Navegador al mòbil

Tot relacionat amb el mon de la navegacio per GPS (mapes,dispostius,suports,..)

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Johan88
Presentats
Entrades: 136
Membre des de: dv. oct. 16, 2015 8:09 pm
Ubicació: Vic

Re: Navegador al mòbil

Entrada Autor: Johan88 » dg. abr. 01, 2018 11:14 pm

Airald ha escrit:Avui he provat el Kurviger en ruta, ja que cap dels altres navegadors que faig servir té la carretera que va paral·lela a la riera de Merlès.

Haig de dir que com apuntava en Johan88, actualitza els gràfics cada mig segon aproximadament. No és cap problema, però si t'el mires, veus que no va tan fluid com altres. Podria ser que fos per estalviar bateria. Les indicacions son correctes i li pots configurar si vols que te les repeteixi amb un parell de nivells. Indica quan hi ha una cruïlla real, tot i que en algun cas també m'ha indicat alguna corba tancada, no se per quin motiu. Potser hi havia un camí o potser no, però deia explícitament que era una corba tancada.

Si fas canvis sobre la ruta, recalcula força ràpid sense haver de passar per tot el track previst. Això si, si li has posat algun punt de pas suposo que t'hi farà passar. No he pogut provar que passar si no hi passes i tornes al track més endevant.

La usabilitat de l'app és bona. No té moltes opcions però per a l'ús del que hem parlat crec que té tot lo necessari.


Salut
Bones.

Val, llevors si que ha de ser cosa de la app que no actualiza l'imatge tan ràpid com els altres.

Vull probar el calimoto un día d'aquests, te una pinta estopenda, llàstima el preu que te per setmana, 3€ o anual 50€.

Segur que val la pena però es que n'hi han de gratuïtes per seguir traçats que van molt bé.

Vaig parlar amb els de Osmand, diuen que tenen present el tema de les corbes pero... No m'han dit res de quan tenen previst arreglar-ho.

Enviado desde mi Mi A1 mediante Tapatalk

Avatar de l’usuari
Johan88
Presentats
Entrades: 136
Membre des de: dv. oct. 16, 2015 8:09 pm
Ubicació: Vic

Re: Navegador al mòbil

Entrada Autor: Johan88 » dc. maig 09, 2018 9:41 pm

He descobert una nova app, MapFactor.

https://play.google.com/store/apps/deta ... .navigator

Aquesta es la app per importar les rutes a la app:

https://play.google.com/store/apps/deta ... teimporter

El que he fet es reduir els tracks a uns 50/100 puts ja que si no a mi amb tarda molt a fer el càlcul.

Sembla que te bona pinta!

Enviado desde mi Mi A1 mediante Tapatalk

Avatar de l’usuari
Airald
Presentats
Entrades: 852
Membre des de: dv. feb. 08, 2013 9:51 pm
Ubicació: Taradell
Contacta:

Re: Navegador al mòbil

Entrada Autor: Airald » dj. maig 10, 2018 1:04 pm

Hola.

Fa temps crec que l'havia provat, però no sabia que hi havia el conversor de rutes.

He intentat convertir una ruta però em dona l'error de permís denegat. He revisat la configuració i el conversor te permisos descriptura de la SD, que és a on tinc el navegador. A tu t'ho fa bé?

Veig que pot enviar a Google Maps una ruta amb aturades, fins i tot més de 10. Això sí, amb rutes de diversos dies només es capaç d'importar el primer dia, tot i que deixa escollir.


Salut.
Imatge

Avatar de l’usuari
Johan88
Presentats
Entrades: 136
Membre des de: dv. oct. 16, 2015 8:09 pm
Ubicació: Vic

Re: Navegador al mòbil

Entrada Autor: Johan88 » dj. maig 10, 2018 2:18 pm

Airald ha escrit:Hola.

Fa temps crec que l'havia provat, però no sabia que hi havia el conversor de rutes.

He intentat convertir una ruta però em dona l'error de permís denegat. He revisat la configuració i el conversor te permisos descriptura de la SD, que és a on tinc el navegador. A tu t'ho fa bé?

Veig que pot enviar a Google Maps una ruta amb aturades, fins i tot més de 10. Això sí, amb rutes de diversos dies només es capaç d'importar el primer dia, tot i que deixa escollir.


Salut.
Bones company, si a mi m'ho fa bé.

Si vols penja el GPX i miro que passa.

El passar per el maps, jo ho he probar però no amb funciona, només porta el primer jaja.

A tu no et deixa importar al MapFactor i a mi no amb deixa al maps. Quienes coses jeje.

