Tuto De Google Earth: Crear Tracks I Bolcar-los Al GPS

Tot relacionat amb el mon de la navegacio per GPS (mapes,dispostius,suports,..)

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Albert_KTM
Presentats
Entrades: 646
Membre des de: dj. març 04, 2010 6:26 pm
Ubicació: Torelló City (Osona)

Tuto De Google Earth: Crear Tracks I Bolcar-los Al GPS

Entrada Autor: Albert_KTM » ds. gen. 29, 2011 5:03 pm

Hola.

Bé, ja t'has baixat el track del Wikiloc. Molt bé, ets un fera!! I ara que?? :mrgreen:


Et fies per on et portarà?? Com estaran les pistes?? Són molt difícils?? Estarà molt desfasat i et portarà per llocs impossibles??


Encara que tinguis les orto fotos del lloc o un mapa topogràfic en condicions ... segur que prefereixes veure-ho "en viu" i fer-te tu mateix les modificacions necessàries .....

Doncs bé, anem a aprendre ha fer-te la ruta des del Google Earth i bolcar-la al GPS.


Aquí treballarem amb orto fotos de gran resolució, així que si apareix una pista a la imatge és que existeix realment, cosa que des d'altres mapes pot ser mentida, o potser ja no hi són o que siguin impracticables. ....


A part que amb el zoom de què disposem et pots situar molt fàcilment a la zona a recórrer

També té inconvenients, com algunes fotos tapades per arbres o per núvols .... però bé, crec que els avantatges superen els inconvenients:


Primer has de tenir el Google Earth. I un PC :mrgreen:

http://earth.google.es/

Dalt a la dreta hi hauria d’haver l’ultima versió

Val. Ja tenim el Google Earth (GE) i podem obrir el track que ens hem baixat d'on sigui. Faré les captures amb la propera ruta que tenim pel Febrer:


Un cop amb el programa instal lat i funcionant, el primer és seleccionar la zona de l'track a crear amb el zoom del GE. Aquí veiem la ruta en color rosat:

Imatge


Ara anem a fer-nos el nostre propi camí . Premem aquesta tecla i apareix aquesta pantalla :

Imatge


IMPORTANT: AQUESTA FINESTRA HA D'ESTAR SEMPRE VISIBLE I NO S'HA DE TANCAR FINS HAVER ACABAT EL TRACK

És per això que hem de reduir o apartar del mig

A més, al estar aquesta finestra oberta el moviment del mapa deixa de funcionar amb el ratolí. Cal moure's amb les fletxes del teclat.

Un cop haguem encaixat la imatge i triat les pistes a traçar, un clic amb el botó esquerre és un punt del track, i que es dibuixarà la línia del track quan hagi almenys dos punts seleccionats.

En cas d'equivocar, el botó dret del ratolí és el desfer

Anem seleccionant punts, la ruta baixada en rosat, el track dibuixat en verd:

Imatge
Aquí he decidit agafar la pista de la dreta, en lloc de seguir el track previst



Un cop hagueu acabat el track s'ha de donar a ACCEPTAR de la finestra que prèviament hem apartat.

Tanquem el GE, però guardant. Ciuidadooooooo, no lencis tota la feina feta l

Anem a fitxer + guardar i al desplegable "guardar lloc com"


Aquí triem la carpeta de destinació, li doneu un nom, en aquest cas RUTA FEBRER i cal triar el format de guardar *. KML i no com KMZ.

Imatge



Ara cal descarregar el programa que llegeix i transforma tot tipus d'arxius gps, el GPS track maker


http://www.gpstm.com/download.php?page=3&file=24


Anem a:

Arxiu + obrir + (seleccionar la carpeta on estigui l'arxiu KML abans guardat) i per mostrar en pantalla, seleccionar el format anterior

Imatge

Només cal obrir-lo per poder guardar-lo en format. gpx i així és un tipus d'arxiu d'Exchange, o sigui, d'intercanvi i compatible amb MAPSOURCE, OZI explorer etc.


