Proposta ROMANIA agost 2014: Carpats, Transsilvània i Km's

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
Ximetric
Presentats
Entrades: 540
Membre des de: dl. gen. 03, 2011 4:33 pm
Ubicació: Roda de Berà, a "l´encant de la Costa Daurada"

Proposta ROMANIA agost 2014: Carpats, Transsilvània i Km's

Entrada Autor: Ximetric » dc. maig 14, 2014 10:50 pm

Hola companys.
Estic preparant el viatge de finals d’estiu. :idea
Després de llegir algunes cròniques i escoltar alguns consells, m’he decidit a donar una volta per Romania :smoke i fer-hi les mítiques carreteres 67C Transalpina i 7C Transfagarasan :run tot travessant els Carpats fins Transsilvània, amb la possibilitat d’un tram afegit i molt interessant: de Brasov anar a Chisinau, baixar a veure les famoses escales d’Odessa :Gun1 , passar pel delta del Danubi i a la capital Bucuresti. :heat
Des d’aquí una tornada directe, però visitant i descansant a les grans capitals de Sofia, Belgrad i Zagreb. D’allí Florència, Pisa i retorn sense presses pels Alps Marítims (Barcelonette) i la costa mediterània, que els km’s pesen. :heat
El pla és dormir de camping tant com es pugui i alternar algun hotel baratet. Aixecar-se aviat per no passar tanta calor i aprofitar la llum. Els menjars, doncs dinar de picnic (o a peu de carretera) i sopar a taula (gastronomia local), estalviant el que es pugui.
Les dates del viatge no les puc moure, i són 13 dies (màxim), del 26 d’agost al 7 de setembre.
Penso que el recorregut és atractiu i m’agradaria poder compartir-lo, pel que si algú em vol acompanyar li estaria molt agraït (és que tinc una dona patidora). :nino

Aquí us deixo un resum dels trams previstos i punts d’interès: :run

01 Roda de Berà-Budapest 1.950 Km’s
Imatge
Sortir de Roda i combinar autopista i carretera fins Orange, on s’inicia una entretinguda carretera fins Briançón (que ja vaig fer l’any passat direcció centre Europa). D’allí travessar Itàlia ràpidament per autopista i a Slovènia per carretera a Maribor, llac Balaton i Budapest. Sortida i descans a Budapest.

02 Budapest-Sibiu 1.100 Km’s
Imatge
Sortim d’Hongria i entrem a Romania. Tram entretingut tot travessant els Carpats: la 67C Transalpina N-S, pujada i visita a Sibiu. Mítica 7C Transfagarasan N-S i camí a Brasov, Transsilvània.

03 Brasov-Bucuresti 190 Km’s. Opció curta.
Imatge
Visita a Bucuresti

03b Brasov-Odessa-Bucuresti 1.330 Km’s. Opció “entretinguda”.
Imatge
Opcional segons com es vagi de temps i ganes. Ruta turística a la capital de Moldovia, Chisinau, Odessa i les famoses escales, delta del Danubi i cap a Bucuresti.

04 Bucuresti-Trieste 1.280 Km’s
Imatge
Ja de tornada fent visita a les grans capitals de Sofia, Beograd i Zagreb.

05 Trieste-Barcelonette-Roda 1.620 Km’s
Imatge
Retorn amb parades a Florència i Pisa, d’allí a buscar els Alps marítims (Barcelonette) i xino-xano cap a casa.

