Estat policial

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
JosepM
Presentats
Entrades: 266
Membre des de: dc. oct. 09, 2013 10:16 pm
Ubicació: Valls

Estat policial

Entrada Autor: JosepM » dc. maig 14, 2014 9:49 am

Hola companys,

de vegades tinc la impressió que vivim en un estat policial.
Vull dir que em sembla que no hi ha tants policies per les carreteres en d'altres països com mossos aquí. Particularment no em fan sentir protegit, sinó vigilat.

És com els radars. Quan vas fora del teu territori habitual, has d'estar pendent no pas de circular de manera segura i raonable, sinó de respectar uns límits de velocitat molt sovint per sota del que seria perfectament segur i raonable.

Parlant de radars hi ha el tema que uns quants països de la UE s'enviarien mútuament les multes per radars fixos. Algú sap com està això? M'hi ha fet pensar el saber que a la Catalunya Nord hi ha 23 (!) radars fixos, 2 de trams, 13 (!) de mòbils, i que allà els gendarmes tenen algun cotxe que et fa la foto mentre ell circula (!)

Salut,

Josep

Avatar de l’usuari
Storm
Presentats
Entrades: 2594
Membre des de: dj. oct. 04, 2007 3:48 pm
Ubicació: Sant Llorenç d'Hortons

Re: Estat policial

Entrada Autor: Storm » dc. maig 14, 2014 1:56 pm

"A partir del 1 de agosto las multas de tráfico que emita Francia por la detección de excesos de velocidad mediante foto de radar les llegarán, también, a los conductores españoles (y viceversa). España y Francia han firmado un acuerdo por el cual se adelantan a la normativa comunitaria que entrará en vigor en noviembre y que permitirá que cualquier estado de la Unión remita sus sanciones a los conductores que vivan allende fronteras.
De esta manera, se recaudará esa cuota de sanciones que hasta ahora quedaban en un cajón. Para Francia, los extranjeros representan un 25 % de los conductores sancionados, y un 50 % en verano. Circunscribiendo el dato a nuestro país, el año pasado 450.000 conductores de vehículos con matrícula española fueron multados sin que se les cobrara la sanción.
En el sentido contrario, 130.000 conductores franceses (o mejor, conductores de vehículos con placas francesas) se libraron de la multa en España."

Avatar de l’usuari
Ad_hoc
Presentats
Entrades: 146
Membre des de: dt. nov. 15, 2011 4:54 pm
Ubicació: Sant Celoni

Re: Estat policial

Entrada Autor: Ad_hoc » dc. maig 14, 2014 2:49 pm

Ja dieu be que la impresió és la d'estar vigilat i no protegit, i menys amb el perill constant de pagar una multa, que no serveix per anar més segur, sinó més acollonit.
Sempre m'he preguntat qui és l'ingenieru que determina la velocitat màxima en cada tram de carretera. Si vols seguir fil per randa les indicacions estaries tota l'estona fent unes frenades…
Crec que moltes vegades al passar a un tram amb un límit molt més baix que en realitat vol dir: disminuïu la velocitat, perquè si els hi fas cas i realment baixes a la xifra que posa, el més probable és que se t'empotri el vehicle de darrere.
Per no comentar com estan de malament les indicacions de direcció als llocs, que donaria per un altre fil.

Avatar de l’usuari
Xavier
Presentats
Entrades: 4379
Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
Ubicació: Torelló (Osona)

Re: Estat policial

Entrada Autor: Xavier » dc. maig 14, 2014 5:35 pm

També crec que a Catalunya tenim un "control" excessiu de trànsit. Quan surto fora de Cat amb cotxe i és força sovint o amb la moto, tinc la sensació o gairebé certesa que no hi ha ni la meitat dels radars que tenim a casa nostra.

I aquest problema no ens ve imposat per ningú de fora -que jo sàpiga-.

Ho deixo que ja m'escalfo...

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Estat policial

Entrada Autor: Jordi » dc. maig 14, 2014 8:35 pm

Sempre he pensat que la ubicació dels radars hauria d'estar dictada per tècnics, i sota critèris tècnics, en base a les estadístiques, que per això estan. Un cop feta la proposta de la ubicació i el seu informe, aquest hauria d'estar autoritzat pel Defensor del Poble, que per això el tenim i ens costa molts diners.
Ara bé, resulta que el nostre Defensor del Poble es d'aquells que tot ho volen verd, molt verd, massa verd.......

Jordi "Prony"
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Kike Esteban
Presentats
Entrades: 416
Membre des de: dl. set. 02, 2013 1:14 pm
Ubicació: Canet de Mar / Alt Maresme

Re: Estat policial

Entrada Autor: Kike Esteban » dj. maig 15, 2014 12:20 am

Xavier ha escrit:També crec que a Catalunya tenim un "control" excessiu de trànsit. Quan surto fora de Cat amb cotxe i és força sovint o amb la moto, tinc la sensació o gairebé certesa que no hi ha ni la meitat dels radars que tenim a casa nostra.

I aquest problema no ens ve imposat per ningú de fora -que jo sàpiga-.

Ho deixo que ja m'escalfo...
Jo tinc la mateixa sensació. Perqué a Cat tenim més radars que a tot l'estat?. Crec que algú intenta recaptar pe aquesta via allò que no arriba per d'altres. No anem bé.
Salut.
Kike

Avatar de l’usuari
Napoleon
Presentats
Entrades: 1795
Membre des de: dv. feb. 22, 2013 1:19 pm
Ubicació: Barcelona-Capital de la República Interruptus

Re: Estat policial

Entrada Autor: Napoleon » dj. maig 15, 2014 11:06 am

Permeteu-me una disertació:

Mentre per la carretera i autopasta, estem cada cop més controlats (cotxes camuflats, cotxes sense camuflar, controls de documentació, radars fixes, radars mòbils, etc.), a les ciutats, i concretamente a BCN, enlloc d'un estat policial, es un estat demencial.
Intermitents?? Què es això? La majoría dels conductors d'automòbil parlen pel mòbil, utilitzen el GPS o manipulen les pantelletes tàctils que tenen el cotxes moderns. :girldevil
No cal dir que els scooters, amb els seus canvis de carril, la impaciència per avançar-te (encara que desprès els hagis de tornar a avançar), son un altre perill constant. A més ara els hi dona per utiltzar el mòbil amb el Wattsapp als semàfors, o sigui que quan deixen pas lliure o bé es queden parats acabant d'escriure o continuen llegint/escribint mentre arranquen. Ah!!! I no els cridis l'atenció, que es posen gallets. :pegacul :pegacul
Fins ara, vivía a Sabadell i em desplaçava cada dia a Barcelona per anar a treballar, però no acabava d'entrar a la ciutat (això no vol dir que no em trobés els embussos de cada dia). Ara, fa una setmana, que visc a BCN, i he de transitar per l'interior de la ciutat, estic una mic "acongojado (con los congojos a la altura del cuello)" :help
Per això discrepo i dic que esten en un estat demencial. :Gun1

Perdoneu la pallissa, però algú ho havia de dir

Salut i quilòmetres
Jo tampoc vaig en BMW

Respon

Torna a “General”