Motoplaner - Creadors de rutes - FURKOT

Tot relacionat amb el mon de la navegacio per GPS (mapes,dispostius,suports,..)

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Airald
Presentats
Entrades: 851
Membre des de: dv. feb. 08, 2013 9:51 pm
Ubicació: Taradell
Contacta:

Motoplaner - Creadors de rutes - FURKOT

Entrada Autor: Airald » ds. nov. 04, 2017 3:33 pm

Hola.

Per si no ho coneixeu, hi ha un lloc web que permet crear rutes i tracks molt fàcilment sobre Google Maps, open street maps i algun més. Es poden exportar a uns 60 formats diferents.

Fa el que fan altres com posar nom als waypoints, a més pots establir un temps de parada.

El millor és que no cal instal·lar res i funciona amb qualsevol sistema operatiu.

Està en alemany però si et poses sobre els botons apareix una explicació en alemany i anglès. També permet desar les rutes en format mpjs per editar-les més endevant.

motoplaner.de

Jo l'he provat exportant rutes i tracks per TwoNav i m'ha anat molt bé.


Salut

Enviat des del meu SM-A520F usant Tapatalk
Airald l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. set. 23, 2018 10:11 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
Imatge

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Motoplaner

Entrada Autor: Jordi » dg. nov. 05, 2017 12:38 pm

Una excel·lent aplicació!!! :catok :catok :catok :catok
Va ràpida, no cal descarregar-se res, no cal registrar-se, no cal pagar.

A l'igual que l'ITN Converter, et permet ampliar els plànols a tot el monitor. HI ha moltes aplicacions que utilitzen un percentatge massa elevat de la pantalla per posar-hi menús, requadres, coses inservibles o, fins i tot publicitat, que haurien de poder-se ocultar, ja que redueixen "l'àrea de treball" a un espai molt petit . Sembla que hi ha desenvolupadors que encara no han entès el concepte de "Menú desplegable" (que ja existia l'any 1982, quan encara no hi havia ratolins ni monitors en color)

I el més important: Treballa sobre el "Google Maps Classic" el qual, a diferència de l'actual, és plenament funcional, ràpid i eficient.

Com ja he dit en moltes ocasions, el Google Maps actual ha esdevingut un veritable pas enrere i, fins i tot hi ha peticions a "Change.org" per tal que Google torni a permetre utilitzar el Google MapsClassic.
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Re: Motoplaner

Entrada Autor: Albert » dc. nov. 08, 2017 10:27 am

Hola,

Aquesta em sembla que no la coneixia pas. Moltes gracias per la informació.


-hi
Sort,

Avatar de l’usuari
Airald
Presentats
Entrades: 851
Membre des de: dv. feb. 08, 2013 9:51 pm
Ubicació: Taradell
Contacta:

Re: Motoplaner

Entrada Autor: Airald » dj. gen. 25, 2018 8:26 am

Si el motoplaner us va agradar, FURKOT, el supera en molts aspectes.

En essència és el mateix però té més funcionalitats.

Està pensat per fer viatges llargs, tot i que per rutes senzilles va igualment bé.

- Li pots posar punts de pas i punts d'aturada (on pots especificar el temps).
- Genera un GPX amb les fites intermitges (per exemple, l'OsmAnd avisarà en aquestes fites però no en els punts de pas).
- Es poden cercar els punts per on volem passar i afegir-los com a POI amb un sol click.
- Els punts d'aturada es poden reordenar molt fàcilment.
- Es poden definir preferències en el tipus de via, ja que automàticament proposa un traçat.
- Pot controlar els repostatges, gestiona velocitats per tal de poder fer una bona planificació.
- Desa les dades online, on pots tenir diversos viatges.
- Permet fer login amb mail, Google, twitter, etc.
- Tot i ser online, permet tenir els OSM en caché i poder treballar amb mapes offline (no ho he provat però imagino que "una mica" de connexió si que has de tenir, ja que l'aplicació és sobre un lloc web)
- Té una interface molt àgil i agradable.
- Facilitat per visualitzar rutes de diversos dies.
- Pot importar rutes en diversos formats.
- Importació de rutes des de fitxer o de la pròpia aplicació, waypoints d'altres rutes, punts d'interès...
- Cerca allotjaments, permetent filtres de preu, tipus, radi, etc. (es poden incloure les cerques d'hotels de google, booking, expedia entre d'altres)
- La cerca de llocs on menjar és similar a la dels allotjaments.
- El mateix per cercar llocs d'interès.
- Es poden compartir rutes i també incloure en llocs web.

http://www.furkot.com

Segur que res que no facin d'altres, però crec que concentra en una sola aplicació un bon grapat de funcions.


