Impressions de la R 1200 RT LC

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
PEPI600
Presentats
Entrades: 2318
Membre des de: dt. oct. 16, 2007 5:02 pm
Ubicació: Palau-Solità i Plegamans

Impressions de la R 1200 RT LC

Entrada Autor: PEPI600 » dc. març 12, 2014 10:17 pm

Tenint en compte que només l´hi he fet poc més de 250 km , voldria explicar el que m´ha semblat fins la R 1200 RT LC, que he pogut provar avui gràcies a en Kpeps.

Imatge

Primeres impressions de la R 1200 RT LC
He mirat de fer revolts de varis tipus, o sigui que des de Sant Fruitos he sortit cap a la Colonia Rosal per l´autovia, desprès fins a Borredà, Sant Jaume de Frontanyà, La Pobla de Lillet, Castellar de N´hug, La Molina, la Collada de Toses, Ripoll, les Lloses, a dinar a la Nou passant per la pista forestal asfaltada, i cap a Sant Fruitòs altre cop, o sigui revolts de tots els colors.



Imatge

Equipament,ergonomia,comoditat

Més o menys està tot al seu lloc, els botons de l´ordinador, control de velocitat, control de l´ESA, modes de conducció......., una pila de coses que has d´apendre abans de pujar.

La posició de conducció es totalment diferent a la GSA, cosa prou evident, fet que comporta més endavant una mica de mal de cames, no estic acostumat a portar-les tant flexionades. Faig peu sense problemes, inclosa en la posició més alta del seient, i en maniobres on giro el manillar a tope no tinc la sensació de que la moto hagi de caure, tot i anar amb l´Esther.


La protecció de la pantalla també està molt bé, es el típic gadget que t´agrada, pantalla eléctrica cap a amunt i cap a vall, haig de dir que a la posició més alta m´entra aire pel clatell , no soc expert però diria que son petites turbulències. Al cap d´una estona ja la portava en una posició que deixes passar prou aire per sentir que realment vaig en moto

Pel que fa al quadre, crec que amb això hi ha una millora important respecte a la meva GSA, hi ha informació per donar i per vendre, a més molt més modern visualment.

Pel que fa al seient, es força comode, però el meu es de gel, i es complicat de millorar, per cert tenia els seient calefactables, i l´Esther no s´ha estat de provar-lo.
Les maletes, les he vist petites, però clar comparar-ho amb les meves neveres no es gaire just.
La pota de cabra costa un munt de trobar-la, acostumat que la meva està al darrera de l´estribera, aquesta que està davant, no l´he trobat cap vegada, hi has d’acabar mirant on està, no es intuïtiu.






Conducció

Els modes de conducció els he trobat interessants, però no imprescindibles, a veure si m´explico, en la posició rain, el gas tarda una mica més en reaccionar, es a dir que permet ser una mica més suau, però a l´hora d´apretar, la moto tira exactament igual que en la posició road, per tant crec que l´única diferència estarà en el control de tracció i l´abs que segons les revistes es més intrusiu. El dinàmic, la veritat si no vols entrar en un circuit per poder exprimir al màxim el motor ( et deixa que la roda patini una mica, jo no he provat eh!!!) el que fas es que la dona vagi donant cops de cap cada cop que acceleres o talles gas. He fet gairebé tota la volta amb la posició Rain.

El sistema de suspensió em sembla que ja està més que parlat, a sobre amb el control ESA, i combinat amb els modes de conducció, es pot canviar manualment, es a dir el mode road et posa la suspensió en normal, però tu la pots canviar a soft o hard. Pel meu nivell amb la posició normal de sobres, he trobat que la soft es massa tova, fa que flaneji una mica del darrera, igual només ha estat la sensació. La posició hard, no m´ha agradat, ho sento, l´he trobat massa rígida, igual si portes més temps amb la moto potser canviaria l´opinió.
La frenada es espectacular, tot i que el tacte de la maneta es diferent, necessita una mica més de recorregut per notar que estàs frenant, potser manies meves.

