Els efectes del Carnet B per a moto.

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Terraxaman
Presentats
Entrades: 544
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:19 am
Ubicació: Montseny-Les Guilleries
Contacta:

Els efectes del Carnet B per a moto.

Entrada Autor: Terraxaman » dc. gen. 10, 2007 7:33 pm

Hola nois i noies:

Us adjunto aquest link

http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022

Es veia venir!

V'ssssssssss

Avatar de l’usuari
Tonet
Presentats
Entrades: 891
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:06 am
Ubicació: La Valldigna, Safor (P.V)

Re: Els efectes del Carnet B per a moto.

Entrada Autor: Tonet » dc. gen. 10, 2007 7:55 pm

Terraxaman ha escrit:
Es veia venir!
Hola Terra. Si aquest "es veia venir" te relació amb que la gent sense carnet especific de moto, haja pogut conduïr una 125, t'haig de dir que no coincideixc amb tu.
Jo no sé com son ara els examens per treure's el carnet de moto, però el que vaig fer jo ( fa uns 20 anys) era "la bufa de la gamba". Amb una vespa de 75 cc vaig donar una volteta a una merdeta de circuit, i cap a casa. ja puc portar la GS. Mai vaig considerar justa la vara de mesurar la capacitat per portar una moto segons aquell examen.
Vols dir que si els hagueren fet la mateixa merdeta d'examen que en feren a mi, hi hagueren hagut menys morts a Barcelona ?. ho dubto.
Ens vejem el diumengue, i encara es dimecres, coll..s. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
... eppur si muove.!!!

Avatar de l’usuari
Terraxaman
Presentats
Entrades: 544
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:19 am
Ubicació: Montseny-Les Guilleries
Contacta:

Entrada Autor: Terraxaman » dc. gen. 10, 2007 8:09 pm

Hola nois/es:

No tonet no vull dir aixó... Tots savem el que són aquests maleïts exàmens de conduir... El que vull dir és que molts dels que tenen i han circulat sempre en cotxe i és compren una moto de 125 no s'han fet a la idea del que vol dir conduir una moto... les de 125 tenen ja una potència i una velocitat, tamany, pes, etc., considerables... i en les contades ocasions que he baixat a la city (Barna) he pogut veure moltes animalades, especialment per les rondes...
Molta més gent+molt més inexperts=moltes més víctimes.

Penso que encara que sigui una bestiesa, i aqust tipus de proves no serveixin per ensenyar-nos a conduir..., haver de gastar-se uns calerons, i sobre de tot, haver de pasar uns anys amb limitació de potència, serveixen per a cremar les primeres imprudències que tots fem...

A més, i no es secundari, en aquest país no hi ha cultura motociclística comparable a França o Anglaterra, per citar dos exemples, i domina la llei del més fort... i evidentment nosaltres, sempre tenim les de perdre.

Bé no sé si m'explico... Em temia que aixó resultés així... i no m'agrada.

V'sssssssssss

Avatar de l’usuari
QSC
Presentats
Entrades: 1304
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:37 am
Ubicació: >>> Jordi i Júlia <<< (Sabadell)

Entrada Autor: QSC » dc. gen. 10, 2007 8:23 pm

Holaaaaaaaaa

La meva opinió es que totes les estadístiques estan obertes a interpretació i dit això.... també s'hauria de veure quin percentatge de culpabilitat han tingut en els accidents els motociclistes. Que com be diu en Terraxaman som els mes febles dins d'aquesta "incultura circulatòria".

A més, i que això NO senti precedents, també estic d'acord amb el que exposa el cunyat ... en que el fet de fer 4 tonteries en un examen et capaciti en portar una moto de .. ULL !!!!!! ...34 CV. En canvi un nen de 18 anys, fent el mateix per el carnet de cotxe, ja pot portar el cavallatge que vulgui.

En fi...... "ahi queda eso"

V'ssssssssssss

Avatar de l’usuari
Xavitiger
Presentats
Entrades: 833
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:08 pm
Ubicació: Igualada (Anoia)

Re: Els efectes del Carnet B per a moto.

