Garmin afegira vistes Satelit als GPS de "aventura"

Tot relacionat amb el mon de la navegacio per GPS (mapes,dispostius,suports,..)

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Garmin afegira vistes Satelit als GPS de "aventura"

Entrada Autor: Steelman » dt. gen. 19, 2010 11:49 am

[img align=left]http://img.xataka.com/2010/01/garmin-birdseye.jpg[/img]
Garmin va a mejorar su servicio de mapas en algunos modelos de navegadores GPS con la inclusión de imágenes de satélite y reales mediante su nuevo servicio BirdsEye, que no será gratuito sino que será un servicio con suscripción anual.

BirdsEye de Garmin dotará a los equipos navegadores de la marca de fotos de alta resolución que representan las zonas tal y como son en la realidad, una ayuda interesante para la navegación. Blusens con su G01 ya nos dio algo parecido en los coches. Esta solución de Garmin está de momento enfocada para sus GPS de exteriores o aventura, como los modelos para bicicletas o montaña, entre ellos los Dakota, Oregon y Colorado















Més informacio a XATAKA
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Re: Garmin afegira vistes Satelit als GPS de "aventura&

Entrada Autor: Carles » dt. gen. 19, 2010 12:41 pm

Bones!!!

Al final... anirem amb el GPS en marxa, i ens acabarem veient en directe des del satèl.lit!!! No caldrà mirar pel retrovisor...

Com evoluciona la tecnologia, a on anirem a parar??

Fins aviat!
Imatge

Avatar de l’usuari
Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Re: Garmin Afegira Vistes Satelit Als GPS De "aventura&

Entrada Autor: Llagasta » dt. gen. 19, 2010 6:20 pm

[quote user="Carles" post="104204"]Bones!!!

Al final... anirem amb el GPS en marxa, i ens acabarem veient en directe des del satèl.lit!!! No caldrà mirar pel retrovisor...

Com evoluciona la tecnologia, a on anirem a parar??

Fins aviat![/quote]

No et càpiga dubte.......si Ells volen clar...... :shock:


com apreten els americans ara que s´acosta el Galileo
:twisted:
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. gen. 19, 2010 6:21 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

Avatar de l’usuari
Miquelpericas
Presentats
Entrades: 4360
Membre des de: dj. gen. 18, 2007 7:27 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: Garmin Afegira Vistes Satelit Als GPS De "aventura&

Entrada Autor: Miquelpericas » dc. gen. 20, 2010 8:53 am

[quote user="Gs12 red" post="104264"]com apreten els americans ara que s´acosta el Galileo :twisted:[/quote]
S'acosta? Per quan es té prevista l'entrada en funcionament?
Miquel Pericas Castarlenas (AMM nº 15257)
Honda NT700VA Deauville '06: "La Fosca"
Album de fotos

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Garmin afegira vistes Satelit als GPS de "aventura&

Entrada Autor: Steelman » dc. gen. 20, 2010 8:58 am

Segons vaig llegir al 2014 entrar en funcionament el Galileo.

A lo de Garmin hi vegi un problema . que necessites conexions de dades i arreu del mon no anem molt sobrats.

L´altre dia van suspendre la venta de IPHONES a New york, per la xarxa no donava més de si.

Imagineu-vos tots amb aquests garmins o tomtoms amb conexio real de vist satelit.....imagineuv-os ja no als EuA si no l´entrada de BCN un dilluns a les 8 amb tothom amb aquets GPS conectats :(
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Miquelpericas
Presentats
Entrades: 4360
Membre des de: dj. gen. 18, 2007 7:27 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: Garmin afegira vistes Satelit als GPS de "aventura&

Entrada Autor: Miquelpericas » dc. gen. 20, 2010 9:11 am

[quote user="Steelman" post="104430"]Segons vaig llegir al 2014 entrar en funcionament el Galileo.[/quote]
Costarà d'introduir-ho, tenint en compte el gran mercat de GPS's actual.

[quote user="Steelman" post="104430"]A lo de Garmin hi vegi un problema . que necessites conexions de dades i arreu del mon no anem molt sobrats.

L´altre dia van suspendre la venta de IPHONES a New york, per la xarxa no donava més de si.

