*TUTO* CONSEGUIR ORTOFOTOS/TOPOS D'UNA RUTA PER A COMPE/OZI

Tot relacionat amb el mon de la navegacio per GPS (mapes,dispostius,suports,..)

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Albert_KTM
Presentats
Entrades: 646
Membre des de: dj. març 04, 2010 6:26 pm
Ubicació: Torelló City (Osona)

*TUTO* CONSEGUIR ORTOFOTOS/TOPOS D'UNA RUTA PER A COMPE/OZI

Entrada Autor: Albert_KTM » dv. oct. 29, 2010 5:48 pm

Hola.

Cada cop és més fàcil això de sortir per la muntanya amb el nostre GPS i intentar seguir un track / ruta ja sigui a peu, en BTT, en moto, 4X4 ... el que sigui.

Fins i tot n'hi ha que es marquen on estan els bolets :mrgreen:

A mi em serveix per fer-me amb ortofotos de rutes amb la meva KTM usant el Compe Two Nav. :cool:

Vaig a intentar fer un mini Tuto de com aconseguir ortofotos / topografics de la zona per la qual volem transitar, usant el track que volem seguir.

No em vull embolicar amb baixar-me trossos de quadrants del mapa, ni a calibrar, ni coses més avançades .... en aquest tuto només aconseguirem una ortofoto o mapa topogràfic de la zona que tenim el track.

Pots baixar-te rutes del Wikiloc o altres llocs semblants. Has d'estar registrat per baixar-te les rutes, però és altament recomanable per compartir rutes i experiències amb gent que ja les ha realitzat.

http://es.wikiloc.com/wikiloc/home.do

En aquest exemple, tenim una bonica ruta a peu per la zona de Begur, a la Costa Brava. Jo ja la tinc posada en el Mapsource per veure recorregut, altituds i modificar-la al meu gust:

Imatge

Me la vaig baixar de l'Wikiloc en format *. gpx.

Per aconseguir la ortofoto / topo , necessitem tenir el programa jSIGPAC, de lliure distribució per aquí.

Mira't aquesta güeb http://sites.google.com/site/jrariasf/

L'obrim i el primer que faig jo sempre, és donar-li el nom a l'arxiu a crear

Imatge

Després selecciono la carpeta on vull que es guardi la ortofoto resultant els arxius intermedis

Imatge


Després cliquem a "Importar" i sel.leccionem la ruta / track

NOTA:
(Si seleccionem la casella de "només descàrrega del track" en lloc de fer-nos un quadrat de tota la zona que ocupa el track, ens fa un "perfil" de la ruta amb ortofotos. Útil per rutes molt llargues, per exemple.) D' moment no et lies amb això.

Imatge

Quan tinguem importat la ruta / track el programa pren dades de les coordenades X: i Y: a més de l'ample i alt necessaris, també canvia alguna dada més automàticament.

Fem clic a "Calibrar" automàticament calibrar canvia una mica les dades de X, Y, Amplada i Alt. Deixa-ho així, no el toquis

Fem clic a "Copiar valors"

Fem clic a "acoblar"

Imatge


Després d'una estona, vam aconseguir la foto buscada que ocupa les coordenades que el track / ruta li doni jSIGPAC i la deixa a la carpeta que li trobem indicat


[Imatge

Així mateix ens guarda la resta de dades necessàries per que altres programes agafin la info per calibrar aquesta ortofoto.

Imatge


Ja podem executar el Compe o l'OZI i obrir la ortofoto calibrada que acabem de crear

Imatge




Ara a exportar al nostre GPS de mà i ........... a rular!!

Un altre dia us explico com baixar quadrants a través del Google Earth i així tenir la ortofoto sense "necessitar" cap ruta.

Salutacions i espero us serveixi.
Albert_KTM l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. oct. 29, 2010 5:53 pm, en total s’ha editat 2 vegades.