Salut!

Marc
Presentats
Entrades: 476
Membre des de: dj. feb. 09, 2017 10:31 pm

Re: Motoplaner

Entrada Autor: Marc » dj. gen. 25, 2018 4:02 pm

Airald ha escrit:Si el motoplaner us va agradar, FURKOT, el supera en molts aspectes.

En essència és el mateix però té més funcionalitats.

Està pensat per fer viatges llargs, tot i que per rutes senzilles va igualment bé.

- Li pots posar punts de pas i punts d'aturada (on pots especificar el temps).
- Genera un GPX amb les fites intermitges (per exemple, l'OsmAnd avisarà en aquestes fites però no en els punts de pas).
- Es poden cercar els punts per on volem passar i afegir-los com a POI amb un sol click.
- Els punts d'aturada es poden reordenar molt fàcilment.
- Es poden definir preferències en el tipus de via, ja que automàticament proposa un traçat.
- Pot controlar els repostatges, gestiona velocitats per tal de poder fer una bona planificació.
- Desa les dades online, on pots tenir diversos viatges.
- Permet fer login amb mail, Google, twitter, etc.
- Tot i ser online, permet tenir els OSM en caché i poder treballar amb mapes offline (no ho he provat però imagino que "una mica" de connexió si que has de tenir, ja que l'aplicació és sobre un lloc web)
- Té una interface molt àgil i agradable.
- Facilitat per visualitzar rutes de diversos dies.
- Pot importar rutes en diversos formats.
- Importació de rutes des de fitxer o de la pròpia aplicació, waypoints d'altres rutes, punts d'interès...
- Cerca allotjaments, permetent filtres de preu, tipus, radi, etc. (es poden incloure les cerques d'hotels de google, booking, expedia entre d'altres)
- La cerca de llocs on menjar és similar a la dels allotjaments.
- El mateix per cercar llocs d'interès.
- Es poden compartir rutes i també incloure en llocs web.

http://www.furkot.com

Segur que res que no facin d'altres, però crec que concentra en una sola aplicació un bon grapat de funcions.


Salut!

Ja l'he provat. Sincerament, a prendre pel sac el Basecamp i totes les altres aplicacions similars. Mentre que amb el Basecamp encara n'estic aprenent després de donar-hi voltes i voltes, aquesta app et permet dibuixar des del primer moment i aprendre sobre la marxa sense haver de seguir tutorials ni tocar el botó d'ajuda, per poc espavilat que siguis amb l'ordinador. S'assembla molt al ridewithgps que faig servir per la bici, potser és millor i tot.

Ara només falta veure que el navegador llegeixi bé les rutes i no hi hagi problemes al traspassar-les. Espero que no surtin els típics inconvenients d'incompatibilitat entre els mapes de Google i els de Garmin que fan tornar bojos els GPSs i, de retruc, el que porta la moto!

Només hi veig un inconvenient: no segueix fil per randa el dibuix de la carretera (va traçant línies rectes entre punts que posa ell mateix a la carretera), pel que em fa desconfiar de que compta el quilometratge de manera exacta. Per exemple, he fet una ruta sobre el pas Stelvio, i me l'ha dibuixat com una línia recta entre el cim i la base de la muntanya... i no serà perquè no hi ha revolts! Ho haurem de comprovar sobre el terreny.

Moltes gràcies!

