Dakar 2015. No creieu que ploren massa??

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Dakar 2015. No creieu que ploren massa??

Entrada Autor: Jordi » dv. gen. 16, 2015 2:30 pm

Hola,

Jo, que no hi entenc gaire d'aquests temes, em limito a veure cada vespre els programes especials que fan a TV3 i a Teledeporte. Em dona la impressió de que, des de fa uns dies, a TV3 s'estan comportant d'una manera un pel bel·ligerant en quant allò que ells anomenen "errors" per part de la ASO i la prepotència de Etienne Lavigne.
Es clar que cada any hi ha polèmiques per les decisions de la Organització i que pocs son els pilots punters que no s'han lliurat d'una mala decissió per part dels comissaris.
Lo d'abans d'ahir, amb els comentaris de l'Àngel Viladoms, pare d'en Jordi Viladoms em va semblar que la pudor ja sobreeixia. Segons sembla, el "Dakar" no forma part del Mundial de Raids per evitar haver de seguir les Normatives de la FIA i de la FIM en quant a la seguretat dels pilots. Aquest pare, emprenyat amb els problemes que va tenir el seu fill (ho trobo lògic en qualsevol pare) va arribar a dir que, sota la tutela de la FIM, a Etienne Lavigne se li retiraria el títol de comissari per posar en perill la integritat dels pilots (del seu fill, potser??)

Desprès en surt en Nani Roma queixant-se del forat que es va trobar al camí, el qual no estava senyalitzat.

Segons em sembla entendre quan escolto els resums de TV3, interpreto que tracten el Dakar com un acte de terrorisme.

Però que s'han cregut tots aquests pilots en queixar-se i en fer un amagament de no posar-se en marxa el dia del Salar?? Resulta que fa fred, plou i tenen la roba mullada. Jo em pregunto, aquesta gent es conscient de que està al Dakar??
Massa pilots han convertit una aventura en el seu ofici i per això no els manca res, cada vespre tenen el seu motorhome i el seu fisioterapeuta. Quan es desperten (pobrissons, a les tres de la nit) es posen la seva robeta neta planxada i perfumada, el casc nou, ulleres noves i botes noves, tot fet a mida, i els espera el seu gotet de llet calenta amb magdalenes i pinyons. De la moto ja se'n han encarregat els quaranta mecànics que porten. Excepte el motor, estrenen moto 100% nova cada matí.

Quan surten, tenen un helicòpter quasi be permanentment al damunt durant tota la especial, no fos cas que caiguessin i es fessin pupeta o es perdessin. A la moto porten mes tecnologia de orientació que la nau espacial mes moderna i als cotxes, habitacle pressuritzat i aire condicionat.

Que consti que parlo dels oficials, els quals guanyen una morterada per estar fent la seva feina, el seu ofici, la seva professió i que durant la resta de l'any es dediquen a viure del Dakar. Els pobres amateurs SI que tenen dret a lamentar-se, aquests comencen una etapa marató que dura dues setmanes, no tenen temps ni de rentar-se les dents ni de canviar-se la roba interior!!!! Amb aquests mitjans m'agradaria veure a tots els TOP TEN.

Que el Dakar es perillós i fa fred??? No ho era a l'Àfrica?? No feia fred dormint sobre la sorra del bivac?? Allà els pilots s'havien d'espavilar i això es una cosa que els TOP TEN d'avui no saben fer. Ara es troben un forat al camí i van a queixar-se a la organització.
No hi havien forats a l'Àfrica??? I ningú es queixava!!! M'agradaria veure a tots aquests ploraners fent els Dakar dels anys vuitanta, amb aquells mitjans i aquelles Normes. Estic segur que no acabaria ningú d'aquesta colla de "Senyoritos llorones".

Si aneu al Dakar a guanyar pasta, heu de tenir present que anireu a passar-ho malament, a córrer riscos i a passar fred. Si no us agrada, aneu a fer raids als Emirats Àrabs o al nord d'Àfrica.

Que collons es això de dir que la Organització es patètica?? Els patètics sou vosaltres!!! I els de TV3, encara mes.

Que a gustito me he quedao!!!!!

