Com es pot anar amb moto per la neu?

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Burruktala
Presentats
Entrades: 629
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 7:17 am
Ubicació: Parets del Valles
Contacta:

Com es pot anar amb moto per la neu?

Entrada Autor: Burruktala » dl. gen. 22, 2007 3:13 pm

Suposo que rodar per sobre de la neu, no deu ser fàcil amb les nostres motos.

Algú sap com es pot circular amb la moto per la neu.
Algú em va dir que per anar a llocs on és previsible que et nevi (com per exemple a Elefantes, .....) cal portar brides de plàstic o una corda per fer unes cadenes improvisades.
Per la web he vist que pot ser el més efectiu és la Cadena Liquida.

Algú sap com funciona això.

ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Avatar de l’usuari
Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Entrada Autor: Llagasta » dl. gen. 22, 2007 3:20 pm

Hola company:

Et podría contestar circular per la neu i per camins, doncs per l´asfalt hi he circulat mes aviat "poc" amb neu.

Per camins amb tacos i mentre la neu no estigui massa glaçada, es pot circular relativament bé, semblant al fang, encara que a les baixades les coses es compliquen una mica més., com amb el cotxe : SUAVITAT

Per l´asfalt suposo que semblant, peus a terra als revolts i mirar d´arribar el mes aviat possible !!!!! :roll: potser trovar uns pneumatics de tacs , i posar-hi rematxes per la part de dins i que surtin cap a fora i tallar-los que no siguin massa llargs i una càmara ( o dues) a dins . :wink:

Les cadenes liquides funcionen mes aviat si està glaçat, es un spray que deixa una pelicula que dura UNS MINUTS i deixa el pneumàtic amb una pel.licula enganxosa, molt enganxosa. :lol:

Et prepares per aquests dies que venen -diuen- neus ? :roll:
Imatge

Avatar de l’usuari
Josey Wales
Presentats
Entrades: 1758
Membre des de: dt. gen. 09, 2007 3:28 am
Ubicació: Manresa (Bages)

Entrada Autor: Josey Wales » dt. gen. 23, 2007 2:49 am

Hola Miquel: em sembla que hi havia un tema sobre això en el fòrum vell. També venen unes peces per collarles al pneumàtic com si fóssin uns grampons!!

Salut!"!!
ImatgeUnforgiven

Avatar de l’usuari
Burruktala
Presentats
Entrades: 629
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 7:17 am
Ubicació: Parets del Valles
Contacta:

Entrada Autor: Burruktala » dt. gen. 23, 2007 7:52 pm

gs12 red ha escrit: Et prepares per aquests dies que venen -diuen- neus ? :roll:
Més que res, pensava que es podria fer si, per exemple, et lleves aquest diumenge, i en mirar per la finestra del F1, veiem que hi ha un pam de neu al carrer.

Com tornaríem a casa??
El Ciscu em va comentar que alguns customeros anaven amb cordes, i feien una botifarra embolicant les rodes, i així podies rodar sense problemes uns quilometres.
Altre cosa per sortir d’un ensurt, és portar unes abraçaderes plàstiques de cremallera (UNEX) i fer el mateix.

La veritat, és que penso que seria un problema difícil de solucionar, perquè sense res, suposo que és difícil aguantar-se sobre la neu.

I pel que es veu, ningú ho ha fet.....

Avatar de l’usuari
Pere
Presentats
Entrades: 946
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:16 am
Ubicació: Lliçà d'amunt

Entrada Autor: Pere » dt. gen. 23, 2007 7:59 pm

burruktala ha escrit:
gs12 red ha escrit: Et prepares per aquests dies que venen -diuen- neus ? :roll:
Més que res, pensava que es podria fer si, per exemple, et lleves aquest diumenge, i en mirar per la finestra del F1, veiem que hi ha un pam de neu al carrer.

Com tornaríem a casa??
El Ciscu em va comentar que alguns customeros anaven amb cordes, i feien una botifarra embolicant les rodes, i així podies rodar sense problemes uns quilometres.
Altre cosa per sortir d’un ensurt, és portar unes abraçaderes plàstiques de cremallera (UNEX) i fer el mateix.

