Ordre rutes i tracks

Tot relacionat amb el mon de la navegacio per GPS (mapes,dispostius,suports,..)

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Airald
Presentats
Entrades: 855
Membre des de: dv. feb. 08, 2013 9:51 pm
Ubicació: Taradell
Contacta:

Ordre rutes i tracks

Entrada Autor: Airald » dj. gen. 09, 2020 7:33 am

El motiu d’aquest post és saber com organitzeu (els que ho feu, que segur que n’hi ha que si) els fitxers amb les rutes per fer i de la mateixa manera els tracks enregistrats de rutes fetes.

Amb un nom més o menys llarg es pot tenir una idea aproximada del que és la ruta, i posant algun comentari la cosa queda encara més definida. El problema ve quan vols trobar alguna ruta concreta. Si ho tens tot barrejat pot ser molt complicat.

Si es desa en fitxers (GPX o amb el format que sigui) es poden agrupar per carpetes, per exemple. Però això tampoc ho trobo una bona solució, ja que només ho pots agrupar per un concepte.

A mi, el que més em convenç de moment, son les etiquetes. Et permet donar a una mateixa ruta diverses categories. D’aquesta manera, quan has de cercar alguna cosa és més fàcil que puguis trobar el concepte que busques. Faig servir etiquetes de distància (per blocs), altres que indiquen si la ruta és circular, si va per altres països.

Això només funciona si ho gestiones amb algun programa que pugui utilitzar-les. Sino hi ha l’opció de posar les etiquetes al final del nom del fitxer i així és força més universal, tot i que a base d’anar allargant el nom. Llavors també cal tenir clar quines etiquetes fer servir, per evitar que n’hi acabi havent massa.

L’altre opció és obrir un munt de rutes totes juntes i veure al mapa per on van. Per rutes d’un dia no he trobat cap altra solució per saber o filtrar cap a on van.

Com les classifiqueu vosaltres?


Salut

Avatar de l’usuari
Dodo
Presentats
Entrades: 1102
Membre des de: dl. nov. 10, 2008 10:28 pm
Ubicació: Montcal-Canet D'Adri

Re: Ordre rutes i tracks

Entrada Autor: Dodo » dj. gen. 09, 2020 11:57 am

Jo faig servir el programa BaseCamp.
Aquest, tant serveix per crear, guardar, visualitzar.....
La descàrrega és gratuita, peró si no tens un Garmin, en "principi" no podries tenir els mapes de fons.

Ho ting organitzat per rutes (per fer ) i tracs (fet).
Els tracs, els tinc per activitats: senderisme, Btt, Moto,
I les activitats com la moto per grups: Mototurisme, Nestlé...
I els grups, per dates de realització.

Molt semblant al video del company X. Fàbregas Clasificació tracs i rutes

Imatge

De tots els tracs, tinc copia en un arxiu amb la mateixa estructura, peró com tu comentes, no se ni el recorregut ni puc veura-ho si no ho exporto, per aixó és molt útil el BaseCamp

Hi han altres programes en linia i enmagatzematge al nuvol com Gpsies, myrouteapp, Wikiloc .... que tenen una funció similar

Ja aniràs informant, tot i que no ho crec, si nececites rés, ja ho saps -good

Avatar de l’usuari
Airald
Presentats
Entrades: 855
Membre des de: dv. feb. 08, 2013 9:51 pm
Ubicació: Taradell
Contacta:

Re: Ordre rutes i tracks

Entrada Autor: Airald » dj. gen. 09, 2020 3:02 pm

Ja havia vist el video del Xavi Fàbregas. Si que és cert que estan ben ordenats pel mateix criteri que tu però hi segueix havent el problema de trobar una ruta concreta.

La data de realització si que és algo que m'agrada que quedi registrat, ja sigui a la ruta o evidentment al track, però tot això no serveix si en un moment donat volem trobar un track ja sigui fet o sense fer, que vagi per una certa zona i/o tingui un cert nombre de quilòmetres.

Per això faig servir les etiquetes que poso i al furkot puc anar a veure les que tinguin la mateixa etiqueta. És algo, però tampoc permet filtrar a la vegada per dues etiquetes o més, a l'estil del que pots fer a wikiloc.

Vaja, que tots els sistemes tenen alguna cosa bona però de moment no trobo res que ho uneixi ni que sigui unes quantes de les funcions.

També faig servir el GPX track editor, un programa ben senzill però que permet esborrar punts de tracks molt fàcilment, veure la velocitat amb colors en cada punt del track i és prou lleuger com per carregar arrossegant una bona quantitat de fitxers i veure així d'un cop d'ull si hi ha alguna cosa que encaixi en el que estic buscant.


PS: no dubtava que en Dodo tindria alguna cosa a dir!


Salut.

Marc
Presentats
Entrades: 476
Membre des de: dj. feb. 09, 2017 10:31 pm

Re: Ordre rutes i tracks

Entrada Autor: Marc » dj. gen. 09, 2020 5:22 pm

Quin mareig... per un desordenat digital com jo, tot això sona a molta feina i maldecaps. Al Basecamp encara faig algunes carpetes amb noms de les sortides (les dates, res de res), però al Furkot ho esborro tot un cop s'ha acabat el viatge. Airald, si ja ho tens al Basecamp, per què ho tens repetit al Furkot? Per mi el Furkot només és l'eina per dibuixar, i el Basecamp la d'acabar de definir, passar al navegador i arxivar.

Veure com alguns aconseguiu ordenar els arxius en un ordinador, em fa una enveja total. Jo no puc. Al telèfon, sóc el típic amb pantalles plenes d'aplicacions ja que no sé mai com ajuntar-les d'una manera coherent per carpetes.

Avatar de l’usuari
Airald
Presentats
Entrades: 855
Membre des de: dv. feb. 08, 2013 9:51 pm
Ubicació: Taradell
Contacta:

Re: Ordre rutes i tracks

Entrada Autor: Airald » dj. gen. 09, 2020 9:57 pm

Jo no faig servir Basecamp, tot amb furkot i un cop acabat, exporto a GPX i llestos.


Salut.

Avatar de l’usuari
Napoleon
Presentats
Entrades: 1795
Membre des de: dv. feb. 22, 2013 1:19 pm
Ubicació: Barcelona-Capital de la República Interruptus

Re: Ordre rutes i tracks

Entrada Autor: Napoleon » dv. gen. 10, 2020 1:02 pm

El més fàcil és no guardar res i seguir al que que davant :riure :riure
Jo tampoc vaig en BMW

Respon

Torna a “El Racó del GPS”