Jordi "Prony"
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
Napoleon
Presentats
Entrades: 1793
Membre des de: dv. feb. 22, 2013 1:19 pm
Ubicació: Barcelona-Capital de la República Interruptus

Re: Dakar 2015. No creieu que ploren massa??

Entrada Autor: Napoleon » dv. gen. 16, 2015 4:32 pm

Prony ha escrit:Hola,

Jo, que no hi entenc gaire d'aquests temes, em limito a veure cada vespre els programes especials que fan a TV3 i a Teledeporte. Em dona la impressió de que, des de fa uns dies, a TV3 s'estan comportant d'una manera un pel bel·ligerant en quant allò que ells anomenen "errors" per part de la ASO i la prepotència de Etienne Lavigne.
Es clar que cada any hi ha polèmiques per les decisions de la Organització i que pocs son els pilots punters que no s'han lliurat d'una mala decissió per part dels comissaris.
Lo d'abans d'ahir, amb els comentaris de l'Àngel Viladoms, pare d'en Jordi Viladoms em va semblar que la pudor ja sobreeixia. Segons sembla, el "Dakar" no forma part del Mundial de Raids per evitar haver de seguir les Normatives de la FIA i de la FIM en quant a la seguretat dels pilots. Aquest pare, emprenyat amb els problemes que va tenir el seu fill (ho trobo lògic en qualsevol pare) va arribar a dir que, sota la tutela de la FIM, a Etienne Lavigne se li retiraria el títol de comissari per posar en perill la integritat dels pilots (del seu fill, potser??)

Desprès en surt en Nani Roma queixant-se del forat que es va trobar al camí, el qual no estava senyalitzat.

Segons em sembla entendre quan escolto els resums de TV3, interpreto que tracten el Dakar com un acte de terrorisme.

Però que s'han cregut tots aquests pilots en queixar-se i en fer un amagament de no posar-se en marxa el dia del Salar?? Resulta que fa fred, plou i tenen la roba mullada. Jo em pregunto, aquesta gent es conscient de que està al Dakar??
Massa pilots han convertit una aventura en el seu ofici i per això no els manca res, cada vespre tenen el seu motorhome i el seu fisioterapeuta. Quan es desperten (pobrissons, a les tres de la nit) es posen la seva robeta neta planxada i perfumada, el casc nou, ulleres noves i botes noves, tot fet a mida, i els espera el seu gotet de llet calenta amb magdalenes i pinyons. De la moto ja se'n han encarregat els quaranta mecànics que porten. Excepte el motor, estrenen moto 100% nova cada matí.

Quan surten, tenen un helicòpter quasi be permanentment al damunt durant tota la especial, no fos cas que caiguessin i es fessin pupeta o es perdessin. A la moto porten mes tecnologia de orientació que la nau espacial mes moderna i als cotxes, habitacle pressuritzat i aire condicionat.

Que consti que parlo dels oficials, els quals guanyen una morterada per estar fent la seva feina, el seu ofici, la seva professió i que durant la resta de l'any es dediquen a viure del Dakar. Els pobres amateurs SI que tenen dret a lamentar-se, aquests comencen una etapa marató que dura dues setmanes, no tenen temps ni de rentar-se les dents ni de canviar-se la roba interior!!!! Amb aquests mitjans m'agradaria veure a tots els TOP TEN.

Que el Dakar es perillós i fa fred??? No ho era a l'Àfrica?? No feia fred dormint sobre la sorra del bivac?? Allà els pilots s'havien d'espavilar i això es una cosa que els TOP TEN d'avui no saben fer. Ara es troben un forat al camí i van a queixar-se a la organització.
No hi havien forats a l'Àfrica??? I ningú es queixava!!! M'agradaria veure a tots aquests ploraners fent els Dakar dels anys vuitanta, amb aquells mitjans i aquelles Normes. Estic segur que no acabaria ningú d'aquesta colla de "Senyoritos llorones".

Si aneu al Dakar a guanyar pasta, heu de tenir present que anireu a passar-ho malament, a córrer riscos i a passar fred. Si no us agrada, aneu a fer raids als Emirats Àrabs o al nord d'Àfrica.

Que collons es això de dir que la Organització es patètica?? Els patètics sou vosaltres!!! I els de TV3, encara mes.

Que a gustito me he quedao!!!!!

