CIRCULAR EN MOTO QUAN HI HA CARAVANA

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

CIRCULAR EN MOTO QUAN HI HA CARAVANA

Entrada Autor: Llagasta » dj. abr. 10, 2014 9:54 am

Hola:

L´altre dia anava amb el cotxe cap a Barcelona per la C-58 i hi havia cua i s´anava engegant i parant.
Mentrestant algunes motos anaven passant entremig del cotxes ( no massa depressa ) i per l´"arcén " ( ara no m´enrecordo com es diu en català )

Més enlla hi havia una parella de Mossos amb moto, que anaven parant a algunes motos.

Després vaig caure en que potser els paraven per passar .

Els que fa tant d´anys que anem en moto, a vegades no ens " actualitzem" i seria bó que algú ens digues que cal fer quan hi ha cues
es pot o no es pot passar ?
hem de fer cua com els cotxes ?

:run
Imatge

Avatar de l’usuari
Napoleon
Presentats
Entrades: 1798
Membre des de: dv. feb. 22, 2013 1:19 pm
Ubicació: Barcelona-Capital de la República Interruptus

Re: CIRCULAR EN MOTO QUAN HI HA CARAVANA

Entrada Autor: Napoleon » dj. abr. 10, 2014 10:59 am

No soc expert en el tema, però si que cada día passo per la C-58 (anada i tornada), menjant-me totes les caravanes.
He observat, que tant els mosso com la guardia urbana de Barcelona, paren i multen les motos que circulen pel voral (arcen), ja que està totalmen prohibit de circular-hi. :nino :nino
No diuen res, en canvi, als que circulen entre dues files de cotxes (de moment), sempre i quan no facin l'animal fent ziga-zaga entre els vehícles. :pegacul :pegacul
De moment sembla que la campanya de sensibilització als motoristes, va dirigida a reduir la sinistralitat, controlant especialment:
  • Circulació per el voral
  • Arrencada amb el semàfor en vermell
  • Circular perillosament (fent esses) entre vehícles
  • Circular per algún carril bus específic (a BCN, el d'entrada a la Meridiana i els dobles de la Gran Vía)
Val a dir que, excepte els mossos, que acostumen a tenir un únic criteri, les policíes municipals, fan i desfan al seu gust, o sigui que el que en una ciutat està permès, en una altre és sancionable. :help :help
No obstant tot això, segons el reglament de circulació i la llei, ens tocaría fer totes les cues del mon mundial :gosth :gosth

Apa.... Salut i quilòmetres :run
Jo tampoc vaig en BMW

Avatar de l’usuari
Caganer
Presentats
Entrades: 250
Membre des de: dl. jul. 05, 2010 5:43 pm
Ubicació: Manlleu (Osona)

Re: CIRCULAR EN MOTO QUAN HI HA CARAVANA

Entrada Autor: Caganer » dj. abr. 10, 2014 11:07 am

Crec recordar que la última reforma del codi de circulació permet circular pel voral en cas que la caravana estigui totalment aturada.
Ara bé, els Mossos segueixen parant les motos que ho facin encara que es compleixi aquesta premisa. Al menys a la connexió C-58 dir. Nord amb la A-/ dir. Sud (sortida Baricentro per anar cap a Sant Cugat), no només a la mateixa sortida sinó al carril d'incorporació cap a la B-30 que passa per sobre la A-7.

Avatar de l’usuari
Trencaferro
Presentats
Entrades: 1849
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: CIRCULAR EN MOTO QUAN HI HA CARAVANA

Entrada Autor: Trencaferro » dj. abr. 10, 2014 11:21 am

Tal i com diu en Napoleon, no està permès circular pel voral (arcen) ja que el codi diu que està reservat per a la circulació de certs vehicles especials, i parada en cas d'averia o accident.

Jo soc anti-city total, però reconec que alguna vegada que hi he hagut d'anar i m'he trobat les fantastiques cues dels metropolitans, o bé passo si puc (ja que el tamany de l'explorer tampoc dona gaire joc) enmig de les fileres de cotxes parats, i alguna vegada puntual he agafat uns quants metres pel voral.

Espero que la nova reforma del codi, contempli la circulació de motos pel voral, sempre hi quant sigui en determiades circumstàcies com és el cas de les retencions, ja que entenc que és una p&@da haver de fer cues anant amb moto, però també he vist en directe, motos circulant a tota òstia pel voral sense haver 'hi retenció i altres que adelanten pel mig dels cotxes en vies de més d'un carril com si allò fos una cursa d'obstacles, per lo què opino que ni uns son tant dolents , ni els altres tant bons.

Jo al meu criteri al ser motorista, seria d'aplicar el sentit comú, segons circumstàncies, però el què em de tenir clar és de que a dia d'avui la llei no ho permet, i si ens veuen i en tenen ganes ens poden posar una recepta de 40 eurets amb tota la raó de la llei a la mà.