El motor estira molt bé des de baixes voltes i la retenció jo diria que a baixes revolucions es menor que a la GSA, quan vas més fort de voltes si que reté bastant, jo diria que es la part que si que canviaria de la meva sense dubtar-ho, però per un tema de suavitat i per ser més lineal, en quan a patada i sortida forta d´algun revolt, es nota diferència, però no tant “abrumadora” com esperava. Potser es que la GSA del 2010 ja té 120 nm de par i aquest motor nou en té 125 nm, pel que no hi ha una diferència abismal.

L´entrada a revolt, un cop deixada enrere la falta de confiança, es molt bona, es molt, molt àgil, no notes el pes enlloc, suposo que portar el mateix sistema de suspensions ajuda a agafar-hi confiança, i com es evident et deixa frenar fins que estàs ja dins de la cuina rentant els plats, i quan estàs dins de la cuina, ben tombat, aixeques i obres gas sense contemplacions, no fa el més mínim moviment estrany.
El canvi no es massa sorollós, l ´unic però que he trobat es que costa de posar el punt mort, almenys a mi, per la resta tant l´hi fa la velocitat que portis posada, amb el motor que té mou perfectament la moto a qualsevol franja de revolucions.




Consum

La veritat es que no ho he mirat


Conclusió

Espero que ningú s´enfadi, però pel que he pogut comprovar aquesta moto farà les delícies de la gent que vingui de l´anterior RT, especialment els de motor anterior al 2010, ara si venen d´una GSA aquí la cosa està més fotuda, el motor espectacular, m´agradat molt i suposo que el dia que provi la nova GSA, podré opinar, però ara mateix, el primer que m´ha dit l´Esther quan ha pujat a la nostre moto ha estat : quina meravella el meu “sillón de la Reina” que es amb el que em quedaré.


Imatge

Imatge

Imatge
Imatge Imatge

Avatar de l’usuari
Cabirol
Presentats
Entrades: 1784
Membre des de: dj. jul. 16, 2009 11:01 pm
Ubicació: Roda de Ter (Osona)

Re: Impressions de la R 1200 RT LC

Entrada Autor: Cabirol » dc. març 12, 2014 10:29 pm

AAYY, que hauras begut oliii??? ,
la sort es que tenim una "gran moto"" nosaltres

Avatar de l’usuari
Sergi3
Presentats
Entrades: 1451
Membre des de: dv. jul. 13, 2007 6:55 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Impressions de la R 1200 RT LC

Entrada Autor: Sergi3 » dj. març 13, 2014 12:04 am

gracies pel reportatge....

salut!!
Només tu pots decidir que fer amb el temps que se t`ha donat

Avatar de l’usuari
Trencaferro
Presentats
Entrades: 1849
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: Impressions de la R 1200 RT LC

Entrada Autor: Trencaferro » dj. març 13, 2014 12:56 am

Doncs jo m'hi he enfilat una estona després de deixar-la tu aprofitant que el Kepeps s'havia despistat un moment i no em podia tirar una foto sobre una "tetuda", jajajajaja

Jo no l'he conduida, però de les poques coses que he pogut apreciar han estat:

Millores:
Millora en la posició dels retrovisors.
Millora respecte el model anterior del quadre d'instruments i les pinyes, i en aquest cas és realment espectacular.
Millora respecte les fotos de la seva linea. Vull dir que a les fotos es veia molt "capgrossa" i al veure-la al natural les lineas son molt més fluides i equilibrades. Realment bonica sobretot del davant.
El seient del darrera, com diu el Pep l'he vist super gros i espectacular, no m'hi he enfilat, però es veu molt còmode, i si l'Ester ho diu segur que és veritat perquè te pinta de sofà.
Pros:
No entenc perquè no seguien el la linea de la vella de tenir les dues llums de posició i una de llargues i no al revés, tot i no provar-la crec que passar de dues llums a una es notarà i no a millor.
El seient del conductor jo també l'he trobat dur, a la meva no hi porto gel, però és bastant més tou.
Curiositat:
El Kepeps m'ha explicat que estava el seient en posició alta i l'ESA posat a dos casc, per lo què ja dic que es pot modificar moltissim, però.... Era altissima per un cama-curt com jo en aquesta posició!!! Això no es cap critica, tot lo contrari, ja que pels alts va molt millor i al poder-se ajustar pels baixets segur que també ens dona més opcions per tocar de peus a terra. Simplement m'ha sorprès que en aquesta configuració fos més alta que la Explorer.

