Problema al carregar mapes al Garmin

Tot relacionat amb el mon de la navegacio per GPS (mapes,dispostius,suports,..)

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Airald
Presentats
Entrades: 852
Membre des de: dv. feb. 08, 2013 9:51 pm
Ubicació: Taradell
Contacta:

Problema al carregar mapes al Garmin

Entrada Autor: Airald » dc. set. 11, 2019 8:37 pm

Estic intentant carregar mapes al Garmin del meu cunyat (jo no en faig servir) i no hi ha manera.

Vull posar el TOPOHispania, per exemple. L'instal·lo al PC i a l'obrir el Basecamp veig el mapa amb tota mena de detalls.

Un cop fet això connecto el GPS i obro el diàleg per fer la transferència al Garmin. Em troba el model connectat i li passo. Tarda un parell de segons, cosa que per més d'un Gb... no pot ser. Quan torno a entrar al mapinstall veig que el mapa hi és però diu "instalación parcial". Des d'allà puc obrir el desplegable i posar instalación completa. Quan ho faig veig que la quantitat de memòria necessària augmenta. Torno a iniciar la transferència i res, segueix apareixent en mode parcial.

Si miro dins el GPS a través del PC veig la imatge del mapa que ocupa menys d'1 Mb. Ho he provat tan a la memòria interna com a una tarja externa. Hi ha suficient capacitat (moltíssima més del necessari) tant al GPS com a la tarja de memòria.

He fet la mateixa operació però enlloc del TopoHispania, amb l'OpenStreetMap i passa exactament el mateix, fa una "instalación parcial".

No sóc cap expert en Garmin i Basecamp, però he mirat per tot arreu i no trobo cap opció ni res que pugui causar aquest problema. Algún expert sap què pot estar passant?


Salut!

Marc
Presentats
Entrades: 476
Membre des de: dj. feb. 09, 2017 10:31 pm

Re: Problema al carregar mapes al Garmin

Entrada Autor: Marc » dj. set. 12, 2019 8:49 am

Airald, he fet una ullada ràpida per internet, i hi ha molta gent dient que li passa el mateix: ho arreglen baixant la versió del Basecamp a una anterior, ja que amb les actuals no funciona bé el traspàs de mapes. Podries provar-ho...

Avatar de l’usuari
Airald
Presentats
Entrades: 852
Membre des de: dv. feb. 08, 2013 9:51 pm
Ubicació: Taradell
Contacta:

Re: Problema al carregar mapes al Garmin

Entrada Autor: Airald » dj. set. 12, 2019 9:12 am

Ja ho provaré, curiosament els mapes de garmin si que els passa bé.

Moltes gràcies!

Marc
Presentats
Entrades: 476
Membre des de: dj. feb. 09, 2017 10:31 pm

Re: Problema al carregar mapes al Garmin

Entrada Autor: Marc » dj. set. 12, 2019 10:17 am

La gent diu que les noves versions de Basecamp estan fetes perquè vagin perfectes amb els mapes de Garmin, i fatal amb els alternatius... una manera de forçar el personal a passar per caixa. Normal.

Avatar de l’usuari
Airald
Presentats
Entrades: 852
Membre des de: dv. feb. 08, 2013 9:51 pm
Ubicació: Taradell
Contacta:

Re: Problema al carregar mapes al Garmin

Entrada Autor: Airald » dj. set. 12, 2019 10:43 am

Si és així que ho diguin directament: no se suporten mapes que no siguin Garmin.

Quan compres el navegador, crec que el pagues sencer, no t'en subvencionen cap part esperant recuperar la resta a base de vendre mapes...


Salut

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Problema al carregar mapes al Garmin

Entrada Autor: Jordi » dl. set. 16, 2019 7:05 pm

Sol passar, i cada cop més sovint. Al cap i a la fi, es tracta d'una manera subtil mitjançant la qual, els fabricants de hardware i els desenvolupadors de software ens van "collant" poc-a-poc.
Amb l'excusa de que introdueixen pegats de seguretat, ens "demanen" que actualitzem els seus productes i, en massa ocasions, descobrim que amb l'actualització, hem fet un pas enrere. Per aquest motiu s'estan posant molt de moda les pagines web que et permeten fer un "downgrade", es a dir, recuperar versions anteriors (i més eficients) del seu software.
Però en moltes ocasions, a l'actualitzar, el desenvolupador introdueix alguna instrucció que bloqueja la possibilitat de fer un "downgrading".
La millor solució? Llegir atentament les informacions relatives a les novetats de les noves versions i intentar posposar al màxim l'actualització (si t'ho permeten).

Jordi
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
Airald
Presentats
Entrades: 852
Membre des de: dv. feb. 08, 2013 9:51 pm
Ubicació: Taradell
Contacta:

Re: Problema al carregar mapes al Garmin

Entrada Autor: Airald » dl. set. 16, 2019 9:45 pm

Tal i com deia en Marc, vaig desinstal·lar la versió 4.7 i posar l'anterior. No va funcionar a la primera, ja que el programa que bolca els mapes no es desinstal·la automàticament i ho vaig haver de fer de manera manual i tornar a instal·lar el Basecamp.

Un cop fet això, vaig poder passar els mapes sense problemes.


Moltes gràcies!

Marc
Presentats
Entrades: 476
Membre des de: dj. feb. 09, 2017 10:31 pm

Re: Problema al carregar mapes al Garmin

Entrada Autor: Marc » dl. set. 16, 2019 9:48 pm

Estupend! Me n’alegro que ho hagis solucionat -thumbup

Avatar de l’usuari
Dodo
Presentats
Entrades: 1101
Membre des de: dl. nov. 10, 2008 10:28 pm
Ubicació: Montcal-Canet D'Adri

Re: Problema al carregar mapes al Garmin

Entrada Autor: Dodo » dv. set. 20, 2019 3:24 pm

Airald ha escrit:Tal i com deia en Marc, vaig desinstal·lar la versió 4.7 i posar l'anterior. No va funcionar a la primera, ja que el programa que bolca els mapes no es desinstal·la automàticament i ho vaig haver de fer de manera manual i tornar a instal·lar el Basecamp.

Un cop fet això, vaig poder passar els mapes sense problemes.


Moltes gràcies!
També pots probar de fer-ho amb el MapInstall de la mateixa casa Garmin

Respon

Torna a “El Racó del GPS”