Llum diurna
- Kpeps
- Presentats
- Entrades: 8182
- Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
- Ubicació: Manresa
Llum diurna
bones a tots.
com hi han molts companys que a les seves maquines porten la llum diurna i en els ultims temps havien multat a algu,ha sortit la normativa en la que ja es pot circular amb aquestes llums,ho poso per si es d'interes a algu.
http://www.policias-cop.es/media/kunena ... oscatL.pdf
com hi han molts companys que a les seves maquines porten la llum diurna i en els ultims temps havien multat a algu,ha sortit la normativa en la que ja es pot circular amb aquestes llums,ho poso per si es d'interes a algu.
http://www.policias-cop.es/media/kunena ... oscatL.pdf
- Mon&mon
- Presentats
- Entrades: 530
- Membre des de: dg. març 01, 2015 9:19 am
- Ubicació: Sant Julià de Lòria
-
- Presentats
- Entrades: 416
- Membre des de: dl. set. 02, 2013 1:14 pm
- Ubicació: Canet de Mar / Alt Maresme
Re: Llum diurna
Moltes gràcies per la informació. Avui precisament parlava amb un company sobre el tema.
Salut.
Kike,
Salut.
Kike,
- Pakillu
- Presentats
- Entrades: 157
- Membre des de: dj. maig 28, 2015 6:53 am
- Ubicació: Sant Hilari Sacalm (La Selva)
Re: Llum diurna
Gràcies per la informació!!
Suposo q això de la llum diurna ho deuen portar les motos mes modernes no?
Perque amb les 3motos q he tingut els llums curts(cruce) no tenien la opció de apagar-los, suposo q pq es obligatori circular amb ells dia i nit.
Les motos d'ara donen la opció de parar els curts?
Enviado desde mi GTi 2.0 TFSI mediante Tapatalk
Suposo q això de la llum diurna ho deuen portar les motos mes modernes no?
Perque amb les 3motos q he tingut els llums curts(cruce) no tenien la opció de apagar-los, suposo q pq es obligatori circular amb ells dia i nit.
Les motos d'ara donen la opció de parar els curts?
Enviado desde mi GTi 2.0 TFSI mediante Tapatalk
- Xavier
- Presentats
- Entrades: 4379
- Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
- Ubicació: Torelló (Osona)
Re: Llum diurna
Em fa l'efecte que quan parlen de llum diurna es tracta del tipus de llum que fan les bombetes, més clara,. més blava o molt similar a la llum de dia. Si va com en el meu ram a aquest tipus d'il·luminació n'hi diuen D65 i simula la llum del sol.Pakillu ha escrit:Gràcies per la informació!!
Suposo q això de la llum diurna ho deuen portar les motos mes modernes no?
Perque amb les 3motos q he tingut els llums curts(cruce) no tenien la opció de apagar-los, suposo q pq es obligatori circular amb ells dia i nit.
Les motos d'ara donen la opció de parar els curts?
Enviado desde mi GTi 2.0 TFSI mediante Tapatalk
Diria que va per aquí. Ja ens ho confirmaran els entesos.
- Jl61
- Presentats
- Entrades: 932
- Membre des de: dv. des. 21, 2012 9:14 pm
- Ubicació: Barcelona
Re: Llum diurna
Bona notícia!
encara que jo sempre acostumo a circular amb les curtes.
Moltes Gràcies, Josep!!
encara que jo sempre acostumo a circular amb les curtes.
Moltes Gràcies, Josep!!
ljl
- Trencaferro
- Presentats
- Entrades: 1849
- Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
- Ubicació: Osona - Val D'Aran
Re: Llum diurna
Això son per les motos que venen de sèrie amb DRL (Daytime Running Lights) que son els famosos Leds que porten les motos com Mv Augusta, Ktm, Ducatis i també algun que d'altre tractor de dues rodes.Xavier ha escrit:Em fa l'efecte que quan parlen de llum diurna es tracta del tipus de llum que fan les bombetes, més clara,. més blava o molt similar a la llum de dia. Si va com en el meu ram a aquest tipus d'il·luminació n'hi diuen D65 i simula la llum del sol.Pakillu ha escrit:Gràcies per la informació!!
Suposo q això de la llum diurna ho deuen portar les motos mes modernes no?
Perque amb les 3motos q he tingut els llums curts(cruce) no tenien la opció de apagar-los, suposo q pq es obligatori circular amb ells dia i nit.
