OpenStreetMap (OSM), he descobert la sopa d'all.

Tot relacionat amb el mon de la navegacio per GPS (mapes,dispostius,suports,..)

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Toni Wan Kenobi
Presentats
Entrades: 874
Membre des de: dl. maig 02, 2011 4:30 am
Ubicació: Aquí

OpenStreetMap (OSM), he descobert la sopa d'all.

Entrada Autor: Toni Wan Kenobi » dj. gen. 27, 2022 10:53 pm

Bona nit Companyes!!!

Doncs sí, ara tothom pensarà: "Mira aquest... ha descobert la sopa d'all!!"

I és que us vull explicar que m'he fet col·laborador de Open Street Map, resulta que em feia una mica de "yuyu" (por) la possibilitat de "ficar la gamba" fins el coll, però he descobert que és molt fàcil i intuïtiu afegir nous vials, àrees de diversos usos, editar dades ja existents, com per exemple posar el sentit de direcció única als carrers del voltant de casa o indicar que tal o qual camí ara ja no és de terra sinó que és asfaltat o de ciment, etc, etc...

Segur que ja ho coneixeu, però m'ha semblat interessant compartir ho i qui sap si algú més s'apunta a col·laborar i així entre totes anem millorant aquesta cartografia oberta a tothom...

Som el perfil idoni per aquesta tasca, voltem molt per molts llocs i a molts ens agrada registrar "tracks" en GPS o telèfons amb aplicacions de cartografia que desprès podem "bolcar" al nostre perfil de OSM per afegir vials que no estan representats o per afegir informació a d'altres o ves a saber què...

:catok :catpinya :catok
Entre totes i tots
HO FAREM POSSIBLE!
Salut i kilòmetres!!!
Toni
:cathola

Avatar de l’usuari
Airald
Presentats
Entrades: 852
Membre des de: dv. feb. 08, 2013 9:51 pm
Ubicació: Taradell
Contacta:

Re: OpenStreetMap (OSM), he descobert la sopa d'all.

Entrada Autor: Airald » dv. gen. 28, 2022 8:29 am

Doncs si, fa ja força anys que funcionen els mapes d'OSM i els fan servir un munt de navegadors. Jo també hi he fet aportacions i sobretot modificacions de vials que tenen el tipus equivocat i segons com et diu que no hi pots anar.

Quina aplicació per navegar fas servir que es basi en OSM? O ho poses al Garmin?


Salut

Avatar de l’usuari
Toni Wan Kenobi
Presentats
Entrades: 874
Membre des de: dl. maig 02, 2011 4:30 am
Ubicació: Aquí

Re: OpenStreetMap (OSM), he descobert la sopa d'all.

Entrada Autor: Toni Wan Kenobi » dv. gen. 28, 2022 12:01 pm

Airald ha escrit:
dv. gen. 28, 2022 8:29 am
Doncs si, fa ja força anys que funcionen els mapes d'OSM i els fan servir un munt de navegadors. Jo també hi he fet aportacions i sobretot modificacions de vials que tenen el tipus equivocat i segons com et diu que no hi pots anar.

Quina aplicació per navegar fas servir que es basi en OSM? O ho poses al Garmin?


Salut
Per navegar (entenc que et refereixes a circular amb la moto) utilitzo "Magic Earth" per iOS que utilitza mapes OSM, però la ruta que hi ha al "wikiloc" per febrer la he preparat sobre mapes Garmin amb "BaseCamp" per Mac, en el mateix BaseCamp tinc diferents jocs de mapes, generalment "treballo" amb OSM però si és tracta de una sortida per MTC,abans de pujar ho a wikiloc, ho passo per el "set" de mapes de Garmin perquè el Dodo no rondini :riure

Si et referies a quina app utilitzo per col·laborar amb OSM, a les hores, és la de la mateixa web de OSM, té una interfície prou intuitiva perquè la pugui fer anar fins i tot jo :riure i de moment amb les eines que té en tinc suficient -grin
Salut i kilòmetres!!!
Toni
:cathola

Avatar de l’usuari
Toni Wan Kenobi
Presentats
Entrades: 874
Membre des de: dl. maig 02, 2011 4:30 am
Ubicació: Aquí

Re: OpenStreetMap (OSM), he descobert la sopa d'all.

Entrada Autor: Toni Wan Kenobi » dv. gen. 28, 2022 12:08 pm

Ah!!! oblidava una cosa, per gravar els "tracks reals" de les sortides, utilitzo "GPX Tracker", una app també per iOS. Totes les apps que he comentat son lliures i cap d'elles envia dades a desenvolupadors ni tercers.

En quan a les dues per iOS, les puc fer anar simultàniament sense que s'interfereixi una amb l'altre, és a dir, la sortida de febrer, si vaig de "R.L.", duré el "Magic Earth" com a guia per si les "flies" mentre que "GPX Track" anirà gravant la ruta en segon pla. A les hores, si hi ha alguna cosa que ha canviat, un cop a caasa, puc introduïr les rectificacions a la base de dades de OSM perquè tinc el track real amb totes les dades.
Salut i kilòmetres!!!
Toni
:cathola

Avatar de l’usuari
Airald
Presentats
Entrades: 852
Membre des de: dv. feb. 08, 2013 9:51 pm
Ubicació: Taradell
Contacta:

Re: OpenStreetMap (OSM), he descobert la sopa d'all.

Entrada Autor: Airald » dv. gen. 28, 2022 1:06 pm

Jo també faig servir apps diferents per enregistrar ruta i per navegar, axí si canvio la ruta o l'apago o canvio de navegador, no m'interfereix en el registre.


Salut,

Avatar de l’usuari
Toni Wan Kenobi
Presentats
Entrades: 874
Membre des de: dl. maig 02, 2011 4:30 am
Ubicació: Aquí

Re: OpenStreetMap (OSM), he descobert la sopa d'all.

Entrada Autor: Toni Wan Kenobi » ds. feb. 05, 2022 11:08 am

Vaig estar poc encertat al començar aquest fil, hauria d'haver-lo posat a "El Racó del GPS".
"Admins", us fa res moure'l o ja està bé aquí tot i ser una mica -offtopic
?
Salut i kilòmetres!!!
Toni
:cathola

Respon

Torna a “El Racó del GPS”