Carnet A1 Per Lliure: Crònica Inacabada

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
JosepM
Presentats
Entrades: 266
Membre des de: dc. oct. 09, 2013 10:16 pm
Ubicació: Valls

Carnet A1 Per Lliure: Crònica Inacabada

Entrada Autor: JosepM » dc. des. 04, 2013 5:53 pm

Hola companys,

permeteu-me que us expliqui com està anant el tema del carnet A1 del meu fill. Carnet que volem treure per lliure.

Va fer els 16 fa poc, i vam decidir que tindria moto i que es treuria el carnet A1. Just abans de l'estiu, vaig trobar una bona oportunitat en forma de XR125L, i la vaig comprar.

Quan vaig anar a informar-me a l'autoscola, em vaig espantar! Ja comptava que llogar un professional i un vehicle costa diners, però quan vaig veure totes juntes les estimacions dels costos més la matrícula més tot plegat, em va semblar un disbarat de calers.

Així que vaig decidir que estalviaríem el que puguéssim, i que aniríem per lliure. De fet, els tràmits amb Trànsit sempre me'ls faig jo, i em veia capacitat per ensenyar mon fill a portar aquell traste...

Si busques per internet hi ha bastanta informació, i gosaria dir que és més fàcil trobar el que busques a la web de la DGT fent ús del google que no pas entrant i navegant.

Per l'examen teòric, vam fer ús de todotest.com Si et registres, pots anar fent test gratis, però has de pagar si et vols baixar un manual en pdf (un euro i escaig) i també si vols saber perquè estan malament les respostes que falles.
També vam fer servir a web de la pròpia dgt, on hi ha exemples de tests que pots fer i que et tornen corregits. Per algun motiu, aquests eren un pèl més senzills que els de todotest.

Un dia vam anar a fer el test d'aptitud per conduir. Un altre a fer la foto.

Finalment, quan ens va semblar que havia estudiat prou, i que li havia anat agafant el "tranquillo" a les preguntes i el llenguatge, vaig anar (ara millor via cita prèvia!) a demanar hora per l'examen teòric. Pagues les taxes, vas a la finestreta i endavant.
Va aprovar a la primera.

Després cal demanar hora per al de pista. Abans, ja havíem estat practicant en un lloc no via pública amb un circuit fet segons l'esquema que aporta la pròpia web de la dgt, amb ampolles d'aigua plenes de terra i plats de plàstic, això sí.

Per a examinar-te, no sent una moto d'autoscola, cal aportar original i còpia de tota la documentació de la moto; així com d'una autorització expressa, per part de l'asseguradora, conforme la pòlissa també cobreix a tal durant la realització de les proves per treure's el carnet.

Avui hem anat d'examen. En plan novatos. Ens han mirat la documentació per dalt i per baix (dedueixo que a Tarragona ningú hi va, per lliure), i ens han dit que havíem de portar proteccions de colze i genoll. De res no ha servit dir que a la web de la dgt no hi diu res, d'això, ni tampoc que jo, com a pare i tutor legal faria un document manuscrit assumint tot els riscos.
Al final, per al colze, li he deixat la meva jaqueta i cap problema, i per als genolls, un senyor d'una autoscola ens ha deixat molt amablement unes proteccions (gràcies!)
Llavors han decidit que jo no em podia quedar per allà, i m'han fet fora del recinte.

Amb el temps d'espera i tot l'enrenou, quan ha sigut l'hora d'examinar-se, mon fill s'ha trobat, per primera vegada en sa vida, amb la moto freda! I se li ha calat. Tot i que els examinadors li han dit de reemprendre (ells mateixos li han dit que la moto estava freda), havia d'engegar, canviar de marxa i frenar en massa poc espai, i se li ha tornat a calar.

Ha suspès. Si haguéssim anat a una autoscola, aquestes "catetades" no ens hauríen passat, però vaja, confio que aviat aprovarà.

I quan aprovi haurem d'anar a l'autoscola.
A dreta llei, segons que m'ha dit un company, ell podria fer pràctiques per ciutat tenint-me a mi d'acompanyant amb un cotxe (no sé els detalls de com). Però el dia de l'examen s'ha d'anar amb uns auriculars, i l'examinador ha d'anar en un cotxe conduït per un professor titulat d'autoscola.