Jordi "Prony"
:aplaudiment :aplaudiment :aplaudiment :aplaudiment :aplaudiment :aplaudiment :aplaudiment :aplaudiment :aplaudiment :aplaudiment :aplaudiment :aplaudiment :aplaudiment :aplaudiment :aplaudiment :aplaudiment :aplaudiment :aplaudiment :aplaudiment :aplaudiment :aplaudiment :aplaudiment :aplaudiment :aplaudiment :aplaudiment :aplaudiment :aplaudiment :aplaudiment :aplaudiment :aplaudiment :aplaudiment :aplaudiment :aplaudiment :aplaudiment :aplaudiment :aplaudiment :aplaudiment :aplaudiment :aplaudiment :aplaudiment
Jo tampoc vaig en BMW

Avatar de l’usuari
Cesc
Presentats
Entrades: 267
Membre des de: dl. març 04, 2013 11:30 am
Ubicació: Terrassa

Re: Dakar 2015. No creieu que ploren massa??

Entrada Autor: Cesc » dv. gen. 16, 2015 6:43 pm

el Dakar es una prova unica creada per ser la mes dura del mon i on aquesta duressa va crean una seleccio natural amb tot de abandonaments a cada etapa. quan sortian de Paris per final d'any moltes vegades havia nevat estan sota zero i no a 2 positius com el Salar Uyuni i en el Sahara calor no en falta. per no parlar de les mini-etapes que fan a Sudamerica comparades amb les de Africa duran 3 setmanes i no 2 com ara. Total qui no vulgui patimen que no s'apunti. O com deia Thierry Sabine: eu pagat per aixo.
la meva opinio es que els ultims Dakars Africans i els primers Sudamericans eran una mica monyas i ara quan intentan adreçar una mica el rum cap els origens es trovan que als participans els hi ve de nou.

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8181
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Dakar 2015. No creieu que ploren massa??

Entrada Autor: Kpeps » dv. gen. 16, 2015 7:16 pm

crec que tens tota la rao,pero es que aixo ni es un Dakar ni es res,es una prova d'enduro de 14 dies gas a fondo,amb corredors que no estan per aguantar aquest esdeveniment,a part d'en Coma la que no s'ha queixat ni un dia es la Laia,pilot profesional com no ni han,a tots els plurons els tindrien que vetar l'inscripocio d el'any que ve,pero be,aixo del salar,era la criva que els faltava ja que no poden segons diuen aguantar la logistica amb tanta gent en cursa i sense abandonar :esperant :esperant
Imatge

Avatar de l’usuari
Vicenç
Presentats
Entrades: 189
Membre des de: dt. nov. 18, 2008 6:51 pm
Ubicació: Eivissa

Re: Dakar 2015. No creieu que ploren massa??

Entrada Autor: Vicenç » dv. gen. 16, 2015 7:40 pm

Kpeps ha escrit:crec que tens tota la rao,pero es que aixo ni es un Dakar ni es res,es una prova d'enduro de 14 dies gas a fondo,amb corredors que no estan per aguantar aquest esdeveniment,a part d'en Coma la que no s'ha queixat ni un dia es la Laia,pilot profesional com no ni han,a tots els plurons els tindrien que vetar l'inscripocio d el'any que ve,pero be,aixo del salar,era la criva que els faltava ja que no poden segons diuen aguantar la logistica amb tanta gent en cursa i sense abandonar :esperant :esperant
Bon dia!!!

La Laia si que es va queixar que fèia massa fred. La vaig veure al TN. Això no treu que tingui uns ovaris molt grossos.

I precisament fa dos o tres dies que estava pensant això mateix... Quan el Dakar la gent es perdia o tenia un incident hi podia estar més d'un dia penjat al mig del desert...
Això no deixa de ser una prova d'enduro com bé dius, potser una mica més llarga... però crec que res comparat amb el que era el Dakar africà.
Salut!!!

Quant surts per fer el viatge cap a Itaca, has de pregar que el camí sigui llarg

Avatar de l’usuari
Joanstrom
Presentats
Entrades: 587
Membre des de: dl. ago. 02, 2010 6:12 pm
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada

Re: Dakar 2015. No creieu que ploren massa??

