Problemes Enrutate

Tot relacionat amb el mon de la navegacio per GPS (mapes,dispostius,suports,..)

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Problemes Enrutate

Entrada Autor: GRUM » dc. juny 06, 2012 5:02 pm

Seguint els consells de l'Albert, vaig aconseguir el programa Enrutate, la versió de demo gratuïta.
Al mateix temps, vaig descarregar el BaseCamp ja que així ho recomanen.
Doncs bé, em trobo que el Enrutate no em fa les rutes, és a dir, li poso del puntA al punt B i em fa una linia recta, però no segueix els camins :halfcry
Quina desilusió!!
Justament el problema que tinc amb la resta de mapes topo i amb el Mapsource, és que a l'hora de fer una ruta, si és curta (per anar a peu) encara, però si és una mica llarga, m'hi puc passar una bona estona anar marcant punts i més punts per fer que s'assembli una mica al camí real i es fa molt pesat i feixuc.
Algú em sabria explicar el motiu pel qual l'Enrutate no em "ruteja" de A a B??
I ja posats a demanar quines diferències hi ha entre el Basecamp i el Mapsource?
Gràcies per la paciència :mrgreen:
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

Avatar de l’usuari
Albert_KTM
Presentats
Entrades: 646
Membre des de: dj. març 04, 2010 6:26 pm
Ubicació: Torelló City (Osona)

Re: Problemes Enrutate

Entrada Autor: Albert_KTM » dc. juny 06, 2012 5:44 pm

Hola. A veure si et puc ajudar en algunes coses .....

Primer. Amb qualsevol Topo d'Espanya que no sigui el d'Enrutate, no et farà cap ruta. No són rutejables. Aquesta és, precisament, la funció de l'Enrutate ;) Així doncs és normal que la ruta sigui una linea recta.


Segon. La versió de prova dEnrutate està "capada" peruqè no es puguin fer rutes "llargues" però si de curtetes. Com ho han fet ? Doncs activant un quadrant si i un de no. És com un tauler d'escacs en què les caselles blanques rutegen i les negres no.

Per tant, hauries d'estar segur que els teus punts A i B estan TOTS DOS dins de la mateixa casella. Com que no es veuen les caselles, prova amb dos punt força juntets


Tercer. El Basecamp és el substitut del Mapsource. Pràctricament fa les mateixes coses (algunes de més) i és una mica més complicat de fer anar (encara més) però és millor anar trastejant amb el Base, ja que no faran més millores al Mapsource :crys

Sort

Avatar de l’usuari
GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Re: Problemes Enrutate

Entrada Autor: GRUM » dc. juny 06, 2012 5:56 pm

OK, Albert.
El problema el tinc justament amb l'Enrutate (aquest cop ho vaig entendre bé i no ho he provat amb els topos) ;)
De fet, intento fer rutes mooolt curtes de 4 o 5kms i, algún cop me les ha fet bé, però acte seguit ho torno a intentar i ja no funciona??
He posat un post a la pàgina d'Enrutate, però no se si es dignaran a contestar...
Per si de cas, em tornaré a descarregar la versió gratuïta de l'Enrutate, no sigui que hagi tingut algún problema al descarregar-lo :roll:
Pel què fa al dubte BC o MS, gràcies per l'aclariment.
Per cert, abusant de tu, quina diferència hi ha entre crear un track o una ruta, disculpeu la meva ignorància, però si no pregunto no aprenc :oops:
Gràcies per tot Albert, ets un master :bow
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

Avatar de l’usuari
J-C
Presentats
Entrades: 530
Membre des de: ds. maig 03, 2008 9:54 pm
Ubicació: Sabadell

Re: Problemes Enrutate

Entrada Autor: J-C » dc. juny 06, 2012 9:33 pm

hola Grum,et faras un espert,quant u sapigues tot quedem perque en faixis un curset,jo encara no se fer anar el mapsource :shock:
Imatge

SALUT I KILOMETRES

Avatar de l’usuari
GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Re: Problemes Enrutate