Avatar de l’usuari
Airald
Presentats
Entrades: 851
Membre des de: dv. feb. 08, 2013 9:51 pm
Ubicació: Taradell
Contacta:

Re: Motoplaner - Creadors de rutes

Entrada Autor: Airald » dj. gen. 25, 2018 4:19 pm

Jo he fet la prova, he fet la ruta de la feina a casa i me l'ha traçat per les carreteres. Quan l'exportes, pots triar si exporta només waypoints o bé tot el track. És al mateix mapa on fas la ruta que veus la línia recta?


Salut

Marc
Presentats
Entrades: 476
Membre des de: dj. feb. 09, 2017 10:31 pm

Re: Motoplaner - Creadors de rutes

Entrada Autor: Marc » dj. gen. 25, 2018 5:50 pm

Airald ha escrit:Jo he fet la prova, he fet la ruta de la feina a casa i me l'ha traçat per les carreteres. Quan l'exportes, pots triar si exporta només waypoints o bé tot el track. És al mateix mapa on fas la ruta que veus la línia recta?


Salut
Sí, exacte, ho veig al mapa on faig la ruta. Fa petites dreceres entre els punts que ell mateix marca dins de la ruta. Mira aquí sota:

Imatge

El Ridewithgps també ho fa, però no és tan descarat. Suposo que quan ets a la carretera, ja té clar per on estàs passant.

Avatar de l’usuari
Airald
Presentats
Entrades: 851
Membre des de: dv. feb. 08, 2013 9:51 pm
Ubicació: Taradell
Contacta:

Re: Motoplaner - Creadors de rutes

Entrada Autor: Airald » dj. gen. 25, 2018 10:18 pm

Crec que és un problema de visualització, per alleugerir procés fa rectes però el càlcul de distància el fa amb la ruta correcte. Per manegar o exportar una ruta tan llarga s'ha de fer amb un número raonable de punts. Si fas servir mapes vectorials cap problema perquè traçarà la ruta entre els punts i encara que estiguin molt separats com mostres a la foto, el navegador et guiarà per la carretera.

He fet la prova en un altre lloc i passa el mateix. Si llavors forces un punt a la carretera "real" et marca un tram amb més precisió. En un tram de 30 km amb moltes corbes, després de posar punts per veure la ruta exactament per la carretera no ha variat la distància a recorrer. És a dir, en cas de que es fes un error de càlcul no se superarien els 100 metres (la resolució amb que treballa l'aplicació) cada 30 km, un error del 0.3 % en un dels pitjors casos, ja que en vies amb menys corbes, l'error seria menor.

Salut.

Salut.

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Motoplaner - Creadors de rutes

Entrada Autor: Jordi » dj. gen. 25, 2018 11:17 pm

Jo, com que soc un obsés (fins cotes malaltisses) de l'ordre, cerco sempre el que m'ofereixi una pantalla més neta, on les icones no vulguin ser les protagonistes i on tot es pugui amagar per tal de deixar el que realment interessa, el plànol.
Per això, perquè soc (i repeteixo) un malalt de l'odre i la neteja, utilitzo aquest, el qual m'ofereix les opcions que realment necessito. Es cert que no em calcula el temps per dinar ni per dormir, però d'això ja m'encarrego jo. I, per cert, no cal registrar-te per tenir accés al 100 % de les seves característiques.

Imatge

A més, (imatge superior) aquesta és una imatge de la TOTALITAT del meu monitor, l'ITN aprofita el 100 % de la pantalla i ocupa un bocí de la part esquerra per treballar els punts.

Imatge

En aquesta aplicació, ja ens "prenen" un 10% de la pantalla (tota la franja superior). A més, jo em pregunto: Son útils totes les coses que posa a finestra dreta de la pantalla (que ens roba un 25 % addicional del monitor)? On és la llista de punts de pas per poder-hi treballar? Es pot exportar en 7 formats....... ITN ho fa en 49 formats!!
Té 4 mapes, mentre que l'ITN també te 49 mapes!! Inclòs els de l'Institut Cartogràfic de Catalunya.