La veritat, és que penso que seria un problema difícil de solucionar, perquè sense res, suposo que és difícil aguantar-se sobre la neu.

I pel que es veu, ningú ho ha fet.....




Ostres Miquel, et dones la volta i a seguir dormin.........
Que no pasi.......... :cry: :cry:

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dt. gen. 23, 2007 8:15 pm

Amb un pam de neu...jo no agafo la moto.
Amb menys doncs a poc a poc i anar tirant amb MOLT de compte!

Quant varen presetnar la deauville l´any passat la revista Formula Moto li va tocar probarla el cap de setmana que tota catalunya estava blanca (crec que va ser al febrer)

Doncs varen fer la prova igual i varen desinflar moltissim els pneumatics per poder tenir molt més contacte amb la neu.

Jo crec que la solucio seria aquesta. De totes maneres a mi la neu em preocupa poquet. es el gel que es mes perillos!
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Ride
Presentats
Entrades: 2669
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:46 am
Ubicació: Castellnou de Bages

Entrada Autor: Ride » dt. gen. 23, 2007 8:44 pm

Steelman ha escrit: varen desinflar moltissim els pneumatics per poder tenir molt més contacte amb la neu.
No en sé gaire d'aixó pero diria, que aquesta no es la solució, jo sempre tenia entés, que un neumatic més estret, millor, sino mireu els neumatics del rally de suecia.....

A veure si algú hem treu del dubte....


Vssssss

Avatar de l’usuari
Kel
Presentats
Entrades: 3513
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:42 pm
Ubicació: Girona
Contacta:

Entrada Autor: Kel » dt. gen. 23, 2007 8:47 pm

Amb una "merlin" 450 vaig anar varies vegades per la neu (pistes nevades amb neu verge, sense trepitjar).

Per pistes de terra no hi ha cap problema si portes tacos i vas "suaument".

Per carretera (i amb quasi 50 tacos) no penso provar-ho. :wink:

Si conèixes el cami i fa poc que ha nevat, és una passada, un autèntic plaer. Si ha glaçat, millor a casa vora el foc.
[align=center]http://www.remences.com[/align]
..........................................................................

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dt. gen. 23, 2007 8:47 pm

Ride jo tampoc no hi entec gaire.
De totes maneres els rallys son 4 rodse i les motos 2.

Amb els cotxes el tema de la estabilitat ja el tenen resolt, ja s´aguanten per molta neu que hi hagi, amb la moto no.

Aleshores no hem de millorar les prestacions (velocitats) si no assegurar-nos la existencia.

Pero igual vaig errat
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dt. gen. 23, 2007 9:00 pm

Jo tinc entés que portar una roda primeta ajuda molt, fa que no s'acumuli la neu/glaç a la zona de contacte del pneumàtic. O sigui, que una Transalp , per ejemple, sempre anirà millor que una altre trail, al portar pneumàtics més primets.

Però en els nostres casos, amb moto de turisme, poc podem fer. Això que he llegit de desinflar el pneumàtic, del moto, ni parlar-ne!!!!!
:evil:

Feu a casa, manualment, una red amb cordes gruxides de ferreteria. Lligats al pneumàtic va de mort. Però una cosa ben feta, eh?
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
Xavitiger
Presentats
Entrades: 833
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:08 pm
Ubicació: Igualada (Anoia)

Entrada Autor: Xavitiger » dt. gen. 23, 2007 9:01 pm

Perdoneu, però crec que ens estem anant de mare...!!!
Vull dir que si jo estic al F1 i el Diumenge al matí està nevat, està clar que no canviaré els pneumàtics, ni els hi posaré "rematxes, ni qué sé jo.
Si com deia el Miquel, ens trobem amb un pam de neu, jo no agafo la moto ni boig, i si en lloc de ser un pam n'és mig...provablement tampoc!!!
Crec que no val la pena jugar-se la pell d'aquesta manera.
Una altre cosa fòra que tingués molta pràctica a l'hora de conduir sobre neu, però no és el cas!!!
La meva única experiència en conducció sobre neu, es remonta fa bastants anys, quan vaig assistir a la ja despareguda trobada de San Joan de l'Erm. La pista forestal que unia la carretera amb el punt de la trobada, estava totalment coberta de neu...i les vaig passar p...s!!!
NO DEIXIS PER DEMÀ EL QUE PUGUIS FER AVUI!!!
SOCI AMM Nº 5951
Imatge

