INQUIETUDES EN CASO DE ACCIDENTE

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderadors: Kinder, Minina, 650X

INQUIETUDES EN CASO DE ACCIDENTE

EntradaAutor: Paco64 » dg. nov. 20, 2016 2:51 pm

En Junio de este año, se abrió un hilo cuyo título fue En cas d´accident...... Se abrió sin posibilidad de responder, según los administradores no se trataba de abrir un debate, solo de un consejo real en casos similares. A este escrito replicó en su momento Josep (Kpeps) Fil en cas d’accident… , preguntando si se estaba haciendo referencia a algún caso concreto o simplemente se daba un consejo en caso de accidente.

El hilo venía a decir más o menos lo siguiente:

Aunque rodemos en compañía de “amigos” o “compañeros” del Foro, sería conveniente que en caso de accidente se avisara a las autoridades competentes y que si se pudiera, se hicieran fotos o vídeos del entorno, así como grabar declaraciones en caliente. Que no nos fiáramos de la gente con la que rodamos, en éste caso de MTC, porque te podrías llevar sorpresas….

Éste hilo fue la consecuencia de una reunión de los administradores del Foro para decidir como hacer en referencia a un hecho ocurrido con anterioridad entre dos de los integrantes del Foro.

Eso es lo que voy a intentar narrar aquí. Un incidente de tráfico entre dos compañeros del Foro, que lamentablemente sigue causando perjuicios y molestias a varios de los usuarios del mismo.

Para el puente del 1 de mayo de 2014, MTC propuso una “ESCAPADA”, en ésta ocasión a Picos de Europa. A éste evento nos inscribimos 31 compañeros (24 motos). Nuestro punto de reunión fue el pueblo asturiano de Cangas de Onís, Escapada a Picos de Europa

Cuando estábamos finalizando la ruta del segundo día, a pocos kms del hotel, en el término municipal de Santillán, tuvo lugar un incidente de circulación entre dos de los integrantes del grupo, con el resultado de la caída de uno de ellos. Esto ocurrió en la retaguardia del grupo, a poca velocidad porque circulábamos detrás de un camión.

En seguida procedimos a atender al compañero caído, así como a retirar la moto accidentada de la calzada y controlar el tráfico en los dos sentidos.

El accidentado, afortunadamente no presentaba más que alguna contusión y su moto unos cuantos desperfectos en plásticos, retrovisores, óptica…

No voy a citar nombres así que seguiré llamándolo “el accidentado”.

Ante la lógica preocupación de todos nosotros por su estado, y sobre todo del compañero con el que se tocó fortuitamente, el susodicho nos aseguró que se encontraba bastante bien, dadas las circunstancias, pero sobretodo comentó, delante de mí y de todos los allí presentes, que la culpa había sido suya porque circulaba demasiado cerca de la otra moto.

Aparentemente todo acabo así. Fue el mismo accidentado el que gestionó por teléfono su asistencia. Despejamos la carretera, unos compañeros se quedaron con el accidentado y los demás, mayoritariamente, continuamos ruta hasta el Hotel.

Durante la noche, nos llegaron noticias de su estado físico tras pasar por un hospital y nos sentimos aliviados de que sólo fueran contusiones que no implicaban gravedad. Esto lo pudimos corroborar cuando coincidimos con el accidentado en la siguiente etapa de nuestro viaje, Pamplona. Por lo visto se sentía lo suficientemente bien como para continuar el viaje en taxi hasta allí y asimismo compartir con el grupo unos vinos y unos pinchos, cosa que nos alegró a todos.

Hasta aquí el relato de los hechos durante la Escapada.

La sorpresa fue que, meses después, al otro implicado en el incidente le llega una denuncia para un juicio penal por conducción temeraria en el juzgado de Cangas de Onís.

Evidentemente, cuando éste compañero solicitó algún testigo de los hechos para declarar, la mayoría de los que lo fuimos nos ofrecimos a prestar declaración.

Aquí hago un inciso.

De todo lo acontecido hasta el día de hoy y de todo lo que tiene que acontecer, porque aún no ha acabado después de más de un año y medio, lo más positivo es la respuesta en piña de todos los compañeros que fuimos testigos de ésta maniobra fortuita. Pero no nos ofrecimos a defender a uno contra el otro, sino a declarar lo que vimos, porque salvo ligeros matices, todos coincidimos. Y es lógico que haya ligeras variaciones en las declaraciones, porque de un hecho que dura décimas de segundo, ocho pares de ojos lo recuerdan ligeramente diferente, pero ninguna de ellos falta a la verdad.

