KTM 1290 Super Adventure

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Jordi Pons
Presentats
Entrades: 713
Membre des de: dg. maig 22, 2011 7:13 pm
Ubicació: Mollerussa

KTM 1290 Super Adventure

Entrada Autor: Jordi Pons » dj. ago. 14, 2014 8:38 am


Avatar de l’usuari
Vicenç
Presentats
Entrades: 189
Membre des de: dt. nov. 18, 2008 6:51 pm
Ubicació: Eivissa

Re: KTM 1290 Super Adventure

Entrada Autor: Vicenç » dj. ago. 14, 2014 9:33 am

Bon dia!!!!

Em fan gràcia aquests temes (I ho escric en aquest perquè és el primer que hi ha, ho podria haver fet en un altre de la GS o obrir-ne un de nou. No és ni per la moto ni la marca ni res d'això). Com dèia em fan gràcia aquests temes de motos trails suposadament preparadíssimes per anar a viure mil aventures.
I els hi posen noms llaminers: Super Adventure, Adventure, Super Teneré, Africa Twin (Bé, això tampoc és res de nou, fa anys hi havien las Capra, las Metralla, las Frontera... etc etc). Motos que estic segur que en el 90% dels casos, si no més, els seus propietaris no trepitjaran mai sorra del desert, ni vadejaran rius ferèstecs, ni pujaran per muntanyes on els alpinistes encara no han obert una via... i com a molt un viatge l'any i per autopista...

Però es segueixen venent, i en seguim parlant com si cadascun de nosaltres anessim a donar la volta al món d'un moment a un altre ("Ei, que fas aquest cap de setmana?. Res, vaig a fer la volta al món... Ahh, val, t'hi acompanyo, trucaré a en Fulanitu també per si ve amb nosaltres..."). I llegim que porten uns elements sofisticadíssims per que en cada moment ens donguin la resposta adequada (deu ser la resposta d'agafar el carril de desacceleració per aturar-se a la benzinera), i veiem en el mercat auxiliar estris que ni els mateixos astronautes de la Nasa duen als viatges a l'espai. Ahir vaig veure un video al youtube d'un paio que explicaba tot el que "s'havia" de dur per a fer un viatge d'aquests i Mare de Deu... necessita un camió al redere...

M'agradaria explicar una anècdota, tot i que no te res a veure amb les motos, però si a la idea. Fa molts anys, uns 25, vaig anar a fer un reportatge a un grup de MSF que feia un treball de camp a la selva del Perú. Per aquell temps jo estava més o menys amb una nòia que es pediatra i que em va fer una farmaciola més complerta que la farmàcia del meu barri, amb una llista (no existia l'Excel encara...) amb tots i cadascún dels medicaments, usos, simptomes amb que els havia de prendre, dosis, temps entre una i una altra etc etc etc (Vamos si fos Touratech el kit complert aventurer Cotronel Tapioca maximus).
Quan vaig arribar al "camp base" la parella de metges que hi eren allà al veurem aquell carregament de medecines poc menys que encara riuen. Van agafar tot i quasi ho llencen a la brossa, amb la meva cara d'estupefacció d'europeu superpreparat per l'aventura de la selva... Era una època on hi havia un augment del còlera, i per tant totes les recomanacions anaven dirigides a evitar com fos el menjar cru, beure aigua etc etc. Per celebrar la meva arribada que vam anar a menjar???, cebiche, el plat nacional peruà... i el catalanet que ja no sabia on posar-se... que uns metges estessin menjant peix cru!!!!! (encara trobaria a faltar el meu tresor de farmaciola). I per acabar ja del tot em diuen que deixi de prendre inmediatament el Lariam per a la malària. Jo pensant que definitivament havien perdut el seny del tot aquella gent, i em va dir unes paraules que encara recordo ara: "Al primer món llegiu massa diaris. Si has d'agafar la malària, que és difícil, però si l'agafes, ja et tractarem. Però si no l'has d'agafar, li estàs fotent una patada al fetge pitjor que la malaltia que vols evitar...".

No se si m'explico. Vull dir que una moto que ja me la venen com a Super Adventure... ufff. Com que em fa mandra. Crec que tot és més sencill, o a mi m'ho sembla. De fet cada cop duc menys coses a la moto quan surto de viatge. Un sprai d'aquests inflarodes i arregla punxades que deu estar caducat i un rotllo de cinta americana. Si gairebé sóc incapaç de mirar el nivell de l'oli... que faig duent un patracol d'eines???. La Letherman fa temps que va acabar en un racó d'un calaix avorrit de donar-li voltes sense fer-ne us. Un poc de roba per anar una mica polit, respall de dents, documentació en regla i peles per omplir el dipòsit...

Uff, quin rotllo he deixat anar de bon matí...

Pd: Algú els hauria de dir als fabricants de motos que no tothom passa del 1,95m d'alçada.... Qui sap???, pot ser si les fessin més baixetes jo també voldria una Super Adventurer Maximum Xcitinc All Around The World Megapower Plus Oh Yeah Yeah Yeah
Salut!!!

