Conducció Off-road

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Conducció Off-road

Entrada Autor: Steelman » dt. feb. 06, 2007 7:58 am

Si us recordeu fa uns dies vaig obri un post preguntant Com es preparava una ruta off-road.

Doncs ara despres de donar voltes al tema i tal he arribat a la conclusio que ja puc anar preparant rutes per camins que si no sabem els 4 consells basics (o més) per conduir per pistes , ho tenim cru ;)


M'agradaria que la gent d´aquest foro que us agrada i practiqueu el turisme en moto tambe per pistes ens expliquessiu 4 coses d´aquest mon.
De quines preacaucions, quines tecniques, quines...


VSS
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Entrada Autor: Llagasta » dt. feb. 06, 2007 9:14 am

Hola:

No hi han -que jo sàpiga- normes de conducció per camins, nomès hi ha una tècnica- començar a circular per pistes primer amb bon estat i planes i amples i sense fang....... :tremolant i de mica en mica ...... desprès doncs, cada vegada veus que vas controlant cada vegada una mica més el tema... :lol:
COM TOT L´EXPERIENCIA ES EL MILLOR MESTRE.

Compte que cauràs algunes vegades, tot i anar equipat amb botes TT, protecciones als genolls,als colzes, a l´esquena i a tot arreu etc.etc ( aixó mes endavant , quant et creus que ja controles .... ) al començament es va cagadet..... i si pot ser amb una lleugera moto de Enduro.......!!!!!

Aixó pel qui no ha trepitjat mai un cami amb moto.....( algú no ho ha fet ????)

L´altre dia em preguntaven uns nanos , que un d élls deia que el qui ha anat depressa ( i segur) per camins, també anava depressa( i segur) per la carretera , altres deien que no....,que al revés,..... jo els hi vaig respondre que em semblava que el primer tenía raó,.....al menys es el meu cas !!!

Ara, també us puc dir que un cop proves anar per camins amb una Trail i et montes una ruteta per camins , necessites ja la teva dossis de Trialitis
de tant en tant, perqué el cos tu demana.

TAT Forever i si es amb llanta de 21" millor. :form
Imatge

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dt. feb. 06, 2007 4:51 pm

gs12 red ha escrit:
L´altre dia em preguntaven uns nanos , que un d élls deia que el qui ha anat depressa ( i segur) per camins, també anava depressa( i segur) per la carretera , altres deien que no....,que al revés,..... jo els hi vaig respondre que em semblava que el primer tenía raó,.....al menys es el meu cas !!!
Completament afirmatiu. Al estar acostumat a anar per camins, la qual cosa fa que obris molt els ulls en cada moment per mirar/estudiar el terreny, fa que al passar a carretera ja estiguis acostumat a fer-ho, i per carretera NO has de ficar-hi tanta atenció.

Un consell: NO s'ha de intentar mai aplicar la conducció de carretera en camins. MAI.

És una altre història totalment diferent.
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
Bul1256
Presentats
Entrades: 403
Membre des de: dt. gen. 09, 2007 11:08 am
Ubicació: Torroella de Fluvià - Palamós
Contacta:

Entrada Autor: Bul1256 » dt. feb. 06, 2007 5:45 pm

Be en primer lloc no te res a veure la conducció per camins que anar per carretera, jo he anat tan amb motos de fora carretera que comprovat vaig mes segur amb una enduro de Torroella de Fluvià a Cadaquès que amb la de carretera, amb les d’enduro el derrapatge es assumit i per tan apliques la conducció a les circumstancies, tema apart es sortir a fer pistes amb traileras o trialeras a les gavarres no si pot anar-hi esta prohibit per tan sortim amb moto de trial i ens amaguem com furtius, estem passant un moment mol delicat

Avatar de l’usuari
Atramuntanat
Presentats
Entrades: 734
Membre des de: dt. gen. 09, 2007 1:26 pm
Ubicació: Sant Feliu de Guixols - MGM 13254