Total de Km’s ruta sense afegit a Odessa: 6.140 Km’s
Total de Km’s ruta amb afegit a Odessa: 7.280 Km’s
:run

Salut, i si algú es vol apuntar… :aplau1
Ximet Ric
Moltes ganes d'anar en moto i poc temps per fer-ho.
Ex R1200GS ADV '06 ...però tornaré !!
MotoVolta 2016: repúbliques soviètiques + Pamir Highway

Trencaferro
Presentats
Entrades: 1850
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: Proposta ROMANIA agost 2014: Carpats, Transsilvània i Km

Entrada Autor: Trencaferro » dc. maig 14, 2014 11:31 pm

Quina passada de viatge, ja fa temps que tinc en ment aquelles contrades i més havent vist aquest any en la TGVC la cronica i video de l'Enric i en Ricard ja se'm fa salivera, tot i que aqurst any crec que ho tinc una mica magre....
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Josep ST1300
Presentats
Entrades: 107
Membre des de: dg. març 02, 2014 10:54 pm
Ubicació: Vilanova i la Geltrú

Entrada Autor: Josep ST1300 » dv. maig 16, 2014 11:11 am

Vens a la sortida del diumenge 25?. Podríem parlar del viatge.
Salut
:conversa

Ximetric
Presentats

Entrada Autor: Ximetric » dv. maig 16, 2014 12:01 pm

Josep, tens un privat.
Salut !
Ximet Ric

Ximetric
Presentats

Entrada Autor: Ximetric » dj. maig 22, 2014 8:00 pm

Hola.
En Josep ST1300 ja ens ho tenim mig parlat tot fotent-nos una butifarra a la brassa :conversa , i si no hi ha contratemps d'última hora sortirem plegats cap a la Romania.
Romania i si la situación és més o menys estable ( :Gun1 :Gun ), Moldavia, Transnístria i Odessa. :run
Salut !
Ximet Ric

Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: Albert » dv. maig 23, 2014 11:46 am

Holaaa,

Una passada de viatge, si senyor. Que us vagi molt bé i ja ens hi explicareu amb detalls!!

:aplau1 :aplau1 :aplau1
Sort,

Ximetric
Presentats

Entrada Autor: Ximetric » dt. maig 27, 2014 6:36 pm

Hola a tots.
He variat una mica l'itinerari a la zona dels Càrpats per acurtar uns km's tot fent les dues carreteres "guapes". :run
També he acceptat el "repte" del Josep i la tornada serà en ferry Livorno-BCN: 128,50€ + 2 Orfidals per clapar tot el viatge i no marejar-me !! :heat
Espero i desitjo que no petin gaire pel sud d'Ukraïne i poder fer l'afegit de Chisinau, Tiraspol i Odessa. :smoke
Salut !
Ximet Ric

Ximetric
Presentats

Entrada Autor: Ximetric » dj. juny 05, 2014 12:27 pm

Bon dia.
Continuant amb les modificacions de la sortida a România, hem pensat en donar-li la volta a la ruta, és a dir, anirem frescos i directes a Sofia i llavors ja farem el troç entretingut a l'extrem nord-est (Ukraïne, PMR, Moldavia) i el retorn per România i Hongria.
Hi ha previstos 11 diez de ruta, 1 de tornada en ferry i 1 de reserva, que si no es gasta s'anirà repartint entre les etapes, ja que n'hi ha que són una mica llargues. Fent la ruta així al revés, si hi ha imprevistos sempre podem retallar una de les dues grans carreteres que travessen els Càrpats, o deixar Budapest per un altre any (no crec que es mogui).
Confiem que la situación a Ukraïne no empitjori. Per la part de PMR (Transnístria) he contactat amb el seu ministeri d'afers exteriors i m'han confirmat que no hi ha cap problema per crear les fronteres, i que la seguretat a la república és garantida.
La motovolta 2014 România queda doncs així:
Imatge

Dia 1: Roda-Briançon-Bussoleno: 810 Km's
Autopista i a partir d'Orange bonica carretera cap a Briançon. Arribar el més lluny que prudentment el cos pugui.
Imatge

Dia 2: Bussoleno-Zagreb: 810 Km’s
Autopasta, autopasta per Italia i arribar a Zagreb, que no ens té interés per ja haver-la visitat anteriorment.
Imatge

Dia 3: Zagreb-Sofia: 785 Km’s.
Més carretera i autopista per la plana interior del riu Sava. Pararem a dinar a Beograd, gran capital que vull repetir.
Imatge