Entrada Autor: Joanstrom » dv. gen. 16, 2015 8:50 pm

Disculpeu la interrupció!!!!!
La etapa del Salar va ser moooolt bèstia. Travessar aquell lac amb aigua suposava que no savien si sota l'aigua hi han forats, pedres, o altres obstacles. A les velocitats que van era super perillòs.
A més fer abandonar als pilots cobrint les motos amb sal no se que te a veure amb la resistència física, mecànica o domini del pilotatge. :catcrazy :catcrazy
Algú ho havia de dir! :catnono :catnono

Avatar de l’usuari
Jordi Pons
Presentats
Entrades: 713
Membre des de: dg. maig 22, 2011 7:13 pm
Ubicació: Mollerussa

Re: Dakar 2015. No creieu que ploren massa??

Entrada Autor: Jordi Pons » ds. gen. 17, 2015 8:46 am

El Sr. Viladoms, que conec molt bé des de fa ja molts anys, estaria més be calladet.

Em limito a fer un copy/paste del que ha escrit un pilot català TOP 5 del Campionat estatal de MX:
"Ahora el Sr Ángel Viladoms dice por sport3 que fue una irresponsabilidad que se corriera en la etapa donde tantos pilotos se tuvieron que retirar por culpa de la sal. Estoy contigo Angel.
Pero en la última carrera del Nacional de motocross del 2013, muchos pilotos no corrimos pk el circuito no estaba en condiciones seguras para el físico de los pilotos. ¿¿ Y que nos paso??? La rfme (presidida per el Sr. Viladoms) nos sancionó con 3 meses sin licencia y una multa económica. Sanción que después de recurrirla y el esfuerzo de mucha gente ganamos. "Eso si, muchos pilotos nos quedamos sin correr en muchas carreras en esos meses, yo personalmente me quedé sin correr el dirt track del Sant Jordi 2013"
I LOVE MX"

:catko :catko :catko


Soc de la mateixa opinió que en Prony.

Mr. Etienne Lavigne ho va tenir molt fàcil per reventar el conat de boicot dels pilots, va agafar a en David Casteu, pilot francés classificat en aquell moment en el TOP 10, li va prometre no sé que, i aquest és va posar a la línia de sortida, automaticament, tots és van posar a la línia de sortida. :catcallo

Avatar de l’usuari
Leclerk
Presentats
Entrades: 631
Membre des de: dt. abr. 17, 2007 4:17 pm
Ubicació: Granollers

Re: Dakar 2015. No creieu que ploren massa??

Entrada Autor: Leclerk » ds. gen. 17, 2015 10:14 am

Prony ha escrit: (...) Si aneu al Dakar a guanyar pasta, heu de tenir present que anireu a passar-ho malament, a córrer riscos i a passar fred. Si no us agrada, aneu a fer raids als Emirats Àrabs o al nord d'Àfrica.

Que collons es això de dir que la Organització es patètica?? Els patètics sou vosaltres!!! I els de TV3, encara mes.

Que a gustito me he quedao!!!!!

Jordi "Prony"
Carai Prony !! Si que et deus haver quedat a gust, si...

Respecto la teva opinió (per descomptat) però no la comparteixo.

Jo crec que el dia del salar, quan tens pràcticament tots els pilots plantats perquè consideren que no està en condicions de correr l'etapa està claríssim que calia cancelar-la.

Ni que s'estiguessin queixant cada dia !
Aquell dia van argumentar que precisament en etapa marató no tenien més que la roba que duien del dia anterior i amb el fred que fotia podrien patir hipotermia. I precisament van trobar a un pilot amb síptomes d'hipotermia després que se li avaries la moto per culpa de la sal! Fer 150 km amb trams de 160 km/h per un llac salat a dos graus centígrads, plovent i sense roba d'abric no és un rally dur és una putada que no la mereix cap pilot per molt professinal que sigui.
Jo vull un Dakar dur, clar que si, però amb condicions "raonables", tampoc es tracta que hagin d'arribar tots amb pulmonia perquè "com que és el rally més dur del món"...

Molts dies fan trams d'enllaç llarguíssims. És a dir que a part del tram cronometrat que pot ser de més de 300 km. es calcen 500km més d'enllaç. Collons, això no en té res d'enduro, és un raid amb majúscules.

Si entrem a comparar amb el Dakar africà sempre hi trobarem diferències és clar, però el sudamericà segueix sent un rally duríssim mereixedor de la marca "DAkar", almenys jo ho veig així.