Entrada Autor: Atramuntanat » dt. feb. 06, 2007 7:45 pm

els meus consells son

Legals:

No passis de 30 Km/h
No vagis en grup de mes de 12
No vagis per camins de menys de 3 (o 4, ara no recordo) d'ample

Practics:

No vagis sol
Porta elements d'orientacio (mapes, GPS, ets)
Benzina i panxa plena
Eines i coses per fer apanyos (cinta americana, brides, reparapunxades, etc)
Equipacio off-road molt aconsellable (peto o proteccions)

Tecnics

Desconnecta l'ABS (si tens)
Apren a dominar la roda del darrera (cops de gas i derrapades)
Apren a dominar la roda del davant (frenades i calculs de trajectoria)
Apren a conduir dret
EL pes ha d'anar al peu exterior per equilibrar
EL peu interior preparat sempre per donar puntada i redreçar la moto
La traçada es a vegades impossible de corregir, calcula-la amb antelacio

Personals

Ets a plena natura, gaudeix-la i no tinguis pressa


Be, aixo es tot el que se m'acut :form
Erg Chebbi - Merzouga

Imatge

Bayerische Motoren Werke R 1200 GS Ifigenia

Avatar de l’usuari
Xavitiger
Presentats
Entrades: 833
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:08 pm
Ubicació: Igualada (Anoia)

Entrada Autor: Xavitiger » dt. feb. 06, 2007 8:57 pm

atramuntanat ha escrit: Apren a dominar la roda del darrera (cops de gas i derrapades)
Apren a dominar la roda del davant (frenades i calculs de trajectoria)
Apren a conduir dret
EL pes ha d'anar al peu exterior per equilibrar
EL peu interior preparat sempre per donar puntada i redreçar la moto
La traçada es a vegades impossible de corregir, calcula-la amb antelacio
A mi també m'interessa això!!!
Pots explicar una mica més extensament, si no és cap feinada, aquests punts que t'he remarcat???
Gràcies per endevant!!!
Per cert...I en conducció a dúo, val el mateix??? :oops: :oops: :oops:
NO DEIXIS PER DEMÀ EL QUE PUGUIS FER AVUI!!!
SOCI AMM Nº 5951
Imatge

Avatar de l’usuari
Tonet
Presentats
Entrades: 891
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:06 am
Ubicació: La Valldigna, Safor (P.V)

Entrada Autor: Tonet » dt. feb. 06, 2007 10:04 pm

Xavitiger ha escrit:
Per cert...I en conducció a dúo, val el mateix??? :oops: :oops:
La veritat es que Atramuntanat ho explica molt bé, moooolt bé.
Per mi sobre tot es interessant el conduir de peus, derrapatges, la puntada amb el peu interior, etc...
Obviament si no tens la experiència del Tuareg :wink: :wink: :wink: , aixó de anar dos per pista, comença a complicar-se. De tota manera, es com tot. Començar al teu ritme i poc a poc anar autoexiginte una mica mes. Tranquils, poc a poc i amb algún que altre ensurt ( segur que vindrà) tipo fer pipí sense pata de cabra. :wink: :wink: :wink:
... eppur si muove.!!!

Avatar de l’usuari
Mckinley
Presentats
Entrades: 347
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 9:38 pm
Ubicació: Calella

