Opinions Sobre Garmin Zumo 660

Tot relacionat amb el mon de la navegacio per GPS (mapes,dispostius,suports,..)

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Albert_KTM
Presentats
Entrades: 646
Membre des de: dj. març 04, 2010 6:26 pm
Ubicació: Torelló City (Osona)

Re: Opinions Sobre Garmin Zumo 660

Entrada Autor: Albert_KTM » ds. nov. 27, 2010 4:21 pm

Doncs mira que , precisament ahir, vaig guanyar una subasta per l'e-bay i ja està comprat ;)

A veure com em va .... ja us explicaré.

Gracies a tots pels comentaris i els oferiments.

Salut

Avatar de l’usuari
Albert_KTM
Presentats
Entrades: 646
Membre des de: dj. març 04, 2010 6:26 pm
Ubicació: Torelló City (Osona)

Re: Opinions Sobre Garmin Zumo 660

Entrada Autor: Albert_KTM » dv. des. 10, 2010 11:14 am

Ahir em va arribar el navegador.

Ara a trastejar i a "tunejar-lo" una mica :mrgreen:

Ja el portaré el Diumenge. :cool:

Aaaaaaaaaaaa i amb pantalla d'inici personalitzada :mrgreen:

Imatge
Albert_KTM l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. des. 10, 2010 12:10 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
Caganer
Presentats
Entrades: 250
Membre des de: dl. jul. 05, 2010 5:43 pm
Ubicació: Manlleu (Osona)

Re: Opinions Sobre Garmin Zumo 660

Entrada Autor: Caganer » dv. des. 10, 2010 1:41 pm

Tinc ganes de veure com es comporta amb la topo.
Estic segur que ja deuen tenir prototips que permeten navegació per camins, tal com si fossin carreteres.
Ara bé, també estic segur que estiraran el xiclet comercial abans de treure'l al mercat.

Avatar de l’usuari
Albert_KTM
Presentats
Entrades: 646
Membre des de: dj. març 04, 2010 6:26 pm
Ubicació: Torelló City (Osona)

Re: Opinions Sobre Garmin Zumo 660

Entrada Autor: Albert_KTM » dv. des. 10, 2010 3:04 pm

Vaig llegir en algún lloc que hi ha un mapa topografic de França "rutejable" .... però no ho he mirat del cert.

Seria tot una delicia que et "portés" per pistes igual que per carretera :cool:

De moment em conformo amb el Topo V3 que es el que hi he posat ;)
Albert_KTM l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. des. 10, 2010 3:20 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
Panotxa
Presentats
Entrades: 1308
Membre des de: dg. juny 01, 2008 8:29 pm
Ubicació: Banyoles

Re: Opinions Sobre Garmin Zumo 660

Entrada Autor: Panotxa » dv. des. 10, 2010 3:33 pm

Albert_KTM aquí els trobaràs!

Salut! ;)

http://www.noeman.org/gsm/garmin-maps/9 ... ource.html

Son rutejables, però quan vas per pistes el millor és desactivar-ho...són mapes topogràfics i podria fer-se un lio a cada cruïlla.
Panotxa l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. des. 10, 2010 3:35 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
Caganer
Presentats
Entrades: 250
Membre des de: dl. jul. 05, 2010 5:43 pm
Ubicació: Manlleu (Osona)

Re: Opinions Sobre Garmin Zumo 660

Entrada Autor: Caganer » dv. des. 10, 2010 4:00 pm

[quote user="Albert_KTM" post="149416"]
De moment em conformo amb el Topo V3 que es el que hi he posat ;)[/quote]

Prova el topoCAT 1:5k DEM. Amb aquesta pantallota s'ha de veure molt bé.
Jo el prefereixo però sense DEM.
L'1:5k si no surts de CAT, és bastant més detallat que els TopoEspaña V3&V4 i Topohispania, no només amb corbes de nivell, sinó amb tot tipus d'elements de camp.

