Diguem que les aglomeracions i els reptes no son el que més em crida, per això no vaig fer la Rider, però si que volia donar-me una pallissa de moto, així que agafant tracks antics que ja havia preparat, ajuntant una mica d´aquí i una mica d´allà, al final a sortit la :
LA VOLTA A CATALUNYA

L´idea era fer-la en un dia, però vist que no feia autopistes ni autovies, pel que poc podia retallar de temps i a més he mirat d´ajustar-me al màxim al contorn de les fronteres, allà on he pogut, doncs han estat dos dies, de molts, molts, molts…. Revolts
RUTA PRIMER DIA
https://maps.google.es/maps?saddr=Carre ... 13&t=m&z=9
RUTA SEGON DIA
https://maps.google.es/maps?saddr=Carre ... 20&t=m&z=9
Aquest son els mapes de la ruta que he fet, hi ha algún tram que quan el passes al Garmin diu que no existeix, però aquí està l´emoció ficar-se per carreteres i que el Garmin es quedi en blanc.
Comencem la setmana sense tenir clar si podré sortir, al final l´Esther s´ha "rajat" i m´ha dit vigila que farà calor :heat :heat , o sigui que fins el mateix divendres a les dotze de la nit, després d´un sopar coreà, no tenia clar si sortiria el dissabte o el diumenge.
Evidentment , quan tens un viatge o ruta per fer, el dia abans passes la nit del "lloro", o sigui que a les sis del matí, havent dormit quatre hores seguides com a molt, he decidit sortir a fer un tomb :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Primer tram fins el Papiol per autopasta, si, ja ho sé no toca, però per 19 km no crec que ningú es queixi. Enfilem la N-340, amb els controls de mossos pertinents, fins el trencat que porta a Olesa de Bonesvalls i d´aquí a la carretera de Begues, i molt recomenable, doncs es un camí de bosc asfaltat. No us aniré recitant tots els pobles, ja que us avorrireu.
El cas es que la primera parada va ser al Coll de Batalla, passat la Selva del Camp

Quan m´he volgut donar compte ja estava a l´Alforja, i la gana començava a sortir, o sigui que sortint del poble m´he parat al Restaurant Rixixiu, el nom no es molt agraciat, però l´entrepà de truita estava de conya.

Forces recuperades, o sigui sant Tornemi, he passat per a prop de molts pobles de gent que cònec, però ho sento, si volia anar a l´idea no podia permetre´m fer visites de cortesia :oops: :oops: . I així anar fent, com qui no vol la cosa, m´he trobat fent la carretera de Pratdip, culleres com m´agrada, i tot sol, per plorar d´emoció :roll: :roll:
Anem a parar a la C-44, direcció Vandellós, tenim un trencant a poc més d´un kilometre, que posa camí de Gavadà, buffff, a mi m´ha impresionat, carretera trencada, amb sorra i graves, alguna esllavissada, però amb unes vistes i una tranquil.litat acollonants, i a més et porta fins la N-340 antiga, gairebé tocant el Perelló.





Ja estem arribant el primer punt, un trosset de l´avorida N-340, plena de camions per variar, i entrem cap el Delta




Seguim per les carreteres del Delta fins arribar a Sant Carles, les Cases d´Alcanar i seguir el passeig marítim fins que t´obliguen a girar a la Dreta, aquest es el primer punt, un dels extrems de Catalunya, a l´altra banda de la riera ja es l a comunitat Valenciana, no vaig parar a fer foto :oops: :oops: , poso una de google. El camí es molt estret i sembla que no es pugui passar, però arribes a la N-340 segur. Això si, més val no trobar-se ni una bicicleta de cara, que segur que no passem.



Ara cap a la Senia i després Mas de Barberans, però la llei de Murphi sempre està present, o sigui que abans d´arribara a la Senia, carretera tallada per volta ciclista :Gun1 :Gun1 . Que carai mitja volta i per algun d´aquests camins asfaltats segur que arribo…… i tant que he arribat , a un altre control que tallava la carretera :help :help
_Ep noi, cap Mas de Barberans sense passar per la ruta de les bicicletes?
_ Veus aquell mosso que està allà al final de la recta, doncs va tancant la carretera, si l´avances l´hi dius que ets de l´organització i llavors tira tot recte que arribaràs a Mas de Barberans.
No us podeu imaginar quin gust es passar una moto dels mossos a velocitat poc legal i a sobre que et doni pas :smoke :smoke
Bé doncs vàrem arribar a Mas de Barberans sense problema, bé al mig del poble una grua carregant un cotxe, deu minutets més de descans, carai quin relax que portem, haurem d´apretar després :run :run
Poc us puc explicar ara, que ben parida que es la C12, com es disfruta la C43 cap a Pinell de Brai, impressionant la pujada cap a la Fatarella :groupwave …….