Entrada Autor: GRUM » dj. juny 07, 2012 12:11 pm

Expert, pobre de mi, bé i pobres sobretot els que pateixen les meves preguntes :roll:
Sort en tinc dels companys de MTC, que sinó...
Però no pateixis, si vols quedem un dia i t'explico el poc que sé del Mapsource ;)
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

Avatar de l’usuari
Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Re: Problemes Enrutate

Entrada Autor: Llagasta » dv. juny 08, 2012 12:11 pm

El TopoHispania 2.04 es rutejable i al meu parer millor que el Enrutate :roll: :roll: :roll:

http://www.elgps.com/foroGPS/viewforum.php?f=35

el pot fer servir amb el Mapsource o el Base Camp

:roll: :roll:
els arxius ( Garmin ) *. gbd. son rutes i els *. gpx son tracks

amb el topohispania 2.04 ( si tens el TH 2.03 has de desactivar-lo ) pots fer les rutes i passar-las directament al Gps i et quedarà com a ruta ( gbd ) i podràs navegar amb el Gps. ( també per camins )

Amb l´Ozi o Compegps. muntarás un track i es pasaràs aql Gps. i et quedarà amb format gpx. ( no podràs navegar )
et sortida el track dibuixat al mapa i només podràs trepitjar el track.

Mes o menys es aixó.

:roll:

jo mateix faig el seguent:

1.- Munto la ruta amb Mapsource (a dalt -----> ver en Google Earth per "observar-ho " tot ).
2.- A Google Earth vaig a dalt i guardo a: Anomena i desa com : xxx.kML ( no kmz )
3.- Amb el programa GPsies.----> transformar de KML a Gpx Route Garmin i desar com xxx.gdb
4.-Amb el Gpwind83 . ----> Arxiu entrada ( cerques l´arxiu desat com xxx.gdb anteriorment ) (sortida click Mapsource)---->conversions via punt (3)hacer invisibles los puntos de via ( remover banderas )---->convertir i guardar al pc.

5.- Obrir amb el Mapsource el nou arxiu i enviar al zumo
6.- Al Zumo----> Utilitats---->les meves dades ---->importar dades----> rutes----->calcular rutes ( Amb els Topo desactivats )
7.- El Gps.(zumo ) et dirá calculant rutes i ja tá..... tornar a activar Topos
8.- jo acostumo a desactivar la opció ( utilitats ) ----> configuració------> navegació---> manera de recàlcul---> desactivat
( així tens marge per una posible equivocació i que no et recalculi, !!!! que a lo millor t´ho fa tot nou !!! )

sembla farregós però un cop feta la ruta son 5 minuts. i permet navegar per camins i carretera, sense avisos de acercandose i tan llarga com es vulgi i amb instruccions giri a la dreta o giri a l´esquerra a 500 mts. pel cami de la Font :mrgreen: etc :roll:




molt bon programa de conversió d´arxius : http://www.gpsies.com/upload.do?uploadMode=convert

http://wingdb3.software.informer.com/


:roll:

a veure com us va.... :mrgreen:
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. juny 08, 2012 12:49 pm, en total s’ha editat 11 vegades.
Imatge

Avatar de l’usuari
GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Re: Problemes Enrutate

Entrada Autor: GRUM » dv. juny 08, 2012 12:16 pm

[quote user="Llagasta" post="202833"]El TopoHispania 2.04 es rutejable i al meu parer millor que el Enrutate :roll: :roll: :roll:

http://www.elgps.com/foroGPS/viewforum.php?f=35

el pot fer servir amb el Mapsource o el Base Camp

:roll: :roll:[/quote]

Carai, aquest no el sabia, potser ho probaré més tard.
El problema amb el Enrutate ja està aclarit, tal com m'havieu comentat, la versió demo només es rutejable en algunes cuadrícules del mapa, cosa que fa que no serveixi per gaire res :cry:
Tot i així he pogut fer alguna prova i sembla força interessant, però ara per ara, com que és de a més a més, no crec que pagui per comprar la versió "full".
Ara, és molt llaminer això de tenir topos rutejables...
Seguirem provant.
Gràcies a tots per la vostra ajuda :cerv
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

Respon

Torna a “El Racó del GPS”