Per Fi Podem Fer Els Topos RUTEJABLES

Tot relacionat amb el mon de la navegacio per GPS (mapes,dispostius,suports,..)

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Albert_KTM
Presentats
Entrades: 646
Membre des de: dj. març 04, 2010 6:26 pm
Ubicació: Torelló City (Osona)

Per Fi Podem Fer Els Topos RUTEJABLES

Entrada Autor: Albert_KTM » dj. abr. 14, 2011 10:54 am

Ja podem anar per pistes sense tenir cap track, per fi podem fer els topos RUTEJABLES :eyes

Acabo de llegir un informació molt interessant d’una cartografia rutejable per Garmin.

Seria una espècie de mapa "invisible" al que l’hi pots demanar que et porti d’un WP a un altre per pistes i et calcula la ruta.



Cal posar-lo per sobre del mapa topogràfic, el problema es que , al ser 2 mapes diferents, potser no són iguals i no tenen les mateixes pistes. Això pot provocar trams diferents ....


M’he estat mirant les opinions dels que ja l’han provat , tant en la versió “demo” com amb la de pagament i quasi tots afirmen que va molt bé.



Per exemple, agafant un track ja conegut i esborrant un tram, el gps recalculava una ruta per pistes quasi calcada a l’original.

També pot ser molt útil per ajuda en cas d’emergència, que et porti a la gasolinera o carretera asfaltada més propera, sempre calculant el camí per pistes.


O si et trobes amb un pas tallat, o que el camí “desapareix” .... doncs l’hi marques el següent WP que tenies pensat i ell solet et recalcula la ruta.


Imatge



La web es http://www.movilmania.com/enrutate/


La demo és funcional dins d’areas del mapa no contígues, però per fer unes proves ja serveix. Si la vols comprar , la versió complerta val 15€.

Serveix per Garmin i Nokia amb Symbian.

Jo ho veig de conya !!! :lol:

Avatar de l’usuari
Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Re: Per Fi Podem Fer Els Topos RUTEJABLES

Entrada Autor: Llagasta » dj. abr. 14, 2011 11:37 am

a falta de mirar-mo, penso que es imposible navegar per camins per iniciativa pròpia del Gps.

ara bé, els mapes Garmin porten moltes pistes que al estar integrades amb les carreteres si que permeten circular-hi navegant

pero repeteixo es impossible que el Gps, amb un encreuement de camins sàpiga quin camí vols agafar.

Crec que sempre s´haurà d´una manera o altre marcar sobre el mapa al ordinador la ruta a seguir( per camins )

Repeteixo, encara no m´hi mirat l´enllaç que poses mes amunt...
Imatge

Avatar de l’usuari
Albert_KTM
Presentats
Entrades: 646
Membre des de: dj. març 04, 2010 6:26 pm
Ubicació: Torelló City (Osona)

Re: Per Fi Podem Fer Els Topos RUTEJABLES

Entrada Autor: Albert_KTM » dj. abr. 14, 2011 11:55 am

Entre dos WP , et calcula la ruta PER CAMINS i , encara diaria més :lol: , si tens l'opció de Peató o Bicicleta et proposa "Senderos" , en canvi, si tens èstas dins l'opció de cotxe o moto, només agafa els camins com a opcions de pas .... ideal per Trails madiquietes com jo ...i no pas enduros :mrgreen:

Avatar de l’usuari
Caganer
Presentats
Entrades: 250
Membre des de: dl. jul. 05, 2010 5:43 pm
Ubicació: Manlleu (Osona)

Re: Per Fi Podem Fer Els Topos RUTEJABLES

Entrada Autor: Caganer » dj. abr. 14, 2011 11:58 am

Jo he provat la versió demo i te'n faries creus de lo bé que funciona.
Tot i així, s'ha de ser conscient d'evaluar la proposta del track d'enrutate, mirar corbes de nivell, etc...
Per preparar una ruta desconeguda jo recomano un track de wikiloc recent. El mapa enrutate el trobo una ajuda per sortir del track d'una manera inesperada.
Per cert, no funciona gaire bé si el WP de destí és lluny.

Avatar de l’usuari
Panotxa
Presentats
Entrades: 1308
Membre des de: dg. juny 01, 2008 8:29 pm
Ubicació: Banyoles

Re: Per Fi Podem Fer Els Topos RUTEJABLES

Entrada Autor: Panotxa » dl. abr. 25, 2011 8:10 pm

Ep, gracies Albert per la info, ara mateix em descarrego la versió Demo i la provo.

