Visita Al Museu De La Moto De Barcelona (GT De Debo)

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8182
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Visita Al Museu De La Moto De Barcelona (GT De Debo)

Entrada Autor: Kpeps » dj. des. 12, 2013 7:08 pm

Avui per motius que no venen al cas,be,si que venen pero d'aqui a un parell de messos......... ens han reunit al Museu de la moto de Barcelona,on despres del que teniem que fer el sr Soler ens ha donat una explicacio del que hi havia exposat,un sr que es nota que viu aquest musseu :birracat :birracat

jo aquí a la porta del carrer de la palla,semblo un vigilant pero no....nomes soc un tafaner de mena i el que he vist i m'han explicat us ho ensenyo i explico (com jo he entes i potser no com es)

Imatge

l'exposicio en general es aquest cop de las motos Catalanas que hi havien al nostre pais,sembla mentida la de marcas que hi van arrivar a haver,em sembla que he entes 196 nomes a Catalunya,algunes ben poc que van durar,altres una mica mes i altres casi fins als nostres dies,una bona representacio,a una banda las de ciutat,autentiques pioneres dels scooters de l'actualitat o de moto pulida per la seva forma de carenat,

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

industria de moto de nens,per oci.

Imatge

Imatge

una curiositat molt gran,es la historia del sr Miquel Simo,aquest sr va fer una moto com a final de carrera,ja que estudiava enginyeria industrial,va correr en moto temps despres per marcas Francesas i a l' illa de Man va tenir un accident que el va deixar en cadira de rodes,hi ha exposat el traje que duia,el casc,molt axafat,las botas i las ''espinilleres'' son per veure-les em directe i el certificat medic de l'hospital de Man.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

la moto en questio,la que va fer com a final de carrera,te una historia molt particular,quan van obrir el museu,la vidua del sr Simo,molt mes mes jove que ell (de les senyores no es diu l'edat ni en diferencies numeriques) es va presentar al museu explicant la historia i que a dins d'un armari i tenia una moto,que el marit havia construit alla per els anys 20,o sia una JOIA de l'industria motociclista Catalana,es aquesta.

Imatge

tambe hi havia motos de competicio,que encara que sembli increible,es van salvar del desguas ja que ha algu quan van tancar las fabriques s'els va ocorrer quedar-se-las i que no las malbaratesin amb altres ferros....per escriure un llibre.....

Imatge

Imatge

la Ossa monocasc que se n'ha parlat tant,et quedas amb la boca oberta,quan t'expliquen que per fabricar-la es van demanar materials a la Nasa i que fins 4 anys despres no va haver un altre moto monocasc ja que fins alhesores totes eren amb tub i aquesta va ser Kawasaki.

Imatge

L'amortiguador de direccio,orfebreria mecanica de l'epoca.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

la famosa Bultaco ''cassarecords'' de la foto del sr Bulto i el sr Quintanilla a Terramar

Imatge

Montesas que s'esbarallaven amb Japonesses, Benellis i lo que els fumesin per davant

Imatge

i Derbi's,las meves estimades balas vermelles que tantes corones de llaurer,ens han donat

Imatge

motos de disciplines que aquí son curiosses pero que tambe van tenir representacio,
aquesta la feien servir per jugar al motofutbol els amics d' Esplugues

Imatge

i aquestes per esports varis que aquí no tenien cap repercusio ni seguiment,pero las maquinas eren valorades per els seus motors,en els llocs on si es practicava.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

trial amb side

Imatge

bici rere moto

Imatge

aquesta era una autentica bestia,crec haver entes que no la van acavar de fer o una cosa aixi,era de 500 cc,quatre motors de 125 enganxats......

Imatge

i no podem oblidar las que en temps dificils van movilitzar la poblacio fins abans de la sortida del 600,que es va acavar casi per complert el mon de l'industria de la motocicleta

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

jo pensava que totes eren de dos temps i xatarretas,pero bens al contari moltes d'aquestes eren quatre temps i amb solucions mecaniques com valvulas rotativas i altres detalls tecnics d'importancia

Imatge

Imatge

Imatge

un altre curiossitat,la cadena de montatge i la moto acavada

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

un dels patrocinadors de l'exposicio

Imatge

i l 'invent que ha fet amb una roda com a Marketing

Imatge

i ja no dono mes la tabarra que ja ni ha prou
Kpeps l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. des. 12, 2013 7:16 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

Avatar de l’usuari
PEPI600
Presentats
Entrades: 2318
Membre des de: dt. oct. 16, 2007 5:02 pm
Ubicació: Palau-Solità i Plegamans

Re: Visita Al Museu De La Moto De Barcelona (GT De Debo)

Entrada Autor: PEPI600 » dj. des. 12, 2013 7:28 pm

Gràcies per les fotos i les explicacions, sempre son d´agraïr, si s´aprén alguna cosa nova :okcat
Imatge Imatge

Avatar de l’usuari
Rad
Presentats
Entrades: 446
Membre des de: dl. abr. 15, 2013 10:59 pm
Ubicació: Penedès-Garraf
Contacta:

Re: Visita Al Museu De La Moto De Barcelona (GT De Debo)

Entrada Autor: Rad » dj. des. 12, 2013 7:59 pm

Gràcies per compartir-ho amb nosaltres Pep.
Venen ganes d'anar-hi.