Vaig preguntar a diverses autoscoles sobre el tal servei. Tots em van dir que ells només feien això per als seus alumnes, i amb la moto de l'escola.
Aniré a una que em demanaven un preu de matrícula raonable. Com em va semblar raonable que, abans d'examinar-se, el meu fill hi anés un parell d'hores a familiaritzar-se amb el model que hagués de dur el dia de l'examen.

Tot plegat una aventura que m'ha fet tornar 26 anys enrera, quan era jo qui esquivava cons amb una SR250.

Salut,

Josep M.

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Carnet A1 Per Lliure: Crònica Inacabada

Entrada Autor: Randy-650 » dc. des. 04, 2013 6:39 pm

Tot això que estàs explicant és molt desconegut per molts de nosaltres. Però molt interessant a l'hora! Continua, continua, que volem saber com acaba el tema. :okcat

Podries fer-nos també cinc cèntims dels pressupostos-preus de tot el que expliques?
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Re: Carnet A1 Per Lliure: Crònica Inacabada

Entrada Autor: Albert » dc. des. 04, 2013 11:57 pm

Holaaaa,

Una aventura molt interessant... a veure com acaba !!



:burrucat :burrucat
Sort,

Avatar de l’usuari
Joan XT
Presentats
Entrades: 2641
Membre des de: dc. des. 31, 2008 9:27 pm
Ubicació: LA FIGUEROSA-URGELL

Re: Carnet A1 Per Lliure: Crònica Inacabada

Entrada Autor: Joan XT » dj. des. 05, 2013 8:44 am

Doncs molt interesant ja que desconeixia tot aixo, a veure com acava tot...
Imatge
DEIXA´M PASSAR QUE SÓC DE CERVERA .... FORÇA 93

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8182
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Carnet A1 Per Lliure: Crònica Inacabada

Entrada Autor: Kpeps » dj. des. 05, 2013 8:53 am

culleres quines peripecies,la teorica a la primera !!! molt be !!! per tot lo altre s'ha de tenir temps ja que suposso que no es feina d'un mati,per curiositat,quina diferencia de preu hi ha entre treure't el carnet a l'autoescola i per lliure ? contan que tot ho aprovis a la primera ? lo de calar-se la moto,son coses que passan i no te a veure en saber portar-la mes o menys,per lo que dius,despres de l'examen del circuit ni ha un altre per via oberta ?? no m'extranya que hi hagi molta gent que passa de la moto........
recordo que quan vaig treure'm el carnet A1 de moto fins a 75 cc va ser a la primera,amb unan Vespa taronja i el A2 per portar-ho tot amb la mateixa Vespa i el mateix recorregut va ser a la segona o sigui que tranquils.....
Kpeps l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. des. 05, 2013 8:55 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

Avatar de l’usuari
Storm
Presentats
Entrades: 2594
Membre des de: dj. oct. 04, 2007 3:48 pm
Ubicació: Sant Llorenç d'Hortons

Re: Carnet A1 Per Lliure: Crònica Inacabada

Entrada Autor: Storm » dj. des. 05, 2013 12:00 pm

Buf! A mi em tocarà en menys d'un any. Et segueixo amb delit.

Avatar de l’usuari
Sergibuda
Presentats
Entrades: 2030
Membre des de: dc. juny 27, 2007 2:18 pm
Ubicació: BCN
Contacta:

Re: Carnet A1 Per Lliure: Crònica Inacabada

Entrada Autor: Sergibuda » dj. des. 05, 2013 12:26 pm

Jo me'l vaig treure per lliure, però llavors no calia fer circulació.

Recordo que anàvem a fer les pràctiques amb la Vespa del germà d'un amic (sense que ho sapigués) i que dibuixàvem el circuit al terra.
sergibuda




they called me an accident

Avatar de l’usuari
JosepM
Presentats
Entrades: 266
Membre des de: dc. oct. 09, 2013 10:16 pm
Ubicació: Valls

Re: Carnet A1 Per Lliure: Crònica Inacabada

Entrada Autor: JosepM » dv. des. 06, 2013 10:45 am

Gràcies a tots per l'interès!

Passo a escriure una mica sobre com estan anant les coses a "Jefatura". Això que diré pot ser útil per a qui hi hagi d'anar a fer qualsevol tràmit.

