ITV Again!

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

ITV Again!

Entrada Autor: Pasqual » dv. des. 06, 2013 2:25 pm

Fa un dies vaig rebre una carta molt amable de la DGT dient-me que no havia passat la ITV corresponent i que si per un casual m'aturaven, em caurien un mínim de 200€. Així que amb dos mesos de retràs vaig anar a fer la ITV. Haig de dir que és la segona vegada que la passo amb aquesta moto i què no li he afegit cap extra important des del dia que la vaig comprar.

La sorpresa és que em diuen que els antiboires (originals i d'origen) són un extra no homologat. Vaig intentar explicar què feia 2 anys vaig passar la ITV tal com estava la moto i què no vaig tenir cap problema. Res de res. vaig tenir què fer la foto i un munt de papers.

En aquest cas no és afany recaudatori ja què només em van cobrar 2 i escaig euros, però vaig perdre gairebé una hora.

Segons explicaven, sembla què és una nova norma des del 2011. És normal? Algú més li ha passat?

Deixo una foto d'aquest estiu als Alps perquè veieu el llums dels què parlo

Imatge

Aquí és veuen millor

Imatge

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: ITV Again!

Entrada Autor: Randy-650 » dv. des. 06, 2013 5:21 pm

Pel que tinc entès jo fa anys es va donar un marge per posar a la fitxa tècnica dels vehicles -en aquest cas parlant de motos- els accesoris tipus escapaments, llums supletoris, pantalles altes, defenses, etc, pagant una quantitat mínima. Al cap d'un temps ja era obligatori per homol•logar-lo ,portant factura del taller on es va instal•lar i l'informe de l'enginyer. Crec que ja fa dos anys d'això.

A dia d'avui si t'afuren en un control rutinari i portes un extra que no està a la fitxa tècnica et poden multar perfectament.

I sense ànim de crear polèmica.....he vist que mooolts propietaris de BMW GS porten mooooolts accesoris, potser masses.....els porteu tots a la fitxa tècnica???

Jà!!!!! :callo

Jo porto a la fitxa tècnica des de fa tres anys l'escapament Roads. El clàxon de cotxe (que el porto sempre, a simple vista), no m'el van voler homol•logar per ves a saber quines raons. Parlant amb l'operari que no m'ho deixava passar li vai dir que em signés un paper conforme ell no em deixava portar un clàxon més fort que el de sèrie. Obviament no el va voler signar. Aleshores vaig demanar per l'enginyer de la ITV i em va dir que no hi era.

-És igual, ja m'espero. No em vindrà d'una hora, li vaig dir.

Es va posar a riure l'operari, clar. Va passar una hora i no va aparèixer.

-Què fem? -li vaig dir...

Torni d'aquí dos anys i ho mirem altre cop, em diu.

Aquest estiu, que la torno a passar, vem estar igual.

RESUM: -Porto un pito no homol•logat a la moto i sóc un POSSiBLE DEL•LICUENT per no portar-lo als papers.

Que consti! :holacat
Randy-650 l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. des. 06, 2013 5:30 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Otto
Presentats
Entrades: 183
Membre des de: dc. oct. 10, 2012 6:34 pm
Ubicació: Berga

Re: ITV Again!

Entrada Autor: Otto » dv. des. 06, 2013 5:47 pm

Hola Pascual,
Vaig tenir el mateix problema que tu expliques a l'ITV de Berga. No va res a fer......... Vaig fer la mateixa documentacio que tu. I aixo que venen de serie,.......No ho he entes mai.
Crec que es una mala formacio dels tecnics.

Salut

Avatar de l’usuari
Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Re: ITV Again!

Entrada Autor: Pasqual » dv. des. 06, 2013 6:21 pm

Randy, jo entenc raonable què tots el accessòries que no venen amb la moto de sèrie s'hagin d'homologar, però si ja surt de fàbrica així!