A part d'això, totes les avaries per culpa de la sal han estat una verdadera "loteria" que ha fet abandonar pìlots per la mala organització de fer passar per un llac salat ple d'aigua que no podria ser pitjor per les mecàniques i això ha estat molt injust.

Salut.
Si penses que l'aventura és perillosa, prova la rutina. És mortal.

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8181
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Dakar 2015. No creieu que ploren massa??

Entrada Autor: Kpeps » ds. gen. 17, 2015 12:06 pm

Leclerk ha escrit:
Jo crec que el dia del salar, quan tens pràcticament tots els pilots plantats perquè consideren que no està en condicions de correr l'etapa està claríssim que calia cancelar-la.

Ni que s'estiguessin queixant cada dia !
Aquell dia van argumentar que precisament en etapa marató no tenien més que la roba que duien del dia anterior i amb el fred que fotia podrien patir hipotermia. I precisament van trobar a un pilot amb síptomes d'hipotermia després que se li avaries la moto per culpa de la sal! Fer 150 km amb trams de 160 km/h per un llac salat a dos graus centígrads, plovent i sense roba d'abric no és un rally dur és una putada que no la mereix cap pilot per molt professinal que sigui.
Jo vull un Dakar dur, clar que si, però amb condicions "raonables", tampoc es tracta que hagin d'arribar tots amb pulmonia perquè "com que és el rally més dur del món"...

Molts dies fan trams d'enllaç llarguíssims. És a dir que a part del tram cronometrat que pot ser de més de 300 km. es calcen 500km més d'enllaç. Collons, això no en té res d'enduro, és un raid amb majúscules.

Si entrem a comparar amb el Dakar africà sempre hi trobarem diferències és clar, però el sudamericà segueix sent un rally duríssim mereixedor de la marca "DAkar", almenys jo ho veig així.

A part d'això, totes les avaries per culpa de la sal han estat una verdadera "loteria" que ha fet abandonar pìlots per la mala organització de fer passar per un llac salat ple d'aigua que no podria ser pitjor per les mecàniques i això ha estat molt injust.

Salut.
avui en dia,amb els aparells que hi ha per fer prediccions,agafar una hipotermia per anar poc abrigat o equipat crec que no es normal,es clar que no poden portar top case i maletas laterals,pero potser una mica d'equipament posat d'alguna manera si,segur que e sla diferencia entre acavar o congelar-te...es queixen de la sal,aixo no es mala organitzacio,ES PART DE L'ORGANITZACIO,las curses han d eservir per treure conclusions,i aixo per las motos del dia a dia que surten a l'hivern pot ser profitos,aquests que e squeixen al desert es queixarien de la sorra,si una cursa esta plantejada aixi dons es aixi,el any que ve tots els ploramiques i tornaran a estar i els que no ploren tant segur que tambe.
Imatge

Avatar de l’usuari
Leclerk
Presentats
Entrades: 631
Membre des de: dt. abr. 17, 2007 4:17 pm
Ubicació: Granollers

Re: Dakar 2015. No creieu que ploren massa??

Entrada Autor: Leclerk » ds. gen. 17, 2015 2:31 pm

Kpeps ha escrit:
avui en dia,amb els aparells que hi ha per fer prediccions,agafar una hipotermia per anar poc abrigat o equipat crec que no es normal,es clar que no poden portar top case i maletas laterals,pero potser una mica d'equipament posat d'alguna manera si,segur que e sla diferencia entre acavar o congelar-te...es queixen de la sal,aixo no es mala organitzacio,ES PART DE L'ORGANITZACIO,las curses han d eservir per treure conclusions,i aixo per las motos del dia a dia que surten a l'hivern pot ser profitos,aquests que e squeixen al desert es queixarien de la sorra,si una cursa esta plantejada aixi dons es aixi,el any que ve tots els ploramiques i tornaran a estar i els que no ploren tant segur que tambe.
Bones Kpeps !

Potser no m'he explicat bé: el problema del dia del salar no era el fred tan sols, era que venien de la primera part de dos dies d'etapa marató i no van poder abrigar-se com caldria per afrontar el salar a l'inici del segon dia de etapa marató. Perque només tenien dret a dur allò que duien del dia anterior!