Prosigo.

Por lo visto, nuestras declaraciones no fueron suficientes y se nos exigió que las presentásemos juradas ante notario, con el consiguiente gasto y trastorno, porque se tuvo que hacer a la carrera y en plena campaña navideña. Y dado el oficio de alguno de nosotros, supuso muchas molestias.

Con respecto al juicio, conseguimos que no tuviéramos que desplazarnos hasta Cangas y poder declarar por videoconferencia, pero fue un desastre porque falló la tecnología, no pudiendo declarar y perdiendo toda una mañana de trabajo.

El único que pudo declarar fue un testigo que se presentó por la acusación y que, como no podía ser de otra manera, declaró básicamente lo mismo que los demás.

La jueza que presidía el juicio desestimó la denuncia y absolvió al acusado porque consideró que no había ninguna acción punible en la maniobra.

Bueno, pues aproximadamente un año después llega otra denuncia y citación, ésta vez una demanda civil por daños y perjuicios. A éste juicio, que se celebrará el próximo 16 de diciembre, también ha sido convocado como testigo algún compañero que se tendrá que desplazar hasta Cangas de Onís porque ésta vez se ha negado la videoconferencia, con las consiguientes molestias.

En un juicio penal, como fue el primero, la acusación tiene que demostrar la culpabilidad del denunciado, por eso fue absuelto. En un juicio
civil parece ser que es el acusado el que tiene que demostrar su inocencia. Seguramente perderá el juicio. Según la fría ley, uno cayó porque tuvo contacto con otro, seguramente pagará una de las aseguradoras en concepto de responsabilidad civil, no se le darán más vueltas. Fin de la historia.

La conclusión es que el denunciante se embolsará unos cuantos miles de euros. Una cantidad ostensiblemente mayor que los daños y perjuicios reales. Al fín y al cabo es el único objetivo que tenía, dinero, sin temblarle el pulso ante ninguna circunstancia ética o moral.

Repito, que de todo esto, me quedo con la respuesta desinteresada de los que colaboraron de una manera espontánea y desinteresada, insisto, para explicar lo que vieron, no para ayudar a uno a vencer al otro.

Hay que subrayar que la mayoría de integrantes de MTC, nos hemos conocido aquí. A veces se hacen amistades porque nos encontramos con gente afín y otras muchas veces todo queda en una buena relación cordial, sin poder llamarlo amistad. En éste caso no era un grupo de amigos defendiendo a otro amigo.

Por mi parte decir que procuraré no volver a coincidir con “el accidentado” nunca más, por mi salud y mi economía, y en general, como decía el hilo al principio comentado, si acontece un accidente, procuremos recoger el máximo de pruebas y testimonios, así como pedir la intervención de las autoridades.

Es una pena recomendar, que en asuntos en los que hay intereses por medio, no fiarnos de la buena fe de los que ruedan contigo.

No pretendo con éste tostón abrir un debate ni un juicio paralelo, por eso no nombro a nadie.

Tampoco pretendo que MTC se pronuncie a favor ni en contra, pero como esto ha sucedido en el seno del mismo y en un evento organizado por ellos considero que a partir de ahora se vigilarán más de cerca éstos percances para evitar mayores consecuencias.

Mi única intención es lanzar un “aviso a navegantes” y desahogarme haciendo uso de mi derecho al pataleo, no es mi intención crear ni polémicas ni
discusiones, porque a día de hoy aún no ha acabado éste culebrón y sigue causando muchas molestias.

Gracias a todos los que habéis aguantado el rollo.

Vsssss.

-sorry
Avatar de l’usuari
Paco64
Presentats
 
Entrades: 490
Membre des de: dc. gen. 02, 2013 8:19 pm
Ubicació: Barcelona

Re: INQUIETUDES EN CASO DE ACCIDENTE

EntradaAutor: Mamut » dg. nov. 20, 2016 8:38 pm

Uf! Tal com ho expliques, lleig, lleig...
.
Trencarem tants ous com faci falta per menjar-nos les truites que ens doni la gana
Avatar de l’usuari
Mamut
Presentats
 
Entrades: 546
Membre des de: ds. jul. 09, 2011 7:51 pm
Ubicació: Andorra

Re: INQUIETUDES EN CASO DE ACCIDENTE

EntradaAutor: Xavier » dg. nov. 20, 2016 9:09 pm

Tal com diu en Mamut, lleig, molt lleig.

