Ossa i Gas Gas es fusionen

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Ossa i Gas Gas es fusionen

Entrada Autor: Steelman » dv. gen. 24, 2014 8:17 am

s fabricants de motos gironins Gas Gas i Ossa han anunciat que es fusionen per competir contra els gegants asiàtics del sector. El preacord que van signar ara fa un any i mig, amb l'objectiu de crear un grup per ser referents en el món del trial i les motocicletes de muntanya, es converteix en realitat.

Imatge

Durant el proper mes, Gas Gas anirà assumint la producció d'Ossa a la seva fàbrica de Salt (Gironès) i les dues marques -que coexistiran- compartiran recursos financers i tecnològics, a més de mantenir les plantilles. Un dels primers projectes que veurà la llum amb la fusió serà el desenvolupament conjunt d'una nova moto de carretera, d'estil 'vintage', que portarà el segell d'Ossa.


Font Noticia: NACIODIGITAL.CAT
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Hook
Presentats
Entrades: 231
Membre des de: dc. març 13, 2013 7:34 pm
Ubicació: Romanyà de la Selva

Re: Ossa I Gas Gas Es Fusionen

Entrada Autor: Hook » dv. gen. 24, 2014 10:47 am

Em sembla una bona noticia.
Gas Gas és una marca líder en el seu sector i a Ossa ja fa temps que están fent un esforç per tornar-la al mapa.
Ja fa temps, que d'una forma o altra estaven col·laborant.
Dues empreses catalanes que entenen com funciona el mercat... no s'han deixat absorvir ni per italians ni per japonesos (que ja sabem com acaben aquestes coses).
El millor és que, tot i l'acord assolit, ambdues conserven les seves plantilles de traballadors... i les dues marques.

Avatar de l’usuari
Fiasco
Presentats
Entrades: 43
Membre des de: dl. set. 16, 2013 12:27 pm
Ubicació: Santa Coloma de Farners

Re: Ossa I Gas Gas Es Fusionen

Entrada Autor: Fiasco » dv. gen. 24, 2014 1:16 pm

De fet la noticia no és del tot correcta. No es tracta de cap fusió (en una fusió de dues empreses en neix una de nova). Fa poques setmanes vaig ser a la seu de Ossa i vaig parlar amb en Joan Roma, un dels gerents, per aquest tema: la questió és que Gas Gas té instalacions per construir 14.000 motos i en fabricaven menys de la meitat, i Ossa necessitàven ampliar el seu espai de fabricació. Amb la qual cosa van acordar que Gas Gas assumiria la producció de Ossa i a la vegada compartiran part de la xarxa de distribució.

però en definitiva ambdues marques segueixen subsistint.

Avatar de l’usuari
Sergi3
Presentats
Entrades: 1451
Membre des de: dv. jul. 13, 2007 6:55 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Ossa I Gas Gas Es Fusionen

Entrada Autor: Sergi3 » dv. gen. 24, 2014 2:45 pm

[quote user="Fiasco" post="250546"] No es tracta de cap fusió (en una fusió de dues empreses en neix una de nova)[/quote]

Si fos una fusió la marca seria GassOssa :b9 :b9 :b9 :b9

de fet esta molt be que entre marques es donin un cop de ma

:birracat
Només tu pots decidir que fer amb el temps que se t`ha donat

Avatar de l’usuari
Eva
Presentats
Entrades: 10516
Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
Ubicació: Torroella de Montgrí

Re: Ossa I Gas Gas Es Fusionen

Entrada Autor: Eva » dv. gen. 24, 2014 2:56 pm

Tal i com està la cosa, si due empresses es poden donar la mà per continuar endevant, val la pena.
No sempre és fàcil, però val la pena intentar-ho.

Millor fussió que tancament o eres....

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Ossa I Gas Gas Es Fusionen

Entrada Autor: Randy-650 » dv. gen. 24, 2014 9:43 pm

La fusió està molt bé, clar. Poden arribar a ser un gran grup. Peròòò...Fiasco, tu que crec que estàs ficat en aquest món:

-Quan val una llicencia federativa aquí? Quan ha pujat respecte el 2013?? Quan val una llicencia a França o a UK??? Ho saps, oi? Quants Open tenim aquí? I aficionats amb llicencia?
- A què es degut la persecució dels trialerus??
-No parlo ja de l'enduro. Jo mateix vaig haver de deixar ambdues disciplines per la persecució dels Forestals.