Avatar de l’usuari
Caganer
Presentats
Entrades: 250
Membre des de: dl. jul. 05, 2010 5:43 pm
Ubicació: Manlleu (Osona)

Re: Opinions Sobre Garmin Zumo 660

Entrada Autor: Caganer » dv. des. 10, 2010 4:02 pm

[quote user="Albert_KTM" post="149416"]
De moment em conformo amb el Topo V3 que es el que hi he posat ;)[/quote]

Prova el topoCAT 1:5k DEM. Amb aquesta pantallota s'ha de veure molt bé.
Jo el prefereixo però sense DEM.
L'1:5k, si no surts de CAT, és bastant més detallat que els TopoEspaña V3&V4 i Topohispania, no només amb corbes de nivell sinó amb tot tipus d'elements de camp.

http://gpsando.blogspot.com/

Avatar de l’usuari
Albert_KTM
Presentats
Entrades: 646
Membre des de: dj. març 04, 2010 6:26 pm
Ubicació: Torelló City (Osona)

Re: Opinions Sobre Garmin Zumo 660

Entrada Autor: Albert_KTM » dt. des. 14, 2010 5:36 pm

Gràcies nois.

Tot això que em poseu ... ja ho miraré més endavant , però de moment m'encallo amb lo més senzill :crys


Necessito unes classes de l'US DEL GARMIN 660 PER OFF :???:

Us explico una mica per on passo :

Tinc el track passat al GPS amb el Mapsource , el puc veure, editar, canviar-li el color i el nom i ....però

Com ho faig per "navegar " amb ell ??

Com ho feu servir vosaltres ??

Us limiteu a seguir el track "sobreposat" al topo o es pot passar a ruta i que el navegador et vagi donant algunes instruccions més o menys detallades de la ruta a seguit. O almenys la distància fins als Waypoints .... o alguna cosa que ajudi en situación delicades, que no pots estar massa pel GPS. Tots els que feu una mica d'off ja m'enteneu :mrgreen:

Amb el TwoNav em limitava a seguir el track, però sempre et marcava amb una bruixola la direcció cap a on anava el track ....


Vaig a Utilidades-> Mis datos -> Importar datos -> Registros de trayecto -> Sel.leciono el track en qüestió -> L’hi dic que importar i em calcula una ruta.

Amb això aconsegueixo passar un track a ruta,oi ?

Doncs bé ..... Quan li dic de seguir aquesta ruta que acabo de crear, em porta fins al punt inicial , molt bé, però després em deixa “penjat” :enfaduu

Així :

Imatge

No segueix la linia rosa ....que seria lo seu :crys


A veure que m’expliqueu ... perquè la veritat es que estic una mica perdut.

Gracies

Avatar de l’usuari
Caganer
Presentats
Entrades: 250
Membre des de: dl. jul. 05, 2010 5:43 pm
Ubicació: Manlleu (Osona)

Re: Opinions Sobre Garmin Zumo 660

Entrada Autor: Caganer » dt. des. 14, 2010 6:08 pm

[quote user="Albert_KTM" post="149918"]
Amb el TwoNav em limitava a seguir el track, però sempre et marcava amb una bruixola la direcció cap a on anava el track ....
[/quote]
Així és com ho faig jo amb el 62s.

Tinc el track, el qual té indicats un nombre indeterminat de punts intermitjos (descarrega't qualsevol de les meves rutes wikiloc com a exemple i obre-la amb Basecamp o Mapsource, així veuràs quants n'hi tinc).

Quan tinc carregada la funció seguir track (no m'enrecordo dels menús però tan se val pq segur són diferents al teu), obro la pantalla de COMPÀS i DISTÀNCIA FINS AL PROPER PUNT.

Oblidate'n de seguir la ruta en mapa, a no ser que sigui molt clar el camí a seguir.

La idea és similar als road books dakarians, mira aquesta foto d'en Checa:

http://plixi.com/p/59597608

Té el raodbook paper que l'indica a la primera fila que ha de seguir rumb 355º durant 6 +- (m'imagino que km).
Fixa't a la pantalla del GPS que marca rumb 349º (obviament és difícil en terreny real seguir exactament l'azimut desitjat) i a la part de dalt els km totals 3369km (no deu haver posat a zero el comptador). Jo editaria aquesta pantalla posant un compta km parcial que pugui posar a zero manualment cada cop que segueixi nou rumb.

En les rutes creades a Mapsource o similars la cosa és més senzilla, donat que tens molts més punts intermitjos i només has de seguir el compàs i la distància fins al següent punt. Si en algun moment veus que la fletxa del compàs et marca la direcció oposada a la de circulació i la distància fins al proper punt va augmentant en comptes de disminuir, és que t'has passat de punt i has de tornar enrera.

Espero que t'hagi servit d'ajuda.

