Penumàtics: duració o que s'agafi molt?

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderadors: Airald, Kinder

Respon

¿Quin tipus de pneumàtics porteu vosaltres?

Sempre porto tous, i es gasten molt
3
25%
Procuro ficar-me pneumàtics quilomètrics, que em durin molt
4
33%
Em quedo els que estan d'oferta, jejeje.....
0
No hi ha cap vot
No ho sé, n.p.i., me'ls fica el del taller
5
42%
 
Vots totals: 12

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Penumàtics: duració o que s'agafi molt?

Entrada Autor: Randy-650 » dt. gen. 16, 2007 7:02 pm

Quan vosaltres canvieu pneumàtics, quin escolliu? Un que s'agafi molt (es gasta més ràpid) o un que duri molts quilòmetres?

El que s'agafa més dura menys que un que no s'agafi tant, al portar la goma més tova, clar.

I com que tots portem motos de turisme, hauriem de portar pneumàtics quilomètrics, de turisme, oi?

Aviam, aviam quer me'n dieu ara..... :roll:
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
Xavitiger
Presentats
Entrades: 833
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:08 pm
Ubicació: Igualada (Anoia)

Entrada Autor: Xavitiger » dt. gen. 16, 2007 7:33 pm

Aquest és un tema interessant, però crec que sovint ens mangem l'olla innecessariament.
Està clar que la nostra seguretat ha de primar abans que cap altre cosa, amb el que un pneumàtic, com més adherent sigui millor.
De tota manera, amb l'ús que acostumem a donar-li a la moto, penso que tampoc ens cal que busquem unes gomes amb un clar caràcter esportiu.
Jo sempre m'inclino per una opció a mig camí entre l' esport i el turisme.
D'aquesta manera saps que et pots permetre certes alegries i a la vegada la seva durada estarà dintre de lo raonable.
NO DEIXIS PER DEMÀ EL QUE PUGUIS FER AVUI!!!
SOCI AMM Nº 5951
Imatge

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: Albert » dt. gen. 16, 2007 8:08 pm

Holaaaa,

Doncs jo no faig mes que provar pneumàtics!!! A partir dels que portava d’origen, que son de llarga durada, he anat provant d’altres marques, i de moment potser son la millor opció per la meva forma de conduir. Amb una moto que pesa 325 Kg en sec no puc posar-hi res que sigui massa tou o que la carcassa no sigui prou rígida. Ara potser em queda provar els Z6.
Jo busco que durin el més possible però sense comprometre la seguretat, de forma que m’hi còmode en el pilotatge, i especialment, que no em facin moviments estranys.

Cada canvi de joc de pneumàtics em pot costar tranquil·lament mes de 300 €. i no es per jugar massa,


:roll: :roll: :roll:
Sort,

Avatar de l’usuari
JoanF
Presentats
Entrades: 4333
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 6:31 pm
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: JoanF » dt. gen. 16, 2007 8:12 pm

Quin ensurt!!!! pensava que l'havia endevinat la votació. hi hara veig que he estat el primer en votar.
La veritat és que jo el primer parell de rodes que hi porta en aquesta moto son les Macadam i per mí semble que van be. Hara jo no forço la situació, així que per mí ja estan be.
Pero escoltaré la veu dels super savis!!!!!!!!!! :D :D :D :D :D :D :D

Avatar de l’usuari
Xavitiger
Presentats
Entrades: 833
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:08 pm
Ubicació: Igualada (Anoia)

Entrada Autor: Xavitiger » dt. gen. 16, 2007 8:59 pm

Jopanst ha escrit:La veritat és que jo el primer parell de rodes que hi porta en aquesta moto son les Macadam i per mí semble que van be. Hara jo no forço la situació, així que per mí ja estan be.
Doncs si no m'erro, ja pots començar a buscar un substitut, doncs crec que els MACADAM ja fa algun temps que estan descatalogats.
Quan tinguis que canviar, proba els PILOT ROAD també de Michelin, que venen a ser el mateix.
NO DEIXIS PER DEMÀ EL QUE PUGUIS FER AVUI!!!
SOCI AMM Nº 5951
Imatge

Avatar de l’usuari
Burruktala
Presentats
Entrades: 629
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 7:17 am
Ubicació: Parets del Valles
Contacta:

Entrada Autor: Burruktala » dt. gen. 16, 2007 9:06 pm

Jo una mica m’he posat els que m’ha aconsellat el meu mecànic, que m’ha dit que posi el que posi (de goma mitja, ni dura ni tova) no hi trobaré tanta diferencia.
Jo amb els d’origen hi he anat molt bé. He fet 10000 quilometres i la veritat que plegava bastant, i mai m’ha fet un estrany....

Davant la opinió del mecànic, he preguntat els compis, i finalment m’he decidit pels Pilot Road.... 300 € el joc m’han costat.