Tampoc entenc que els llums si i les maletes no. Ho vaig demanar i em van dir què no feia falta.

Otto, m'agrada saber què no sóc l'únic què no ho entén.

Ah! per cert Randy, sense ànim de crear polèmica, la frase

"I sense ànim de crear polèmica.....he vist que mooolts propietaris de BMW GS porten mooooolts accessoris, potser masses....."

m'ha deixat sorprès. Ho trobo una mica agosarat. Jo no he vist cap fitxa tècnica (a part de la meva) per saber si els propietaris de les BMW porten moooooolts accessoris que no hi son a la fitxa.

Dels que no són BMW, encara menys :cerv :cerv

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: ITV Again!

Entrada Autor: Randy-650 » dv. des. 06, 2013 6:56 pm

Ui, ara llegueixo que dius que ja venia de sèrie, si. Vols dir que BMW homol•loga les GS amb els accesoris, quan quasibé tots són Touratech? :nonocat

I respecte a la fitxa tècnica, això que escrius en negreta, per això pregunto, que tampoc n'he vist mai cap. Acaba de posar tota la frase....

....els porteu tots a la fitxa tècnica???

Aviam què diuen els que tenen GS-ADV amb molts d'extres Touratech o Wünderlich. :picant
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
PEPI600
Presentats
Entrades: 2318
Membre des de: dt. oct. 16, 2007 5:02 pm
Ubicació: Palau-Solità i Plegamans

Re: ITV Again!

Entrada Autor: PEPI600 » dv. des. 06, 2013 7:16 pm

Aquest problema l´he viscut amb el 124, doncs els antiboires no son de serie, paperet i apa a correr.

Pel que fa a la moto, em vaig fer posar a la factura tot els extres que portava de serie, més els que vaig afegir, que eren les maletes, doncs em feia falta per posar la moto a tot risc, però a la fitxa técnica no hi son, o sigui que en tot cas hauria de ser BMW els que es remullessin, bé ja veurem com va.

Ara en quan a accessoris, crec que el problema no el té només BMW, tots acabem posant accessoris, defenses, maletes, pantalles.....etc, sigui la marca que sigui, doncs a la Varadero portava molts més accessoris no originals que a la BMW
Imatge Imatge

Avatar de l’usuari
Vicenç
Presentats
Entrades: 189
Membre des de: dt. nov. 18, 2008 6:51 pm
Ubicació: Eivissa

Re: ITV Again!

Entrada Autor: Vicenç » dv. des. 06, 2013 9:10 pm

Bon dia!!!!

El que està passant amb les ITV's comença a resultar increible per no dir surrealista.

Quan encara tenia la Guzzi vaig arribar a passar-la amb els cables dels fars antiboira penjant i aquests en la motxila Cables penjant si, fars antiboira no...

Imatge

Però és que arriben a ser coses de sentit comú i de seguretat. Com fa anys si duies el llum central de fre en els cotxes et multaven. Uns antiboira et poden treure d'un ensurt si de nit et peta la llum de la moto com m'ha passat. No m'extranyaria que, com cada cop son més petits, d'aquí a un temps sigui obligatori per a les motos tenir un segon sistema d'enllumenat. (que seria fins i tot llògic)

I això per no parlar de coses que en Europa son normals com els sidecars per exemple...
Vicenç l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. des. 06, 2013 9:11 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Salut!!!

Quant surts per fer el viatge cap a Itaca, has de pregar que el camí sigui llarg

Avatar de l’usuari
Siono1000
Presentats
Entrades: 2517
Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
Ubicació: Baix Empordà

Re: ITV Again!

Entrada Autor: Siono1000 » dv. des. 06, 2013 9:37 pm

Aixó de l'ITV és una bona enganyifa de la que ningú en sap res de res a part de cobrar...aixó si !!