Entrada Autor: Xavitiger » dc. gen. 10, 2007 11:41 pm

Terraxaman ha escrit: Es veia venir!
Completament d'acord, però també n'estic amb el Tonet i el seu "CUÑAO" QSC.
El que està clar, és que si augmenta el parc mòvil de motocicletes, per lògica també augmentarà el nombre d'accidents soferts per aquests vehícles. Una altre cosa serà saber qui n'és el causant.
De tota manera, l'invent aquest de barra lliure per tothom no crec que hagi estat massa encertat!!!
NO DEIXIS PER DEMÀ EL QUE PUGUIS FER AVUI!!!
SOCI AMM Nº 5951
Imatge

Avatar de l’usuari
QSC
Presentats
Entrades: 1304
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:37 am
Ubicació: >>> Jordi i Júlia <<< (Sabadell)

Entrada Autor: QSC » dc. gen. 10, 2007 11:44 pm

Xavi .... gràcies per lo de "CUÑAO" .... m'ha emocionat !!!! :P :P


V'ssssssss

Avatar de l’usuari
Sharky
Presentats
Entrades: 2535
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:05 am
Ubicació: Vallbona d'Anoia (Barcelona) "Josep Lluis i Soco"

Entrada Autor: Sharky » dj. gen. 11, 2007 8:43 am

El que esta clar es que la messura de permetre conduir motos de 125 cc als que tinguesin Carnet de cotxe, només era per fins economics, per pujar les vendes d'aquest s tipus de vehicles, sense pensar massa amb les consequencies. Ara segurament faran un "apaño", perque hi ha una quantitat d'accidents important (lo de sempre, l'administració es reactiva en contes de previsora)


Salut.
PAN EUROPEAN 1300 ST PLATA

JordiTrident
Presentats
Entrades: 552
Membre des de: dc. gen. 10, 2007 9:45 pm
Ubicació: Igualada (Anoia)
Contacta:

Entrada Autor: JordiTrident » dj. gen. 11, 2007 9:42 pm

¿de què ens queixem si a nosaltres als 16 anys ens van donar la llicència per la patilla? i agafavem els Vespinos i les Variant pujades a 65 amb el tubarro Metrakit i amb uns frens que feien por... i feiem carreres al polígon i sense CASC!!!! que no era ni obligatori. El que és evident, però, és que els examens i les lleis mai van en consonància amb la realitat...

...també és cert que el trànsit d'ara no te res a veure amb el de fa 20 anys i evidentment a Barcelona hi ha molt torrat. Una cosa és "aprendre" com ho vam fer nosaltres en una ciutat "de provincies" i l'altre llançar-se a la jungla Barcelonina...

...la putada és que les estadístiques sempre ens posen a tots al mateix sac :evil: :evil: :evil:...

Salut, kms i paciència
...no canvio el nick, però ara tinc una Breva 1100

http://jordiguzzi.galeon.com
http://resacamotoclub.galeon.com

Avatar de l’usuari
Jumperracing
Presentats
Entrades: 77
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:42 am
Ubicació: Girona

Sinistralitat

Entrada Autor: Jumperracing » dv. gen. 12, 2007 8:38 am

Aquesta setmana a la tele (TV3) han dit que segons un estudi d'una companyia asseguradora, els conductors de moto per carnet convalidat TENEN UNA SINISTRALITAT MOLT INFERIOR, i que per això estudiaran ofertes específiques per ells a un preu més baix. :?:

Personalment estic en contra de regalar un carnet de moto a qui sigui, així com de deixar correr per la carretera a gent gran amb els minicotxes que considero extremadament perillosos (per als seus propis ocupants).

Als setanta penso que era possible "aprendre" a anar en moto després d'obtenir el carnet. Avui, amb la quantitat de vehicles que circulen s'hauria d'obtenir el carnet després d'un bon aprenentatge. Les condicions de circulació han canviat molt.
Jumperracing!

Respon

Torna a “General”