Salut! ;)

Avatar de l’usuari
Albert_KTM
Presentats
Entrades: 646
Membre des de: dj. març 04, 2010 6:26 pm
Ubicació: Torelló City (Osona)

Re: Per Fi Podem Fer Els Topos RUTEJABLES

Entrada Autor: Albert_KTM » dc. juny 22, 2011 10:04 am

Bé nois ... al final i després de llegir els comentaris de la gent que el té ..... l'he comprat.

Per 15 euros trobo que em podia arriscar. :mrgreen:

El vaig instalar ahir i a la tarda ja me'n vaig anar "al campo". :cool:

Em vaig allunyar uns 20 Km de casa, vaig activar el "Enrutate" i li vaig dir "Cap a casa"

UNA PASSADA !!!!

En uns segons tenia una ruta feta, que es pot seguir com si fos per carretera, però per camins !!!

Com que eren camins coneguts vaig poder fer-li totes les "porqueries" que volia, agafant variants que el GPS no em marcava i al poc ja em recalculava la ruta per tornar cap a la direcció correcta. Una cosa acollonants.

Fins i tot vaig fer pistes que no havia fet mai :D

És clar que és una prova molt curta , de pocs Km i sense importar gaire per on passi, però la primera impressió va ser molt bona.

A la nit vaig estar força estona amb el Mapsource, amb un track per sota i dient que calculés la ruta i els resultats van ser força bons. I sinó sempre pots anar posant punts de pas fins a aconseguir que la ruta sigui molt similar al track.

Llavors la passes al GPS com si fos una ruta normal i corrent i pots fer la simulació i furula molt bé.

Només vaig tenir algún problema al intentar fer la ruta DESDE EL GPS, amb varis punts de pas. A partir del 3 o 4 punt de pas, el GPS es colapsava i se'm resetejava ..... asixí que és millor fer-ho desde el PC i passar la ruta.

Crec que pot ser un complement ideal per portar-lo instal.lat al GPS, que et permet calcular "in situ" una variant de la ruta si per algún motiu el track està tallat, o si has d'anar a buscar gasolina o .....

Una altra cosa MOLT BONA. Com que porto intercomunicador al casc, al seguir una ruta per camins, quan arribes a una cruïlla, et dona instrucció per veu, amb lo que moltes vegades no cal ni que miris a la pantalla per decidir cap a on has d'anar :lol:

Total, que ja us aniré explicant com em va , però de bones a primeres ho trobo FANTÀSTIC !!!

Salut

Avatar de l’usuari
Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Re: Per Fi Podem Fer Els Topos RUTEJABLES

Entrada Autor: Llagasta » dc. juny 22, 2011 10:27 am

jo també tinc l´enrutate i l´hi veig un parell de coses:

1.- No calcula ( bo i desconectat el NT ) trams per camins-carretera i/o carrers
2.- A vegades m´ha calcull.lat rutes per camins que eren verdaderes trialeres, o m´ha fet el track massa larg al mancar-li camins, tampoc es pot fer si els WP estàn massa lluny entre ells.
3.- no está massa actualitzat el " mapa transparent " de camins ( fa servir els mapes de l´exèrcit i l´hi manquen forces camins que si té el Topo V3 o TopoHispania DEM 2.03 i sobretot el Catalunya Topo 1/5000 el millor amb diferència per actulització pero una mica ingrat de veure per pantalla, tot i haver canviat el TYP )

per evitar sorpreses es una aplicació a aplicar només en modo d´emergencia, prefereixo montar les rutes off sobre els mapes tradicionals amb el Mapsource o sobre el Google earth i pasar-los al Gps.

:roll:
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. juny 22, 2011 10:46 am, en total s’ha editat 8 vegades.
Imatge

Avatar de l’usuari
Albert_KTM
Presentats
Entrades: 646
Membre des de: dj. març 04, 2010 6:26 pm
Ubicació: Torelló City (Osona)

Re: Per Fi Podem Fer Els Topos RUTEJABLES

Entrada Autor: Albert_KTM » dc. juny 22, 2011 10:47 am

Aha ... interessant. Gràcies Llagasta.