Les motos d'ara donen la opció de parar els curts?
Enviado desde mi GTi 2.0 TFSI mediante Tapatalk
Diria que va per aquí. Ja ens ho confirmaran els entesos.
El tema és que aquestes motos, tenen la opció de circular amb el led i la llum d'encreuament encèsa, o bé només amb el led, i aqui és obligatòri circular sempre amb les motos amb la llum d'encreuament encèsa, per lo què a la resta de motos que no ho porten no els afecta.
Un sistema que es va fer per estalvi de corrent, però que amb la majoria com que la d'encreuament també és led no els hi afecta aquest problema, i al ser totes led sempre es veu millor amb totes ençèses que només amb una part, però bé, això ja a gust del consumidor.
Per el comunicat aquest, és una cosa interna de la DGT, lo què vol dir que només és vàlid a les ejpanyes, a CATALUNYA I EUSKADI NO ÉS VIGENT ja que tenen les competències transferides, i de moment es pot continuar denunciant sense cap problema. Si d'aqui a 15 dies, un més o mig any les autoritats competents d'aquests dos paisos, volen fer la modificació, cap problema, però de mentres circular només amb DRL per aqui està totalment prohibit i qui ho faci ja sap a lo què s'exposa.
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.
- Jesus
- Presentats
- Entrades: 3561
- Membre des de: dj. feb. 04, 2010 10:55 am
- Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA
Re: Llum diurna
Gràcies Trencaferro ... per ficar "llum" a aquest tema !!!
V'sss
GeSus
V'sss
GeSus
Gas a la burra!!!
- Mon&mon
- Presentats
- Entrades: 530
- Membre des de: dg. març 01, 2015 9:19 am
- Ubicació: Sant Julià de Lòria
Re: Llum diurna
Hola Trencaferro.
Per el que entenc, quan viatgem per Espanya, França, Alemania, Italia ...., i demés paisos, es legal..... però a Catalunya no?
Siau.
Per el que entenc, quan viatgem per Espanya, França, Alemania, Italia ...., i demés paisos, es legal..... però a Catalunya no?
Siau.
Montse i Ramon
- Trencaferro
- Presentats
- Entrades: 1849
- Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
- Ubicació: Osona - Val D'Aran
Re: Llum diurna
De moment Catalunya i Euskadi, tot i que hi ha algun altre pais que tampoc és legal, ja miraré de dir-vos quins.Mon&mon ha escrit:Hola Trencaferro.
Per el que entenc, quan viatgem per Espanya, França, Alemania, Italia ...., i demés paisos, es legal..... però a Catalunya no?
Siau.
Perquè ho sabeu del cert que França i Italia és legal o només és una suposició?
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.
- Mon&mon
- Presentats
- Entrades: 530
- Membre des de: dg. març 01, 2015 9:19 am
- Ubicació: Sant Julià de Lòria
Re: Llum diurna
Hola.
Crec que no estaría de més, que si algú coneix bé el reglament ens expliques el tema....
Siau
Crec que no estaría de més, que si algú coneix bé el reglament ens expliques el tema....
Siau
Montse i Ramon
- Vicenç
- Presentats
- Entrades: 189
- Membre des de: dt. nov. 18, 2008 6:51 pm
- Ubicació: Eivissa
Re: Llum diurna
Bon dia!!!
Entenc amb aquesta notificació que si li poso uns fars auxiliars homologats a la moto ja son legals i fins i tot em poden passar la ITV? (Amb la Guzzi vaig haver de passar-la amb els cables elèctrics penjant ja que no ho aprovaven si veien els dos fars auxiliars a la moto).
O només afecta als llums LED de nova adquisició???.
Per cert, dur fars auxiliars hauria de ser fins i tot obligatori, en la meva modesta opinió... Però bé.
Entenc amb aquesta notificació que si li poso uns fars auxiliars homologats a la moto ja son legals i fins i tot em poden passar la ITV? (Amb la Guzzi vaig haver de passar-la amb els cables elèctrics penjant ja que no ho aprovaven si veien els dos fars auxiliars a la moto).
O només afecta als llums LED de nova adquisició???.
Per cert, dur fars auxiliars hauria de ser fins i tot obligatori, en la meva modesta opinió... Però bé.
Salut!!!