Res, que per molta fusió que facin, si no es fomenta el món del trial amateur i una mica més de permisivitat circulant per pistes, poca cosa faran. Tot i que GasGas fabrica 9.000 motos a l'any, el 95% per exportació. Ossa vaig llegir que sols en fabrica unes 2.500-3.000 a l'any.
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
Pere29
Presentats
Entrades: 397
Membre des de: dg. maig 08, 2011 8:42 pm
Ubicació: Torelló

Re: Ossa I Gas Gas Es Fusionen

Entrada Autor: Pere29 » dv. gen. 24, 2014 9:49 pm

[quote user="Sergi3" post="250548"][quote user="Fiasco" post="250546"] No es tracta de cap fusió (en una fusió de dues empreses en neix una de nova)[/quote]

Si fos una fusió la marca seria GassOssa :b9 :b9 :b9 :b9

de fet esta molt be que entre marques es donin un cop de ma

:birracat[/quote]


GassOssa en veritat es Red bull :b9 :b9 :b9 :b9 :b9

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Re: Ossa I Gas Gas Es Fusionen

Entrada Autor: Albert » dl. gen. 27, 2014 10:40 am

Holaaa,

[quote user="Fiasco" post="250546"]De fet la noticia no és del tot correcta. No es tracta de cap fusió (en una fusió de dues empreses en neix una de nova). Fa poques setmanes vaig ser a la seu de Ossa i vaig parlar amb en Joan Roma, un dels gerents, per aquest tema: la questió és que Gas Gas té instalacions per construir 14.000 motos i en fabricaven menys de la meitat, i Ossa necessitàven ampliar el seu espai de fabricació. Amb la qual cosa van acordar que Gas Gas assumiria la producció de Ossa i a la vegada compartiran part de la xarxa de distribució.

però en definitiva ambdues marques segueixen subsistint.[/quote]

Moltes gràcies per la puntualització Fiasco, es un petit detall molt explicatiu.

:okcat
Sort,

Avatar de l’usuari
Fiasco
Presentats
Entrades: 43
Membre des de: dl. set. 16, 2013 12:27 pm
Ubicació: Santa Coloma de Farners

Re: Ossa I Gas Gas Es Fusionen

Entrada Autor: Fiasco » dl. gen. 27, 2014 1:08 pm

A disposar Albert. De fet, arrel de la notícia sortida als diaris he estat investigant una mica més: sembla ser que l'acord va una mica més enllà, en el sentit de que volen explorar conjuntament la fabricació d'una moto de carretera. Gas Gas no hi vol posar el nom perquè el seu perfil és més de moto off-road i sortiria amb la marca de Ossa.

Per altra banda, un dels el·lements que ha animat a Gas Gas a aquest acord és el fet que Ossa els porta avantatge en el desenvolupament de la injecció al seu motor de trial, i semblaria que Gas Gas vol optar per aquest sistema a les seves motos en un futur no molt llunyà, eliminant els carburadors.

I finalment el que ho mou tot en aquest món, els calers. La Generalitat s'ha decidir a animar la indústria de fabricació de motos a Catalunya i una de les condicions per aportar diners va ser la d'aquest acord, que no és una fusió però que amb el temps ho pot arribar a ser, mantenint això sí les dues marques.

De fet penseu que una part molt important de la facturació de Ossa vé no de les motos sinó de la roba (molt maca però molt cara) i suposo que això ha estat un entrebanc a la hora de pactar una fusió total, ja que els propietaris de Ossa es deuen voler reservar aquesta part del negoci.

Avatar de l’usuari
Fiasco
Presentats
Entrades: 43
Membre des de: dl. set. 16, 2013 12:27 pm
Ubicació: Santa Coloma de Farners

Re: Ossa I Gas Gas Es Fusionen

Entrada Autor: Fiasco » dl. gen. 27, 2014 1:15 pm

En resposta a en Randy-650: La llicència que jo he pagat aquest any, que només em serveix pel trial i que em permet córrer tant copa catalana com copa d'espanya m'ha costat 261 €.

