La nova Africa Twin al descobert

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Sergibuda
Presentats
Entrades: 2029
Membre des de: dc. juny 27, 2007 2:18 pm
Ubicació: BCN
Contacta:

Re: La nova Africa Twin al descobert

Entrada Autor: Sergibuda » dl. ago. 28, 2017 10:01 pm

[BBvideo 560,340][/BBvideo]
sergibuda




they called me an accident

Avatar de l’usuari
JoanCG
Presentats
Entrades: 735
Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt
Contacta:

Re: La nova Africa Twin al descobert

Entrada Autor: JoanCG » dg. set. 17, 2017 8:47 pm

Bones....presento la meva moto, que em sembla que no ho havia fet...i així de pas dono la meva opinió al tema de la potència:

Fa 7 ó 8 mesos que tinc la versió DCT, i ja la tinc a gust amb tot el que li volia posar. Al marge de allò típic, de coses poc habituals n'hi ha dos que per al ús que li dono (la faig servir en un 90% per fer offroad), l'ha millorat molt:

1-He aprofitat per posar al manillar, la bomba de fre de la Honda Integra 750 com a fre de darrera (la dct no té embragament i hi ha lloc), de tal forma que ara va com una scooter. Això dona molt tacte per timonejar de darrera a l'entrada de corbes tancades (fent off, clar, no per carretera). Això ja ho havia fet en la meva anterior KTM 500 al posar-li el Rekluse, i n’estava encantat.

2-I l'altre cosa que hi he fet, justament per que efectivament va justa de potència (la meva anterior moto era una KTM 1190 Adventure R amb 150Cv, i notava molt la diferència), és posar-li un pinyó amb un dent menys , col·lectors i escapament Akra, junt amb el PowerCommander i Autotune. L'he passat pel banc de proves, per que el tema de la potència és molt subjectiu, i s'han guanyat 5 Cvs pels col·lectors i escapament, i 5 més amb el powercommander i autotune. Si trec el DbKiller son uns 4 Cvs addicionals (ja serien uns 14CV de més), però amb pèrdua de baixos, pel que no l'he tret, i així no fa gaire remor.
El meu objectiu era guanyar baixos, ja que poques vegades passo la moto de 5000rpm, per muntanya no cal.

Ara la resposta inicial és genial fent off, i si apuro rpm per carretera...ara tira aquests 10Cvs més, que es noten. És un 10% més de potència. Tinc un amic que té la mateixa moto en DCT també per fer off (En Jou), i l’altre dia en una sortida les vàrem canviar, i tots dos ho vàrem comentar.

Aprofito per a dir que la DCT per muntanya va BRUTAL. Ho dic per que he llegit alguns reportatges en revistes d'alguns "suposats entesos" en motos, que diuen que per off millor la manual. Per gustos el colors, però repeteixo, pujar trialeres (trialeres no massa complicades per on poden pujar 250kgs, clar), amb el DCT és més fàcil que amb la manual, ja que només t'has de concentrar en donar gas/frenar. Ara bé, son 14Kgs més que la manual, i el gran punt de millora de la AT és el pes (20Kgs més que la KTM, i la DCT 34Kgs més). Per tant a l’hora de fer off, cal més inèrcia per pujar obstacles.
De fet l´únic motiu pel que tinc l'AT, és pel DCT. Tot i que amb aquestes modificacions n’estic content.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge


Cal dir que com sabeu la potència a la roda acostuma a ser un 15% o un 20% inferior a la potència al motor o embragament, que és el que declaren els fabricants; la diferència de corbes son "amb colectors+escapament", contra powercommander+autotune. No tinc la foto de la diferència de Standard a Akra sencer.

Salut !!!
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Re: La nova Africa Twin al descobert

Entrada Autor: Albert » dl. set. 18, 2017 11:46 am

Holaaa,

Renoi Joan, tens moto feta a mida!!!!


Enhorabona!!!!


-thumbup -thumbup
Sort,

Avatar de l’usuari
Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7579
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Re: La nova Africa Twin al descobert

Entrada Autor: Alucinamaripili » dl. set. 18, 2017 1:13 pm

Hosti, quina tunejada!!!!

molt guapa!!!

Avatar de l’usuari
Jordivili
Presentats
Entrades: 250
Membre des de: dc. abr. 27, 2011 7:20 pm
Ubicació: El Bisaura

Re: La nova Africa Twin al descobert

Entrada Autor: Jordivili » dl. set. 18, 2017 1:59 pm

Ostres que guapa Joan,
de fet en la teva linia de tunejar les motos al màxim jeje, a veure si la veiem algun dia en directe abans no la canviis -nosweat -nosweat

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8181
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: La nova Africa Twin al descobert

Entrada Autor: Kpeps » dl. set. 18, 2017 5:33 pm

sempre deixes las motos al teu gust i aixo es senyal de que t'agrada gaudir del que tens :catBirra :catBirra per cert,lo del pinyo mes petit dius que fa que guanyi força,es nota molt ?? per carretera tambe,oi ? per lo que segur que guanyas en baixos i en sortida,ara tinc una maquina que va molt be pero li passa aixo corre molt pero no te baixos i estava pensant en un canvi de plat un dent mes gros i un pinyo mes petit,encara que potser amb una de les dues coses ni ha prou.
Imatge

Avatar de l’usuari
JoanCG
Presentats
Entrades: 735
Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt
Contacta:

Re: La nova Africa Twin al descobert

Entrada Autor: JoanCG » dg. oct. 15, 2017 9:33 pm

Sí, amb un pinyò menys es guanya molta sortida, a costa de gastar més per autovía en sisena.

Quina moto és?

Slts
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

Avatar de l’usuari
Leclerk
Presentats
Entrades: 631
Membre des de: dt. abr. 17, 2007 4:17 pm
Ubicació: Granollers

Re: La nova Africa Twin al descobert

Entrada Autor: Leclerk » ds. nov. 04, 2017 8:14 pm

Felicitats per la Africa Twin, Joan !

Molt xula!
Si penses que l'aventura és perillosa, prova la rutina. És mortal.

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8181
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: La nova Africa Twin al descobert

Entrada Autor: Kpeps » dl. nov. 20, 2017 6:37 pm

JoanCG ha escrit:Sí, amb un pinyò menys es guanya molta sortida, a costa de gastar més per autovía en sisena.

Quina moto és?

Slts
hola Joan,es una Aprilia Caponord, en sisena per autovia al meu pas, pensa que va traquetejant ,no entenc com a una moto de ''turisme trail'' li podien posar el motor i el canvi de una Dorsoduro que es per anar a ''pinyo'' pujat de voltes,gracies per l'aportacio :catBirra :catBirra :catBirra
Imatge

Avatar de l’usuari
Sergi3
Presentats
Entrades: 1451
Membre des de: dv. jul. 13, 2007 6:55 pm
Ubicació: Barcelona

Re: La nova Africa Twin al descobert

Entrada Autor: Sergi3 » dt. nov. 28, 2017 3:06 pm

Segur que la gaudiras!!! :catok

:catBirra
Només tu pots decidir que fer amb el temps que se t`ha donat

Respon

Torna a “General”