En resum, molt maca al natural, a falta de provar el nou diesel de gasolina en aquest model, es veu una gran moto, una excel.lent opció per qui li agradi les GT's i aquesta configuració de motor, segur que s'empassa els quilometres sense que te n'adonguis.

Gracies Pep per l'explicació i la crònica, i també al Kepeps per deixar-m'hi enfilar. :Thanks1
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8182
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Impressions de la R 1200 RT LC

Entrada Autor: Kpeps » dj. març 13, 2014 9:31 am

jo la he provat poquet,per carretera com aquell qui diu gens,a Mallorca si,pero en unes carreteras que no deixavan apreciar el que d'aquesta maquina,va ser baixar d'una S 1000 R i agafar aquesta,el primer moment va ser un xoc,pero despres de ters corbas,la sensacio de tothom va ser...vas igual i a sobre com un Rei,en aquella ocasio vaig provar el canvi de marxas pro i a mi que m'agraden les coses innovadores i els botons,em va fer molt el pes,el canviar sense apretar l'embrague....potencia en te a raudals,per entendrens en las carreteras que ens movem es impossible treure-li el suc,el que si que puc dir,es que m'agrada la llanta de 17 davant,la fa molt maniobrable,en la distancia curta i a poca velocitat es mou millor que la GS,al principi has d'anar mirant el marcador ja que amb la proteccio que te,s'enfila sense que te n'adonis, als matins que encara al Bages estem a 2 graus,las camas i el cos no ho noten gens (d'aixo no m'en havia adonat fins ara,deu ser que em faig gran) per lo demes tot correcte.
p.d. els d'Adventure i els de RT sou mes del vostre model de moto que els Bmweros en si mateix,no conec ningu que canvvii de una per l'altre,aixi com els de GS s'adapten (encara que diguin que la GS va millor) els d'aquests dos models,no ho feu mai.....en fi,per gustos els colors.
Kpeps l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. març 13, 2014 9:47 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

Avatar de l’usuari
Minino
Presentats
Entrades: 1450
Membre des de: dt. oct. 27, 2009 8:43 pm
Ubicació: Cerdanyola del Valles - Andres

Re: Impressions de la R 1200 RT LC

Entrada Autor: Minino » dj. març 13, 2014 9:40 am

:aplau1 No hi ha res més perillós que provar, segur que caus en el pecat. Gràcies pels comentaris i per que t'ha agradat. :groupwave
:heat "Jo parlo per mi no vull ni provar una altra moto, per que jo si que sóc pecador" :heat :smoke :please
___________________ NORDKAPP 2009 ...... SCOTLAND 2010 ...... ELS ALPS 2011 ......... SARD/CÒRS 2012 ..
Imatge

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Impressions de la R 1200 RT LC

Entrada Autor: Randy-650 » dj. març 13, 2014 9:47 am

Aiiiii, Pep, jo amb quedo també amb les paraules de l'Esther: quina meravella el meu “sillón de la Reina”. :lol:
Tot i això sóc dels que penso que un propietari d'una GS quan es canvia la moto pràcticament mai es passa a una RT, a menys que la parella insisteixi molt.

Moltes gràcies per les impresions. Aviam si la provo jo un dia i puc opinar amb coneixement de causa.
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
Xavier
Presentats
Entrades: 4379
Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
Ubicació: Torelló (Osona)

Re: Impressions de la R 1200 RT LC

Entrada Autor: Xavier » dj. març 13, 2014 12:57 pm

Jo, pel que pogués passar, no la probaré. Vull donar la volta al marcador de la meva i si no la probo evito tentacions...