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Visita Al Museu De La Moto De Barcelona (GT De Debo)

Entrada Autor: Jordi » dj. des. 12, 2013 8:56 pm

Molt xulo, gràcies per les imatges.
Ets un crack fent cròniques.

Jordi "Prony"

Avatar de l’usuari
Ricmel
Presentats
Entrades: 520
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 1:24 pm
Ubicació: Girona

Re: Visita Al Museu De La Moto De Barcelona (GT De Debo)

Entrada Autor: Ricmel » dj. des. 12, 2013 9:44 pm

Gràcies Kpeps.

Un museu molt interessant, caldrà fer-hi una visita. :okcat
BMW R 1250 RT
BMW R 1200 RT
BMW R 1150 R
BMW R 65 monolever
Montesa Cota 247
Montesa Cota 74
Lambretta 175
Rieju 49 TT

Avatar de l’usuari
Minina
Presentats
Entrades: 2015
Membre des de: dl. oct. 04, 2010 8:07 pm
Ubicació: Cerdanyola del Valles - Nuri

Re: Visita Al Museu De La Moto De Barcelona (GT De Debo)

Entrada Autor: Minina » dj. des. 12, 2013 10:33 pm

Molt interessant, n'hi ha un parell de motos que m'han recordat un tronco-mòbil :cat_vergonya

Moltes gràcies per compartir-ho.

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Visita Al Museu De La Moto De Barcelona (GT De Debo)

Entrada Autor: Randy-650 » dv. des. 13, 2013 12:16 am

Sembla més complert que el de Basella, oi? Haurem d'anar-hi a treure el cap. :okcat

Kpeps, amb el teu permís poso un pdf amb una mica d'explicació d'alguns models: :birracat

http://www.museumoto.com/DOCS/dossier_20131016_ca.pdf
Randy-650 l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. des. 13, 2013 12:17 am, en total s’ha editat 1 vegada.
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Visita Al Museu De La Moto De Barcelona (GT De Debo)

Entrada Autor: Steelman » dv. des. 13, 2013 7:56 am

Moltes gràcies per compartir-ho.
Sembla molt l´exposició que tenien abans al Museu de Basella (Seu principal d´aquest museu) i que varem anar en una mensual fa uns anys.
La veritat és que sobta el que comentes al principi de la gran cantitat de marques (o tallers) que fabricaven motos fa uns anys i que ara només quedi Rieju a Figueres, al nostre país....


PD: M¨has deixat encuriosit amb aixó de per motius que no venen al cas,be,si que venen pero d'aqui a un parell de messos :b9 :b9 :b9
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8182
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Visita Al Museu De La Moto De Barcelona (GT De Debo)

Entrada Autor: Kpeps » dv. des. 13, 2013 9:11 am

gracies a tots per llegir-ho :birracat :birracat la veritat es que el museu es senzill,jo esperava trovar las besties de les 24 h el que passa es que van canviant las tematicas per fer-lo mes ame,pero ben explicat es molt maco,la Ossa monocasco no l'havia vist mai en directe i aixo ja val una visita,cada marca i model de moto te la seva historia i el mes curios es que a tot arreu i havien marcas de motos,tota la zona de Valencia,el nord amb Lube i altres,el que mes m'ha cridat l'atencio es la Guzzi vermella,la famosa 65 que la part ciclo es feia a Catalunya i el motor a Sevilla on es montava sencera i a pesar de semblar senzillota era la de valvulas rotativas.

[quote user="Steelman" post="248881"]
La veritat és que sobta el que comentes al principi de la gran cantitat de marques (o tallers) que fabricaven motos fa uns anys i que ara només quedi Rieju a Figueres, al nostre país....
PD: M¨has deixat encuriosit amb aixó de per motius que no venen al cas,be,si que venen pero d'aqui a un parell de messos :b9 :b9 :b9[/quote]

si noi,inclus hi havia una moto fabricada a Reus,i lo altre no siguis tan curios que aqui no es pot fer propaganda,jajajajaja.


[quote user="Randy-650" post="248875"]Kpeps, amb el teu permís poso un pdf amb una mica d'explicació d'alguns models: :birracat
http://www.museumoto.com/DOCS/dossier_20131016_ca.pdf[/quote]

buenuuuuu,perque ets tu :birracat :birracat
Imatge

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Visita Al Museu De La Moto De Barcelona (GT De Debo)

Entrada Autor: Steelman » dv. des. 13, 2013 9:13 am

[quote user="Kpeps" post="248889"]

si noi,inclus hi havia una moto fabricada a Reus[/quote]
Si les Reddis..
Les vaig descobrir una vegada al Museu de Basella...i desprès en vaig buscar informació i vaig fer-ne un post
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Molinenc
Presentats
Entrades: 921
Membre des de: dt. maig 19, 2009 7:33 am
Ubicació: Molins de rei

Re: Visita Al Museu De La Moto De Barcelona (GT De Debo)

Entrada Autor: Molinenc » ds. des. 14, 2013 11:07 pm

Molt bones les fotos! hi han autèntiques reliquies i rareses!!

Gràcies! :okcat

Respon

Torna a “General”