Realment, ara hi vaig més insegur que amb els atres, espero que això en unes sortides canviï.

Avatar de l’usuari
Gerard
Presentats
Entrades: 440
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 5:39 am
Ubicació: La Garriga ( Bcn )

Entrada Autor: Gerard » dt. gen. 16, 2007 9:09 pm

Dintre del codi de velocitat que especifica la marca de la moto, o un superior, li dono més importància a la qualitat de la goma per davant de la durada de la mateixa.
De moment, dintre de la gamma de las mixtes, em quedo amb la Michelin Anakee.
Es una roda més dura pel mix que pels costats, al que fa que la roda tingui un desgast més uniforme.

Avatar de l’usuari
Xavitiger
Presentats
Entrades: 833
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:08 pm
Ubicació: Igualada (Anoia)

Entrada Autor: Xavitiger » dt. gen. 16, 2007 9:20 pm

burruktala ha escrit: Realment, ara hi vaig més insegur que amb els atres, espero que això en unes sortides canviï.
Tranquil Miquel!!!
Et garanteixo que quan els hi hagis agafat el "filing" fliparàs!!!
Aquí una mostra dels meus anteriors Pilot Road abans de fer el canvi per uns de nous...

Imatge
NO DEIXIS PER DEMÀ EL QUE PUGUIS FER AVUI!!!
SOCI AMM Nº 5951
Imatge

Avatar de l’usuari
Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Entrada Autor: Carles » dt. gen. 16, 2007 9:23 pm

Bones!!!

Per davant de tot la seguretat, però després està la pasta que valen, clar. Quan vaig comprar la moto portava els Bridgestone BT20 i m'agrada molt com van, de fet no he provat uns altres en els 3 o 4 canvis que he fet del de darrera, però trobo que aquest en especial dura poc.

El de davant la ultima em va durar 18.000kms que ja està prou bé... vaig gairebé a 1 de davant-2 de darrera...

La ultima vegada: 263€ el joc

Fins aviat!
Imatge

Avatar de l’usuari
Burruktala
Presentats
Entrades: 629
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 7:17 am
Ubicació: Parets del Valles
Contacta:

Entrada Autor: Burruktala » dt. gen. 16, 2007 9:26 pm

Xavitiger ha escrit:
burruktala ha escrit: Realment, ara hi vaig més insegur que amb els atres, espero que això en unes sortides canviï.
Tranquil Miquel!!!
Et garanteixo que quan els hi hagis agafat el "filing" fliparàs!!!
Aquí una mostra dels meus anteriors Pilot Road abans de fer el canvi per uns de nous...

Imatge

Jo quant sigui gran, vull deixar uns neumatics com aquests.

Crec que fins hi tot els tornaria al mecanic i li diria que eran defectuosos...... no crec que ni les motos de circuit els puleixin tant dels costats.... :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:

Avatar de l’usuari
Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Entrada Autor: Carles » dt. gen. 16, 2007 9:29 pm

Bones!!!

Alguns van així pel mòn: (i no miro a ningú) :roll: :roll: :roll:

Imatge
Albert ha escrit:Jo busco que durin el més possible però sense comprometre la seguretat, de forma que m’hi còmode en el pilotatge, i especialment, que no em facin moviments estranys.
Doncs per pesar el que pesa, quins neumàtics són aquests que et permeten fer això, te'n recordes d'aquesta foto, quan la vaig fer??

Imatge
Imatge

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dt. gen. 16, 2007 9:52 pm

jo vull que em durin el maxim possible per aixo ara porto macadam

Pero aquesta erronia decissio m´ha servit per continuar aprenent.

A vegades s´ha de sacrificar algunes coses. I depen de cada persona si el que vol sacrificar son prestacions o kilometres

JO a la proxima sacrifico quilometres (sense passarme)
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: Albert » dt. gen. 16, 2007 10:10 pm

Holaaaaa,
carles ha escrit: Doncs per pesar el que pesa, quins neumàtics són aquests que et permeten fer això, te'n recordes d'aquesta foto, quan la vaig fer??
No estic segur però podria ser al baixar de la collada de Tosses en direcció a Puigcerdà??

En tot cas eren nous, aquì veus els mateixos just abans de canviar-los per fer el viatge a Portugal.

Imatge

Com pots veure de la secció central encara podrien haver durat més, però els laterals no em veia amb forces per fer-los anar i tornar de Portugal

Son els Michelin Pilot Road que diu el Xavi, que per cert, ara han tret el Pilot Road II amb mes gama de mesures (inclosa la mesura de la Pan) que son les que tenen la goma mes dura per el centre que ha dit el Gerard, però jo potser necessitaria que la goma mes dura fos la dels laterals!!!!