Imagineu-vos tots amb aquests garmins o tomtoms amb conexio real de vist satelit.....imagineuv-os ja no als EuA si no l´entrada de BCN un dilluns a les 8 amb tothom amb aquets GPS conectats :([/quote]
Potser ara si, però tal qual anem, potser en un futur no caldrà. De la mateixa manera que tenim els mapes, podrem tenir les vistes també carregades. Tot és questió de capacitat. I això s'incrementa constantment.
Miquel Pericas Castarlenas (AMM nº 15257)
Honda NT700VA Deauville '06: "La Fosca"
Album de fotos

Avatar de l’usuari
Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Re: Garmin Afegira Vistes Satelit Als GPS De "aventura&

Entrada Autor: Ra-mon » dc. gen. 20, 2010 11:57 am

[quote user="Miquelpericas" post="104435"][quote user="Steelman" post="104430"]Segons vaig llegir al 2014 entrar en funcionament el Galileo.[/quote]
Costarà d'introduir-ho, tenint en compte el gran mercat de GPS's actual.
[/quote]
Galileo sembla que tindrà més satèlits, mes precisió i altres millores que no té GPS. ;)

[quote user="Miquelpericas" post="104435"]
[quote user="Steelman" post="104430"]A lo de Garmin hi vegi un problema . que necessites conexions de dades i arreu del mon no anem molt sobrats.

L´altre dia van suspendre la venta de IPHONES a New york, per la xarxa no donava més de si.

Imagineu-vos tots amb aquests garmins o tomtoms amb conexio real de vist satelit.....imagineuv-os ja no als EuA si no l´entrada de BCN un dilluns a les 8 amb tothom amb aquets GPS conectats :([/quote]
Potser ara si, però tal qual anem, potser en un futur no caldrà. De la mateixa manera que tenim els mapes, podrem tenir les vistes també carregades. Tot és questió de capacitat. I això s'incrementa constantment.[/quote]
Cada cop es tendeix més a que tot estigui a la xarxa i fer consultes online, res de magatzemar en dispositius locals.
Això vol dir que s'haurà de millorar i, sobretot, abaratir l'accés a la informació.
Ja ho anirem veient.

Avatar de l’usuari
Miquelpericas
Presentats
Entrades: 4360
Membre des de: dj. gen. 18, 2007 7:27 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: Garmin Afegira Vistes Satelit Als GPS De "aventura&

Entrada Autor: Miquelpericas » dc. gen. 20, 2010 12:14 pm

[quote user="Ra-mon" post="104461"]Cada cop es tendeix més a que tot estigui a la xarxa i fer consultes online, res de magatzemar en dispositius locals.
Això vol dir que s'haurà de millorar i, sobretot, abaratir l'accés a la informació.
Ja ho anirem veient.[/quote]
Dependre de la xarxa en un gps té tres problemes:
1-Redueix notablement l'autonomia de la bateria
2-No tens cobertura a tot arreu
3-La cobertura en roaming és cara de collons, i no tots els paisos tenen cobertura de dades

Trobo més útil pode actualitzar tots els mapes abans de sortir de casa ;) Bé, com que estem parlant de quelcom que encara no està al mercat, ja veurem què passa. :P
Miquel Pericas Castarlenas (AMM nº 15257)
Honda NT700VA Deauville '06: "La Fosca"
Album de fotos

Avatar de l’usuari
Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Re: Garmin Afegira Vistes Satelit Als GPS De "aventura&

Entrada Autor: Llagasta » dc. gen. 20, 2010 1:19 pm

sempre pots agafar un mapa jpg calibrat sobreposar-lo damunt del Google, fer-lo transparent i pasar-lo al GPS.
o sigui fer un mapa Raster., de totes maneres encara ara ocupa moltissim Mb. encara que sigui un mapa petit, jo amb el Garmin Colorado 300 ho estic intentant, pero només puc fer mapes molt petits, ( mentres no tornin a actualitzar un nou Firmware) pero sembla que hi están treballant.

El que si vaig veure un post aquí de un company que mes o menys ho havia fet amb els mapes ICC i el tenia com a fons de mapa a un Tom-Tom, em sembla que era una sortida d´ara fa poc, era una foto del Tom-Tom a primer plá. :roll: :roll:
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. gen. 20, 2010 1:25 pm, en total s’ha editat 3 vegades.
Imatge

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Garmin afegira vistes Satelit als GPS de "aventura&

Entrada Autor: Steelman » dc. gen. 20, 2010 2:34 pm

Si Gs12Red aixo es pot fer al Garmin i al tomtom pero ....es una feinada de "Col....ns"
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Re: Garmin Afegira Vistes Satelit Als GPS De "aventura&

Entrada Autor: Llagasta » dc. gen. 20, 2010 5:28 pm

Veus:

Imatge

aixó es el que et deia.