Fa forces anys a mi en va pasar una cosa semblant amb un LADA NIVA que tenia. Al fer els 4 anys vaig anar a la ITV i en varen dir que els pneumàtic que duia quant el varen comprar al concecionari no estaven homologats a la fitxa técnica. No cal dir que almenys en vaig desfogar a conciéncia amb el "pobre" empleat, li va caure un bon ruixat... jo tenia molt mal dia. :666
Per el paparet de la fábrica en varen cobrar una bona quantitat crec recordar. Vaig tornar a l'ITV, m'ho varen afegir a la fitxa técnica i quant ja estava vaig demanar un full de reclamació per fer-hi una queixa que básicament deia:
- Com pot ser que una empresa que diu ser seriosa i profesional necessiti tenir una homologació per cada vehicle de forma individual i no li valgui una genérica per cada model ??? Mi no entender.
Al cap d'un temps en varen trucar a casa per interesar-se per la meva queixa, malauradament no en varen poder respondre la pregunta...deu ser que encara que son una empresa privada estan "contaminats" per el pseudoxanxulluuupoliticoreinant.
Son una bicoca totes aquestes empreses a les que les "lleis" t'obliguen a anar. :foracat
Salut i kilómetres

Otto
Presentats
Entrades: 183
Membre des de: dc. oct. 10, 2012 6:34 pm
Ubicació: Berga

Re: ITV Again!

Entrada Autor: Otto » dv. des. 06, 2013 9:58 pm

Que quedi clar q la moto surt amb els fars antiboira de la casa BMW. AMB LES SEVES CORRESPONENTS HOMOLAGACIONS. No es cap accesori de mes. Potser el Kpeps ens treuria del dubte.

Salut.

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8182
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: ITV Again!

Entrada Autor: Kpeps » ds. des. 07, 2013 10:53 am

el que ha passat a en Pascual es el pa nostre de cada dia,desde la sortida de la llei de reformes,tot el que a la ITV no veuen homologat en fitxa tecnica,fa que aquest tramit quedi ''suspes'' els antiboires que es una cosa que veuen a la primera,es el que mes ''maldecaps'' dona,no cal perdre el temps ni gastar diners,el propietari d' Adventure amb pack touring,en las quals els antiboires venen montats de fabrica o que l'haguesin comprat com opcio sense aquest pack,heu d'anar a la concesio on l'heu comprat,fotocopia de documentacio i apuntat el nº d'homologacio que porta el antiboira,BMW emet un certificat sense cap cost i amb aquest podeu anar a passar la ITV sense problemes,un altre detall de la nova llei i aquest si que es ''problematic'' dons imagineu que teniu una GS i li feu montar els antiboires a la concesio,cap problema,ara imagineu que sou uns manetes i els monteu vosaltres o el taller de confiança (parlem sempre de antiboires originals de la marca) si no hi ha el certificat de montatge per part d'una concesio no passareu la ITV,aixo si que dona molts mals de cap,ja que la concesio s'arrisca a una multa important si emet un certificat de montatge ''fals'' i com podeu compendre no hi ha cap obrer que si jugui la feina per quedar be amb un client per uns antiboires...ja m'enteneu :birracat .
a tots els que porteu antiboires no ''originals'' ja sabeu,bricolatge abans d'anar a la ITV.
p.d. jo parlo d'aquests perque son els que conec,pero l'altre dia parlan amb el de Marsimoto a ells els passa el mateix amb las KTM i las Suzuki V strom que es veu que tambe poden montar antiboires,o sigui que tenen que ser totes las marcas.
Kpeps l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. des. 07, 2013 11:03 am, en total s’ha editat 2 vegades.
Imatge

Otto
Presentats
Entrades: 183
Membre des de: dc. oct. 10, 2012 6:34 pm
Ubicació: Berga

Re: ITV Again!