Conducció Off-road

Entrada Autor: Mckinley » dt. feb. 06, 2007 10:10 pm

Bé Jordi, possar-ho per escrit per a mi ès molt dificil. Els consells que dona l'amic atramuntanat per a mí són molt vàlids, però es que l'OFF-ROAD, l'has de viure per apendre'n. El millor es començar a poc a poc, per pistes amples i sense gaire dificultat i anar-se engrescant mica en mica, tenint en conte que has d'anar sempre a la velocitat en que tú et vegis segur i que pots controlar la moto. De tota manera no t'amoïnis que anant de tranqui-trail com penso que aniràs i hi aniré jo quan tingui la VARADERO, ho agafaràs de seguida i no tindràs cap problema.
En quant a lo que diu en Xavitiger d'anar a duo, millor que ho oblideu, anant per pistes el millor es anar sense copilot, perque si en un moment donat se t'en va la moto de darrera amb un cop de peu a terra la pots adreçar, però anant dos la cosa es complica. I a més a més ni disfrutarà ni el pilot ni el copilot. Per aixó quan vaig per pistes vaig sempre sol.
Amb aixó em refereixo per quan es facin rutes de Trail, peró si anem d'excursió i volem pujar per exemple a un llac a on s'ha acabat lo asfaltat, ho podem fer sense cap problema.
En fi si un dia fem una Tranki-Trail, ja ho veurem sobre la marxa.
Vssssssssss
Imatge
UN BON OFF-RIDER NO RECULA MAI!. DONA MITJA VOLTA I CONTINUA.

Avatar de l’usuari
QSC
Presentats
Entrades: 1304
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:37 am
Ubicació: >>> Jordi i Júlia <<< (Sabadell)

Entrada Autor: QSC » dt. feb. 06, 2007 10:10 pm

tonet ha escrit:amb algún que altre ensurt ( segur que vindrà) tipo fer pipí sense pata de cabra. :wink: :wink: :wink:
Parlant d'això !!!! .... jo ja he fet la carta als Reis per en Tonet :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Imatge

V'sssssssss

Avatar de l’usuari
Tonet
Presentats
Entrades: 891
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:06 am
Ubicació: La Valldigna, Safor (P.V)

Entrada Autor: Tonet » dt. feb. 06, 2007 10:20 pm

QSC ha escrit:
el sabotejador de la pata de cabra soc jo !!!! :twisted: :twisted: :twisted:
el que no sabia Tonet es que el venedor estava "comprat" :b9 :b9 :b9 :b9 :b9

Apa.... "ahi queda eso" ...!!!!
V'sssssssss

Por sus obras les conocereis. Jo no he dit res de nou. Ho ha dit tot ell solet.
Apa... " ahi queda eso"...!!!!!
... eppur si muove.!!!

Avatar de l’usuari
Terraxaman
Presentats
Entrades: 544
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:19 am
Ubicació: Montseny-Les Guilleries
Contacta:

Entrada Autor: Terraxaman » dt. feb. 06, 2007 11:41 pm

Hola nois/es:

I jo que tenia por d'haver espantat els companys amb les precaucions de la sortida del Plá de la Calma - Sta, Coloma... juuuaaassss... juuuaaasss... juuuaaaasssss...

A veure, per en Jordi i en Xavi... de que estem parlant de tranki-trail o d'enduro?... si es tracta d'enduro, o de trail fort, els consells que us han donat son molt vàlids, pero si es tracta de fer excursions per pistes amb màquines de 200 kgs. o més... no us mengeu massa el tarro... precaució... prudencia i atenció...

Si us cal una explicació més profesional, a veure aquesta:


