Quans litres gastem realment: Spritmonitor.de

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Solitari
Presentats
Entrades: 27
Membre des de: dc. juny 12, 2013 11:02 pm

Quans litres gastem realment: Spritmonitor.de

Entrada Autor: Solitari » dc. des. 10, 2014 3:26 pm

He anat a parar en aquest web (Spritmonitor.de) on els particulars de mig Europa aboquen les seves dades de consum de carburant reals, de cotxes però també de motos. M'ha sorprès la iniciativa, i m'hi he apuntat.
Potser algú de vosaltres coneix aquest lloc i em posa els punts sobre les is però, vistes les xifres, li he donat credibilitat perquè sempre acabo consumint més gasolina dels valors teòrics que publiciten les marques.
Per cert, el web no té l'opció del català, però tampoc de l'espanyol (jeje..) així que cal espavilar-se amb alemany, francès o anglès.

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Quans litres gastem realment: Spritmonitor.de

Entrada Autor: Jordi » dc. des. 10, 2014 5:05 pm

Caram!!!! Es interessant. De totes les GS's (Adventure i normals) soc el tercer que menys consumeix (mesurat a la benzinera) i segur que també soc el que menys oli gasto, gens ni mica.
La meva moto tan sols té tres pegues: La caixa de canvis, la iluminació i els botons de les pinyes, dissenyades per un tal Rudolf Hess.

Jordi "Prony"
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Quans litres gastem realment: Spritmonitor.de

Entrada Autor: Steelman » dj. des. 11, 2014 12:59 pm

Gràcies per compartir-ho. :catfirst

Jo hi vaig anar a parar fa temps quant buscava el consum d´un cotxe... i és molt interessant pq les dades són més reals que les de les revistes i provadors.
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Re: Quans litres gastem realment: Spritmonitor.de

Entrada Autor: Llagasta » dj. des. 11, 2014 6:36 pm

Jo me n´hi donat compte que als cotxes on diu la propaganda:
Consum ciutat : 7,3
consum carretera: 5.3
consum mixte : 6,2

el consum més real es el de ciutat 7,3 litres.

els altres son consums per homologació en condicions diguem " no possibles " i que no tenen a veure amb la realitat. -poster_spam
Imatge

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Quans litres gastem realment: Spritmonitor.de

Entrada Autor: Jordi » dj. des. 11, 2014 10:35 pm

En realitat existeix una Normativa molt clara al respecte. Es tracta d'unes Normes que canvien molt sovint per tal d'adequar-les al constant increment de la tecnologia en el món de l'automoció i a les, cada cop mes estrictes Regulacions Mediambientals.
Cap assaig tindrà el mateix resultat si les condicions no son exactes i el resultat hauria de ser el mateix amb diverses mostres iguals. És per aquesta raó que abans es feien les proves de prestacions i consums en recorreguts externs que, per Llei, cada vegada eren mes similars.
Avui en dia, tots aquests assaigs es fan en laboratoris, sota unes estrictes condicions baromètriques i amb dispositius calibrats. El resultats obtinguts a França seran els mateixos que s'obtenen a Detroit o a Tòquio. I és així perquè del test hem eliminat l'únic component variable: L'home.

Que succeeix en el moment que intervé l'home i el seu estil, les condicions meteorològiques, el tipus de combustible (també Normalitzat en els assaigs), la pressió de les rodes, la càrrega del vehicle...........

Doncs que, normalment la gent comenta que el seu cotxe consumeix més combustible del que diu a la publicitat. Però també hi ha gent que pot presumir de que el seu vehicle gasta menys.

Podem assegurar que els condicionants i les variables, fora del laboratori, son infinits, per la qual cosa mai es pot assolir un consum constant i estable al llarg de les proves que tots fem amb la calculadora quan anem a omplir el dipòsit.

M'ho he inventat tot, perquè no tinc ni estudis ni coneixements, però sembla plausible, oi??

Jordi "Prony"

També es cert que, a l'igual que veiem tantes discrepàncies en el pes "real" del vehicle, els fabricants sempre estan pensant de quina manera la Norma els pot ajudar. Una dècima d'aquí, una gota d'allà i un gram de l'altre lloc farà que l'assaig proporcioni millors resultats atès a que son els mateixos fabricants els que escolleixen, preparen i subministren els vehicles per a la seva homologació.

En el cas dels assaigs privats (premsa o televisió), els únics que es poden considerar rigorosos son aquells que es fan amb vehicles adquirits de manera anònima.
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Solitari
Presentats
Entrades: 27
Membre des de: dc. juny 12, 2013 11:02 pm

Re: Quans litres gastem realment: Spritmonitor.de

Entrada Autor: Solitari » dg. des. 14, 2014 7:40 pm

Entenc totes les variables que modifiquen una xifra estàndard de consum mitjà, començant pel tipus de conducció, però penso que seria exigible disposar d'un indicador més creïble.
D'altra banda, em pregunto com és que les motos gastem tant combustible en comparació amb els cotxes: una moto mitjana-grossa, de 200 i pico quilos consumeix tant o més que un cotxe de gasolina que pesa més d'una tona.
Fins-i-tot igualant cilindrada i potència, la comparativa és demolidora.
No vull ni saber quan gastaria la meva Adventure si muntés un bou de 800 quilos de paquet, per poder comparar... :catpensant

Respon

Torna a “General”