Ara ja està llest per a bolcar-la al GPS com qualsevol altra ruta o track. I gasssssssss!!!

Espero que us serveixi tant com a mi. Salut!!

Avatar de l’usuari
Jb500
Presentats
Entrades: 549
Membre des de: dg. ago. 10, 2008 9:37 am
Ubicació: Sant Cugat del Vallès
Contacta:

Re: Tuto De Google Earth: Crear Tracks I Bolcar-los Al GPS

Entrada Autor: Jb500 » ds. gen. 29, 2011 11:17 pm

holaaa

gracies, m'anira de primera!!!

hauriem de poguer posar "notes" o valoracions als posts de la gent, no que fos per agrair vos les currades que teniu

v'sss

Avatar de l’usuari
Albert_KTM
Presentats
Entrades: 646
Membre des de: dj. març 04, 2010 6:26 pm
Ubicació: Torelló City (Osona)

Re: Tuto De Google Earth: Crear Tracks I Bolcar-los Al GPS

Entrada Autor: Albert_KTM » dg. gen. 30, 2011 2:21 pm

M'alegra que et serveixi Jb500

És una eina super potent això del Google Earth. :eyes

Salut

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Tuto De Google Earth: Crear Tracks I Bolcar-los Al GPS

Entrada Autor: Steelman » dg. gen. 30, 2011 2:49 pm

Moltes gracies Albert!!!!
Segur que a més d´un i de dos ens anira molt bé aquesta explicació!!

Vs
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Re: Tuto De Google Earth: Crear Tracks I Bolcar-los Al GPS

Entrada Autor: Ra-mon » dg. gen. 30, 2011 5:19 pm

Bon tutorial Albert :D

En un altre post parlaves de que feies servir el CompeGPS i això que expliques del Google Earth es podria fer exactament amb el Compe ;)
Jo el GE no l'he fet servir mai, tu que coneixes els dos (i si no és molt demanar) ens pots per una mini comparativa ;)

Merci !

PD: quina casualitat però al anar a mirar el teu post anterior de Compe parlaves d'una ruta per la zona que justment aquest cap de setmana hi hem estat una colla ;)

Imatge

Avatar de l’usuari
Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Re: Tuto De Google Earth: Crear Tracks I Bolcar-los Al GPS

Entrada Autor: Ra-mon » dg. gen. 30, 2011 5:25 pm

Per cert, la ruta i ortofoto anterior es fent servir els mapes de Google del el CompeGPS.

Avatar de l’usuari
Panotxa
Presentats
Entrades: 1308
Membre des de: dg. juny 01, 2008 8:29 pm
Ubicació: Banyoles

Re: Tuto De Google Earth: Crear Tracks I Bolcar-los Al GPS

Entrada Autor: Panotxa » dg. gen. 30, 2011 8:48 pm

Albert_KTM gracies per la info, que a més a més d'estar molt ben explicada és molt útil. ;)

Jo ho faig sovint, el comprovar rutes sobre el Google Earth, és com fer una prèvia de la sortida.

Cal anar molt en comte amb el GoogleMaps, al Marroc ens vàrem trobar que la carretera i la ruta real a voltes era molt diferent.

Penjo aquesta imatge, en vermell la ruta real i en groc la carretera del GoogleMaps.

Imatge

Avatar de l’usuari
Albert_KTM
Presentats
Entrades: 646
Membre des de: dj. març 04, 2010 6:26 pm
Ubicació: Torelló City (Osona)

Re: Tuto De Google Earth: Crear Tracks I Bolcar-los Al GPS

Entrada Autor: Albert_KTM » dl. gen. 31, 2011 9:55 pm

[quote user="Ramon" post="155600"]

Jo el GE no l'he fet servir mai, tu que coneixes els dos (i si no és molt demanar) ens pots per una mini comparativa ;)
[/quote]

Buuuufffffff

Això és molt subjectiu, Ramon.