Cuando el pavimento se termina no hay por que preocuparse. Con la técnica adecuada y las precauciones necesarias se puede seguir
disfrutando de la moto en todo tipo de terrenos.
En muchas oportunidades cuando queremos ir a un determinado pueblo, finca o sitio turístico nos vemos obligados a recorrer caminos de múltiples condiciones fuera del pavimento. Si no estamos acostumbrados puede ser una experiencia desagradable y difícil, pero con la técnica adecuada puedes llegar a disfrutarlo tanto o más que el pavimento
La primera y más obvia recomendación es reducir la velocidad hasta el punto en que te sientas seguro, pero a medida que te acostumbres y aprendas las peculiaridades del manejo en este tipo de terreno podrás ir
aumentando el ritmo aunque sin llegar a exagerar porque definitivamente debes conservar un margen mayor de maniobra.
Frenar
La técnica de frenado cambia totalmente porque si en pavimento el freno delantero es el que detiene la moto, en destapado se debe usar con mucha suavidad, ya que de lo contrario se corre el riesgo de bloquear la rueda delantera y esto significa, la mayoría de las veces, una caída segura. En cambio te debes apoyar más en el freno trasero, Inclusive en caso de emergencia es mejor actuar con mas fuerza sobre éste que sobre el delantero porque es preferible que se bloquee la llanta trasera aunque esto ocasione que la cola de la moto se mueva para todos lados, lo cual es menos difícil de controlar que un bloqueo de la rueda delantera. También debes tener en cuenta que la distancia de frenado aumenta a medida que disminuye la adherencia, exigiendo más anticipación en la maniobra y tratando al máximo que la moto se encuentre derecha.
Curvas
Se deben tomar todas las precauciones porque generalmente no se sabe que hay después de una curva y cualquier eventualidad u obstáculo es más difícil de sortear que en pavimento. Lo más importante es mantener
siempre la tracción de las llantas, para evitar que se deslicen, para esto un buen truco es hacer presión sobre el reposapie del lado opuesto al sentido de la curva. En otras palabras, si tomas una curva hacia la derecha debes hacer presión sobre el reposapie izquierdo y viceversa, con esto se aumenta la presión sobre las llantas y por lo tanto la adherencia. Una precaución adicional es tener lista la pierna del lado interior de la curva para que en caso de algún deslizamiento o derrape se pueda dar un golpe en el piso que permita recuperar la moto y evitar
la caída. No es tan difícil de hacer y funciona de verdad.
La clave de la conducción en destapado es acelerar en las rectas y tomar las curvas despacio para volver a acelerar cuando tengas completa visibilidad y preferiblemente cuando la moto este derecha otra vez, si lo haces con la moto inclinada es muy posible que la llanta trasera derrape, lo cual con algo de experiencia se puede hacer de manera controlada pero al principio es mejor no arriesgarse.
Caminos accidentados
Cuando el camino se pone malo de verdad, - zanjas, huecos, piedras grandes, etc. - es importante que agarres el manubrio con firmeza, pero al mismo tiempo debes mantener los brazos relajados para que puedas mover la dirección libremente. En estas condiciones la moto se debe maniobrar usando todo el cuerpo para tener reacciones más rápidas y poder esquivar los obstáculos del camino. Lo ideal es buscar siempre la línea menos complicada, teniendo en cuenta que a medida que la rueda delantera aborda los obstáculos la moto puede salirse de la trayectoria, no trates de pelear todo el tiempo contra esto que puede ser peor, más bien en cuanto puedas corrige el rumbo para volver a la línea deseada. Una técnica que puede ser de mucha ayuda en estos casos es manejar de pie porque así no tienes que sentir todas las irregularidades del camino en tu cuerpo sino que las piernas actúan como amortiguadores. Al principio la posición te puede parecer antinatural pero cuando te acostumbres descubrirás que de esta manera se tiene mejor control. Pero esto solo es recomendable si tienes una moto doble propósito (XL, XLR, DT, XT, TS, DR, KMX, etc.) y lógicamente si no llevas pasajero.
Lodo y pantano
En estas condiciones la falta de adherencia será la constante y la clave para sortear esto es con un manejo suave del acelerador que te permita corregir la moto cuando tienda a resbalar. Si el pantano es demasiado no
quedará más remedio que bajar el ritmo y en los peores casos con ambos pies en el suelo haciendo de tercer apoyo. Si vas con parrillero es mejor que éste mantenga los pies en la moto y tú te encargues de la situación de esta manera tendrás mayor control. A la hora de frenar lo importante es hacerlo con una suavidad extrema, siempre evitando al máximo bloquear las ruedas.
Ríos
Cuando aparece un río “de verdad” en tu camino y piensas cruzarlo, lo más recomendable es hacer un reconocimiento a pie para elegir la mejor trayectoria y de paso estudiar la corriente, y si la sientes aunque sea
medianamente fuerte mejor no te arriesgues, porque puede tumbarte más fácil de lo que te imaginas. También evalúa el lecho del río y si es muy pedregoso será más difícil atravesarlo. Lo más importante es que cuando estés en el agua no dejes de acelerar bajo ninguna circunstancia porque de esta manera los gases que salen por el mofle evitarán que el agua ingrese inundando el motor. Si la moto llegara a caerse sácala lo más rápido que puedas y cuando estés en “tierra firme” pide ayuda para levantarla sobre la rueda trasera, así saldrá por gravedad el agua que este en el mofle. Conviene accionar varias veces el crank para mover el pistón y de esta manera desalojar el agua que haya podido entrar al cilindro. Por último se debe extraer la bujía, para secarla y limpiarla bien o cambiarla si hay una de repuesto, después de esto la moto debe prender a no ser que haya un problema mayor. Luego lo más recomendable es cambiar el aceite tan pronto como sea posible.
Tomado de h ttp://www.demotos.com.co