Per dins dels pobles no fa ruta , és cert i ja ho diu la publicitat del producte,

Tot i això, comentar que mi em va marcar algún tram de carretera per tornar a casa, ahor a la tarda.
Com que no ho volia, vaig sortir per la primera pista que vaig trobar ... i patapam .... ruta nova seguint aquell camí de pagès.

A l'hora de que el calculi la ruta és MOLT IMPORTANT tanir sel.leccionat l'us de moto/cotxe, ja que si tens a peu et té en compte els senders i llavors et pot portar per qualsevol caminot :mrgreen:


De fet, l'ús que l'hi penso donar jo és per convertir track a ruta. Jo també sóc del parer que deixar a la mquina que et faci la ruta és massa arriscat ..... prefereixo preparar el track a casa, mirar per on vull passar i per on no .... però després amb el Enrutate ho passaré a ruta i del Mapsource al GPS.

Així puc seguir la ruta (amb instruccions de gir ) i de passada una ruta no té limitacions de punts i sempre és molt més fidedigna que el track (que només pinta uns 500 punts ). En alguns tracks molt llargs, les linies són tan "rectes" que es fa dificil veure quin és el camí correcte en una cruïlla.

A part de l'ús d'emergència que comentem, clar ;)

Ja et dic que tinc poca experiència amb el programa ... a veure com es va portant :lol:

Salut

Avatar de l’usuari
Caganer
Presentats
Entrades: 250
Membre des de: dl. jul. 05, 2010 5:43 pm
Ubicació: Manlleu (Osona)

Re: Per Fi Podem Fer Els Topos RUTEJABLES

Entrada Autor: Caganer » dc. juny 22, 2011 10:55 am

Enrutate es de monyes. :cool:

El dia que enrutate arribi al nivell de google maps en indicar-te com anar de Tavertet a la Riba amb cotxe com en aquest track que poso més avall, el compraré. Fins llavors, aventura, brúixula d'oli i dit al cel per notar d'on bufa el vent!

http://goo.gl/maps/2vgi més de 400m de desnivell en 4 min i linia recta!! Quins cracks...

Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2246
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Re: Per Fi Podem Fer Els Topos RUTEJABLES

Entrada Autor: 650X » dc. juny 22, 2011 11:04 am

Trobo el tema molt interessant, potser ja ho heu comentat més amunt, però funciona amb qualsevol mapa "topo" que tinguem instal·lat al garmin?... perdoneu però es que he llegit molt en diagonal :lol:

Salut!

Avatar de l’usuari
Caganer
Presentats
Entrades: 250
Membre des de: dl. jul. 05, 2010 5:43 pm
Ubicació: Manlleu (Osona)

Re: Per Fi Podem Fer Els Topos RUTEJABLES

Entrada Autor: Caganer » dc. juny 22, 2011 11:13 am

El mapa enrutate actua com una capa invisible. Al GPS hauràs de tenir actius 2 mapes a la vegada, el topo que més t'agradi i l'enrutate. Tu només veuràs el topo, l'enrutate es transparent. Quan estiguis al punt A i li diguis que et porti al punt B, el gps primer traçarà una linia recta entre ambdós punts. Llavors, si tens tb actiu la capa invisible enrutate, li indiques que et recalculi la ruta per ctra. El gps pren aquest mapa invisible d'enrutate com un mapa de ctres i et crea un track per camins dibuixat a sobre del topo.

Avatar de l’usuari
Albert_KTM
Presentats
Entrades: 646
Membre des de: dj. març 04, 2010 6:26 pm
Ubicació: Torelló City (Osona)

Re: Per Fi Podem Fer Els Topos RUTEJABLES

Entrada Autor: Albert_KTM » dc. juny 22, 2011 11:33 am

[quote user="Caganer" post="172811"]Enrutate es de monyes. :cool:

[/quote]


Per això l'he comprat :mrgreen:



Llagasta ... tú que tens el Zumo 660 .... quan segueixes una ruta feta per l'Enrutate, apareix aquell molest cartell de ACOSTANT-SE cada cop que t'apropes a un WayPoint ??