Entrada Autor: Otto » ds. des. 07, 2013 11:30 am

Ho veus Kpeps? l'informacio es poder...........llastima que ja vaig pagar ho.
Gracies

Avatar de l’usuari
Esparver
Presentats
Entrades: 88
Membre des de: dt. oct. 29, 2013 11:19 pm
Ubicació: Taradell
Contacta:

Re: ITV Again!

Entrada Autor: Esparver » ds. des. 07, 2013 1:08 pm

Això es interessant!

Es a dir, un inspector de itv, apart de saber-se de pe a pa una reglamentació mutant, perque cambia segons l'aire que li toqui al politic de torn, segons les demandes que tingui, etc..........ha de saber tots els accessoris que porten TOTS els vehicles que van a les seves instal.lacions?

En una itv normal, fan entre 200 i 500 vehicles al dia, això inclou motos, excavadores, autobusos, camions, remolcs, turismes, furgonetes, etc............cada un d'ells amb tota una serie de problematiques, cuasi exclusives de cada vehicle, i amb una reglamentació que faría parar boig a qualsevol.

Els que teniu BMW's, teniu el problema dels accessoris, els que tenen R'R, tenen el problema amb els escapaments i els decibels i el festival de taps que posen als escapament ( i que de tant en tant en surt algun de disparat ), els dels vespinus amb la velocitat màxima, i així, no acabariem...........

Ara mireu-vos un moment amb atenció la fitxa técnica del vostre vehicle..........reflexa tots els accessoris que porta? tot el que hauria de contemplar d'aquell vehicle........nu se, en cas de cotxe el canvi automatic, si es tracció a les 4 rodes, etc...........totes les mides de roda existents en la fitxa d'homologació?

Jo tinc un subaru i enlloc de la fitxa diu que es tracció a les 4rodes..........enlloc!si, tots sabem que tots els subaru's son tracció a les cuatre rodes, però que coi els costa posar-ho a la fitxa? es quelcom important! De vehicles on, les mides de roda del vehicle de serie, no surten ni com a opció, us en farieu creus de la de vehicles que hi ha així, amb fitxes mal fetes, mal redactades, on no es contempla ni la meitat de les caracteristiques IMPORTANTS del vehicle. Llavors esta el tema accessoris, en molts casos, tu pots comprar un vehicle, penses que els accessoris demanats, venen de serie, i en realitat els ha muntat el concessionari abans d'entregar-te el vehicle. Ja sigui perque aquell vehicle estava en stock i interessava treure'l, ja sigui perque no els interessa fer un nou pedido a fabrica i busquen el vehicle en la red de concessionari's i l'equipen els...........d'aquest tipus de vehicles, n'hi ha a milers........i tu creus que tot allò que has demanat ve de fabrica i en realitat no es així.........amb els enganxalls, de cada 10 cotxes amb enganxall, nous, 8 son muntats al concessionari.

Apartir d'aqui, evidentment, la culpa es de la itv.................evidentment!!!!!!!!!!

Salutacions

Sam

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8182
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: ITV Again!

Entrada Autor: Kpeps » ds. des. 07, 2013 1:39 pm

aixo es com tot,quan muntes un enganxall de remolc et donen un certificat d'homologacio perque vagis a la ITV a legalitzar-lo,de la amteixa manera que si fas tintar els vidres del cotxe o poses antiboires homologats,si aixo ho demanes de fabrica i ve montat,ha de venir a la fitxa tecnica,de la mateixa manera que posen las midas de pneumatics que el fabricant ha homologat en un model concret com las de contacte,si quan te l'entreguen de nou no ve,mes val demanar-ho en aquell moment perque sino quan el vehicle faci quatre anys,tindras que visitar la concesio,es clar que miren el que es veu,suposso que si fas baixar culata i poses pistons i valvules diferents d'aixo no diuen res.
en las noves fitxes tecniques em sembla que ja ve si el cotxe es traccio,propulsio o 4*4 :birracat
Imatge

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: ITV Again!

