Propulsors laterals per evitar caigudes

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Sergibuda
Presentats
Entrades: 2029
Membre des de: dc. juny 27, 2007 2:18 pm
Ubicació: BCN
Contacta:

Propulsors laterals per evitar caigudes

Entrada Autor: Sergibuda » dl. maig 21, 2018 5:37 pm

No es ciencia ficción: así prueba Bosch sus nuevos "propulsores laterales" para evitar accidentes de moto



Si te pensabas que las motos llevaban ya mucha tecnología y que los controles de tracción, ABS en curva, modos de conducción o anti-wheelie eran poco menos que brujería, aún te queda mucho por ver.

Bosch es una de las compañías a la que más avances en seguridad de nuestras motos le debemos y precisamente ellos están trabajando en algo venido directamente desde las películas de ciencia ficción: estabilización mediante propulsores de gas laterales. ¿Cómo se te ha quedado el cuerpo? Mira el vídeo, porque va en serio.

Imagina que vas trazando una curva a una velocidad normal, tranquila, sin tocar frenos ni acelerador y de pronto, ¡zas!, un parche de agua (o suciedad, o cualquier otra reducción imprevista de la adherencia). Inmediatamente la rueda delantera perdería agarre provocando un lowside y su consiguiente arrastrón.

Para evitar esas situaciones en las que no podemos hacer nada si no nos percatamos del peligro o no tenemos tiempo para reaccionar, Bosch está desarrollando un nuevo sistema que parece salido de un hangar de la NASA para desafiar a la física encargada de llevarnos directamente contra el asfalto.

Dejando al margen os aparatosos estabilizadores laterales con ruedas que básicamente son para evitar la caída del piloto, el nuevo dispositivo detectaría una pérdida de adherencia súbita en el tren delantero basándose posiblemente en el sistema de plataforma de medición inercial IMU que ya equipan muchas motos modernas.

Habiendo perdido la capacidad de agarre en la rueda anterior por falta de fricción y detecta un desplazamiento lateral, el sistema dispara una descarga de gas comprimido en dirección opuesta al deslizamiento, neutralizando gran parte de la fuerza centrífuga y permitiendo que la rueda delantera pueda volver a agarrarse al asfalto.


En este caso nos encontramos ante un sistema que está en la fase inicial de desarrollo, por lo que suponemos su mayor reto será calcular la cantidad exacta de fuerza necesaria que se requiere para recuperar la estabilidad y aplicarla de manera efectiva. Ni quedarse cortos y acabar cayendo, ni comprometer el control de la moto por excederse de potencia.

Aparte del escueto vídeo, por lo demás no tenemos información al respecto de los planes de Bosch para trasladarlo a modelos de producción, pero como siempre en materia de seguridad, cualquier innovación que salve vidas es bien recibida.



[BBvideo 840,510][/BBvideo]
sergibuda




they called me an accident

Avatar de l’usuari
Napoleon
Presentats
Entrades: 1793
Membre des de: dv. feb. 22, 2013 1:19 pm
Ubicació: Barcelona-Capital de la República Interruptus

Re: Propulsors laterals per evitar caigudes

Entrada Autor: Napoleon » dl. maig 21, 2018 8:13 pm

Quins invents!!! -hi -hi
Jo tampoc vaig en BMW

Avatar de l’usuari
Airald
Presentats
Entrades: 852
Membre des de: dv. feb. 08, 2013 9:51 pm
Ubicació: Taradell
Contacta:

Re: Propulsors laterals per evitar caigudes

Entrada Autor: Airald » dl. maig 21, 2018 9:56 pm

Molt interessant, gràcies!


Salut

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8181
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Propulsors laterals per evitar caigudes

Entrada Autor: Kpeps » dt. maig 22, 2018 10:52 am

sembla enginyos, tot el que sigui en be de la seguretat esta molt be.
Imatge

Avatar de l’usuari
JordiPB
Presentats
Entrades: 445
Membre des de: dc. jul. 13, 2016 11:35 pm
Ubicació: Flaçà

Re: Propulsors laterals per evitar caigudes

Entrada Autor: JordiPB » dt. maig 22, 2018 11:59 am

Doncs està bé, però entre l'ensurt de la marxada de roda del davant, i l'ensurt que deu fotre el xorro d'aire comprimit quan surt, portser t'evita la caiguda, però l'infart ningú te'l treu.
__________________________________
Honda Deuville NT650
F800R 2015
Vespa PX125Disco
R1200RT LC 2014 de moment...