Avatar de l’usuari
Ricmel
Presentats
Entrades: 520
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 1:24 pm
Ubicació: Girona

Re: Impressions de la R 1200 RT LC

Entrada Autor: Ricmel » dj. març 13, 2014 8:08 pm

Gràcies per les explicacions. Tu sí que tens paciència a explicar coses; no com altres :pegacul .

Jo porto gairebé 900 km i estic molt satisfet en conjunt. El que més em costa és el gas electrònic; em fot cada ensurt! Però cada cop menys, fins que sigui un record del passat.

Estic d'acord que costa trobar el punt mort, però no em sembla que sigui difícil de posar ni el caballet lateral ni el central.

Jo no crec que tregui suc dels modes de conducció. El rain m'ha servit per suavitzar els gas electrònic. I el dymanic no crec que l'utilitzi gaire.

El seient te pinta de ser molt còmode, però a falta de fer algun viatge llarg, no ho és tant com sembla. No em sento millor que a la R 1150 R.

L'entrada als revolts, l'estabilitat, la suspensió... excel·lent!
BMW R 1250 RT
BMW R 1200 RT
BMW R 1150 R
BMW R 65 monolever
Montesa Cota 247
Montesa Cota 74
Lambretta 175
Rieju 49 TT

Avatar de l’usuari
PEPI600
Presentats
Entrades: 2318
Membre des de: dt. oct. 16, 2007 5:02 pm
Ubicació: Palau-Solità i Plegamans

Re: Impressions de la R 1200 RT LC

Entrada Autor: PEPI600 » dj. març 13, 2014 8:47 pm

Ricmel ha escrit:Gràcies per les explicacions. Tu sí que tens paciència a explicar coses; no com altres :pegacul .

Jo porto gairebé 900 km i estic molt satisfet en conjunt. El que més em costa és el gas electrònic; em fot cada ensurt! Però cada cop menys, fins que sigui un record del passat.

Estic d'acord que costa trobar el punt mort, però no em sembla que sigui difícil de posar ni el caballet lateral ni el central.

Jo no crec que tregui suc dels modes de conducció. El rain m'ha servit per suavitzar els gas electrònic. I el dymanic no crec que l'utilitzi gaire.

El seient te pinta de ser molt còmode, però a falta de fer algun viatge llarg, no ho és tant com sembla. No em sento millor que a la R 1150 R.

L'entrada als revolts, l'estabilitat, la suspensió... excel·lent!
M´alegra veure que no m´he equivocat massa amb les impressions, del tema de la pata cabra suposo que es el problema de estar en un lloc diferent a la meva, per això em costava més :help :help
Imatge Imatge

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Impressions de la R 1200 RT LC

Entrada Autor: Jordi » dj. març 13, 2014 10:09 pm

Hola,
I, quan ens podrem asseure a la GSA? Òbviament, de la mateixa manera que ningú canvia d'una RT a una GS (o a la inversa), tampoc ningú baixa d'una GSA cap una GS.

:Thanks1 Per cert, moltes gràcies pel reportatge, Pep. :Thanks1

Tot i que d'aquesta feina recordo que s'encarregava una reportera......una tal EVA??? Bé, aquesta vegada queda dispensada però "Que no se nos distraiga". :pegacul

Jordi "Prony"
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7588
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Re: Impressions de la R 1200 RT LC

Entrada Autor: Alucinamaripili » dv. març 14, 2014 12:32 pm

Bona explicació....ho tindré en compte quan peti la pan€.

:Thanks1 :Thanks1

Avatar de l’usuari
Ricmel
Presentats
Entrades: 520
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 1:24 pm
Ubicació: Girona

Re: Impressions de la R 1200 RT LC

Entrada Autor: Ricmel » dv. març 14, 2014 8:23 pm

PEPI600 un no es pot equivocar en les seves impressions!

Alucina: si has d'esperar que peti la Pam, no canviaràs mai de moto!
BMW R 1250 RT
BMW R 1200 RT
BMW R 1150 R
BMW R 65 monolever
Montesa Cota 247
Montesa Cota 74
Lambretta 175
Rieju 49 TT

Respon

Torna a “General”