Dia 4: Sofia-Bucuresti: 350 Km’s.
Dia més tranquil: tour matinal per Sofia i enfilar a Bucuresti per donar-hi un tomb a la tarda vespre.
Imatge

Dia 5: Bucuresti-Odessa-Tiraspol: 665 Km’s
Si la situació ho permet enfilarem a Odessa per veure a la tarda les famoses escales. Si podem, tirarem per arribar a dormir a Tiraspol.
Imatge

Dia 6: Tiraspol-Chisinau-Brasov: 480 Km’s
Tomet matinal per Tiraspol i enfilem a Chisinau a fer 4 fotos. D'allí a sopar a Brasov (centre històric, castell de Brad,...).
Imatge

Dia 7: Brasov-Sibiu-Transfagarasan-Novaci: 420 Km’s
Matí de visites culturals a Brasov i Sibiu, a la tarda: la 7C Transfagarasan !
Imatge

Dia 8: Novaci-Sebes- Arad-Szegred: 460 Km’s
Després d'una, l'altre: la 67C Transalpina i dormir on es pugui camí de Budapest.
Imatge

Dia 9: Szegred-Budapest: 175 Km’s
Toca descansar, oi?, doncs a Budapest !
Imatge

Dia 10: Budapest-Ljubljana-Pàdua: 730 Km’s
Comencem el retorn per belles carreteres al costat del llac Balaton, Maribor, Ljubljana i on arrivem d'Itàlia.
Imatge

Dia 11: Pàdua-Florència-Vinci-Livorno: 340 Km’s
Aprofitem per descansar, els Km's pesen: Firenze i Vinci per arribar tranquils a fer el check-in al port de Livorno.
Imatge

Dia 12: Livorno-Barcelona-Roda (o Vilanova i la Geltrú), 20:30h (amb Grimaldi?, JA, JA, JA) i 70 Km's.
Sortida del ferry a les 23:30h i arribada a BCN a les 20:00 de l'endemà. Aaaiii si fa mala mar !!
Imatge

Vaig contant els diez que falten !
Salut !
Ximet Ric

Jordi Pons
Presentats
Entrades: 714
Membre des de: dg. maig 22, 2011 7:13 pm
Ubicació: Mollerussa

Entrada Autor: Jordi Pons » dv. juny 06, 2014 10:07 am

Ximetric ha escrit:..................

Dia 12: Livorno-Barcelona-Roda (o Vilanova i la Geltrú), 20:30h (amb Grimaldi?, JA, JA, JA) i 70 Km's.
Sortida del ferry a les 23:30h i arribada a BCN a les 20:00 de l'endemà. Aaaiii si fa mala mar !!
Imatge

..............
ULL Viu !!!!!!!!
assegura bé aquest tema amb la Grimaldi, a mi em varen aixecar la camisa al 2012, durant un viatge amb moto per la Toscana, em varen trucar i comunicar-me que havien anul·lat el vaixell Livorno-BCN, que si volia em tornaven els diners u el plà B era baixar fins a Civitavecchia i agafar el Rome-BCN !!!!!!!!
Per el trajecte BCN-Livorno no tenen problema, però el de tornada si, per que es tracta d'un vaixell que "triangula" Tanger-BCN-Livorno-Tanger, i va sempre ple de moros !!!!!!!

Ximetric
Presentats

Entrada Autor: Ximetric » dv. juny 06, 2014 10:43 am

Gràcies Jordi.
Ja ho tenim en compte, si falla Livorno ... Civitavecchia, si aquest també ...Gènova. Amb un McDonalds aprop (Internet) podem consultar les disponibilitats tan prompte siguem a Italia, no reservarem amb antelació, ho farem a últim moment.
El Josep i jo tenim llibertat de data de retorn, en el meu cas fins la Diada.
Salut !
Ximet Ric

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”