Ara agafem el tram pitjor, perdó pels de Lleida, però collons quan trobava un revolt, feia mitja volta i el passava tres vegades :pegacul , o sigui que he decidit parar a dinar, per recuperar forces, Casa Miquel al costat de A2, Alcarràs.
Ben dinat cap a Gimenells, Almacelles, Alfarràs i Castelló de Farfanya, on hi ha un trencant al mig del poble, que no es veu, que ens porta per una pista asfaltada fins a Os de Balaguer, aquí es on vaig tenir el primer ensurt gros del viatge, gaudint com estava d´un camí entre camps i boscos i mirant el poble que tenia al davant, em va sortir un cotxe d´un revolt, totalment descontrolat, l´unic que vaig poder fer es parar la moto i esperar el cop, que per sort per mi no es va produir, però jo diria que vaig sentir l´olor de la pintura del cotxe arran de maleta, com a consell, vigileu molt en aquests camins la gent no està acostumada a trobar-se a ningú i van a tota llet. Després de parar per fer baixar tot el que havia pujat, vaig continuar a bon ritme, total, que no sé en que pensava,que em vaig saltar el trencant cap a Tartareu ( està indicat ) i deu km després vaig veure que no anava massa bé :lol: :lol: ( tot aquest tram el Garmin no l´enllaça, o sigui que s´ha d´anar per intuició o havent mirat els mapes en paper). A part la calor començava a apretar fort 32,5º


A partir d´aquí enllacem amb la C12 direcció Àger, no feu cas del google, que et fa girar cap a Balaguer. Un cop a Àger trencant cap a l´observatori astronòmic i Montsec d´Ares, ja sé que no es el camí més fàcil, però s´ha de gaudir dels paissatges i de les carreteres trencades, sobretot el tram de baixada cap a Pont de Montanyana, per això portem una trail no? A partir d´aquí el Garmin ja no es trobava, trams de carretera no els té i a més hi ha un gran problema quan penges una ruta molt llarga, l´últim tram no dona indicacions, només t´avisa si arribes al Waypoint... que "way"









Arribem a Montanyana…., que fem ? La ruta que passa per la franja, pujant per la N230, o faig cas a en Prony que ha posat que la C1311 cap Tremp es molt ben parida….. Que carai encara no estic cansat, doncs som-hi faig el coll de Montllobar, i com ha estat tot el dia d´avui, sol com un mussol, un cop a dalt recordo haver-lo fet, quan tenia la Pan, seguint a en Feisser, Montsec i Nuria VS, el que passa que aquell cop, anava just per seguir-los



Bereno una mica i agafo la baixada amb més tranquil.litat, no havia mirat la benzina i porto 570 km amb aquest diposit, no serà qüestió d´apretar i quedar-se penjat……
Un cop respostat, enfilo cap a la C13 i la N260, per fer el Coll de Perves i el de Piu de Llevata, tot i que com es costum en mi, me´ls passo de llarg i no faig fotos, Pont de Suert i som-hi cap el tunel, que el cul comença a mostrar simptomes :pegacul :pegacul
A un quart de vuit arribava a Bossost, dotze hores justes després de sortir de casa, ja tenia el segon punt :smoke :smoke


Dormir i sopar a l´Hostal Batalla, molt bona relació qualitat-preu, 35 € tot, i la moto al seu garatge particular.
Per cert em van donar records per a tothom, la mestressa ens troba a faltar……
Comencem el dia, sense esmorzar surto a les set del matí, aquestes hores son les millors per circular, no hi ha ningú i això fa que el port de la Bonaigua el faci sencer fins a Sort sense trobar a ningú, es un plaer indescriptible, tants i tants km i revolts al teu ritme.