Avatar de l’usuari
Caganer
Presentats
Entrades: 250
Membre des de: dl. jul. 05, 2010 5:43 pm
Ubicació: Manlleu (Osona)

Re: Opinions Sobre Garmin Zumo 660

Entrada Autor: Caganer » dt. des. 14, 2010 6:27 pm

Imatge
És aquesta la pantalla que millor t'ajudarà.
Aquí com a exemple surt que en aquest moment circula azimut 227º, porta recorregut 50.3km i pel següent li falten 12km.
Es pot editar que en comptes que aparegui 227º hi surti la fletxa indicant la direcció a seguir (jo ho prefereixo al no seguir roadbooks).

Per tracks com els que utilitzo, les distàncies de "Via distance" són centenars de metres i no pas km.
Caganer l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. des. 14, 2010 6:28 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
Albert_KTM
Presentats
Entrades: 646
Membre des de: dj. març 04, 2010 6:26 pm
Ubicació: Torelló City (Osona)

Re: Opinions Sobre Garmin Zumo 660

Entrada Autor: Albert_KTM » dt. des. 14, 2010 6:48 pm

Ok caganer. Molt ben explicat. Gràcies. Això ho veig "estupendo." ;)


Faré unes proves tal i com ho expliques,.... tot i que estic acostumat a mirar el mapa i en les cruilles m'es més fàcil "veure" cap on haig d'anar al mapa ... manies que agafa un amb l'edat :mrgreen:

Per navegació pura i dura en grans espais ....la teva explicació és perfecte, però amb el tipus de camins que tenim per aquí, i que acostumo a fer jo, amb moltes cuilles i interseccions dubto que sigui capaç d'encertar la bona si no es "veient " al mapa cap on tira el track .... :oops:

Al no coneixer exactament on és el proper punt de pas, al arribar a una cruilla com sé segur que és cap a la dreta o esquerra .... potser el següent punt de pas es més aviat cap a la dreta pèrò al cap de d'uns centenars de metres, però el camí correcte és l'esquerra per després tirar cap a la dreta .... no sé si m'explico.

Igual aquest sistem "et porta" per un camí que no és exactament el track descarregat i això pot ser fatal pel meu nivell off :mrgreen:


Segur que la meva no és la manera correcta ... però sóc limitadet en l'orientació :oops:

De tota manera, repeteixo que faré unes proves a veure si me'n surto. Gràcies.

Avatar de l’usuari
Joanstrom
Presentats
Entrades: 587
Membre des de: dl. ago. 02, 2010 6:12 pm
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada

Re: Opinions Sobre Garmin Zumo 660

Entrada Autor: Joanstrom » dt. des. 14, 2010 9:56 pm

Tu ves practicant que despres ja ens faras unes classes a canvi :cerv :cerv .
:D :D

Avatar de l’usuari
Caganer
Presentats
Entrades: 250
Membre des de: dl. jul. 05, 2010 5:43 pm
Ubicació: Manlleu (Osona)

Re: Opinions Sobre Garmin Zumo 660

Entrada Autor: Caganer » dt. des. 14, 2010 10:53 pm

[quote user="Albert_KTM" post="149928"]Al no coneixer exactament on és el proper punt de pas, al arribar a una cruilla com sé segur que és cap a la dreta o esquerra .... potser el següent punt de pas es més aviat cap a la dreta pèrò al cap de d'uns centenars de metres, però el camí correcte és l'esquerra per després tirar cap a la dreta .... no sé si m'explico.[/quote]
Si el track està ben fet i hi ha forces punts de pas, no tindràs cap dubte en arribar a la cruïlla, el compàs et dirà cap a on girar. Inclús depurant al màxim el track (deixant el núm. de punts de pas al mínim) sol sortir bé.

I si volguessis la navegació clàssica sobre mapa, recorda a modificar la visualització en mode "track arriba" i no pas "norte", llavors si que seria un descontrol.
Caganer l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. des. 14, 2010 10:55 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Re: Opinions Sobre Garmin Zumo 660

Entrada Autor: Ra-mon » dc. des. 15, 2010 9:45 pm

Si tens un bon track que al PC el veus completament colocat sobre el camí fins i tot podries prescindir del mapa.
Defineixes una bona amplada al track, amb un color ben llampant per veure'l bé encara que tinguis reflex del sol al gps.