Suposo que si haguesin tingut la assistència que tenen després de cada etapa "normal", no hi hagués hagut queixes perque haguesin pogut agafar les jaquetes adients.

Això és el que jo entenia de les queixes de TOTS els pilots de moto, vaja.

Per altra banda, del tema de la sal, crec que la organització no esperaba pluja quan van planificar la etapa del salar i precisament va ser la pluja la que va fer que els problemes de la sal als motors fos tan greu. I no he vist cap pilot queixar-se de la sorra de les dunes a cap. Prefereixo que el Dakar el guanyi el millor pilot i no el que tingui la sort de no fer malbé la moto en condicions tan especials com les d'aquesta ja famosa/polèmica etapa.

Salut.
Si penses que l'aventura és perillosa, prova la rutina. És mortal.

Avatar de l’usuari
Ximetric
Presentats
Entrades: 540
Membre des de: dl. gen. 03, 2011 4:33 pm
Ubicació: Roda de Berà, a "l´encant de la Costa Daurada"

Re: Dakar 2015. No creieu que ploren massa??

Entrada Autor: Ximetric » ds. gen. 17, 2015 3:58 pm

M'agrada aquest fil i m'agraden els vostres comentaris i anàlisis.
:catok
Salut !
Ximet Ric
Moltes ganes d'anar en moto i poc temps per fer-ho.
Ex R1200GS ADV '06 ...però tornaré !!
MotoVolta 2016: repúbliques soviètiques + Pamir Highway

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Dakar 2015. No creieu que ploren massa??

Entrada Autor: Jordi » ds. gen. 17, 2015 6:31 pm

Ahir, gràcies a la presència d'en Joan Porcar, es van parlar clar del tema, ell va dir que segurament també hauria donat la sortida, però admet que que fou un error "per les conseqüències de la sal sobre la mecànica". Sobre si fa fred, calor, plou qualsevol altre fenomen atmosfèric va dir que allò es el Dakar. I punto!!
Que se'ls va fer malbé el motor perquè hi havia sal? Doncs no haver anat a 160 quilòmetres per hora. Quants amateurs van plorar perquè tenien fred? Els amateurs no ploren ni tenen fred, perquè la roba ja la porten xopa de suor des-del quilòmetre zero de la primera etapa. I no tenen "equip d'estiu" i "equip d'hivern" per escollir. Només en tenen un i amb aquell s'aguanten.
Una cosa molt encertada que va dir: El Dakar es pels amateurs, però s'hi deixa un petit espai pels professionals. Suposo que és pels diners extra i per la publicitat mundial que aporten al Dakar.
Si els fabricants dels equips oficials saben des de fa mesos que passaran per el Salar, amb la indecent quantitat de milions que hi inverteixen, ja haurien de tenir previst que podria ploure i les seves conseqüències.
Lo del Gerard Farrés dient "és que estic malalt" es per dir-li : Doncs explica-li a l'hubert Oriol!!!. Quants eren els que devien estar molt mes malalts que ell? Quants no van dormir per haver arribat de matinada i tenir que preparar la moto amb la llum d'un frontal?
Un altra cosa molt encertada d'en Porcar: Cada any s'han de pujar les exigències, perquè si no obliguem, el Dakar seria el mateix cada any i deixaria de ser un repte, una aventura.
Ell també va ser el meu ídol del Dakar, quan va anar amb aquella Ossa de dos temps, es va posar malalt i es va haver d'espavilar per tornar, pel seu compte fins a casa, on va arribar en taxi des de l'aeroport després d'escapar-se d'un remot hospital/matadero/presó.

Enhorabona al Marc Coma i a la resta de pilots que han sabut conservar la mecànica i han acabat. I especialment a la Laia Sanz.

Imatge
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
Joanstrom
Presentats
Entrades: 587
Membre des de: dl. ago. 02, 2010 6:12 pm
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada

Re: Dakar 2015. No creieu que ploren massa??