A Franá i al Regne Unit efectivament són molt més barates que aquí. A França de fet tenen la UFOLEP que és una mena de federació multi-esportiva amb llicències molt barates. A banda de la llicència cal tenir en compte que cada trial de la copa catalana són 51 € d'inscripció i cada trial de la copa catalana de clàssiques 46 €.

Pel que fa a la persecució dels trialers, doncs mira, havíem estat pitjor. L'any 1995 amb una Generalitat amb poques competències i moltes ganes de fer lleis, uns il·luminats de Convergència es vain inventar la llei d'accés motoritzat al medi natural que limitava la circulació a camins de més de 4 metres d'amplada. Al cap de poc ja van veure que havíen fotut la pota (de fet hi havia i hi ha a Catalunya carreteres asfaltades de menys de 4 metres) i l'any 1998 van treure un Decret que modificava la llei, però els grups ecologistes van recórrer el decret (amb raó perquè pretenía modificar una llei) i ho van guanyar.

Amb els tripartit la persecució va ser brutal, i les suspensions de trials, i les negatives a donar permisos.

Finalment a partir del moment en que va tornar a manar CiU la cosa s'ha relaxat bastant. S'han concedit molts més permisos per àrees de trial, es poden organuitzar trials dintre de zones PEIN i la pressió dels agents ruralsestà més relaada. Però si si, sempre anem amb compte de on ens fiquem perque sempre ens plana a sobre el perill de la multa.

Avatar de l’usuari
ErnesTDM
Presentats
Entrades: 1308
Membre des de: dg. abr. 04, 2010 10:49 pm
Ubicació: Arenys de Munt

Re: Ossa I Gas Gas Es Fusionen

Entrada Autor: ErnesTDM » dl. gen. 27, 2014 10:12 pm

Molt bona notícia. Tot el que sigui mantenir producció i llocs de treball es positiu. Ara sols falta una correcta normativa d'acces al medi rural, i si això ho han de fer els polítics anem arreglats.

Xavmar
Presentats
Entrades: 207
Membre des de: dt. set. 15, 2009 7:02 pm

Re: Ossa I Gas Gas Es Fusionen

Entrada Autor: Xavmar » dc. gen. 29, 2014 1:13 pm

[quote user="Steelman" post="250537"]s fabricants de motos gironins Gas Gas i Ossa han anunciat que es fusionen per competir contra els gegants asiàtics del sector. El preacord que van signar ara fa un any i mig, amb l'objectiu de crear un grup per ser referents en el món del trial i les motocicletes de muntanya, es converteix en realitat.

Imatge

Durant el proper mes, Gas Gas anirà assumint la producció d'Ossa a la seva fàbrica de Salt (Gironès) i les dues marques -que coexistiran- compartiran recursos financers i tecnològics, a més de mantenir les plantilles. Un dels primers projectes que veurà la llum amb la fusió serà el desenvolupament conjunt d'una nova moto de carretera, d'estil 'vintage', que portarà el segell d'Ossa.


Font Noticia: NACIODIGITAL.CAT[/quote]

Per el que se, GasGas està molt interesada en entrar en el mon de l'asfalt, per això la fusió amb OSSA doncs aquesta ja te força historia en aquest camps i en els mercats externt ho tindria força millor

Avatar de l’usuari
Trencaferro
Presentats
Entrades: 1849
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: Ossa I Gas Gas Es Fusionen

Entrada Autor: Trencaferro » dc. gen. 29, 2014 9:48 pm

[quote user="Randy-650" post="250554"]
-No parlo ja de l'enduro. Jo mateix vaig haver de deixar ambdues disciplines per la persecució dels Forestals.

Res, que per molta fusió que facin, si no es fomenta el món del trial amateur i una mica més de permisivitat circulant per pistes, poca cosa faran.[/quote]


Aaaaaah!!!!! Això et passa per viure vora la urbe! :b9 :b9 :b9

Vine a viure aqui amb mi, i com que les competències de medi ambient la generalitat les té traspasades no hi tindràs caaaaap problema en cap de les categories!!!! ;) :kiss
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Respon

Torna a “General”