Avatar de l’usuari
Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Re: Per Fi Podem Fer Els Topos RUTEJABLES

Entrada Autor: Llagasta » dc. juny 22, 2011 11:48 am

[quote user="Albert_KTM" post="172817"][quote user="Caganer" post="172811"]Enrutate es de monyes. :cool:

[/quote]


Per això l'he comprat :mrgreen:



Llagasta ... tú que tens el Zumo 660 .... quan segueixes una ruta feta per l'Enrutate, apareix aquell molest cartell de ACOSTANT-SE cada cop que t'apropes a un WayPoint ??[/quote]

m´ho deia !!!! :mrgreen: el que faig es el següent: vull marcar una ruta mixta: agafo el Mapsource i el NT 2012.20 per expemple. marco les carreteres que vull fer, després vull fer un troç per camins: trec del mapsource el NT2012 i pujo un Topo
marco per allà on vull passar ( OJU : no et pots equivocar , doncs recalcula i et marca un munt de camins en estrella ) marco els camins ( i també els consulto al Google earth ) torno a trobar una carretera i canvio altre cop al NT i marco les carreteres etc. etc. ( ull amb els " punts de track " per camins 200 o 300 maxim ---> que no son punts de track doncs estem marcan una ruta *.gbd

Bé, doncs una vegada fet ( oju, que no recalculi !! ) guardes la ruta i la passes al GPS mitjançant el Mapsource.

Despres t´en vas al Zumo ----> Utilitats ----->Les meves dades----->Importar dades------>Rutes------>marques la ruta baixada i llavors te la recalculará , t´en vas a ------->Rutes personals i t´apareixará la ruta d´abans amb (1) <----aquesta es la bona , esborres la primera ( sense (1) ) i ja pots navegar sense limit amb instruccions i distàncies. ( No cal fer res més al GPS , ni marcar res ) i sense el APROPANT-SE !!

jo ho faig així i va de primera :roll:
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. juny 22, 2011 11:55 am, en total s’ha editat 2 vegades.
Imatge

Avatar de l’usuari
Albert_KTM
Presentats
Entrades: 646
Membre des de: dj. març 04, 2010 6:26 pm
Ubicació: Torelló City (Osona)

Re: Per Fi Podem Fer Els Topos RUTEJABLES

Entrada Autor: Albert_KTM » dc. juny 22, 2011 12:08 pm

OK

Aquesta nit m'hi dedicaré una estoneta més.

Gràcies per les instruccions.

Una coseta .... quan vas a Importar dades/Rutes/ i marques la ruta baixada perquè la recalculi .......amb quin mapa estas AL GPS ??

El Enrutate, el de carreteres ?? :tremolant

Perdona per les preguntes .... però es que prefereixo aprofitar-me dels teus avenços :mrgreen:




Pd. Hem de fer una trobada RUTA MIXTA/GPS/ESMORZAR urgentment :mrgreen:

Avatar de l’usuari
Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Re: Per Fi Podem Fer Els Topos RUTEJABLES

Entrada Autor: Llagasta » dc. juny 22, 2011 12:34 pm

[quote user="Albert_KTM" post="172821"]OK

Aquesta nit m'hi dedicaré una estoneta més.

Gràcies per les instruccions.

Una coseta .... quan vas a Importar dades/Rutes/ i marques la ruta baixada perquè la recalculi .......amb quin mapa estas AL GPS ??

Enrutate , el de carreteres ?? :tremolant

Perdona per les preguntes .... però es que prefereixo aprofitar-me dels teus avenços :mrgreen:




Pd. Hem de fer una trobada RUTA MIXTA/GPS/ESMORZAR urgentment :mrgreen:[/quote]


Enrutate no ho he provat, hi ha d´haver el CityNavigator 201? com a minim :roll:

estic preparant una per dissabte : Coll de Pal , la Masella, Guils de Cerdanya, estanys de Malniu , Meranges i tornar a dinar a casa per la crta. del Santuari de Montgrony :roll: :roll: :roll:
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. juny 22, 2011 12:39 pm, en total s’ha editat 5 vegades.
Imatge

Avatar de l’usuari
Albert_KTM
Presentats
Entrades: 646
Membre des de: dj. març 04, 2010 6:26 pm
Ubicació: Torelló City (Osona)

Re: Per Fi Podem Fer Els Topos RUTEJABLES

Entrada Autor: Albert_KTM » dc. juny 22, 2011 12:42 pm

Aaaaaaarrrgggggggg ...

Aquest cap de setmana amb lo de la festa de St. Joan .... m'és impossible. Cullons.

El "pitjor" és que el pròxim serem fora, de viatge amb la "jefa" .... Helsinki, Tallín, Estocolm ....