És complicat aquest tema, i a sobre només teniu aquest problema els que viviu en llocs de grans aglomeracions de ciment .....
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Avatar de l’usuari
Trencaferro
Presentats
Entrades: 1849
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: CIRCULAR EN MOTO QUAN HI HA CARAVANA

Entrada Autor: Trencaferro » dj. abr. 10, 2014 11:25 am

Caganer ha escrit:Crec recordar que la última reforma del codi de circulació permet circular pel voral en cas que la caravana estigui totalment aturada.
Ara bé, els Mossos segueixen parant les motos que ho facin encara que es compleixi aquesta premisa. Al menys a la connexió C-58 dir. Nord amb la A-/ dir. Sud (sortida Baricentro per anar cap a Sant Cugat), no només a la mateixa sortida sinó al carril d'incorporació cap a la B-30 que passa per sobre la A-7.
D'on ho has tret que el codi actual permet circular pel voral??
La nova reforma que dius tu deus ser de fa anys, ja que la pròxima no entrarà en vigor fins al més de juliol d'aquest any.

A vegades abans de queixar -nos cal saber del cert si tenim raó o no.
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Avatar de l’usuari
Caganer
Presentats
Entrades: 250
Membre des de: dl. jul. 05, 2010 5:43 pm
Ubicació: Manlleu (Osona)

Re: CIRCULAR EN MOTO QUAN HI HA CARAVANA

Entrada Autor: Caganer » dj. abr. 10, 2014 11:32 am

Tranquil trencaferro, he dit "crec recordar". Ja saps, l'alemany em comença a visitar.

Aquí d'on ho vaig llegir:
http://www.mutuamotera.org/gn/web/notic ... eccion=171

"
El actual Reglamento General de Circulación, vigente desde 2003, sufrirá importantes modificaciones en el primer trimestre de 2013. Algunas son de gran calado, como dedicarle un nuevo título a la circulación de bicicletas o la prohibición de utilizar los cascos ‘certificados’ en los ciclomotores (conocidos como quitamultas), debiendo ser todos homologados, y otras muy nimias, como cambiar la denominación del texto legal, añadiéndole ‘Urbana e Interurbana’. Será para no confundirlo con las normas de circulación aérea, marítima o de ferrocarriles.

- Motocicletas

Los conductores de motocicletas y ciclomotores podrán utilizar el arcén para circular cuando la calzada se encuentre congestionada y la circulación detenida."

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: CIRCULAR EN MOTO QUAN HI HA CARAVANA

Entrada Autor: Randy-650 » dj. abr. 10, 2014 11:38 am

Doncs jo tinc entès que està totalment prohibit anar pel voral... :shock:

Aquí hi ha el BOE últim. Al tanto amb el tema intercomunicadors...que això dóna per obrir un fil nou:

http://www.boe.es/boe/dias/2014/04/08/p ... 4-3715.pdf
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
Caganer
Presentats
Entrades: 250
Membre des de: dl. jul. 05, 2010 5:43 pm
Ubicació: Manlleu (Osona)

Re: CIRCULAR EN MOTO QUAN HI HA CARAVANA

Entrada Autor: Caganer » dj. abr. 10, 2014 11:42 am

Aquest BOE parla que hi ha infracció si es compleix "circulación indebida por el arcén"

Entenc llavors que hi ha també circulación no indebida, que no comporta infracció.

¿Algún agente de la seguridad del estado por la sala?

Avatar de l’usuari
Napoleon
Presentats
Entrades: 1798
Membre des de: dv. feb. 22, 2013 1:19 pm
Ubicació: Barcelona-Capital de la República Interruptus

Re: CIRCULAR EN MOTO QUAN HI HA CARAVANA

Entrada Autor: Napoleon » dj. abr. 10, 2014 12:00 pm

Si trobo algún "agente de la autoridad del estado", :nino que no faci cara de mala lluna, l'hi preguntaré :please
Pel que diu el Trencaferro del sentit comú, dir que és el menys comú de tots els sentits :mrgreen: :mrgreen:
Els que ens mengem diariament les aglomeracións de vehícles en veiem de tots colors. Hi ha tot un seguit de gent (la majoría amb scooters), que si tenen la desgràcia de tenir un accident, pararé, evidentment, a ajudar-los i a dir-los que s'ho mereixen i els fotré un calbot!!! :pegacul :pegacul
Realment, es en aquestes situacions, quan pots distingir perfectament entre els motards :theking i els conductor de motocicleta. :Gun1
Jo tampoc vaig en BMW

Avatar de l’usuari
Trencaferro
Presentats
Entrades: 1849
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: CIRCULAR EN MOTO QUAN HI HA CARAVANA

Entrada Autor: Trencaferro » dj. abr. 10, 2014 12:15 pm

Ho sento caganer, només et preguntava. La última frase que he escrit sobre el queixar-nos, tot i que he deixat l'espai no ha quedat clar que no anava dirigida cap a tu, simplement l'havia posat en global. Però com que no hi ha emoticono de brindar ni de riure.....