Entrada Autor: Joanstrom » ds. gen. 17, 2015 8:14 pm

Nois, segueixo sense compartir la opinió.
La etapa del Salar va afectar molt més als amateurs, precisament perque aquests no disposen de les assistències dels equips oficials i amb un pilot (o més) al darrera que et deixa la roda, el manillar o el que calgui. Per tant la intervenció de ahir d'en Porcar sobre l'espai dels pilots amateurs és molt maco de dir, però no es correspon amb la realitat. :catnono :catnono

Això no treu que en Coma, Laia, Farrés,etc. són uns grans pilots i els admiro, però també a aqells que es juguen el sou de molt temps per acomplir el somni de ser al Dakar, conscients del que van a fer.

:catok :catok

Salut,

Avatar de l’usuari
Leclerk
Presentats
Entrades: 631
Membre des de: dt. abr. 17, 2007 4:17 pm
Ubicació: Granollers

Re: Dakar 2015. No creieu que ploren massa??

Entrada Autor: Leclerk » dg. gen. 18, 2015 2:36 pm

Bones,

Per afegir una altra opinió, en aquest cas extreta d'un article de http://www.motorpasionmoto.com, en David Castera (membre de l'organització i ex-participant) declarava això fa unes setmanes respecte a l'etapa prevista al famós salar d'Uyuni:

"El día 11 los autos van a salir de Uyuni para ir por el salar o dar la vuelta por el salar, eso va a depender de la lluvia y la cantidad de agua. Tenemos previsto, si no tenemos agua, entrar al salar; si hay agua hacemos una vuelta por el salar, porque no podemos competir con mucha agua."

El mateix autor de l'article opina: "Porque reconozcamos que lo del Salar de Uyuni fue todo un tema de salir bonito en la foto después del dinero que había soltado Bolivia.
Estoy seguro que si en vez de tener la última decisión Etienne Lavigne, hubiese sido Castera, los pilotos habrían ido rodeando el salar. Sobre todo cuando lees declaraciones de hace un tiempo del propio David sobre el cruce de Uyuni."

font: http://www.motorpasionmoto.com/off-road ... -del-dakar

Salut.
Si penses que l'aventura és perillosa, prova la rutina. És mortal.

Avatar de l’usuari
Cuco
Presentats
Entrades: 418
Membre des de: dl. nov. 12, 2007 12:26 pm
Ubicació: Bages

Re: Dakar 2015. No creieu que ploren massa??

Entrada Autor: Cuco » dg. gen. 18, 2015 8:59 pm

Vosaltres que feu quan fa molt fret i no aneu ben abrigats? Doncs suposo que com jo, còrrer menys per poder aguantar-ho. I quan teniu la moto plena d'argila que ja ni avança? Doncs parar a treure-la amb un palet suposo. Això és un raid de regularitat i cal adaptar-se a tot. Davant d'aquella situació els pilots haurien d'haver primat la seva continuitat personal i mecànica encara que fos perdent minuts a la general tot corrent menys i parant a treure la sal del radiador varies vegades abans que se n'acumulés massa.

Ja només em faltava veure al Coma queixar-se que amb els pneumàtics de sorra era molt difícil anar per falg.... amos no me jodas que ets un mega-campió!

Com heu dit, en els anys 80 les carreres eren aventures de veritat sense tanta mariconada. Us poso un video que encara que no es del Dakar, sí que reflexa molt bé l'esperit aventurer i sacrificat d'aquella època:

[BBvideo 560,340][/BBvideo]

Avatar de l’usuari
ErnesTDM
Presentats
Entrades: 1308
Membre des de: dg. abr. 04, 2010 10:49 pm
Ubicació: Arenys de Munt

Re: Dakar 2015. No creieu que ploren massa??

Entrada Autor: ErnesTDM » dg. gen. 18, 2015 10:10 pm

Qui no vulgui pols que no vagi a l'era!!,

Avatar de l’usuari
Siono1000
Presentats
Entrades: 2516
Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
Ubicació: Baix Empordà

Re: Dakar 2015. No creieu que ploren massa??