Entrada Autor: Jordi » ds. des. 07, 2013 2:02 pm

I jo em pregunto:

No n'hi hauria prou amb que l'inspector pogués introduir el número de xassís i automàticament li sortissin al monitor de l'ordinador totes les dades d'aquell vehicle, les opcions instal·lades de fàbrica, les opcions instal·lades al taller, l'historial d'accidents del vehicle, l'assegurança, els punts defectuosos d'inspeccions prèvies i, molt important, els "punts negres" d'aquella marca/model/versió/any de vehicle en base a una estadística a nivell europeu?

Una pregunta: Per què ningú a les ITV's verifica les pressions dels pneumàtics?? A mi m'havien dit que eren crucials de cara a la seguretat.

I un apunt: Es podria fer pagar un preu simbòlic als que passen la inspecció "sense defectes" i anar pujant el cost de la inspecció en funció de l'estat final del vehicle. No us sembla mes lògic??

Jordi "Prony"

Otto
Presentats
Entrades: 183
Membre des de: dc. oct. 10, 2012 6:34 pm
Ubicació: Berga

Re: ITV Again!

Entrada Autor: Otto » ds. des. 07, 2013 2:31 pm

Jordi, totalment d'acord amb la teva proposta.

:birracat

Avatar de l’usuari
Rad
Presentats
Entrades: 446
Membre des de: dl. abr. 15, 2013 10:59 pm
Ubicació: Penedès-Garraf
Contacta:

Re: ITV Again!

Entrada Autor: Rad » dg. des. 08, 2013 4:23 pm

Estic 100% amb en Prony.

Avatar de l’usuari
Cristina
Presentats
Entrades: 1857
Membre des de: dt. gen. 09, 2007 12:15 am
Ubicació: Vilabella (Alt Camp)

Re: ITV Again!

Entrada Autor: Cristina » dl. des. 09, 2013 10:57 am

.

Pasqual molt maca la primera foto dels Alps :okcat ... i la crònica? :mrgreen:

Sort que vas posar l'altre foto per veure el detall dels llums :lol:

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8182
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: ITV Again!

Entrada Autor: Kpeps » dc. des. 11, 2013 6:53 pm

una puntualitzacio al que vaig dir l'altre dia,el certificat COC,per homologar en recanvis originals BMW de turisme,montats en altres istalacions que no siguin la concessio si que els emet BMW,en el cas de las motocicletes NO,un recanvi original no montat en concesio,BMW Motorrad no emetra el COC per homologar,per exemple,uns antiboires com reequipament.
Imatge

Avatar de l’usuari
JosepM
Presentats
Entrades: 266
Membre des de: dc. oct. 09, 2013 10:16 pm
Ubicació: Valls

Re: ITV Again!

Entrada Autor: JosepM » dc. des. 11, 2013 7:09 pm

[quote user="Prony" post="248569"]I jo em pregunto:

No n'hi hauria prou amb que l'inspector pogués introduir el número de xassís i automàticament li sortissin al monitor de l'ordinador totes les dades d'aquell vehicle, les opcions instal·lades de fàbrica, les opcions instal·lades al taller, l'historial d'accidents del vehicle, l'assegurança, els punts defectuosos d'inspeccions prèvies i, molt important, els "punts negres" d'aquella marca/model/versió/any de vehicle en base a una estadística a nivell europeu?

Una pregunta: Per què ningú a les ITV's verifica les pressions dels pneumàtics?? A mi m'havien dit que eren crucials de cara a la seguretat.

I un apunt: Es podria fer pagar un preu simbòlic als que passen la inspecció "sense defectes" i anar pujant el cost de la inspecció en funció de l'estat final del vehicle. No us sembla mes lògic??

Jordi "Prony"[/quote]

Crec que caldria eliminar directament la ITV obligatòria, car és haver de pagar per justificar que compleixes la llei. :foracat

Josep

Respon

Torna a “General”