Avatar de l’usuari
Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Entrada Autor: Carles » dt. gen. 23, 2007 10:00 pm

Xavitiger ha escrit:La meva única experiència en conducció sobre neu, es remonta fa bastants anys, quan vaig assistir a la ja despareguda trobada de San Joan de l'Erm. La pista forestal que unia la carretera amb el punt de la trobada, estava totalment coberta de neu...i les vaig passar p...s!!!
Xavi, no serà pas la trobada aquesta??

Imatge
Imatge

Avatar de l’usuari
roger
Presentats
Entrades: 345
Membre des de: dc. gen. 10, 2007 2:59 pm
Ubicació: Andorra la Vella

Entrada Autor: roger » dt. gen. 23, 2007 10:02 pm

Jo si hi ha neu, no agafo la moto :? :? :? I si hi ha gel... menys :? :?
Roger
VStrom dl650 k7

Imatge

Avatar de l’usuari
Xavitiger
Presentats
Entrades: 833
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:08 pm
Ubicació: Igualada (Anoia)

Entrada Autor: Xavitiger » dt. gen. 23, 2007 10:06 pm

carles ha escrit:Xavi, no serà pas la trobada aquesta??

Imatge
¨

Si aquesta foto és de "Rio Blanco", doncs estem parlant de la mateixa.
Però antigament no es coneixia per aquest nom. Aquesta denominació actual ve donada per l'Alfredo, "el sordo", que és qui la va fer ressucitar, doncs la trobada de Sant Joan de l'Erm, com a tal, es va deixar de fer!!!
NO DEIXIS PER DEMÀ EL QUE PUGUIS FER AVUI!!!
SOCI AMM Nº 5951
Imatge

Avatar de l’usuari
Pere
Presentats
Entrades: 946
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:16 am
Ubicació: Lliçà d'amunt

Entrada Autor: Pere » dt. gen. 23, 2007 10:09 pm

Una cosa és ben clara, la temperatura del motor no pujarà..........peró els peus, del de la foto, els deu tenir, bé, no els deu tenir ja..... :oops:

Avatar de l’usuari
Triniti.V
Presentats
Entrades: 1426
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 7:41 am
Ubicació: La Garriga
Contacta:

Entrada Autor: Triniti.V » dc. gen. 24, 2007 12:27 am

Una pregunta tonta, voleu dir que de Lleida fins a Barcelona, per l’autopista o la nacional, que i passen cents de camions a diari quedarà col•lapsada de tal manera que no podrem marxar? :wink: :wink:

Suposo que si ens llevem a les 7 del matí i veiem un pam de neu, a les 2 del migdia amb la de cotxes que passen, ja no i quedarà res, i si no sempre poden venir les “quita nieves” :D :D :D

Que anirem a Lleida, no a un poblet perdut dels Pirineus...jejejejej :twisted:


Vvvsss
Honda Varadero XL1000V - La Negreta

Web Personal - Informació dels Alps a El Rincón Alpino


Vvvvvvssss

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: Albert » dc. gen. 24, 2007 12:33 am

Holaaaaa,

Anem a pams companys: estem parlant de Lleida!! Tot i que els senyors que fan les previsions meteorològiques no destaquen precisament pel seu alt percentatge d’encerts, amb la situació actual veig difícil que hi trobem no un pam, ni un dit de neu!!
A mes a mes estem parlant de carreteres amb un cert transit i suposo que les màquines lleva neu també treballen, potser no per anar a Tamarite, però al menys podríem anar a dinar tranquil•lament.
Altre cosa es que podem trobar glaç a la carretera, que això si ho veig mes posible. El mateix penso, potser no arribaríem a Tamarite, però estic segur que no tindriem cap problema per arribar a dinar.