A veure si us serveix.

V'sssssssssssss

Avatar de l’usuari
Tonet
Presentats
Entrades: 891
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:06 am
Ubicació: La Valldigna, Safor (P.V)

Entrada Autor: Tonet » dt. feb. 06, 2007 11:51 pm

Gràcies Terra. Aixó es el que volia dir jo... però no sabia com :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :b9 :b9 :b9


Ara si que està clar. No?.
... eppur si muove.!!!

Avatar de l’usuari
QSC
Presentats
Entrades: 1304
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:37 am
Ubicació: >>> Jordi i Júlia <<< (Sabadell)

Entrada Autor: QSC » dt. feb. 06, 2007 11:53 pm

Clarissim !!!! .... veuràs on van a parar la Varadero i la Tiger !!!! :lol: :lol: :lol:

Avatar de l’usuari
Atramuntanat
Presentats
Entrades: 734
Membre des de: dt. gen. 09, 2007 1:26 pm
Ubicació: Sant Feliu de Guixols - MGM 13254

Entrada Autor: Atramuntanat » dc. feb. 07, 2007 5:31 am

xavitiger ha escrit:A mi també m'interessa això!!!
Pots explicar una mica més extensament, si no és cap feinada, aquests punts que t'he remarcat???
Gràcies per endevant!!!
Per cert...I en conducció a dúo, val el mateix??? :oops: :oops: :oops:
weno, quan dic "no vagis sol" em referia a anar minim 2 motos, lo de portar copilot ja es per autentics experts, jo nomes conec un que en una sortida va portar la parenta, pero fins i tot els mes experts se'n feien creus

lo que diu en terra
terraxaman ha escrit: A veure, per en Jordi i en Xavi... de que estem parlant de tranki-trail o d'enduro?... si es tracta d'enduro, o de trail fort, els consells que us han donat son molt vàlids, pero si es tracta de fer excursions per pistes amb màquines de 200 kgs. o més... no us mengeu massa el tarro... precaució... prudencia i atenció...
te tota la raó, -el que passa és que la vaca d'en terra no hi ha qui la faci creure :martell en broma eh?- jo soc del parer que no has d'anar mai forçant, pero fins i tot per anar a fer una passejada pel camp crec que s'ha de dominar una mica la tecnica enduro per si et troves alguna dificultat no prevista, (bassals a tot lo ample de la pista, camins tallats, pujades sobtades, etc...)

el text que ha afegit en terra ilustra perfectament tot el que jo se, per que la meva experiencia es bastant curta (pero intensa), ja que nomes fa un any que tinc el carnet i la moto, he fet uns 30000 km en un any, dels quans uns 5000 per pistes, i amb gent que m'ha ensenyat molt

sobre tot on explica que la traçada en off-road, es menester tenirla clara abans d'entrar a tractar els revolts, i a mes fer-la dolçament i apretar n cop estas sortint, frenar sobre tot amb el fre del darrera i tenir sempre el motor amb una punta de gas travessant bassals o sorreres, sense donar cops sobtats

on diu "manejar de pie" vol dir conduir
el "manubrio" deu voler dir el manillar :roll:
allò de "accionar el cranck" es refereix a que si la moto cau a l'aigua, facis moure la moto sense engegar per que el cigonyal (cranck) faci pujar i baixar el pisto i puguis treure l'aigua (si no, cagada pastorets, i biela cascada)
Erg Chebbi - Merzouga