Entrada Autor: Siono1000 » dl. gen. 19, 2015 9:30 pm

Jo també soc del parer que les curses son iguals per a tothom i si vols guanyar cal arriscar...però després no et queixis.
Si poden tenir fred que carreguin roba d'abric i si han de portar molta cosa que s'instal-in una bona maleta, que si poden quedar sense rodes o altres coses que les carreguin i ja està.
Un Raid per "senyorets" de casa bona, amb una pila "d'ajudants" a mi no m'interessa el més mínim, ja fa anys que no el segueixo, ni m'interessa.
Quant era petit, a les revistes de motos et feien uns bons reportatges sobre la gent normal que hi participava, gent com jo, i en feia sommiar que potser algun dia hi participaria, evidentment amb els meus mitjans, també parlaven dels guanyadors i ...buenuu, també ho llegia, però ara, només parlen dels que remenen les cireres, només ensenyen els que recolçats per les grans marques tenen possibilitats de guanyar, fins hi tot podem saber quants cops van de ventre. I els altres que? a on son la resta dels participants ? se'n sap alguna cosa ? res de res.
El que a mi m'interessa saber res de res, ja s'ho faran.
Per mi el Dakar mai ha estat un cursa, si no una aventura que han malmés les multinacionals i la p*ta pela.
No m'interessa el més minim, igual que no m'interessen el rallys, ni la F1, ni Motogp. Ja s'ha demostrat del tot que amb els mitjans adequats hi ha moltaaa, però molllllltaaaaaaaaa gent que pot guanyar qualsevol cursa de les oficials.
La perversió de la pela fa anys que viu entre nosaltres, a tot arreu guanya el que vol l'amo.

Ara en dedico a seguir les aventures privades que m'omplen molt més que les "professionals". -harhar

Amb tot aixo que he dit no interpreteu que no admiri als corredors professionals, ni que els menystingui, ni que dubti de que son uns cracs, no, només que a moltes curses hi juguen amb les cartes marcades i guanyar ho tenen més fàcil que la resta.
Si en comptes de la Laia hagués sigut en siono1000 el novè de la general, estic segur que ningú de vosaltres coneixeriu res de mi per els mitjans de comunicació. Buenuuu a TV3 que un altre català ha quedat entre els deu primers i a les altres que un altre espanyol el mateix. :riure
Salut i kilómetres

Ieie
Presentats
Entrades: 395
Membre des de: ds. set. 11, 2010 6:40 am
Ubicació: Breda

Re: Dakar 2015. No creieu que ploren massa??

Entrada Autor: Ieie » dt. gen. 20, 2015 2:32 pm

T'estimo Prony!!!
Soc de l'opinió que, molts d'ells, son pilots d'enduro frustrats. O que, havent ja tret tot el suc que portaven a l'enduro, volen seguir corrent, sigui com sigui. Ja está be de dir que els francesos són lletjos i els hi fan pudor els peus!

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Dakar 2015. No creieu que ploren massa??

Entrada Autor: Jordi » dt. gen. 20, 2015 6:38 pm

Renoi, jo que em pensava que em tiraríeu a la foguera (Com quan afirmava que "Ocho apellidos vascos" no era tan divertida com em volien fer creure) i resulta que no soc d'un altre planeta.
Això si, vull deixar clar que, per estar al Dakar, amb mes o menys mitjans, s'ha de ser un molt bon pilot, no qualsevol disposa de la capacitat física ni l'habilitat per poder afrontar un repte com aquest.

Jordi "Prony"
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
Ad_hoc
Presentats
Entrades: 146
Membre des de: dt. nov. 15, 2011 4:54 pm
Ubicació: Sant Celoni

Re: Dakar 2015. No creieu que ploren massa??

Entrada Autor: Ad_hoc » dt. gen. 20, 2015 9:16 pm

El tema es que el Dakar no es pròpiament una prova es ja un negoci televisiu que utiliza motos, cotxes i pilots.
Perdre posicions no es una opció pels equips que han gastat sumes indecents de diners per estar al davant. S'hi juguen massa pasta, publicitat i poder tornar l'any vinent
Recordeu les aventures que ens explicaven en Joan Porcar i el seu copilot Rossend Touriñán, participants del Dakar de 1982 a 1997, a la trobada d'Hostalric, de quan anaven sense GPS ni mariconaes, i on la intuició i la bona navegació amb compàs jugaven un paper fonamentsl? Va dir que a partir de dur GPS les condicions van canviar radicalment, abans no sabies mai si encertaves la ruta o no, i ara s'emprenyen si no tenen ben assenyalat un forat!!
En Cuco i molts altres heu passat més aventures que tots els del Dakar junts
Collons, em faig vell….

Respon

Torna a “General”