar: El provador era Roland Brown. Solvència.
Recordo que explicava frenades sobre llambordes molles amb la moto inclinada i barbaritats d'aquests estil. I no queia!
Storm l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. nov. 28, 2013 8:30 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
Xavier
Presentats
Entrades: 4379
Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
Ubicació: Torelló (Osona)

Re: Control De Estabilitat MSC-BOSCH By KTM

Entrada Autor: Xavier » dj. nov. 28, 2013 6:59 pm

[quote user="Prony" post="247906"]Gràcies per la teva confiança, Jaume "Mamut".

En quant a la consulta de l'Albert:

En tot vehicle terrestre hi ha tres mecanismes que controlen el seu desplaçament a traves del terreny i que son:

La direcció,
La propulsió / tracció
La frenada

Les Normatives son molt estrictes en el cas de la direcció, obligant a que sempre hi hagi un sistema mecànic que connecti directament el volant amb la caixa de direcció. Això no impossibilita l'ús de sistemes mes o menys complexos de direcció activa com els que BMW aplica en la seva gamma de vehicles de quatre rodes. Però no marxem per la tangent (i mai millor dit)

Està comprovat que, en cas de situació límit, el pilot/conductor "normal" actua reflexivament i no sempre de la forma mes eficaç per salvar aquesta situació. D'aquí que les autoritats, recomanin, exigeixi i finalment obliguin la implementació d'aquests sistemes "pseudo-actius".

Com actua?? Doncs mitjançant una centraleta (ECU) que disposa d'unes senyals d'entrada (o "inputs") que obté mitjançant una sèrie de sensors que son, entre d'altres: Posició de l'accelerador, pressió hidràulica a cada circuït de fre, velocitat, grau inclinació de la moto, acceleròmetre lateral i longitudinal i diferència de velocitat entre ambdós eixos. La ECU compara diverses vegades per segon totes aquestes lectures i les compara amb unes taules, cartes o mapes multidimensonals preprogramades per experts, pilots i físics. Gràcies a aquestes comparacions, la ECU es capaç de preveure en quin moment la moto està iniciant un "derrapament" i en determina el tipus. En aquest moment, i obtenint unes instruccions igualment preprogramades, actua sobre les papallones del gas (podria ser que inclús considerés oportú accelerar la moto una miqueta), i frenar o desfrenar el tren davanter o del darrera per tal de aconseguir aturar la derrapada i restablir una situació de pilotatge normal.

Es per aquesta raó que l'accelerador ha de ser electrònic i hi ha d'haver-hi una bomba hidràulica de frens, per permetre el seu funcionament sense la intervenció del pilot.

Tot això PENSO que es així, segur que hi ha un munt de gent que sabrà rectificar-me allà on hagi errat.

Jordi "Prony"[/quote]

M'ho he llegit amb atenció. Ara hi tornaré unes 10 vegades més i miraré si puc portar-te la contrària ni que sigui per tocar els dallonsis.

Gràcies per l'explicació Jordi.

:okcat

Avatar de l’usuari
JoanCG
Presentats
Entrades: 735
Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt
Contacta:

Re: Control De Estabilitat MSC-BOSCH By KTM

Entrada Autor: JoanCG » dj. nov. 28, 2013 8:40 pm

Prony, quin nivell d'explicacions, quina rigurositat, i com expliques fàcil el que és complicat de dir, nano.

Et Felicito. :bow
JoanCG l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. nov. 28, 2013 8:41 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

Respon

Torna a “General”