Viatge Marroc 2014

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Kartykeyan
Presentats
Entrades: 75
Membre des de: dc. març 23, 2011 10:58 am
Ubicació: Barcelona - Sants

Viatge Marroc 2014

Entrada Autor: Kartykeyan » dv. ago. 01, 2014 1:08 pm

Bon dia a tothom !!!

Torno a ser jo i com no, per escriure sobre un altre viatge amb moto. Aquest cop al Marroc el dia 10 d'agost. Qui hagi vist alguna crònica meva sabrà que solament he anat per Europa amb moto per tant es per nosaltres una aventura completament nova, avia’m que tal.

He estat llegint moltes cròniques inclús algunes vostres i al final la ruta per la que m'he decantat es aquesta: http://goo.gl/maps/Eor8V

Imatge


No cal dir que com sempre qualsevol aportació ens servirà de molt, ja que som nous en aquest país, Àfrica. :groupwave

He optat aquest cop fer un blog del viatge: http://twogipsyinmorocco.blogspot.com.e ... -2014.html però sobretot on posaré "toda la carne en el asador" serà en el meu canal de youtube [BBvideo 560,340]https://www.youtube.com/channel/UCYOc8L ... AI9X82TZRg[/BBvideo] al arribar del viatge. :run

Espero que abans del dia 10 algú em recomani algo, qualsevol cosa: consells, rutes, llocs on dormir serà de molt agraïr :Thanks1

Ens veiem a la carretera !!! :D :D :D :D

Avatar de l’usuari
Jesus
Presentats
Entrades: 3562
Membre des de: dj. feb. 04, 2010 10:55 am
Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA

Re: Viatge Marroc 2014

Entrada Autor: Jesus » dv. ago. 01, 2014 2:04 pm

Culleres, passareu molta calor nois, jo sempre he anat a l' hivern....crec que anireu amb 1200, jo ficaria taco i no em complicaria gaire fent pistes difícils...si tingués que tornar faria com en Minino, una Transalp o Dominator vella i tira milles....també em vaig quedar amb ganes de llogar una Ktm per fer el cabra per pistes...que vagi molt bé!!!

Salut!!!
Gas a la burra!!!

Kartykeyan
Presentats
Entrades: 75
Membre des de: dc. març 23, 2011 10:58 am
Ubicació: Barcelona - Sants

Re: Viatge Marroc 2014

Entrada Autor: Kartykeyan » dv. ago. 01, 2014 3:08 pm

Jesus ha escrit:Culleres, passareu molta calor nois, jo sempre he anat a l' hivern....crec que anireu amb 1200, jo ficaria taco i no em complicaria gaire fent pistes difícils...si tingués que tornar faria com en Minino, una Transalp vella i tira milles....també em vaig quedar amb ganes de llogar una Ktm per fer el cabra per pistes...que vagi molt bé!!!

Salut!!!
Ojala jesus una 1200... jo tinc una transalp del 98 i el meu amic una gs500 no podrem fer pistes, ja m'agradaria. Intentarem llogar una enduro a merzouga per un dia.
Anem en plan tiradissim (tenda, hostals etc..), no ens arriven els diners per tot malauradament.
Anem al agost perque no tenim mes vacances que aquestes, si marroc em cautiva m'agradaria tornari al hivern.
Merciii per la info !!!!!

Avatar de l’usuari
Jesus
Presentats
Entrades: 3562
Membre des de: dj. feb. 04, 2010 10:55 am
Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA

Re: Viatge Marroc 2014

Entrada Autor: Jesus » dv. ago. 01, 2014 3:16 pm

M' ha confós la fota amb les dos GS...aquestes dues máquines ja us anirant bé per allà...tinc coneguts que han anat am K75, però vigileu que allà et pots trobar sorpesses a la ruta, encara que no vulgueu fer pistes.

Salut!!!
Gas a la burra!!!

Avatar de l’usuari
Ad_hoc
Presentats
Entrades: 146
Membre des de: dt. nov. 15, 2011 4:54 pm
Ubicació: Sant Celoni

Re: Viatge Marroc 2014

Entrada Autor: Ad_hoc » dv. ago. 01, 2014 3:56 pm

Deixeu-vos endur pel viatge i compte amb la calor. La volta sembla molt completa amb una mica de tot. Un bon tast del Marroc.
Gaudiu molt que són dos dies!

Avatar de l’usuari
Mamut
Presentats
Entrades: 612
Membre des de: ds. jul. 09, 2011 6:51 pm
Ubicació: Andorra

Re: Viatge Marroc 2014

Entrada Autor: Mamut » dv. ago. 01, 2014 6:28 pm

El meu consell seria que portessis ja complimentats els documents per passar la duana i frontera marroquí.
Tot i així, veig que entres per Tanger. Els tràmits es fan a dalt del barco abans de baixar a terra.