De cara a mitjanç de Juliol et faré un toc a la que pugui escapar-me .... a veure si podem coincidir. M'agradaria molt intercanviar opinions/experiències GPSistiques :mrgreen:

Disfruteu, que la zona de Malniu i Meranges sempre és molt bonica i amb l'aigua que ha caigut deu estar espectacular.

Salut

Avatar de l’usuari
Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Re: Per Fi Podem Fer Els Topos RUTEJABLES

Entrada Autor: Llagasta » dc. juny 22, 2011 12:44 pm

[quote user="Albert_KTM" post="172823"]Aaaaaaarrrgggggggg ...

Aquest cap de setmana amb lo de la festa de St. Joan .... m'és impossible. Cullons.

El "pitjor" és que el pròxim serem fora, de viatge amb la "jefa" .... Helsinki, Tallín, Estocolm ....


De cara a mitjanç de Juliol et faré un toc a la que pugui escapar-me .... a veure si podem coincidir. M'agradaria molt intercanviar opinions/experiències GPSistiques :mrgreen:

Disfruteu, que la zona de Malniu i Meranges sempre és molt bonica i amb l'aigua que ha caigut deu estar espectacular.

Salut[/quote]

ostres quina ruta !!! :eyes
hi aneu amb la KTM ?????
Imatge

Avatar de l’usuari
Albert_KTM
Presentats
Entrades: 646
Membre des de: dj. març 04, 2010 6:26 pm
Ubicació: Torelló City (Osona)

Re: Per Fi Podem Fer Els Topos RUTEJABLES

Entrada Autor: Albert_KTM » dc. juny 22, 2011 9:55 pm

Noooooooo ... que es xafaria :b9

La veritat és que la meva dona i la moto son sers incompatibles :crys



Bé .... Al tema.

Doncs ja he estat trastejant bastant amb el programet. Us poso algunes captures


Al cridar la ruta amb la vista normal

Imatge

Un cop calculada la ruta, de seguida em poso en mode off, que a mi em va millor:

Aquí s'aprecia la diferència entre el track (verd) i la ruta

Imatge

Sortint d'un poble et marca el gir

Imatge




Una altra vista que pots posar, amb més dades

Imatge

Aquí es veu que la ruta esquiva el sender per on si passa el track

Imatge



Però que després "ha d'anar-hi” per buscar el WP que li vaig marcar

Imatge


Quan el track baixat té alguna cosa incorrecte o hi ha un puja / baixa, la ruta contínua bé

Imatge

Total, que en mode simulació té molt bona pinta. A veure si aquest cap de setmana el puc provar "de veritat"

Seguirem informant ... si us interessa, és clar :cool:

Avatar de l’usuari
Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Re: Per Fi Podem Fer Els Topos RUTEJABLES

Entrada Autor: Llagasta » dj. juny 23, 2011 11:18 am

ta bé, per cert , quin mapa topo es el que es veu ?????
Imatge

Avatar de l’usuari
Albert_KTM
Presentats
Entrades: 646
Membre des de: dj. març 04, 2010 6:26 pm
Ubicació: Torelló City (Osona)

Re: Per Fi Podem Fer Els Topos RUTEJABLES

Entrada Autor: Albert_KTM » dj. juny 23, 2011 11:45 am

És el Topo España V3

Els "colorins" que vaig veure pel V4 no em van convèncer :(


I tampoc no em preocupa massa el topo :oops: Acostumo a mirar i fer les rutes amb el Google Earth, llavors les passo al mapsource i d'allí al GPS.



Una coseta que he trobat interessant i que penso que faré servir és portar el track sempre visible i la ruta calculada per damunt.
Així, encara que la ruta es recalculi per algún canvi de direcció o així ... sempre pots veure com era la ruta inicial.



Així doncs , calculo la ruta per pistes mitjançant l'Enrutate, però també la passo A TRACK mitjançant el WinGDB3.
Ja puc passar track i ruta al GPS, i puc navegar deixant que el GPS recalculi si em desvio, però sempre veuré com era la ruta inicial que vaig "dibuixar" al PC.

No sé si m'explico .... :oops: però jo ja m'entenc :mrgreen:

Aquesta tarda, abans de la revetlla, faré una prova real amb ruta dibuixada ahir a la nit, track passat al GPS a veure com em surt.

Lo millor de tot és que darrera d'aquest programet cada dia vaig a fer unes quantes pistotes de per aquí :mrgreen: :mrgreen:

Salut

Respon

Torna a “El Racó del GPS”