I per passar l’estona ja faríem una visita guiada a la ciutat de Lleida, per exemple.

No us sembla be el pla alternatiu??


8) 8) 8)
Sort,

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: Albert » dc. gen. 24, 2007 12:35 am

Holaaaaaa,

Ho veieu?? Tant d'escriure i l'Anna ha arribat abans que jo!!!!


:evil: :evil: :evil:
Sort,

Avatar de l’usuari
Triniti.V
Presentats
Entrades: 1426
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 7:41 am
Ubicació: La Garriga
Contacta:

Entrada Autor: Triniti.V » dc. gen. 24, 2007 12:48 am

Albert ha escrit:Holaaaaaa,

Ho veieu?? Tant d'escriure i l'Anna ha arribat abans que jo!!!!


:evil: :evil: :evil:
Si vols esborro el meu missatge i aixì no es nota...jejejejje :kiss
Honda Varadero XL1000V - La Negreta

Web Personal - Informació dels Alps a El Rincón Alpino


Vvvvvvssss

Avatar de l’usuari
Burruktala
Presentats
Entrades: 629
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 7:17 am
Ubicació: Parets del Valles
Contacta:

Entrada Autor: Burruktala » dc. gen. 24, 2007 7:44 am

Sembla que no ens queda memoria climatologica...

L'AVUI del 29 de Gener del 2006

Col·lapse blanc
La nevada afecta severament les principals carreteres i autopistes Els trens a Girona, Igualada i el cremallera de Núria, amb dificultats La neu tomba un pal elèctric i deixa 3.000 barcelonins a les fosques.

Jordi Panyella


Pretendre moure's per les carreteres de Catalunya aquest cap de setmana és una temeritat. La nevada que va començar a caure divendres es va aguditzar dissabte a la matinada i durant tot el dia d'ahir va convertir en quasi intransitables les principals vies de comunicació del país, deixant autopistes tallades i obligant a l'ús de cadenes en vies tan principals com l'autovia que uneix Barcelona amb Lleida i tots els eixos viaris que comuniquen amb les comarques de muntanya.

Davant la gravetat de la situació, a última hora d'ahir els Mossos d'Esquadra van tallar el trànsit a la carretera N-340 al port de l'Ordal, i impedien el pas de vehicles pesants a la A-2 entre Esparreguera i Tàrrega i a l'Eix Transversal en tot el seu recorregut. Des de les cinc de la tarda el pas de vehicles a l'autopista AP-7 a la Jonquera estava tancat i ahir no se sabia quan es podria reobrir la via.

Cent vuit vies afectades


Al moment de tancar aquesta edició fins a 108 vies de comunicació -entre autopistes, autovies i carreteres locals- tenien algun tipus d'afectació. Era obligat l'ús de cadenes en eixos tan principals com la C-16 al Berguedà per dirigir-se cap al túnel del Cadí o la C-17 en tot el seu tram de la comarca d'Osona.

Els problemes per moure's pel país també van afectar aquells que van optar pel tren. La línia de Girona de la companyia Renfe va estar aturada durant les primeres hores del dia, fins a les onze, moment en què es va restablir el servei. Tot i això els trens hi van circular amb dificultats, acumulant retards de fins a una hora. També hi va haver problemes al servei de trens entre Lleida i Barcelona a través de Manresa.

Els Ferrocarrils de la Generalitat tampoc es van salvar del desastre i la principal perjudicada va ser la línia de l'Anoia, on la caiguda d'un cable elèctric a la via va obligar a interrompre el servei. A la línia de la Pobla de Segur no es va poder donar el servei alternatiu d'autocar.

Imatge

Com a dade quriosa , eh? Que TV3 ha dit que farà sol i un temps fred pero de conya.....

Respon

Torna a “General”