Resulta que de fa un temps, a Catalunya i Madrid, hi han engegat un sistema de cita prèvia; entenc que s'hi devien muntar uns embussos de gent i unes cues tremendes. En la meva modesta opinió, la causa és que cada vegada més gent del país pensem fer-nos els tràmits nosaltres mateixos (i no donar-los al gestor com abans feia tothom); i els immigrants, diria que cap d'ells hi va, al gestor.
Per cert, que abans podies entrar i emportar-te els formularis que necessitaves en blanc, i tornar amb tot firmat; ara ja no.

El primer dia que hi vaig anar, a demanar dia i hora per a l'examen de teòrica, hi vaig anar amb cita prèvia, cita que havia demanat 4 o 5 dies abans. Vaig arribar, vaig agafar tanda de "cita prèvia" i un parell de minuts abans de l'hora em tocava anar a finestreta. Van comprovar que era jo el de la cita, i em van donar tanda per "taxes" i per "conductors". A tots dos llocs em van atendre immediatament, i amb tots els papers en regla (per cert, inclòs un de firmat pel meu fill menor d'edat autoritzant-me a mi per fer tots els tràmits en el seu nom!) vaig tenir dia i hora d'examen.
Sent allà, vaig poder veure que hi havia una finestreta, i una tanda, de "sense cita", en la qual vaig calcular que atenien la gent amb una espera d'una mitja hora, tres quarts.

El segon dia que hi vaig anar va ser l'endemà d'haver aprovat mon fill el teòric, amb la intenció de tramitar la sol.licitud del de pista. No vaig demanar cita, ja que no volia esperar una setmana per fer el tràmit. Així que em vaig carregar de paciència, vaig prendre un llibre, i cap a Plaça Imperial! Jo volia anar directe a la finestreta de conductors, però no era possible, va caler agafar tanda a informació sense cita, i allà em van donar tanda per a conductors. Allà, amb tots els papers en regla (inclòs l'ampliació de la pòlissa d'assegurança), em van donar dia d'examen.

El tercer dia va ser l'endemà del suspens del meu fill, i novament sense cita prèvia, per tramitar dia per a tornar a fer l'examen de pista. Aquesta vegada no sé què passava amb les cues de cita prèvia i sense cita, perquè la gent els feien fer cua, sense tanda, en una finestreta, i a l'altra hi anava arribant de tant en tant algú amb cita, i quan no, cridaven als de sense. Quan em va tocar em van dir que només s'hi podia anar amb cita, i després de dir jo què m'hi portava, i després d'uns bons 20 minuts, em van donar un paper per al cap de 12 dies.
Però no era per a fer l'examen, sinó que era cita (vaja, em van fer allò que es pot fer per internet). Llavors, vaig "trencar el protocol", i me'n vaig anar directe a la finestra de conductors, que és on jo volia anar des del principi, i que portava estona veient que anava atenent gent de forma intermitent. Aprofitant un moment que no hi havia ningú, vaig aconseguir que m'atenguessin. Tot en un plegat, més d'una hora allà.

En resum. A Trànsit de Tarragona crec que estan en un moment en què han canviat el sistema d'atendre la gent, sistema que comportava llargues cues i esperes, per un altre en principi més còmode per a l'usuari, consistent en què tu demanes cita, i quan arribes et deriven cap a allà on calgui i t'ho fan tot seguit.
Però aquest sistema té problemes. A més de la gent que no sap que hi ha el sistema, i s'hi presenten per a fer els tràmits, hi ha el problema que trobo increïble que quan saps que has de fer alguna cosa, hagis d'esperar 13 dies per tramitar-la. A més, crec haver observat que amb aquest sistema, si més no per ara, es produeixen "buits", motivats per gent que no assisteix a la cita, o perquè el temps que preveuen per cita és més llarg del que acaba sent necessari en molts casos, o qui sap perquè.

Com que hi hauré de tornar, aniré veient com evoluciona la implantació d'això de les cites prèvies. Perquè la veritat és que a aquestes alçades vull acabar el tema jo mateix, i de fet queda poc (per fer el de ciutat, com ja he dit, haurem d'anar a l'autoscola obligatòriament).

Salut,

Josep M.

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Carnet A1 Per Lliure: Crònica Inacabada

Entrada Autor: Jordi » dv. des. 06, 2013 4:12 pm

Perdoneu que exposi el meu parer en aquest fil, però fa dies que volia obrir un fil per parlar del tema de la "Cita Prèvia" a les Delegacions de la D.G. Tráfico.