Quant surts per fer el viatge cap a Itaca, has de pregar que el camí sigui llarg
Quant surts per fer el viatge cap a Itaca, has de pregar que el camí sigui llarg
- Rad
- Presentats
- Entrades: 446
- Membre des de: dl. abr. 15, 2013 10:59 pm
- Ubicació: Penedès-Garraf
- Contacta:
Re: Llum diurna
Malauradament les administracions van per darrera de la técnica.
Seguiré duent les curtes per si de cas.
Gràcies per la info Kpeps i Trencaferro.
Seguiré duent les curtes per si de cas.
Gràcies per la info Kpeps i Trencaferro.
-
- Presentats
- Entrades: 416
- Membre des de: dl. set. 02, 2013 1:14 pm
- Ubicació: Canet de Mar / Alt Maresme
Re: Llum diurna
Hola. A propòsit d'aquest tema us comento.
M'he proposat instal.lar uns fars complementaris o anti-boira a la meva GS 1200. Per començar vaig anar a informar-me a una estació ITV Allà en van lliurar un escrit amb la normativa i documentació necessàries per tal de legalitzar aquesta instal.lació, O QUALSEVOL ALTRE QUE NO VINGUI D'ORIGEN, per exemple llum diurna. A saber:
- Certificat d'homologació del fars o element lluminós a instal.lar
- Certificat de "Conformitat" (*)
- Certificat del taller instal.lador.
El Certificat de Conformitat té molta guasa. Només el pot emetre la marca (en aquest cas BMW) o bé qualsevol servei técnic oficial designat segons el Real Decret 866/2010.
A tot Catalunya només n'hi han DOS: Instituto de Investigación Aplicada del Automòbil (IDIADA) amb seu a Santa Oliva (Tarragona) i AUTOLAB Ensayos y Certificación,SL, de Barcelona. I prou !!.
D'aquesta manera, o fas la instal.lació a un taller oficial de la marca de la moto o vas a petar a aquestes empreses. Vaig contactar amb la de Barna per la proximitat i em van iformar que la certificació val 150 Eur + IVA. Se suposa que comproven Alçada, instal.lació eléctrica, homologació, comandament amb indicació lumínica on/of, etc. pero NO CAL ANAR-HI, N'HI HA PROU AMB UNES FOTOS PER MAIL !! Vaig respondre que qualsevol pot "trucar" una foto i em confirmen que són conscients i ja ho saben però a la ITV ja ho detectaràn (??!!) Aleshores, de qué serveix el Certificado de Conformitat? doncs molt fàcil, únicament per pagar, només això.
El meu consell per a propers propietaris de moto és demanar-la d'origen amb tots els elements instal.lats.
El cost de tot plegat:
Instal.lació electrica certificada: 300 Eur
Fars anti-boira Touratech: 280 Eur
Certificat Conformitat: 182 Eur
ITV específica: 50 Eur
Total 812 Eur. Casi ná!
Apa, salut!
Kike
M'he proposat instal.lar uns fars complementaris o anti-boira a la meva GS 1200. Per començar vaig anar a informar-me a una estació ITV Allà en van lliurar un escrit amb la normativa i documentació necessàries per tal de legalitzar aquesta instal.lació, O QUALSEVOL ALTRE QUE NO VINGUI D'ORIGEN, per exemple llum diurna. A saber:
- Certificat d'homologació del fars o element lluminós a instal.lar
- Certificat de "Conformitat" (*)
- Certificat del taller instal.lador.
El Certificat de Conformitat té molta guasa. Només el pot emetre la marca (en aquest cas BMW) o bé qualsevol servei técnic oficial designat segons el Real Decret 866/2010.
A tot Catalunya només n'hi han DOS: Instituto de Investigación Aplicada del Automòbil (IDIADA) amb seu a Santa Oliva (Tarragona) i AUTOLAB Ensayos y Certificación,SL, de Barcelona. I prou !!.
D'aquesta manera, o fas la instal.lació a un taller oficial de la marca de la moto o vas a petar a aquestes empreses. Vaig contactar amb la de Barna per la proximitat i em van iformar que la certificació val 150 Eur + IVA. Se suposa que comproven Alçada, instal.lació eléctrica, homologació, comandament amb indicació lumínica on/of, etc. pero NO CAL ANAR-HI, N'HI HA PROU AMB UNES FOTOS PER MAIL !! Vaig respondre que qualsevol pot "trucar" una foto i em confirmen que són conscients i ja ho saben però a la ITV ja ho detectaràn (??!!) Aleshores, de qué serveix el Certificado de Conformitat? doncs molt fàcil, únicament per pagar, només això.