I que encara n'hi hagin que utilitzen el TYRE......
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
Airald
Presentats
Entrades: 851
Membre des de: dv. feb. 08, 2013 9:51 pm
Ubicació: Taradell
Contacta:

Re: Motoplaner - Creadors de rutes

Entrada Autor: Airald » dv. gen. 26, 2018 7:38 am

Tens raó en moltes coses, jo també tinc l'ITN però he buscat d'altres programes per mancances. La principal, i ara potser em diras "Però si això es pot fer!!!", és el poder fixar punts de pas a la ruta i punts d'aturada. No se si m'explico... vull poder posar punts per tal que la ruta vagi per on vull jo, no pel camí més òptim i a més, poder posar punts a on vull aturar-me, com ara per fer una visita turística, posar benzina o simplement que m'avisi que passo aprop d'un determinat lloc. Amb el Furkot i carregant a l'OsmAnd és amb el que he aconseguit fer-ho, una cosa que a priori no hauria de ser res de l'altre mon...

El tema de la pantalla, és cert que el Furkot ocupa més espai quan obres les barres laterals, però tenen més informació. Amb l'ITN no he trobat la opció de dir-li que en un punt ens hi estarem un cert temps (si es pot, il·lumina'm). Però la resta, posant el navegador a pantalla completa, ocupa tota la pantalla, excepte la barra de dalt, però a diferència de l'ITN, la del Furkot té algunes funcions a la part dreta.

Imatge

Mai trobarem una aplicació que sigui la millor a no ser que ens la fem nosaltres mateixos.


Salut!

Avatar de l’usuari
Airald
Presentats
Entrades: 851
Membre des de: dv. feb. 08, 2013 9:51 pm
Ubicació: Taradell
Contacta:

Re: Motoplaner - Creadors de rutes

Entrada Autor: Airald » dg. set. 23, 2018 10:10 pm

Avui en Marc em preguntava si es podia inserir una imatge en un punt d'aturada. Per exemple, per poder passar una proposta de ruta i que els altres participants vegin imatges dels llocs a on dormir, aturar-se, menjar, etc...

Tal i com li he dit, no es pot. La sol·lució seria posar el link a una foto de google per exemple, al requadre de "descripció". Si volem posar més d'una foto, el més còmode és posar l'enllaç a un album google (o qualsevol altre sistema dels molts que hi ha). Així, a més de poder veure més d'una imatge, el link ocupa molt poc i queda tot més clar i ordenat. A més, a l'àlbum podem posar els comentaris que volguem.

Fins i tot, podem compartir-los i fer que els altres participants puguin fer suggeriments o afegir llocs que els agradaria veure.


Salut

Marc
Presentats
Entrades: 476
Membre des de: dj. feb. 09, 2017 10:31 pm

Re: Motoplaner - Creadors de rutes

Entrada Autor: Marc » dt. set. 25, 2018 12:16 pm

Airald ha escrit:Avui en Marc em preguntava si es podia inserir una imatge en un punt d'aturada. Per exemple, per poder passar una proposta de ruta i que els altres participants vegin imatges dels llocs a on dormir, aturar-se, menjar, etc...

Tal i com li he dit, no es pot. La sol·lució seria posar el link a una foto de google per exemple, al requadre de "descripció". Si volem posar més d'una foto, el més còmode és posar l'enllaç a un album google (o qualsevol altre sistema dels molts que hi ha). Així, a més de poder veure més d'una imatge, el link ocupa molt poc i queda tot més clar i ordenat. A més, a l'àlbum podem posar els comentaris que volguem.

Fins i tot, podem compartir-los i fer que els altres participants puguin fer suggeriments o afegir llocs que els agradaria veure.


Salut
Gràcies Airald, ho provaré -good

Per sobre d'aquesta funcionalitat, que segurament acabaran incorporant, el que queda clar és que és mil cops més fàcil fer servir això per dibuixar rutes que anar trencant-se la closca amb el Basecamp i tot l'embolic que suposa. A més, per qui li agradi fer servir el telèfon com a GPS i faci servir Scenic, cal recordar Furkot passa les rutes a aquesta app de manera directa i sense haver de fer res. Això sí, cal tenir un iPhone ja que Scenic només està desenvolupat per a iOS.

Respon

Torna a “El Racó del GPS”