Enviado desde mi Mi A1 mediante Tapatalk

Avatar de l’usuari
Johan88
Presentats
Entrades: 136
Membre des de: dv. oct. 16, 2015 8:09 pm
Ubicació: Vic

Re: Navegador al mòbil

Entrada Autor: Johan88 » dj. maig 10, 2018 4:45 pm

Per cert Airald, estic fen la traducció al español per els de Kurviger, aviat podrás escoltar-lo en español. Jeje.

Si puc també ho faré en català!

Enviado desde mi Mi A1 mediante Tapatalk

Solitari
Presentats
Entrades: 27
Membre des de: dc. juny 12, 2013 11:02 pm

Re: Navegador al mòbil

Entrada Autor: Solitari » dc. març 27, 2019 9:48 pm

Busco un navegador pel meu mòbil android nou, a condició que funcioni només per GPS (sense dades internet) i que parli català.
He llegit el fil, però em pregunto si hi ha alguna novetat 2019.
Tenia un vell Nokia 5230 amb navegador en català de mapes Ovi... i encantat, però ja fa temps que ho van descatalogar, sense actualitzacions.
Gràcies!

Avatar de l’usuari
Airald
Presentats
Entrades: 852
Membre des de: dv. feb. 08, 2013 9:51 pm
Ubicació: Taradell
Contacta:

Re: Navegador al mòbil

Entrada Autor: Airald » dc. març 27, 2019 10:09 pm

Pots fer servir el TomTom. Hi ha veu en català (només de dona). Per carregar-li un track ho has de fer a través del web de tomtom i es sicronitza automàticament amb el mòbil.

També tens el CoPilot. Aquesta et permet triar entre dues veus de dona i dues d'home. Se li poden carregar tracks, no en format GPX però fàcilment convertibles.

Els dos son de pagament, en funció de les zones que agafis varia el preu i sempre funcionen amb mapes offline. El tomtom pot descarregar informació de trànsit i radars en temps real.

Segurament n'hi ha d'altres però no n'he trobat cap al que puguis carregar un GPX o fer una ruta passant per tants punts com vulgui.


Salut.

Solitari
Presentats
Entrades: 27
Membre des de: dc. juny 12, 2013 11:02 pm

Re: Navegador al mòbil

Entrada Autor: Solitari » dc. març 27, 2019 10:21 pm

Gràcies!!
Just després d'escriure aquí, m'entretenia a buscar, i he trobat aquestes opcions de navegadors publicades fa només un any per "Plataforma per la Llengua":

1.Opció en català (sovint per defecte, si el mòbil és en català) en les indicacions a la pantalla i en el seguiment per veu: Waze (que des del 2013 pertany a Google), Tomtom Go, IGO Navigation i CoPilot GPS-Navigation (en aquest cas també pot llegir el nom dels carrers en català).
2.Opció en català en les indicacions a la pantalla, però no en el seguiment per veu: Google Maps (el seguiment per veu en l'opció en català és una campaneta), Apple Maps (el seguiment per veu en l'opció en català és en anglès), Osmand, Sygic i MapFactor Navigator (el seguiment per veu en l'opció en català és en anglès).
3.Sense opció en català: Navigon (de Garmin) i Map.me

També hi ha algun cas particular, com el de Here WeGo, que en la versió en català del telèfon mòbil, la pantalla és en anglès, però el seguiment per veu és en català.

L'ovella negra, que desentona en la tendència del mercat, és sens dubte Navigon-Garmin, que tot i ser dels pocs que bandegen del tot el català, és força estès en els navegadors per defecte en vehicles o com a navegador connectat al vehicle. Navigon-Garmin es nega a afegir el català, encara que està disponible en llengües amb mercats comparables o molt més petits, com el francès per a Canadà, el lituà, el letó, el neerlandès per a Bèlgica, el noruec, l'eslovè, l'eslovac o el búlgar.

Google Maps, estranyament, no inclou el seguiment per veu en català, encara que la Plataforma per la Llengua li ho ha demanat amb insistència. Per al seguiment de veu, Google Maps fa servir el sistema de lectura de texts, que ara com ara està disponible en quaranta versions lingüístiques. Entre aquestes versions hi ha el danès, el noruec, el finès, l'estonià, l'eslovac, el cantonès específic per

Avatar de l’usuari
Airald
Presentats
Entrades: 852
Membre des de: dv. feb. 08, 2013 9:51 pm
Ubicació: Taradell
Contacta:

Re: Navegador al mòbil

Entrada Autor: Airald » dc. març 27, 2019 10:39 pm

Jo també faig servir el Waze, però no et permet anar per on tu vulguis com quan sortim en moto, està pensat més per anar d'un punt a un altre. Com a molt, et deixa posar alguna aturada, però mai carregar un GPX.

El google maps no permet carregar GPX però si fer rutes amb fins a 10 punts intermitjos. És força més xapuça, però algo és. De per si no parla català, però pots instal·lar un sintetitzador de veu que parli català i llavors google maps, podrà parlar català. Fa un temps ho vaig tenir funcionant amb l'Acapella TTS, però ara quasi mai faig servir google maps al cotxe o moto. Hi ha opcions molt més interessants.