El meu consell per a propers propietaris de moto és demanar-la d'origen amb tots els elements instal.lats.
El cost de tot plegat:
Instal.lació electrica certificada: 300 Eur
Fars anti-boira Touratech: 280 Eur
Certificat Conformitat: 182 Eur
ITV específica: 50 Eur
Total 812 Eur. Casi ná!
Apa, salut!
Kike
- Pere
- Presentats
- Entrades: 946
- Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:16 am
- Ubicació: Lliçà d'amunt
Re: Llum diurna
Carai Kike, ja tens raó que val la pena denarar l'extre de casa. Quina factura....
i jo encara sense moto [ANGRY FACE]
i jo encara sense moto [ANGRY FACE]
- Kpeps
- Presentats
- Entrades: 8182
- Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
- Ubicació: Manresa
Re: Llum diurna
tal com diu en Trencaferro,a Catalunya i Euskadi aquest full informatiu es ''agua de borrajas'' tambe m'ho han confirmat els Mossos de Manresa,per altre banda crec que no te res a veure amb els llums adicionals o antiboires,aquests fars adicionals (els Touratech ho desconec) que la gent es posa en el cas de las GS o altres models que son el mateix accesori (els que porten las adventure com opcio de fabrica) es poden homologar sempre i quan es montin a concesionari,els experts en bricolatge o els que els hi monta el seu taller de confiança BMW no emet el certificat encara que els comprin com recanvi orignal que es per finestreta en fi .......com fa molta gent,portar-los i treure'ls abans de la ITV .
- Mon&mon
- Presentats
- Entrades: 530
- Membre des de: dg. març 01, 2015 9:19 am
- Ubicació: Sant Julià de Lòria
Re: Llum diurna
Hola.
Moltes gràcies Pep.
En aquest fil s'estan barrejant dos temes ben diferents.
Caldrà estar al cas i obrir manualment les curtes, tal i com ho recomana el manual, en situacions de poca visibilitat i no esperar a que la moto ho faci automàticament.
Siau.
Moltes gràcies Pep.
En aquest fil s'estan barrejant dos temes ben diferents.
Caldrà estar al cas i obrir manualment les curtes, tal i com ho recomana el manual, en situacions de poca visibilitat i no esperar a que la moto ho faci automàticament.
Siau.
Montse i Ramon
- ARBE
- Presentats
- Entrades: 1893
- Membre des de: dv. ago. 03, 2007 12:17 pm
- Ubicació: Santa Eulàlia de Ronçana
Re: Llum diurna
Cada cop em fa més fàstic el món on vivim...
t'has hagut de gastar més en collonades burocràtiques impròpies que en l'accessori en sí mateix... Quin absurd!
això sí... ooooh que segurs que anirem tots, fins que la multinacional de torn falsifiqui un mapejat d'injecció, o la composició d'una goma o.... ho sento però aquesta dèria obsessiva de control absolut no és per mi, no hi crec;
t'has hagut de gastar més en collonades burocràtiques impròpies que en l'accessori en sí mateix... Quin absurd!
això sí... ooooh que segurs que anirem tots, fins que la multinacional de torn falsifiqui un mapejat d'injecció, o la composició d'una goma o.... ho sento però aquesta dèria obsessiva de control absolut no és per mi, no hi crec;
-----------
- Jordi
- Presentats
- Entrades: 3102
- Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
- Ubicació: El Vallès Occidental
Re: Llum diurna
Si jo tingués aquest model de moto, us asseguro que aquest tema no em seria cap problema. El que vull es "ser vist" i per això tindria encesos alhora els llums de dia i les curtes.
Jordi "Prony"
Jordi "Prony"
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??
- Trencaferro
- Presentats
- Entrades: 1849
- Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
- Ubicació: Osona - Val D'Aran
Re: Llum diurna
És de les coses més sensates que he llegit ultimament en algun foro d'internet.Prony ha escrit:Si jo tingués aquest model de moto, us asseguro que aquest tema no em seria cap problema. El que vull es "ser vist" i per això tindria encesos alhora els llums de dia i les curtes.
Jordi "Prony"
Enviado desde mi iPhone utilizando Tapatalk
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.