Quant surts per fer el viatge cap a Itaca, has de pregar que el camí sigui llarg

Avatar de l’usuari
JosepM
Presentats
Entrades: 266
Membre des de: dc. oct. 09, 2013 10:16 pm
Ubicació: Valls

Re: KTM 1290 Super Adventure

Entrada Autor: JosepM » dj. ago. 14, 2014 11:22 am

Estic totalment d'acord amb el Vicenç.
Per viatjar per països civilitzats (que suposo que són la majoria) cal poca cosa més que un feix de bitllets 8)

És com el Kilian Jornet. Ara alguna gent ha descobert que per anar per la muntanya no són imprescindibles les botes que "t'apoien" els turmells i els bastons (això sí, en veig que van per zones amb esbarzers i argilagues amb pantalons curts i sense estisores de podar)

Salut,

Josep

Avatar de l’usuari
Xavier
Presentats
Entrades: 4379
Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
Ubicació: Torelló (Osona)

Re: KTM 1290 Super Adventure

Entrada Autor: Xavier » dj. ago. 14, 2014 11:28 am

Hòstia Vicenç! Veig que t'has llevat bé avui...

Crec que entenc el què vols dir i probablement tinguis raó en moltes coses però jo m'ho agafo d'una altra manera.

La moto per mi és un hobby (m'agrada moltíssim) i procuro dedicar-hi tot el temps que puc i no m'ho miro com una "necessitat". Si hagués de tenir la moto que necessito, no en tindría. Pot ser m'equivoco però m'imagino que hi ha molts cassos com el meu.

Tot això em sembla una estratègia de màrketing que podem comprar o no.

M'esforço, i molt, en ser un "bon vivant" però al darrera de la meva jaqueta d'anar en moto hi ha una inscripció: ROAD ADVENTURER. Ho sóc? No, ni de bon troç però em va agradar i la vaig comprar. Pot ser passa el mateix a molta gent a l'hora de triar una moto per disfrutar-la com una afició.

A tot això, la KTM 1290 Super Adventure em sembla una màquina impressionant tot i que no és per mí.

Salut!

Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2246
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Re: KTM 1290 Super Adventure

Entrada Autor: 650X » dl. ago. 25, 2014 8:01 am

Temes de Marketing apart, Super-adventure, Hypermotard, HP4... (Kymco fabrica un model de scooter que es diu Xciting...) el mon es modernitza i les aficions també, ja ningú va a montanya amb xiruques, ara es porten les Salomon Xwingpatanegre...

Al que anavem: Entre poc i massa, ja se sap que per vendre tot s'hi val i als fulletons de les marques de motos es veuen pilots atravessant deserts i derrapant, però casi tots sabem que l'us que s'en fà es poc més que turístic, alguns insensats fem pistes, altres viatgen a paisos llunyans, però tothom qui més qui menys ho fa per disfrutar, pel què si un vol viatjar amb la visa a la butxaca, d'altres amb brides i filferro, i d'altres amb ipad, gopro, i telefon via satellit... no seré jo qui digui que no ho fan bé.

De totes formes sembla que el nom aquest de super adventure ve del mix que s'ha fet a la moto, ja que de xassis i concepte es proper o molt semblant a la Ktm adventure 1190 però el motor es el provient de la super duke 1290.

Aquest concepte de llop disfressat de xai crec que el va inventar Ducati amb la Multistrada de 150cv... però per mi personalment no s'en hauria de anomenar trail d'això.

Salut

Avatar de l’usuari
JoanCG
Presentats
Entrades: 735
Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt
Contacta:

Re: KTM 1290 Super Adventure

Entrada Autor: JoanCG » dl. ago. 25, 2014 10:05 pm

650X ha escrit:
Aquest concepte de llop disfressat de xai crec que el va inventar Ducati amb la Multistrada de 150cv... però per mi personalment no s'en hauria de anomenar trail d'això.

Salut
Hola, si per trail s'enten una moto que pot fer pistes més o menys complicades i trencades, sí que ho és de trail aquesta moto (tu i jo amb llanta '19 bé les fem, aquestes coses); però si per trail s'entèn fer trialeres i senders, llavors no.

Salut !!!
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2246
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Re: KTM 1290 Super Adventure

Entrada Autor: 650X » dt. ago. 26, 2014 8:12 am

Està clar Joan!! les nostres porten llanta 19" uns mínims. Però amb un aparatu de 160 cv i un 180 o 190 darrera i llantes de 17" no es pot fer més trail del que faries amb una RT... em referia a això... les vedelles nostres encara que pesades i groses permeten fer camins sense patir.
JoanCG ha escrit:
650X ha escrit:
Aquest concepte de llop disfressat de xai crec que el va inventar Ducati amb la Multistrada de 150cv... però per mi personalment no s'en hauria de anomenar trail d'això.

Salut
Hola, si per trail s'enten una moto que pot fer pistes més o menys complicades i trencades, sí que ho és de trail aquesta moto (tu i jo amb llanta '19 bé les fem, aquestes coses); però si per trail s'entèn fer trialeres i senders, llavors no.

Salut !!!

Respon

Torna a “General”