Crear Arxius Amb RUTES, TRACKS I WAYPOINTS

Tot relacionat amb el mon de la navegacio per GPS (mapes,dispostius,suports,..)

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Crear Arxius Amb RUTES, TRACKS I WAYPOINTS

Entrada Autor: Ra-mon » dc. abr. 06, 2011 10:21 am

El Google Maps va molt bé per crear les rutes que vols fer ja que fàcilment es poden modificar, visualitzar i compartir amb altres persones però no es poden passar directament als aparells GPS (bé, en alguns casos si però no és habitual).

Hi ha un programa per Güindous anomenat Tyre que funciona força bé però últimament (p.ex. en la sortida de l'Anoia et feia anar per llocs no previstos (segurament que deu ser un bug que arreglaran en properes actualitzacions).

També té la pega que si treballes amb altres sistemes operatius (Linux, Mac) has de fer servir emuladors i coses rares i no acaba d'anar fi.

El programari no és lliure sinó que té una llicència de copyright (no pots reproduir cap text, dibuix software, etc. lliurement).
Només poso el link al Tyre, sense cap printscreen ja que estaria infringint la llei :(


La sol·lució:
Un petit script anomenat GMapToGPX, el guardes a Favorits de Firefox i quan tens el Google Maps amb la ruta creada només cal que cliquis a l'enllaç que tens a Favorits i t'obre una finestra amb el codi GPX de tota la ruta.
Sel·lecciones el text generat i el guardes en un arxiu amb extensió gpx i llestos ;)


Imatge

També té la opció de guardar només els waypoint, o el track reduit, o el track amb tots els punts.

El resultat de una ruta Vic, Besalú passant per Coll de Condreu.
Imatge


A més a més és programari lliure, té una llicència Creative Commons en que el pots copiar, distribuir i modificar.

Proveu-lo, a veure si us agrada ;)

Avatar de l’usuari
Albert_KTM
Presentats
Entrades: 646
Membre des de: dj. març 04, 2010 6:26 pm
Ubicació: Torelló City (Osona)

Re: Crear Arxius Amb RUTES, TRACKS I WAYPOINTS

Entrada Autor: Albert_KTM » dc. abr. 06, 2011 10:35 am

Gràcies.

El provarem, tot i que a mi , el Tyre, em funciona molt bé .... és clar que jo passo la ruta al Mapsource, abans d'enviarla al GPS, i així veig/m'asseguro que em portarà per on vull.

Salut

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Crear Arxius Amb RUTES, TRACKS I WAYPOINTS

Entrada Autor: Randy-650 » dc. abr. 06, 2011 12:28 pm

Gràcies, Ramon.

Sempre va bé saber tot això que expliqueu els que en sabeu. :D
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Respon

Torna a “El Racó del GPS”