BMW Motorrad Connected

Tot relacionat amb el mon de la navegacio per GPS (mapes,dispostius,suports,..)

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Airald
Presentats
Entrades: 856
Membre des de: dv. feb. 08, 2013 9:51 pm
Ubicació: Taradell
Contacta:

BMW Motorrad Connected

Entrada Autor: Airald » dj. des. 07, 2023 10:58 pm

Com segurament sabreu, l'app BMW Motorrad Connected permet fer servir l'aplicació de navegació al mòbil vegent les indicacions a la pantalla dels darrers models de BMW.

No és que m'hagi canviat de marca, aquest post ve motivat perquè a la mensual de Desembre, un parell de persones em van comentar que no podien fer servir el GPX que haviem penjat, ja que l'aplicació no trobava cap ruta.

He descarregat l'app i he confirmat el que ja els havia dit que segurament els passava. Un tram de la ruta circula per un vial privat propietat de l'embassament de Susqueda, que ni tan sols apareix al mapa que fa servir l'apliació.

El track té aquest aspecte abans de fer calcular la ruta

Imatge

Si fem la prova de retallar el GPX en 2 parts:
1. des del principi a la baixada a la presa de Susqueda
2. des de la presa fins al final

el navegador és capaç de trobar la ruta en ambdós casos

Imatge Imatge

Si fem zoom veurem que efectivament ni tan sols apareix la via.

Imatge Imatge

Aquest és el tram que no apareix als mapes del navegador de BMW.
Imatge

Si no sabem quin és el punt conflictiu podem importar el GPX i fer servir la ruta enlloc del track per crear la ruta.


Imatge

Correspon a la opció que diu "21 waypoints". Això només ho podrem fer si el GPX s'ha creat amb prou waypoints, sino n'haurem de posar manualment però compte perquè no hi ha la opció de veure el track de fons per guiar-nos a l'hora d'ajustar la ruta.

Així veurem la ruta just a l'importar i abans de fer que l'app en faci l'encaminament.
Imatge

Un cop processada, té aquest aspecte, diferent del que esperavem en diversos punts.

Imatge

Si intentem posar una fita entremig dels punts que haurien d'estar units de manera més directe, veurem que no és capaç de fer que passi per allà.

Imatge

Hi ha un parell de llocs més en que la ruta no passa per on hauria de passar (ni tan sols seleccionant la ruta amb més corbes possible), però ara si que si posem alguna fita entremig, és capaç de fer la ruta que volem.

Imatge Imatge Imatge Imatge

He buscat la opció de poder fer un tram de ruta recte, sense necessitat de disposar de cap carretera tot i que fos sense guia, però no sembla que sigui possible.

Sembla doncs que la millor opció en aquest cas és importar el GPX com a ruta i posar les fites que facin falta per fer quadrar la ruta tan com sigui possible. Un cop arribem a la fita 5 i ens faci tornar enrere, haurem de seguir sense guia fins a la fita 7.


Salut.
Imatge

Avatar de l’usuari
Dodo
Presentats
Entrades: 1102
Membre des de: dl. nov. 10, 2008 10:28 pm
Ubicació: Montcal-Canet D'Adri

Re: BMW Motorrad Connected

Entrada Autor: Dodo » dv. des. 08, 2023 3:07 pm

Gràcies Airalt,

Sembla que les "marques" de navegadors, en comptes d'avançar, vagin enrere.
Això passa amb BMW, Garmin....

Jo mateix, vaig comprar l'últim navegador de Garmin pensant que seria la bomba, inclús per el bon preu el vaig recomanar a altre gent (cosa que no tornaré a fer). Quan el vaig tenir i provar, no tenia rés a veure amb els antics. El vaig vendre i vaig comprar el nou navegador de BMW (que aquí, encara no estava a la venda), també pensant que hauria avançat, mateix resultat que l'anterior.

Estem acostumats a treballar d'una manera, però les "marques", tenen interès en canviar. No sé si és la demanda o el què?
Però ho fan i ens haurem d'acostumar a tornar a aprendre la manera de fer, que tant ens ha costat.

Suposo, que la majoria de gent, fa servir el navegador per anar de lloc A a lloc B i per això, no han mostrat interès en la perfecció del aparells dedicats a aquesta funció. Amb el fàcil que seria perfeccionar el que tenim.

Ara toca esperar, veiam si perfeccionen o si d'aquí uns anys tornen a fer el canvi :esperant

Jordi_Pesca
Presentats
Entrades: 8
Membre des de: dc. maig 11, 2022 5:46 pm
Ubicació: Maresme

Re: BMW Motorrad Connected

Entrada Autor: Jordi_Pesca » dv. des. 08, 2023 3:12 pm

Bones Airald , jo tambe vaig tenir probnlemes amb la aplicacio de BMW al final amb el Wikiluc no vaig tenir cap problema

SAlutacions i gasss !!!!!

Avatar de l’usuari
Airald
Presentats
Entrades: 856
Membre des de: dv. feb. 08, 2013 9:51 pm
Ubicació: Taradell
Contacta:

Re: BMW Motorrad Connected

Entrada Autor: Airald » dv. des. 08, 2023 4:22 pm

Android Auto, Apple Carplay O encara millor un screen mirror... però no sembla que hi posin esforços en aquesta direcció.

KTM també té una app per veure les instruccions de ruta a la pantalla de la moto, pero l'app no val gran cosa, dona molts problemes de connexió i només hi acabes vegent una fletxa que si la cruïlla és gaire complexa et deixa amb dubtes. Encara bó que algú va fer una app que fa de pont entre diverses apps diferents i la pantalla de la moto.

Però opino que tot això està a anys llum de les apps que es poden trobar actualment.

Salut.
Imatge

Respon

Torna a “El Racó del GPS”