Avatar de l’usuari
Caganer
Presentats
Entrades: 250
Membre des de: dl. jul. 05, 2010 5:43 pm
Ubicació: Manlleu (Osona)

Re: *TUTO* CONSEGUIR ORTOFOTOS/TOPOS D'UNA RUTA PER A COMPE/

Entrada Autor: Caganer » ds. oct. 30, 2010 12:48 am

Molt bon programa. M'ha costat que funcioni, he hagut d'editar unes coses al Panel de Control --> Sistema.

Estic utilitzant per primera vegada el CompeGPS Land 7.0 i és la bomba...

Descarrega online ortofotos y topos fins a resolució espectacular.

Si no m'equivoco, un cop centrada una zona amb ortofoto, es podria passar al GPS?

Fins al moment estic al·lucinant. Només utilitzava BaseCamp.

Merci

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: *TUTO* CONSEGUIR ORTOFOTOS/TOPOS D'UNA RUTA PER A COMPE/

Entrada Autor: Steelman » ds. oct. 30, 2010 8:17 am

Moltes gracies Albert_KTM!!!!
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Miquelpericas
Presentats
Entrades: 4360
Membre des de: dj. gen. 18, 2007 7:27 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: *TUTO* CONSEGUIR ORTOFOTOS/TOPOS D'UNA RUTA PER A COMPE/

Entrada Autor: Miquelpericas » dl. nov. 01, 2010 10:30 am

Molt bon tutorial Albert! :) Ens hem pres la llibertat de publicar-lo a la Biblioteca per a que estigui sempre accessible per a tothom: Conseguir Ortofotos/topos
Miquel Pericas Castarlenas (AMM nº 15257)
Honda NT700VA Deauville '06: "La Fosca"
Album de fotos

Avatar de l’usuari
Angel
Presentats
Entrades: 1284
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:37 pm
Ubicació: Vilafranca del Penedès

Re: *TUTO* CONSEGUIR ORTOFOTOS/TOPOS D'UNA RUTA PER A COMPE/

Entrada Autor: Angel » dl. nov. 01, 2010 7:24 pm

Albert_KTM,
Chapeau!!!!. :eyes
Aquest tutorial segur que em serà d’utilitat.

Moltes gracies.
Salutacions moteres.

Avatar de l’usuari
Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7586
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Re: *TUTO* CONSEGUIR ORTOFOTOS/TOPOS D'UNA RUTA PER A COMPE/

Entrada Autor: Alucinamaripili » dl. nov. 01, 2010 11:48 pm

Tinc un amic que m'ha donat les gràcies mil cops per passar-li l'enllaç a aquesta pàgina i volia rebotarte-les a tú.

Avatar de l’usuari
Albert_KTM
Presentats
Entrades: 646
Membre des de: dj. març 04, 2010 6:26 pm
Ubicació: Torelló City (Osona)

Re: *TUTO* CONSEGUIR ORTOFOTOS/TOPOS D'UNA RUTA PER A COMPE/

Entrada Autor: Albert_KTM » dt. nov. 02, 2010 4:03 pm

Hola.

De res, de res .... a mi em va molt bé aquest sistema i si pot servir a més gent, donc millor :lol:

Un tema importante que no vaig comentar al post original.

El tema de la resolució.

En l'exemple que vaig posar, té resolució 2 (lo que equival a 2m pixel o el que és el mateix un pixel = dos metres) i pot resultar massa baixa en segons quines situacions. Per exemple amb un zoom de 100m ja es veu pixelat. :evil:

Perquè es vegi bé en la pantalla de la PDA amb un zoom de 100 i 75 la resolución òptima es de 1m/pixel

El problema de les ortofotos no és la resolució, sino el què "pesen" les fotos, en uns 200km de ruta es necessiten 1'4 Gb i si ens n'anem a 0'5m/pixel la cosa es dispara. :eyes

Així que ja se sap .....a triar entre quantitat i qualitat, com sempre :mrgreen:

Salut

Respon

Torna a “El Racó del GPS”