Jo tinc un gps Aventura (TwoNav) i últimament les rutes que faig per carretera amb GoogleMaps i després les paso al Tyre per crear un .GPX al final només activo el track i desactivo la ruta navegable, és més de bon seguir i és la ruta REAL, sens perill que el soft del navegador et faci cap putada ;)

Avatar de l’usuari
GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Re: Opinions Sobre Garmin Zumo 660

Entrada Autor: GRUM » dv. des. 17, 2010 10:36 am

:eyes :eyes :eyes :eyes :eyes :eyes
Em teniu estupefacte! jo que encara no he entrat al segle XXI i segueixo utilitzant mapes de paper, al.lucino amb les vostres explicacions tecniques, si mai em puc comprar un GPS, ja us podeu amagar sota les pedres, perquè ja sabré a qui donar la tabarra perquè m'expliqui com funciona :mrgreen:
Bé, de fet vaig fer un primer intent comprant la carraca I-joy cuore i encara busco per on se li dona corda :b9 :martell
Ni tant sols he sigut capaç de posar-hi actualitzacions o mapes de frança, per no parlar del desastre de l'intent de posar-hi el TT :enfadat
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

Avatar de l’usuari
Albert_KTM
Presentats
Entrades: 646
Membre des de: dj. març 04, 2010 6:26 pm
Ubicació: Torelló City (Osona)

Re: Opinions Sobre Garmin Zumo 660

Entrada Autor: Albert_KTM » dj. des. 30, 2010 8:33 pm

Al final tinc el pack complet :lol: Bon regal del tió :mrgreen: :mrgreen:

Montar el suport Touratech pel Zumo 660, no es dificil però força laborios en la meva Katty :enfadat


Imatge


Imatge


Imatge


La veritat es que al final va de cine

Salut

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Opinions Sobre Garmin Zumo 660

Entrada Autor: Steelman » dj. des. 30, 2010 10:50 pm

Queda molt bé!
Sembla una continuació del quadre. Es el millor lloc on portar-lo.
JO fins ara el porto al manillar, pero ja m´he demanat aquest accesori de SW-MOTECH per poder-lo portar a sobre el quadre.
Imatge
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Panotxa
Presentats
Entrades: 1308
Membre des de: dg. juny 01, 2008 8:29 pm
Ubicació: Banyoles

Re: Opinions Sobre Garmin Zumo 660

Entrada Autor: Panotxa » dt. gen. 04, 2011 9:08 am

Albert_KTM queda molt be el GPS en aquest lloc.

Jo també el porto a la part superior que te l'avantatge de que el copilot el pot veure i la
desventat-ge de que al no fer-li ombra a voltes el reflex del sol no deixa veure be la pantalla.

En aquest darrer viatge sort en vaig tenir del eTrex Vista, el Zumo 550 no em rutejaba els mapes Topo Marroc-V2,
en canvi l'Octavi que porta el mateix si.

Salut i a gaudir-lo.

Imatge

Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2246
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Re: Opinions Sobre Garmin Zumo 660

Entrada Autor: 650X » dj. feb. 10, 2011 11:51 am

Jo també tinc alguns problemes per desemvolupar els tracks off al Garmin 660, de moment la solució que tinc es "mostrar en mapa" i fer zoom per veure cap on va la ruta. Hi ha mapes topogràfics "rutejables" no se si es diu així, jo hi tinc el TopoHispania i no he aconseguit res més que em digui, recalculan, pérdua d'alimentació externa¿?, recalculant... i així fins que l'apago.

A veure si un dia fem una sortida off "simposium" garmins i topos :D

Algú s'anima?

Salut!

Avatar de l’usuari
Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Re: Opinions Sobre Garmin Zumo 660

Entrada Autor: Llagasta » dv. feb. 11, 2011 8:05 am

[quote user="650X" post="156842"]Jo també tinc alguns problemes per desemvolupar els tracks off al Garmin 660, de moment la solució que tinc es "mostrar en mapa" i fer zoom per veure cap on va la ruta. Hi ha mapes topogràfics "rutejables" no se si es diu així, jo hi tinc el TopoHispania i no he aconseguit res més que em digui, recalculan, pérdua d'alimentació externa¿?, recalculant... i així fins que l'apago.

A veure si un dia fem una sortida off "simposium" garmins i topos :D

Algú s'anima?

Salut![/quote]

si que es pot navegar OFF amb el Zumo 660. primer l´has de preparar al Mapsource, hi ha un fil que explico com ho faig, ja el buscaré.

es aqui:

viewtopic.php?f=18&t=10169&p=150575&highlight=#p150575
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. feb. 11, 2011 9:41 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

Respon

Torna a “El Racó del GPS”