Ara però, sabem de quin peu calça l'"accidentado".





Enviat des del meu Aquaris E5 HD usant Tapatalk
Avatar de l’usuari
Xavier
Presentats
 
Entrades: 3828
Membre des de: dv. juny 18, 2010 5:47 pm
Ubicació: Torelló (Osona)

Re: INQUIETUDES EN CASO DE ACCIDENTE

EntradaAutor: Sharky » dg. nov. 20, 2016 10:28 pm

El "Accidentado en cuestion" només el coneixen alguns, entenc que continua sortint en esdeveniments de MTC
Jo no se qui es, i no se si vull saber-ho, pero la preocupació hi es.

Salut.
PAN EUROPEAN 1300 ST PLATA
Avatar de l’usuari
Sharky
Presentats
 
Entrades: 2512
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:05 am
Ubicació: Vallbona d'Anoia (Barcelona) "Josep Lluis i Soco"

Re: INQUIETUDES EN CASO DE ACCIDENTE

EntradaAutor: Trencaferro » dl. nov. 21, 2016 2:06 am

Paco jo només et diré dues coses:
- Primer, lo de les videoconferències, és una presa de pèl, deuen tenir conexió i cameres xines, perquè no funcionen mai bé enlloc.
- Segon, jo sense ser-hi però havent escoltat la versió de la majoria de t'estimonis, només et puc dir que la meva opinió sobre "LA PERJUDICADA" és que té una cara més dura que una pedra, volent culpabilitzar a un company sense raó, i intentant treure calers on no toca.

Ja sé que potser feriré alguna sensibilitat, però jo si fos el que toca calent, m'ho pensaria 56780 vegades abans de comprar una vivenda a mitjes amb ella i a sobre tenir canalla, perquè tindrà tots els números de ser un paga-sabates. :catko :catko :catko :catko
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.
Avatar de l’usuari
Trencaferro
Presentats
 
Entrades: 1742
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 3:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: INQUIETUDES EN CASO DE ACCIDENTE

EntradaAutor: Cristina » dl. nov. 21, 2016 1:25 pm

.
Gràcies Paco per explicar-ho.

:aplaudiment :aplaudiment
Avatar de l’usuari
Cristina
Presentats
 
Entrades: 1732
Membre des de: dt. gen. 09, 2007 2:15 am
Ubicació: Vilabella (Alt Camp)

Re: INQUIETUDES EN CASO DE ACCIDENTE

EntradaAutor: Napoleon » dl. nov. 21, 2016 8:19 pm

Historias para no dormir -fuyou_2 -fuyou_2 -fuyou_2
Jo tampoc vaig en BMW
Avatar de l’usuari
Napoleon
Presentats
 
Entrades: 1038
Membre des de: dv. feb. 22, 2013 3:19 pm
Ubicació: Barcelona-Capital de la República Interruptus

Re: INQUIETUDES EN CASO DE ACCIDENTE

EntradaAutor: Jesus » dt. nov. 22, 2016 12:51 am

Tal como lo recuerdo, no lo podías haber descrito mejor ...yo todavía estoy alucinando...es vergonzoso...espero que prevalezca la verdad, ni más ni menos.

V'sss
GeSus
Gas a la burra!!!
Avatar de l’usuari
Jesus
Presentats
 
Entrades: 3383
Membre des de: dj. feb. 04, 2010 12:55 pm
Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA

Re: INQUIETUDES EN CASO DE ACCIDENTE

EntradaAutor: VMan » dt. nov. 22, 2016 3:23 am

Això es una vergonya,esperu que "la accidentada" no torni a sortir mai mes amb el grup,jo al menys no fare cap mes ruta si ella be.Crec que aixo es podia haver arreclat amistosament,però ja es veu que per algu la pela es la pela :catko :catko :catko
Trencaferro ha escrit:

Ja sé que potser feriré alguna sensibilitat, però jo si fos el que toca calent, m'ho pensaria 56781 vegades abans de comprar una vivenda a mitjes amb ella i a sobre tenir canalla, perquè tindrà tots els números de ser un paga-sabates. :catko :catko :catko :catko
:aplaudiment :aplaudiment :aplaudiment :aplaudiment :aplaudiment :aplaudiment :aplaudiment
Imatge
Avatar de l’usuari
VMan
Presentats
 
Entrades: 706
Membre des de: dj. ago. 05, 2010 4:00 am
Ubicació: Manresa

Re: INQUIETUDES EN CASO DE ACCIDENTE

EntradaAutor: Kpeps » dt. nov. 22, 2016 11:16 am

al final tindreu que fer una '' plataforma de afectados en perdidas de tiempo '' i ficar vosaltres una denuncia , aixo son coses que passan a les millors families pero es una mala jugada, els diners es lo que tenen sino ni han mes a perdre,es clar :catko
Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
 
Entrades: 7703
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 6:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: INQUIETUDES EN CASO DE ACCIDENTE

EntradaAutor: Mamut » dt. nov. 22, 2016 11:22 am

No conec a cap dels implicats però deixeu-me dir que quan s,hi barrejen pel mig les companyies d,assegurances... malament.
Solen manipular els seus clients fen-los fer coses com aquestes (si el client no imposa el seu criteri, es clar)
Conec altres casos semblants.
.
Trencarem tants ous com faci falta per menjar-nos les truites que ens doni la gana
Avatar de l’usuari
Mamut
Presentats
 
Entrades: 546
Membre des de: ds. jul. 09, 2011 7:51 pm
Ubicació: Andorra

Re: INQUIETUDES EN CASO DE ACCIDENTE

EntradaAutor: Jl61 » dt. nov. 22, 2016 11:52 am

Hola !!!
M'agradaria comentar alguna cosa al respecte.
Laura va ser testimoni per part del acusat i ja va haver de passar pel notari, el jutjat (video declaracio) i tots els inconvenients d'una situacio aixi.
Ara som uns dels tres agraciats de la Lotojutgessa per assistir a Cangas el dia 16/12/16 realment es una marranada haver d'anar a Cangas i en aquestes datas mes, treballem en el mon de la perfumeria i es l'epoca de l'any on no podem permetre'ns el faltar a la feina, tot aixo perque algu vol lucrar-se a costa d'un company.
En definitiva, es penos pero es haura de fer el que diu Paco ..... en cas d'accident, demanar fins a la talla de les sabates de amb qui hagis tingut l'incident ....... i de veritat em fa mal haver de pensar que han de ser així les coses, en MTC.
Laura i jo tampoc farem cap ruta mes ni qualsevol altre esdeveniment si ho fa la persona accidentada.
Laura y jl
Avatar de l’usuari
Jl61
Presentats
 
Entrades: 797
Membre des de: dv. des. 21, 2012 11:14 pm
Ubicació: Barcelona

Re: INQUIETUDES EN CASO DE ACCIDENTE

EntradaAutor: Mototurisme » dt. nov. 22, 2016 1:49 pm

Tal i com ha explicat el Paco64, aquest accident va passar el juny del 2015 a l’Escapada a Picos de Europa.

Aquesta persona va tornar a rodar amb nosaltres una sola vegada, i va ser abans de que tinguéssim coneixement de que havia interposat una denuncia contra un company. Vàrem començar a conèixer la situació a mitjans de novembre de 2015, tot i que la data de interposició de la denuncia es de juny o juliol. Fins llavors ningú mes que el denunciant no sabia res d’aquest tema, i si algú ho sabia mai no ho comunicat a ningú de Mototurisme.

Ens consta que el mes de desembre va ser mogut per a tots els que de una forma o altra s’han vist implicats en aquest judici. Primer es van redactar unes declaracions que, en arribar al Jutjat de Cangas de Onis van ser rebutjades, exigint que fossin fetes davant del Notari, amb tota la complicació que va representar per a tots fer-ho en mig de les festes nadalenques.

Els administradors de Mototurisme vàrem seguir el criteri de no interferir de cap manera en un procés judicial obert entre dos dels usuaris, mantenint la nostra obligada neutralitat com a responsables del fòrum. Així mateix, vàrem demanar a alguns dels implicats com a testimonis que evitessin fer-ho públic mentre no hi hagués una resolució del Jutge. Bàsicament preteníem evitar un judici paral·lel en una causa no resolta.
Volem agrair públicament la seva discreció, tot i que ens consta que ganes de explicar-ho si que en tenien.
En tot moment, fins a la absolució del acusat, vàrem estar seguint el procés de tant a prop com vàrem poder.