Randy, lo dels intercomunicadors és un altre tema que deu n'hi dó, com molts altres punts del RGC dona peu a diferentes interpretacions possibles. I com sempre, depen de com ho llegeixis tenen raó uns i depen de com uns altres. Trobo que s 'hauria de fer un estudi i un canvi profund de molts i molts articles ja que n 'hi ha que son totalment desfasats i obsolets.

Naçoleon, tens raó, lo de les motos suicides que a vegades he vist a l'entrada de les urbes son en el 99% dels casos escutres de "xancletes i maniga curta".
Trencaferro l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. abr. 11, 2014 12:23 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Avatar de l’usuari
SetCincTres
Presentats
Entrades: 457
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 3:30 pm
Ubicació: BAIX MARESME--VILASSAR DE DALT

Re: CIRCULAR EN MOTO QUAN HI HA CARAVANA

Entrada Autor: SetCincTres » dj. abr. 10, 2014 12:26 pm

Hola

A el meu fill el varen parar la Guardia Urbana de barna en la Ronda Litoral i el varen multar per anar per l'arcen, l'hi varen comentar que circular per l'arcen esta prohibit, pero que si hagues passat entre carrils no l'haguessin multat perque es podia considerar com un adelantament.

Jo per la C-31 a Badalona, el principi anava per l'arcen, fins que un dia, uns mossos amb cotxe i parats amb cua, anavan indican amb la ma que sortissim de l'arcen (no multaban) pero despres d'aixo i lo del meu fill, jo passo entre carrils.
PER SOBRE DE TOT L'AMISTAT


JAUME I Mª ANGELS

Avatar de l’usuari
Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7592
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Re: CIRCULAR EN MOTO QUAN HI HA CARAVANA

Entrada Autor: Alucinamaripili » dj. abr. 10, 2014 6:43 pm

Jo caaaaaaaada dia faig, toooooota la meridiana i toooooooot el carrer Aragó.....
Cada dia els tenim esperant ben amagadetsaprofitant un petit canvi de rasant que hi ha, o just abans de Fabra i puig.

Tots els que ho sabem, passem pel voral fins al punt on ens poden veure; i tota la resta (tota la meridiana i tot el carrer Aragó) pel mig dels cotxes.

Jo sempre he pensat que una cosa no és delicte fins que t'enxampen....per això s'ha d'anar amb mil ulls.

Porten una temporadeta que van a sac amb les motos :girldevil I aquí a Barna en som unes quantes....

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: CIRCULAR EN MOTO QUAN HI HA CARAVANA

Entrada Autor: Jordi » dj. abr. 10, 2014 8:25 pm

Hola,

Els voltants de l'àrea metropolitana son una autèntica jungla i les coses no es fan gaire be per part de ningú, ni per part nostra ni per part de la gent que te que gestionar-ho i si es precís, sancionar-ho.
Els dos Vallesos donen per escriure un llibre de les barbaritats que s'hi cometen però no vull encendre'm.

En resum: Quan els cotxes estan completament aturats, deixar-nos circular pel voral, a baixa velocitat, hauria de ser el mes assenyat, segur, apropiat, correcte, obvi, idoni i sensat, i potser per tot això està prohibit.
Però circular pel voral te un altra conseqüència que heu de tenir present: ES MOLT FÀCIL PATIR UN PINXASSU A LA RODA!!!!!, atès a que hi ha molta merda acumulada, claus, cargols de rosca-xapa d'altres vehicles, etc...
Aneu al tanto.

Jordi "Prony fent-regim-per-no semblar-el muñeco-michelin-i-tenir-un-pinxassu"
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8182
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: CIRCULAR EN MOTO QUAN HI HA CARAVANA

Entrada Autor: Kpeps » dj. abr. 10, 2014 10:28 pm

Quan baixo als estius per l'autovia de Castelldefels cap a casa,sempre hi ha caravana,vaig entre cotxes amb las llargas posades i els warning,per el voral mai,es perillos ja que et poden obrir la porta o ficar-si de cop,la veritat es que mai m'han dit res.
Imatge

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: CIRCULAR EN MOTO QUAN HI HA CARAVANA

Entrada Autor: Randy-650 » dj. abr. 10, 2014 11:34 pm

Kpeps ha escrit:blablablabla.......la veritat es que mai m'han dit res.
És que tu ets molt guapo, ja ho sabem tots. :theking

Ah, i potser al veure que vas amb una BMW et deixen passar. :nino
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Respon

Torna a “General”