L'iGO l'havia provat i em sona que no podia carregar GPX o li fallava alguna cosa. T'ho dic de memòria, potser m'equivoco o potser ara té mes funcionalitats.


Salut

Solitari
Presentats
Entrades: 27
Membre des de: dc. juny 12, 2013 11:02 pm

Re: Navegador al mòbil

Entrada Autor: Solitari » dc. març 27, 2019 11:04 pm

Prenc nota. T'ho agraeixo.
Crec que optaré per instal·lar el Here, perquè és gratis, i perquè prové de Nokia (encara que actualment propietat dels fabricants alemanys) i retinc bones experiències dels meus viatges amb Nokia-Ovi.
Els radars ja els tinc a part amb un GPS/detector (si, si, il·legal però que consti que el vaig comprar quan no ho era).
Veurem com va tot, no em fa res que el Here tingui instruccions en anglès (res d'Ñ) si les veus de navegació són catalanes.
Arribat al cas, sempre ho puc desinstal·lar i provar una altre app. de navegadors.
Ara, el que em fot una mica són les prioritats del bluetooth als auriculars interns del casc. Preferiria que manessin els avisos del detector de radars, però em temo que quedaran ofegats quan hi hagi indicacions del navegador, ja que provenen del mòbil.

Avatar de l’usuari
Airald
Presentats
Entrades: 852
Membre des de: dv. feb. 08, 2013 9:51 pm
Ubicació: Taradell
Contacta:

Re: Navegador al mòbil

Entrada Autor: Airald » dc. març 27, 2019 11:39 pm

Amb el tema prioritats segons la marca, no només depen de si ve del mòbil o del navegador, sinò que entre les provinents del mòbil es diferencia si ve del canal de trucades o del canal multimedia. Al tomtom el pots fer sortir per diversos canals (6 diferents).

Hi ha intercoms que tenen la opció de barrejar dos canals a la vegada, per exemple, pots parlar amb el company i si et ve un missatge del navegador, el sents sobreposat i no et perds la indicació. Abans portava un Sena S10 i el vaig canviar per l'S20 justament per això.

Sempre pots portar una app per que et "canti" els radars... El mòbil et farà el mix sense problemes amb el navegador. Els programes d'aquesta mena ja solen dur opcions per tal que els sentis per sobre del navegador que duguis. A banda que és molt més fàcil dur la bbdd actualitzada degut a la connectivitat pròpia del mòbil. Jo de vegades faig servir el waze en segon pla per que em vagi avisant dels radars i d'altres incidències a la via. Per mi és el més complert degut a la filosofia de navegador social que fa servir. Això si, més val que el tinguis endollat, amb un carregador d'1A, el consum del Waze i d'una altra aplicació similar a la vegada dóna just per anar guanyant càrrega molt a poc a poc.

Salut.

Avatar de l’usuari
Airald
Presentats
Entrades: 852
Membre des de: dv. feb. 08, 2013 9:51 pm
Ubicació: Taradell
Contacta:

Re: Navegador al mòbil

Entrada Autor: Airald » dc. nov. 02, 2022 2:21 pm

Actualitzo aquest fil força antic, però que crec que encara és vàlid.

A finals d'any desapareixerà l'aplicació Kurviger del mercat. No la versió per web, només la versió android. Ambdues son de desenvolupadors diferents. Kurviger estava basada en una altra apliació anomenada Cruiser. Actualment, Cruiser és quasibé igual que Kurviger, però no té l'algoritme de generació de rutes amb més o menys corbes que té Kurviger (que és propietat del desenvolupador de l'aplicació web). De fet, els ajustos de l'app desats amb Kurviger es poden importar amb Cruiser. Com a mesura de compatibilitat, les rutes desades amb format Kurviger, es podran importar amb Cruiser (ja podem els qui estem al programa de versions beta). Tothom qui hagués comprat Kurviger el seguirà tenint disponible a play store, però els qui feiem servir Kurviger 2, no. Kurviger 2 va sorgir arrel de la petició de molts usuaris de noves funcions i va ser quan es va aplicar un subscripció anual (10 €).

A principis de l'any vinent, al market només hi haurà Cruiser, en la seva versió amb anuncis o també amb subscripció de 10€ actualment.

Cal dir que Kurviger desenvoluparà una altra app, tot i que no se sap quan sortirà.

Així que actualment, "donde dije Kurviger digo Cruiser" i el post segueix tenint sentit. Cal dir que des que es va fer aquest post fins ara, l'aplicació s'ha actualitzat amb moltes funcions.


Salut.

Respon

Torna a “El Racó del GPS”