Fins ara, hi podies anar qualsevol dia a qualsevol hora. Ja tenies previst que et tocaria fer mitja hora o tres hores de cua i que paties el risc d'escoltar un "Vuelva Usted Mañana", però tard o d'hora t'atenien. T'abaixaves els pantalons però mira, ja tenim el forat tan ampliat que cada vegada cou menys i els catalans estem lliures de morenes. El positiu es que érem nosaltres els que decidíem quan hi volíem anar.

ARA NO:

Des d'ara ja NO pots comprar-te un cotxe o una moto, pagar-lo i recollir la documentació per tramitar la matrícula, tornar després de dinar amb la matrícula sota el braç (i amb dos o tres-cents euros estalviats a la butxaca), esperar a que et collin la matrícula i marxar.

A partir d'ara faràs la mateixa cua, possiblement hauràs d'escoltar el mateix "Vuelva Usted Mañana", també ens haurem d'abaixar els pantalons (i encara gràcies perquè la vaselina encara va a càrrec de la S.Social). La diferència es que a partir d'ara, ho farem quan ells vulguin, no quan vulguem nosaltres.

Potser tindràs el cotxe i la moto al concessionari, pagat i amb la documentació a la teva butxaca, però si vols matricular-la tu, t'hauràs d'esperar, qui sap, dues setmanes??

I nosaltres seguirem dient AMEN i moltes gràcies per mantenir-nos lliures de morenes.

Jordi "Prony"

P.D. : I esteu segurs de que, si ho agafa el :tremolant :tremolant Servei Català de Transit :tremolant :tremolant , enyorarem (i molt) a la Dirección General de Tráfico.
Jordi l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. des. 06, 2013 4:13 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
JosepM
Presentats
Entrades: 266
Membre des de: dc. oct. 09, 2013 10:16 pm
Ubicació: Valls

Re: Carnet A1 Per Lliure: Crònica Inacabada

Entrada Autor: JosepM » dt. gen. 07, 2014 11:01 pm

RESUM de la història.

Treure's per lliure les dues primeres proves de l'A1 és possible: el meu fill ho ha fet.

Pel que fa als examens teòrics, ell va fer servir material de la web todotest.com:
Registrar-se és gratis i dóna dret a fer i corregir un bon grapat d'examens. Baixar-se el llibre en pdf és barat. I no sé quant val l'opció que la correcció incorpori explicacions de perquè t'equivoques.

Pel que fa a la pista, a la web de la dgt hi ha esquemes i vídeos de què cal fer. Es tracta de trobar un lloc prou gran fora de la via pública per muntar els circuits.
Vista l'experiència, recomanaria anar al lloc on examinen la gent i fer-ne una observació de com va tot plegat. Per evitar fer el passarell amb la moto freda o les proteccions (cosa que honestament crec que m'ha comportat haver de pagar més del compte).

Quant als tràmits, no sé com s'acabarà això de la cita prèvia. El cas és que has d'anar a fer uns quants tràmits a Trànsit un darrera l'altre. Per exemple, demanar dia pel pràctic, o renovar papers, etc. Trobo absurd haver d'esperar tres setmanes per cadascun. La solució és anar demanant cites prèvies de tal manera que en tinguis una a punt quan la necessites; i l'altra (la que jo he fet servir) és confiar en el bon criteri i la bona voluntat de les persones que gestionen els tràmits per tal de fer-te'ls sense cita. Evidentment no compto l'opció senzilla: anar per gestor.
Recordo que cal un escrit original de l'asseguradora dient que accepta que la pòlissa tal cobreixi els danys produïts durant la realització de l'examen.

Ara li queda el de ciutat. Aquí sí que no crec que existeixi cap autoscola que et faci el servei de llogar-te un professor titulat per fer de xofer de l'examinador (cosa que reclama la llei) ni el material d'auriculars i micros.
Caldrà buscar-ne una doncs a qui confiar la preparació i la logística per aquest darrer examen. Tot i que, a dreta llei, crec que el meu fill té dret a fer pràctiques per la via pública sempre que algú responsable el segueixi no recordo en quines condicions.

Acabo. Algú em pot recomanar una autoscola BBB a Tarragona?

Salutacions,

Josep

Respon

Torna a “General”