Fer Rutes Off Amb El Tom Tom

Tot relacionat amb el mon de la navegacio per GPS (mapes,dispostius,suports,..)

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Pere29
Presentats
Entrades: 397
Membre des de: dg. maig 08, 2011 8:42 pm
Ubicació: Torelló

Fer Rutes Off Amb El Tom Tom

Entrada Autor: Pere29 » dg. gen. 22, 2012 5:32 pm

Per tots els que es plantegen fer rutes off i es troben que el GPS que tenen es el tom tom, es el que tinc jo, de tots es sabut que no es massa bo per fer off, abans de comprar un, tipus garmin, us donare una idea que a mi m´esta funcionan, ( Esque em fa rabia tenir el tom tom mort de riure en un calaix i comprar un altre) Esclar que no puc entrar traks ni grabar les rutes que faig pero bueno per sortir del pas em va be.
El que faig us pusare un exemple:
Vull anar desde Rupit a Amer, fen el maxim de camins que pugui, si li marques que et busqui la ruta et fa passar per Olot. En comte de fer-ho aixi miran pel google maps veig que desde st Marti Sacalm molt aprop de Amer hi ha un cami que arriba aprop de Rupit doncs el que faig es posar Rupit- St marti et torna a surtir la ruta per Olot, o provo (buscan alternativa) i moltes vegades surt el missatge (La ruta seleccionada tiene carretera sin asfaltar) si es aixi, guala ja tens la ruta, pero si no, posan, "examinar mapa al GPS" et surt el mapa si el cami surt a la pantalla el que faig es marcar un (Favorito) en un lloc entre mig del cami, despres fas: (calcular ruta viajando por) poso el (favorito) que he marcat i et marca la ruta. Despres la mateixa operacio entre St Marti i Amer.
He de dir que moltes vegades no funciona i que hi ha zones que surten mes camins que altres pero bueno hi ha moltes altres que si funciona, una altre cosa a tenir en comte es d´ anar a poc a poc perque si fas distancies molt llargues tampoc va be.
Si amb aixo he pogut donar a algu una idea ja estic content....

Avatar de l’usuari
JoanCG
Presentats
Entrades: 735
Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt
Contacta:

Re: Fer Rutes Off Amb El Tom Tom

Entrada Autor: JoanCG » dl. gen. 23, 2012 6:07 pm

Hola Pere.

Permet que afegeixi al teu encertat comentari sobre el tema que, a més, no tots els Garmins serveixen.

El meu Zumo 220, a diferència del 660, per exemple, tampoc serveix. Certament es pot utilitzar un programa extern per transformar els tracks en rutes, però...no pots editar tracks, o dir-li "fer el track al revés", cambiar color i gruix, o qualsevol altre cosa que altres garmins que he tingut, com el Colorado, o el 276c i el 278c, sí permeten.

I el problema es que quan el compres (tot i que en el meu cas venia amb la moto), l'informació que donen no és gaire clara al respecte, s'ha de buscar en fòrums.

Sort en tinc que he adaptat el TwoNav Sportiva de fer caminatas a peu a la moto, tant a la de enduro com a la Ducati per quan vaig per camins, ja que si no...
JoanCG l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. gen. 23, 2012 6:07 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

Avatar de l’usuari
CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Re: Fer Rutes Off Amb El Tom Tom

Entrada Autor: CMB » dl. gen. 23, 2012 8:28 pm

Gràcies Pere, per les explicacions...

Tinc certes dificultats amb el Zumo 660 i les rutes i tracks que defineixo amb el Mapsource. Per aixó vull dedicar-me a explorar els fitxers XML que genera i cuinar-los al meu gust. Necessito temps per fer-ho! Potser no m'ensurto! :roll:

Salut

Avatar de l’usuari
Jon_Garfio
Presentats
Entrades: 118
Membre des de: ds. gen. 14, 2012 9:48 pm
Ubicació: Monistrol de Montserrat

Re: Fer Rutes Off Amb El Tom Tom

Entrada Autor: Jon_Garfio » dt. gen. 24, 2012 4:04 pm

se puede hacer mas facil....
una vez que tienes el track, lo metes al tomtom, sea con el tyre o a pelo en la carpeta correspondiente.
Luego, funciones avanzadas, planificacion itinerario, cargar ruta... y nos sale el track que hemos metido, lo seleccionas y a navegar. (te pregunta si quieres el punto A como origen de ruta)
Evidentemente no cargará topos porque no llevas pero al menos sabes por donde ir.

Rizando el rizo, se puede hacer un arranque dual para arrancar como tomtom como siempre o como otro tipo de navegador. Yo lo lo he llegado a hacer porque tengo para montaña el Garmin pero lo he leido en foros.

Avatar de l’usuari
Geroni
Presentats
Entrades: 3203
Membre des de: dc. gen. 10, 2007 12:57 pm
Ubicació: Juneda -Lleida--Jesus i Elvira

Re: Fer Rutes Off Amb El Tom Tom

Entrada Autor: Geroni » dt. gen. 24, 2012 5:23 pm

Existeix un navcore: el 9.205 (no of¡cial), que en el apartat que diu:anar per el trajecte mes curt,n' hi ha un altre que et dona l' opció de riar carreteres amb curves,llavors et porta a un altra pantalla on et deixa triar amb una barra horitzontal el grau de cantitat de curves,li posses a tope i es veure si t' hi porta per camins o no.
Tambè tè l' opció de grabar la ruta que fás.
Si es pot conjuntar tot,podria ser un altra opció a tindre en compte. ;)
El mon s`está quedant sense GENIS:Einstein es vá morir,Beethoven es vá quedar sord i a MI,ja em comença a fer mal el cap.
Fa dos setmanes que vaig començar a fer dieta .Ja he perdut 14 dies.

Avatar de l’usuari
Siono1000
Presentats
Entrades: 2517
Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
Ubicació: Baix Empordà

Re: Fer Rutes Off Amb El Tom Tom

Entrada Autor: Siono1000 » dj. gen. 26, 2012 9:00 pm

També hi ha el TTmaps que és un altre programa asociat al Tom Tom en el que pots carregar mapes, ortofotos i ell et mostra a on ets, graban el Trak. També hi pots carregar traks d'altre gent.
El problema, no és rutejable o sigui que no et guia, però si que mostra la teva posició al mapa i sempre saps a on ets. te l'avantatge dels mapes antics de veure el que hi ha al voltant. Ara...trobar mapes en format ECW és una feinada.
Ah...! el pots baixar en Català.
Jo el faig servi força.

http://jrepetto.free.fr/ttmaps/en/index.html

Salut.
Siono1000 l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. gen. 26, 2012 9:05 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Salut i kilómetres

Respon

Torna a “El Racó del GPS”