Seria bó que el que ho va fer ens expliqui una mica com ho va fer.
Imatge

Avatar de l’usuari
Miquelpericas
Presentats
Entrades: 4360
Membre des de: dj. gen. 18, 2007 7:27 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: Garmin Afegira Vistes Satelit Als GPS De "aventura&

Entrada Autor: Miquelpericas » dc. gen. 20, 2010 5:48 pm

[quote user="Gs12 red" post="104518"]Seria bó que el que ho va fer ens expliqui una mica com ho va fer.[/quote]Fàcil! Fotografies un GPS, agafes un mapa, jugues una miqueta amb el Photoshop i ja ho tens!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Miquel Pericas Castarlenas (AMM nº 15257)
Honda NT700VA Deauville '06: "La Fosca"
Album de fotos

Avatar de l’usuari
Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Re: Garmin Afegira Vistes Satelit Als GPS De "aventura&

Entrada Autor: Llagasta » dc. gen. 20, 2010 5:55 pm

[quote user="Miquelpericas" post="104521"][quote user="Gs12 red" post="104518"]Seria bó que el que ho va fer ens expliqui una mica com ho va fer.[/quote]Fàcil! Fotografies un GPS, agafes un mapa, jugues una miqueta amb el Photoshop i ja ho tens!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:[/quote]

je,je

em sembla que no es tan fàcil, jo estic a punt de fer-ho però m´ocupa moltissims MB i s´em penja el Gps, a més no puc obrir l´escala a menys de 200 0 300 mts. i queda molt pixelat.
Imatge

Avatar de l’usuari
Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Re: Garmin Afegira Vistes Satelit Als GPS De "aventura&

Entrada Autor: Ra-mon » dc. gen. 20, 2010 7:13 pm

[quote user="Gs12 red" post="104522"]em sembla que no es tan fàcil, jo estic a punt de fer-ho però m´ocupa moltissims MB i s´em penja el Gps, a més no puc obrir l´escala a menys de 200 0 300 mts. i queda molt pixelat.[/quote]

L'altra dia vaig estar amb un paio que hi enten força d'això i em va passar un mapa de la zona d'Osona fet a partir de moltes de les petites quadrícules de l'ICC a escala 1/5.000
Està en format ECW, ocupa més d'1 Giga i es mou molt àgilment ;)

Un parell de mostres:

Imatge

Imatge

Avatar de l’usuari
Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Re: Garmin Afegira Vistes Satelit Als GPS De "aventura&

Entrada Autor: Ra-mon » dc. gen. 20, 2010 7:21 pm

El mateix mapa d'abans obert amb el Compe:

Vista total
Imatge

Vista al 100%
Imatge

Avatar de l’usuari
Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Re: Garmin Afegira Vistes Satelit Als GPS De "aventura&

Entrada Autor: Llagasta » dc. gen. 20, 2010 7:47 pm

si, si son els mapes del ICC.

m´imagino que a fet varies particions de una zona petita amb un máxim de 30 o 40 Kb. per imatge, i pasat amb algún programa a format ECW que es el de fons del Mapsource.

Jo agafo un mapa ( per. ex. de una regió ) que ja tinc calibrat al Ozi ( o Compe ) amb format Jpeg+map el sobreposo damunt de la mateixa zona al Google Earth el torno a georeferenciar als 4 extrems , en format transparent perquè coincideixi i el guardo amb valors de 50 cuadros aprox. a " Guardar lugar como " i coloco l´arxiu a una carpeta Garmin/CustomMaps/ guardat en format KMZ

L´envio a la carpeta interior també anomenada CustomMaps i ja surt l´imatge, peró no puc obrir massa el detall ( máxim 300 Mts. ) sino es pixel.la molt i no es veu bé.

Continuaré treballant-hi ara amb el programa GlobalMapper 11, que també funciona bé amb els formats de mapes.

Merci.
Imatge

Avatar de l’usuari
Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Re: Garmin Afegira Vistes Satelit Als GPS De "aventura&

Entrada Autor: Ra-mon » dc. gen. 20, 2010 9:03 pm

[quote user="Gs12 red" post="104549"]si, si son els mapes del ICC.

m´imagino que a fet varies particions de una zona petita amb un máxim de 30 o 40 Kb. per imatge, i pasat amb algún programa a format ECW que es el de fons del Mapsource.

Jo agafo un mapa ( per. ex. de una regió ) que ja tinc calibrat al Ozi ( o Compe ) amb format Jpeg+map el sobreposo damunt de la mateixa zona al Google Earth el torno a georeferenciar als 4 extrems , en format transparent perquè coincideixi i el guardo amb valors de 50 cuadros aprox. a " Guardar lugar como " i coloco l´arxiu a una carpeta Garmin/CustomMaps/ guardat en format KMZ

L´envio a la carpeta interior també anomenada CustomMaps i ja surt l´imatge, peró no puc obrir massa el detall ( máxim 300 Mts. ) sino es pixel.la molt i no es veu bé.

Continuaré treballant-hi ara amb el programa GlobalMapper 11, que també funciona bé amb els formats de mapes.

Merci.[/quote]

Gs12red, em sembla que és més fàcil del que dius ;)
A veure si me'n recordo :(
Vaig veure que es descarregava el Sid de l'ICC (els Sid ja estan geo-referenciats).
Des de CompeGps l'importava i el guardava com .ecw
Ho provaré i explicaré els resultats ;)

Respon

Torna a “El Racó del GPS”