Son un quart de nou, massa d´hora per esmorzar, o sigui que enfilem el cantó, que aquesta hora els cremats encara dormen :gosth Carai, estic de sort, altre cop sol, paro a dalt de tot a fer un mos i continuo cap a Adrall, sol però amb més circulació de cara, cosa que fa vigilar una mica, que els aprenents de Rossi de vegades es surten de la traçada.



Un cop a Adrall, he reculat 11 km per la C14, per agafar el trencat de la LV 4001, direcció Montant de Tost, amb el que jo he anomenat Stelvio Català, aquesta carretera ens porta fins a al poble i després continua amb una pista cap a Tuixent, però no era el dia de fer proves i a banda sortia del traçat previst. Per què Stelvio, doncs per les moltes paelles que té, ara aneu amb compte, doncs aquí vaig tenir el segon ensurt, amb un pages que tenia pressa per anar a munyir les vaques i va agafar el revolt pel meu costat :evil: Ara val molt la pena, les vistes s´ ho valen.






Retornem a la ruta, que avui hi ha un bon troç i l´últim tram serà complicat pel transit. O sigui que cap a la Seu, Bellver, Alp, Molina, Collada altre cop sol, estic de sort, i Ripoll, ara ja es complica el transit i el calor comença a apretar.



Direcció cap a Sant Joan de les Abadesses, San Pau de Seguries i cap a Coll d´Arés, agafant el trencat cap a Beget i Oix, bona carretera, tot i que una mica estreta, d´acord molt estreta fins a Oix, però a partir d´aquí com he gaudit, revolts i revolts enllaçats fins a la N260 antiga, i ara ja enfilant cap a Figueres i Vilajuiga.



Desde Vilajuiga agafem el trencant cap a el monestir de Sant Pere de Rodes, una carretera també espectacular, sobretot la baixada cap a Port de la Selva si no et trobes gaire transit. Ja veiem la costa, continuem cap a Cadaqués, avançant molts cotxes, la moto cada cop va més suau ...... trenquem cap a Cap de Creus, i això ja es un Via Crucis, l´hostia, quanta gent, però la sort d´anar en moto, es que m´enfilo fins la terrassa del restaurant, faig les fotos, baixo, m´enfilo a davant del far, més fotos i apa tercer punt assolit, cap a Roses que hi falta gent.




D´aquí ja toca posar la directe passant per Sant Pere Pescador, Parlavà, Torroella, Pals i som-hi, altre cop una cursa ciclista :pegacul :pegacul :nino :nino Agafo un altre tros d´autovia fins a Sant Feliu de Guixols, hi ha molt de transit, i no es pot reseguir la costa sense posar-se nerviós.
Enfilo la carretera de Tossa, aquesta havia de ser la cirereta del pastís ( ho sento Jesus, anava a l´idea i no podia avisar a ningú) em trobo un parell de cotxes i penso, patirem !!!!!, però en dos revolts ja els havia passat i uala no he trobat ningú més fins gairebé el mirador de Tossa, crec que no l´havia fet mai sol ... Paro i menjo quatre fruits secs i unes Tucs, no m´havia adonat eren gairebé les cinc i encara no havia dinat :oops: :oops:





Continuem carretera cap a Lloret, Blanes…..etc, fins un trencant al costat de l´Hospital de Calella que diu que va cap a Sant Cebrià, l´enfilo i carretera com la de Tossa però més estreta, tot bé fins que al cap d´uns deu km, es transforma en pista forestal. Ho sento però no ho he explorat, ja era tard i no tenia constància de si eren 5, 10 o 20 km, i el cansanci es notava, o sigui que mitja volta i fins a Pineda on surt la carretera que després enllaça amb la carretera de Mata, fins a Mataró on he agafat el segon tram d´autovia fins el coll de Parpers, carretera de la Roca, i cap a casa, QUART PUNT I FINAL
Total han estat 1415 km, parant a fer fotos i gaudint dels paissatges, de la conduciió i sobretot dels revolts, han estat 24 hores de moto dividides en dos dies, que els he gaudit i molt, de vegades va bé estar sol i només pensar en la conducció, anar al teu ritme tantes hores seguides, sense estar pendent d´altres o del teu acompanyant, es una sensació estranya però molt agradable. Fins aquí la meva petita crònica d´un petit tomb pel nostre petit pais.