:roll: :roll: :roll:
Sort,

Avatar de l’usuari
Burruktala
Presentats
Entrades: 629
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 7:17 am
Ubicació: Parets del Valles
Contacta:

Entrada Autor: Burruktala » dt. gen. 16, 2007 10:30 pm

Tot i amb això, jo diria que les Pilot Road, son una evolució de les Anakee.

Com un dia em va dir algú, el millor és no comprar sempre la mateixa roda, ja que és un mon en constant evolució, i cada dia surten gomes noves que supleixen en tecnologia a les anteriors.
:oops: :oops: :oops:

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: Albert » dt. gen. 16, 2007 10:34 pm

Holaaaaaa,
burruktala ha escrit: Com un dia em va dir algú, el millor és no comprar sempre la mateixa roda, ja que és un mon en constant evolució, i cada dia surten gomes noves que supleixen en tecnologia a les anteriors.
:oops: :oops: :oops:
Fins que en trobes una que et funciona a la perfecció!!! Llavors potser es millor no jugar massa, que no costen 3'00 Euros i si no hi vas comode...


:evil: :evil: :evil:
Sort,

Avatar de l’usuari
JoanF
Presentats
Entrades: 4333
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 6:31 pm
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: JoanF » dt. gen. 16, 2007 11:14 pm

Xavitiger ha escrit:
Jopanst ha escrit:La veritat és que jo el primer parell de rodes que hi porta en aquesta moto son les Macadam i per mí semble que van be. Hara jo no forço la situació, així que per mí ja estan be.
Doncs si no m'erro, ja pots començar a buscar un substitut, doncs crec que els MACADAM ja fa algun temps que estan descatalogats.
Quan tinguis que canviar, proba els PILOT ROAD també de Michelin, que venen a ser el mateix.
Ho tindré en conte Xavitiger. :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:

Avatar de l’usuari
Xavitiger
Presentats
Entrades: 833
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:08 pm
Ubicació: Igualada (Anoia)

Entrada Autor: Xavitiger » dt. gen. 16, 2007 11:16 pm

burruktala ha escrit:Tot i amb això, jo diria que les Pilot Road, son una evolució de les Anakee.
No exactament Miquel.
De fet els Pilot Road, que jo sàpiga, són l'evolució del Macadam, i en principi neixen com a pneumàtic per moto de carretera de vocació rutera o turística, però força vàlids també per un ús semiesportiu.
Posteriorment, i degut a l'ús majoritariament de carretera que se'ls hi dóna a les maxitrails, Michelin treu al mercat un PILOT ROAD per aquest tipus de moto, però es tracta d'un pneumàtic amb unes carcàsses diferents del PILOT ROAD per motos 100x100 de carretera.
És a dir, que els PILOT ROAD que portem nosaltres a les nostres respectives motos, no treballarien bé en motos de carretera, i el mateix passaria a la inversa.
NO DEIXIS PER DEMÀ EL QUE PUGUIS FER AVUI!!!
SOCI AMM Nº 5951
Imatge

Avatar de l’usuari
Tonet
Presentats
Entrades: 891
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:06 am
Ubicació: La Valldigna, Safor (P.V)

Entrada Autor: Tonet » dt. gen. 16, 2007 11:33 pm

La meva experiència es molt limitada, solament dos jocs de pneumàtics, els originals ( eren Dunlop) i ara els Tourance de Metzeler. Els dos van de conya; així itot el proper joc serà un altre per anar provant. El que si que tinc clar, es que s'han de canviar abans de que siga tard. Jo al primer joc li vaig fer 8.000 km i els vaig fer fora. Al post he vist pneumàtics en estat lamentable. Aixó a mi em fa por. La seguretat si te preu. I a vegades val mes gastar 300 eurilos abans de que per una caiguda t'en coste 3.000 i una passada per l'hospital com a minim. :wink: :wink: :wink:
... eppur si muove.!!!

Avatar de l’usuari
Angel
Presentats
Entrades: 1284
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:37 pm
Ubicació: Vilafranca del Penedès

Entrada Autor: Angel » dc. gen. 17, 2007 1:01 am

Precisament avui estava llegint això. Una informació mes sobre pneumàtics.
http://tiscali.portalmotos.com/www/cont ... entid=4051

Salutacions.
Angel.

Avatar de l’usuari
NouSetTres
Presentats
Entrades: 496
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 12:37 am
Ubicació: Lleida
Contacta:

Entrada Autor: NouSetTres » dc. gen. 17, 2007 1:29 am

Bones,


Jo porto els Michelín Macadam 100, més tous que els Macadam normals però per mí sense problemes: ni d'estabilitat, durada correcta, bona frenada... Són els que portava qual la vaig comprar i he repetit amb els mateixos, el tècnic també m'els ha aconsellat. Així què...

8)
Ningú desapareix mentre hagi algú per recordar-lo!

Respon

Torna a “General”