Acabat tot això vàrem conèixer que la via Penal ja estava esgotada, però que el procediment podria seguir per la via administrativa. En la reunió de moderadors-administradors es va tractar el tema, i tenint en compte que la persona denunciant, previsiblement no podria venir amb nosaltres en un futur a mig termini, per temes personals... La decisió va ser de no remenar mes el tema i tractar d’oblidar el mal moment viscut per tots.

Potser no van ser les millor decisions les que vàrem prendre? No ho sabem, però el que es segur es que les vàrem prendre en vistes a la millor harmonia i convivència en el fòrum.

Ara torna sortir el tema, i podria ser que aquesta persona acabés rebent uns diners i sortint-se amb la seva. Com a Mototurisme no farem comentaris, només tranquil·litzar a qui calgui. Aquesta persona no ha tornat a rodar entre nosaltres des que tenim coneixement del procés.

Moltes gràcies a tots i disculpeu-nos si penseu que ens hem equivocat en la forma de portar aquest desagradable incident.
Mototurisme Catalunya
Avatar de l’usuari
Mototurisme
Presentats
 
Entrades: 762
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 12:05 am
Ubicació: CATALUNYA

Re: INQUIETUDES EN CASO DE ACCIDENTE

EntradaAutor: Paco64 » dt. nov. 22, 2016 3:13 pm

En respuesta a Mototurismo, quiero decir que por mi parte no entro a valorar si fué o no una buena decisión no hacerlo público. No creo que hubierra cambiado nada. Todo lo que está ocurriendo es una estrategia jurídica por parte del accidentado. Ya tendría pensado que si fallaba la demanda penal lo haría por lo civil. Quería hacerlo público porque te da rabia sentirte indefenso ante las malas artes de ésa persona y no iba a quejarme yo más que el perjudicado directo... Quería que el resto de componentes del foro supiera lo que estaba pasando.
Por lo que a mí respecta, el criterio de los responsables de Mototurismo viene avalado por muchas otras decisiones correctas, así que no tengo ningún problema en acceder a las peticiones de ellos. Porque fué una petición de discreción sobre éste tema, en ningún caso una prohibición.

Y aprovecho para agradecer los comentarios de los compañeros.
Como dice Xavier, ya sabemos de qué pie calza...
A Sharky, tranquilizarle porque ahora hace un año que no rueda con nosotros...
A Guifré decirle, que aunque coincido plenamente en su línea de pensamiento, me quería limitar a un relato fiel a mi realidad, sin entrar en otras valoraciones personales. (Tampoco supe cómo escribir elegantemente alguna de éstas valoraciones...me caliento)
Cristina, gracias a tí, había que contarlo..
Jesús, tu opinión me tranquiliza, porque fuiste otro de los testigos. Gracias.
Joan, en el fondo es lo que pretendía, que algún compañero se solidarizara con los que nos negamos a volver a compartir nada con ésta persona.

Un saludo.
Avatar de l’usuari
Paco64
Presentats
 
Entrades: 490
Membre des de: dc. gen. 02, 2013 8:19 pm
Ubicació: Barcelona

Re: INQUIETUDES EN CASO DE ACCIDENTE

EntradaAutor: Xavier » dt. nov. 22, 2016 8:18 pm

Als Administradors de MTC dir-vos que personalment crec que heu actuat com calia. Hi ha maneres de fer que només depenen de la manera de ser de cadascú i aquí ni Déu ni Vosaltres hi podeu fer res.

Només afegir que per més que hi pensi no puc entendre què pretén la part accidentada amb tota aquesta bestiesa.

Tot el meu suport al company denunciat que segons les explicacions dels altres companys que ho van veure no tenia cap culpa i estic segur que si l'hagués tingut ho hauria admès sense cap problema. A ell l'hi importen les persones.
Avatar de l’usuari
Xavier
Presentats
 
Entrades: 3828
Membre des de: dv. juny 18, 2010 5:47 pm
Ubicació: Torelló (Osona)

Següent

Torna a: General

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 6 visitants