Imatge

Bayerische Motoren Werke R 1200 GS Ifigenia

Avatar de l’usuari
Xavitiger
Presentats
Entrades: 833
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:08 pm
Ubicació: Igualada (Anoia)

Entrada Autor: Xavitiger » dc. feb. 07, 2007 9:39 pm

Vaja!!!
Doncs moltes gràcies senyors, especialment al Terraxaman i a l'Atramuntanat.
De fet els meus dubtes principals tenien a veure amb el tema de la frenada, i la veritat és que ara ja m'ha quedat més que clar, a part d'altres conceptes.
La idea és la del tranqui-trail, però també és cert que últimament no em trec del cap la posibilitat de fer un viatge diguem-ne més d'aventura dels que he fet fins ara, amb el que crec que asimilar les tècniques que aquí heu descrit és més que aconsellable!!!
Ara l'únic que fa falta, és posar-hi pit i collons i anar probant cosetes!!!
Gràcies per tot nois!!! :wink: :wink: :wink:
NO DEIXIS PER DEMÀ EL QUE PUGUIS FER AVUI!!!
SOCI AMM Nº 5951
Imatge

Avatar de l’usuari
Tonet
Presentats
Entrades: 891
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:06 am
Ubicació: La Valldigna, Safor (P.V)

Entrada Autor: Tonet » dc. feb. 07, 2007 9:41 pm

Xavitiger ha escrit:
Ara l'únic que fa falta, és posar-hi pit i collons i anar probant cosetes!!!
Gràcies per tot nois!!! :wink: :wink:
Benvingut doncs als terrossos i la graveta? :wink: :wink: :wink: :wink:
... eppur si muove.!!!

Avatar de l’usuari
Xavitiger
Presentats
Entrades: 833
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:08 pm
Ubicació: Igualada (Anoia)

Entrada Autor: Xavitiger » dc. feb. 07, 2007 9:47 pm

tonet ha escrit:Benvingut doncs als terrossos i la graveta? :wink: :wink: :wink: :wink:
De mica en mica Tonet, de mica en mica...però SI!!!
De fet, ja he instalat les defenses a la Tiger.
Aquí una foto!!!

Imatge
NO DEIXIS PER DEMÀ EL QUE PUGUIS FER AVUI!!!
SOCI AMM Nº 5951
Imatge

Avatar de l’usuari
Pere
Presentats
Entrades: 946
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:16 am
Ubicació: Lliçà d'amunt

Entrada Autor: Pere » dc. feb. 07, 2007 9:56 pm

Molt xules les defenses........peró.... un drapet a la moto no li faria cap mal eh? :roll:

Avatar de l’usuari
Gerard
Presentats
Entrades: 440
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 5:39 am
Ubicació: La Garriga ( Bcn )

Entrada Autor: Gerard » dc. feb. 07, 2007 10:04 pm

Jo no soc gaire entès amb això del off-road, però pels que si que ho sou,
Que us sembla la protecció del carter de la Tiger, si es que el Xavi vol provar-ho. ?

Avatar de l’usuari
Xavitiger
Presentats
Entrades: 833
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:08 pm
Ubicació: Igualada (Anoia)

Entrada Autor: Xavitiger » dc. feb. 07, 2007 10:05 pm

PereBMW ha escrit:Molt xules les defenses........peró.... un drapet a la moto no li faria cap mal eh? :roll:
Upsssss!!! :oops: :oops: :oops:
NO DEIXIS PER DEMÀ EL QUE PUGUIS FER AVUI!!!
SOCI AMM Nº 5951
Imatge

Respon

Torna a “General”