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Re: Propulsors laterals per evitar caigudes

Entrada Autor: Albert » dt. maig 22, 2018 3:52 pm

Holaaa,
JordiPB ha escrit:Doncs està bé, però entre l'ensurt de la marxada de roda del davant, i l'ensurt que deu fotre el xorro d'aire comprimit quan surt, portser t'evita la caiguda, però l'infart ningú te'l treu.
L'infart ja el tens només amb la marxada de roda!!!! Però amb aquest sistema encara no ets al terra, i pots arribar, poc a poc, a fer un conyac per recuperar-te del ensurt!!!


-beg
Sort,

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Propulsors laterals per evitar caigudes

Entrada Autor: Jordi » dc. maig 23, 2018 7:47 pm

Algú s'imagina el volum i la pressió d'aire que ha d'emetre la tovera per tal de generar, en centèsimes de segon, prou rati de sustentació com per desplaçar un vehicle carregat, (una massa propera, o superior als 400 quilograms) la qual, per altra banda està inclinat en en sentit de la força de la gravetat?
I, a més, superant el coeficient de fricció de la roda del davant en el seu punt de contacte sobre l'asfalt.......
Ja us dic jo, aquest xorro d'aire hauria de ser tan ràpid i la seva pressió tan alta, que foradaria qualsevol membre del cos humà.
Apart d'això, la reacció del xorro, encara inclinaria més la moto en direcció al terra.

No estem parlant de sistemes de maniobra orbital de naus, satèl·lits i altres dispositius que s'estan desplaçant per l'espai, on no hi ha gravetat (o molt poca, si som prop d'un planeta, lluna o cometa) ni tampoc hi ha aire i que utilitzen xorro per posicionar-se i corregir la trajectòria en un entorn quasi be lliure de gravetat i sense cap fricció al desplaçar-se en un entorn al vuit.
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8181
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Propulsors laterals per evitar caigudes

Entrada Autor: Kpeps » dj. maig 24, 2018 9:28 am

Jordi ha escrit: Ja us dic jo, aquest xorro d'aire hauria de ser tan ràpid i la seva pressió tan alta, que foradaria qualsevol membre del cos humà.
tots els detalls tecnics que has explicat son molt interesants,pero aixo que dius de la pressio a la que surt un xorro d'aire o aigua comprimida es brutal i et dono la rao,en una Karcher d'estar per casa s'em va acorrer posar el dit per saber per on perdia aigua el tub que anava de la maquina a la pistola,em va foradar el os i tot com si m'hagues disparat un perdigo -beg -beg -beg -beg
Imatge

Avatar de l’usuari
Napoleon
Presentats
Entrades: 1793
Membre des de: dv. feb. 22, 2013 1:19 pm
Ubicació: Barcelona-Capital de la República Interruptus

Re: Propulsors laterals per evitar caigudes

Entrada Autor: Napoleon » dj. maig 24, 2018 10:40 am

Jordi: els teus comentaris de divulgació científica, sempre em deixen bocabadat i esmaperdut.
Ets un crack :aplaudiment :aplaudiment
Jo tampoc vaig en BMW

Avatar de l’usuari
Airald
Presentats
Entrades: 852
Membre des de: dv. feb. 08, 2013 9:51 pm
Ubicació: Taradell
Contacta:

Re: Propulsors laterals per evitar caigudes

Entrada Autor: Airald » dj. maig 24, 2018 10:55 am

Kpeps ha escrit:
Jordi ha escrit: Ja us dic jo, aquest xorro d'aire hauria de ser tan ràpid i la seva pressió tan alta, que foradaria qualsevol membre del cos humà.
tots els detalls tecnics que has explicat son molt interesants,pero aixo que dius de la pressio a la que surt un xorro d'aire o aigua comprimida es brutal i et dono la rao,en una Karcher d'estar per casa s'em va acorrer posar el dit per saber per on perdia aigua el tub que anava de la maquina a la pistola,em va foradar el os i tot com si m'hagues disparat un perdigo -beg -beg -beg -beg
Lo de la kärcher és perquè surt per un forat molt petit, més que pel cabal que hi ha. És com les màquines de tall per aigua, tallen tota mena de materials perquè surt aigua (de vegades amb alguna aportació abrasiva) a molt alta pressió.

Suposo que aquest invent de Bosch funciona amb una ampolla prèviament carregada amb aire a alta pressió, escapant per un forat no molt petit. L'aire té molta més força de la que pot semblar, i es fàcil tenir un dipòsit a 200 bar per alliberar-lo quan faci falta.

Fa temps vaig presenciar un accident quan un client feia unes proves amb unes vàlvules de purga d'aire, i la pressió de línia no passava de 10 bar... Per sort la tanca va absorvir el cop, això si, va quedar ben doblegada.


Salut

Respon

Torna a “General”