Com bé saps amb els dos es pot fer pràcticament el mateix, però a nivell particular valoro molt del GE el fet de no "haver de tenir" el mapa de la zona .

Senzillament l'obres i ja està. Ja tens el mapa de la zona que sigui :eyes


També és més fàcil i ràpida la visió en 3D, no has d'obrir cap finestra "separada".

Però en en fons són petits detalls ... amb els dos es pot fer perfectament el què li demanem.





PD. Aquesta zona de la costa Brava és preciosa, nosaltres hi anem sempre que podem, amb la familia , a fer alguna excursionesta fora de temporada.

Salut


Ostra Panotxa, Deu ni do quina diferència !!!

Jo que pensava que les ortos del GE estaven molt bé, ... m'acaves de desmuntar un mite :enfaduu

Avatar de l’usuari
Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Re: Tuto De Google Earth: Crear Tracks I Bolcar-los Al GPS

Entrada Autor: Ra-mon » dt. feb. 01, 2011 1:08 pm

[quote user="Albert_KTM" post="155817"]Com bé saps amb els dos es pot fer pràcticament el mateix, però a nivell particular valoro molt del GE el fet de no "haver de tenir" el mapa de la zona .

Senzillament l'obres i ja està. Ja tens el mapa de la zona que sigui :eyes [/quote]

Ei, que amb el Compe pots fer servir mooooolts mapes, p.ex. els mapes i les vistes satel·lit de Google Maps. :lol:

La ruta d'abans és feta així: Compe + ortofoto de Google Maps

Avatar de l’usuari
Panotxa
Presentats
Entrades: 1308
Membre des de: dg. juny 01, 2008 8:29 pm
Ubicació: Banyoles

Re: Tuto De Google Earth: Crear Tracks I Bolcar-los Al GPS

Entrada Autor: Panotxa » dj. feb. 03, 2011 12:56 am

[quote user="Albert_KTM" post="155817"]

Ostra Panotxa, Deu ni do quina diferència !!!

Jo que pensava que les ortos del GE estaven molt bé, ... m'acaves de desmuntar un mite :enfaduu[/quote]

Ep, no Albert_KTM precisament aquesta imatge ens demostra que els mapes del Google Earth són fiables els que són de dubtosa
procedència són els de l GoogleMaps, si més no en aquests països.

Salut i un cop més gracies per el tutorial aquest.

Avatar de l’usuari
GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Re: Tuto De Google Earth: Crear Tracks I Bolcar-los Al GPS

Entrada Autor: GRUM » ds. feb. 05, 2011 11:38 am

Mare de Déi senyor!!
Estic esturat :eyes :eyes
Moltíssimes gràcies per aquest magnífic tutorial, fins i tot jo he sigut capaç d'entendre-ho i fer-ho :oops: :mrgreen:
Estic emocionat amb el GE! Quant tenia la Cabreta (i ara també però diferent) sempre veia camins i pensava, on deu anar a parar? m'hi poso? no m'hi poso? tindrà sortida? hauré de girar? I sempre pensava que seria magnífic poder veure la zona a vista d'ocell per veure l'entramat de camins de la zona i cap a on van...
I voilà, aquí ho tenim fet realitat amb el GE :eyes
M'estic posant al dia a marxes forçades gràcies als consells i tutorials de l'Albert_Ktm :bow :pc :bow :bow
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

Avatar de l’usuari
Angel
Presentats
Entrades: 1284
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:37 pm
Ubicació: Vilafranca del Penedès

Re: Tuto De Google Earth: Crear Tracks I Bolcar-los Al GPS

Entrada Autor: Angel » ds. feb. 05, 2011 10:47 pm

Avui he pogut dedicar un temps, fer una ullada al tutorial, i també fer unes proves, tot OK.
M’anirà perfecte.

Molt agraït pel teu esforç, Albert_KTM.
Salutacions moteres.

Respon

Torna a “El Racó del GPS”