Lideratge en les vendes de motos

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Storm
Presentats
Entrades: 2594
Membre des de: dj. oct. 04, 2007 3:48 pm
Ubicació: Sant Llorenç d'Hortons

Lideratge en les vendes de motos

Entrada Autor: Storm » dj. gen. 21, 2016 6:07 pm

Informació copiada de www.elnacional.cat


Catalunya, a tot gas
21 GENER 2016
Víctor Costa

Catalunya lidera la venda de motocicletes i ciclomotors amb un creixement del 16,6% al 2015 i un total de 38.932 unitats. En el conjunt d’Espanya, Catalunya concentra el 26,4% de les matriculacions i es reforça com a primer mercat en vendes encara que les marques del sector creuen que aquest creixement es moderarà al 2016.
L’Associació Nacional d’Empreses del Sector de les Dues Rodes (Anesdor) fundada el 1954 ha publicat les dades de les matriculacions de vehicles lleugers corresponents a Catalunya i ha tornat a reclamar un canvi de fiscalitat que impulsi encara més el sector mitjançant la implicació dels tres nivells d’administració pública. A més, ha demanat a l’administració que “reconegui les solucions que la moto pot aportar a alguns problemes derivats de la mobilitat, com la contaminació” segons s’explicita en l’informe presentat.
Barcelona al capdavant
La ciutat de Barcelona es consolida amb un creixement del 16,5% com la primera a Espanya en vendes de vehicles de dues rodes, amb 31.191 unitats que representen el 80% del mercat català i el 21% del mercat espanyol. A Girona es van matricular 3.976 unitats (un 16,4% més), a Tarragona, 2.816 (un 17,5% més) i Lleida, 949 (un 15,6% més). Barcelona també va a tot gas.

José María Riaño: “Més d’una de quatre motos es matricula a Catalunya ” / Sergi Alcàzar
125cc, arma de doble fil
Per cilindrades, les motos de 125cc representen el gruix del mercat català amb 21.665 matriculacions i un creixement del 16,6% respecte l’any anterior. Les motos que han registrat increments més importants al 2015 han sigut els models de cilindrada mitja i alta, amb un augment del 20,9% i un total de 14.467 unitats matriculades.
Més motos i més circulació implica necessàriament un major risc però tot tendeix a una mateixa cilindrada. Un 47% de les víctimes de motocicles són de 125cc i en aquest sentit, el secretari general d’Anesdor, José María Riaño ha apuntat que l’auge de la sinistralitat durant els últims anys és conseqüència directa de l’augment de la mobilitat a les ciutats (4% més en tota Espanya i 3,3% més a Barcelona) així com també de l’estat del parc de motocicletes i infraestructures.
En aquest sentit ha assegurat també que “ens preocupa l’accidentalitat de les motos de 125cc i és per això que demanem simplificar el sistema de llicències de conducció per millorar la formació i no reduir-la.”
Catalunya, líder però amb precaució
Anesdor ha advertit que Catalunya ocupa la segona posició en concentració de punts negres i Riaño ha afegit que les motocicletes implicades en accidentes tenen una edat mitja de 12,5 anys. Més concretament, Catalunya i Barcelona tenen més d’un 9% de vehicles de dues rodes amb més de 9 anys. La precaució passa per reduir aquesta franja d’antiguitat i rejovenir el sector.
Pel que fa a les previsions de cara al 2016, Anesdor augura que es mantindrà el creixement de les matriculacions que podria assolir les 44.300 unitats a Catalunya (13,8% més) i una mica inferior a Espanya amb 162.000 unitats (9,8% més) .
L’Ajuntament de Barcelona i 210 “Camp Nou”
Riaño ha titllat aquest 2015 de “políticament complexe” i sense voler entrar en més detalls, ha assegurat també tenir contactes amb l’Ajuntament de Barcelona a l’espera que la seva alcaldessa Ada Colau expliqui quins plans té en referència al pacte de mobilitat.
És ben sabut que l’Ajuntament de Barcelona advoca per maneres de transport més sostenibles com la bicicleta o el transport públic però segons Riaño “tot i ser benvingut, el transport públic no cobreix totes les necessitats de mobilitat multi-propòsit i multi-destí.” A més, “la sustitució del 100% de les motocicletes per un altre tipus de vehicles, augmentaria un 51% les emissions contaminants i es necessitaria 210 “Camp Nou” per aparcar tots els vehicles.

Avatar de l’usuari
Xavier
Presentats
Entrades: 4379
Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
Ubicació: Torelló (Osona)

Re: Lideratge en les vendes de motos

Entrada Autor: Xavier » dv. gen. 22, 2016 10:14 am

Merci per l'article Storm.

Avatar de l’usuari
Eva
Presentats
Entrades: 10516
Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
Ubicació: Torroella de Montgrí

Re: Lideratge en les vendes de motos

Entrada Autor: Eva » dj. gen. 28, 2016 2:31 am

Molt interesant,

Moltes gràcies

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8182
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Lideratge en les vendes de motos

Entrada Autor: Kpeps » dj. gen. 28, 2016 10:34 am

d'aquest informe crec que en podem treure una clonclusio,que de motos grans s'en van venen i el mercat va a l'alça,pero lo que creix de debo es el mercat del tipus vehicle utilitari per gent inexperta i sense carnet de moto que son les 125 i aixo no es lo que fara que la industria creixi , em sembla que si algun dia fan un patinet que supleixi las 125 es el que es vendra ,potser vaig una mica errat,pero.....
Imatge

Avatar de l’usuari
Mon&mon
Presentats
Entrades: 530
Membre des de: dg. març 01, 2015 9:19 am
Ubicació: Sant Julià de Lòria

Re: Lideratge en les vendes de motos

Entrada Autor: Mon&mon » dj. gen. 28, 2016 4:03 pm

Hola.

Estic totalment amb tu Josep, però crec que més d'un, un cop provada la 125, intenten passar-se a motos de més cinlindrada.

Siau.
Montse i Ramon

Respon

Torna a “General”