1) Per cada vehicle et cal el formulari D16TER.
El pots omplir directament des de l'ordinador i imprimir-lo:
http://www.douane.gov.ma/web/16/45#http ... formAT.jsf
Un cop imprès, veuràs que te tres cossos. Un se te'l quedaran a l'entrada del país, un altre a la sortida i el tercer l'has de guardar tu per justificar que el vehicle efectivament ha sortir del país.
Aquesta tercera part del paper, es molt important guardar-la per a properes anades al Marroc. Tan si es fan amb el mateix vehicle com si es va amb un altre.
Un amic meu, a la seva segona anada al Marroc amb un cotxe (la primera l'havia fet en moto) li deien que no va treure la moto del país al seu anterior viatge.
Si no portes aquest tros de paper, no pots demostrar que estan equivocats. La burocràcia d'aquell país es poc fiable a vegades.

2) Per cada viatger, cal que imprimeixis el document blanc d'aquesta pàgina:
http://www.ceutaturistica.com/marruecos/aduana.html
i el complimentis a mà.
Cada viatger en necessita DOS. Un a l'entrada del país i l'altre a la sortida.

Com a professió, cal evitar les que puguin ser conflictives (fotògraf, periodista, etc). Millor posar empleat de banca, oficinista o coses així. Les dones, "sus labores".

Si es la primera vegada que es va al Marroc, al passaport hi posen un número que es el que per sempre més hauràs de posar en els documents cada vegada que hi tornis. Vigila os el posen i que sigui llegible. Solen ser sis xifres seguides de dues lletres i res més. Si no ho saps, et pot passar per alt.

Important no oblidar-te de dur la Carta Verda (demana-la a la teva companyía perquè no n'hi ha prou amb el rebut de l'assegurança normal), l'assegurança en vigor i els papers de la ITV ( a vegades, se'ls gira l'olla i també els demanen)

Si el vehicle no es teu, un document legalitzat que acrediti que estàs autoritzat a conduir-lo. Crec el RACC et pot assessorar sobre aquest tema que jo no conec gaire be.

En fi, bon viatge. Passareu caloreta a l'època que hi aneu.
.
Estem en guerra

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Viatge Marroc 2014

Entrada Autor: Steelman » dv. ago. 01, 2014 7:12 pm

Quina calor que passareu!!!
Disfruteu del país que val molt la pena, tot i la calor :P

PD: el blog en espanyol?
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Sergibuda
Presentats
Entrades: 2030
Membre des de: dc. juny 27, 2007 2:18 pm
Ubicació: BCN
Contacta:

Re: Viatge Marroc 2014

Entrada Autor: Sergibuda » ds. ago. 02, 2014 5:49 pm

El recorregut és pràcticament el que vam fer nosaltres l'any passat, però amb alguna millora, així que poc puc dir-te. Respecte a les motos i als pneumàtics, et puc assegurar que amb tres customs (dues d'elles pesos pesants) no vam tenir cap problema per circular-hi. Per aconseguir bons preus per dormir, regategeu, tot i que nosaltres no en sabem i no ho vam fer i no vam pagar pas massa.

No sé si l'has llegit ni si et pot interessar fer-ho, però la meva crònica la pots llegir AQUÏ.

Finalment, molt de compte amb la calor, hidrateu-vos molt!!!
sergibuda




they called me an accident

Avatar de l’usuari
Cesc
Presentats
Entrades: 269
Membre des de: dl. març 04, 2013 11:30 am
Ubicació: Terrassa

Re: Viatge Marroc 2014

Entrada Autor: Cesc » dg. ago. 03, 2014 12:07 am

una petita millora seria que quan anesiu al poble Ait Ben Haddou, seguiu amunt per la carretera de les 1000 kasbas i anireu igualment a parar a dalt el coll del Tichka, aquesta carretera desde el 2011 esta asfaltada.

Avatar de l’usuari
Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7588
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Re: Viatge Marroc 2014

Entrada Autor: Alucinamaripili » dg. ago. 03, 2014 11:27 am

Bona ruta!!!!

Ja veurem les fotos....

Avatar de l’usuari
Pere29
Presentats
Entrades: 397
Membre des de: dg. maig 08, 2011 8:42 pm
Ubicació: Torelló

Re: Viatge Marroc 2014

Entrada Autor: Pere29 » dl. ago. 04, 2014 10:30 pm

Com ja tan dit perqui dalt, pasaras molta calor, et recomano que portis un camel bak per poder anar vevent aigua constanment sense necessitat de para cada cop. I per altre banda es poden trobar llocs decents per dormir molt be de preu.

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8182
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Viatge Marroc 2014

Entrada Autor: Kpeps » dt. ago. 05, 2014 9:11 am

que ho passeu molt be i ja ens explicareu l'experiencia amb fotos i ressenyes,sort en l'aventura !! :groupwave
Imatge

Kartykeyan
Presentats
Entrades: 75
Membre des de: dc. març 23, 2011 10:58 am
Ubicació: Barcelona - Sants

Re: Viatge Marroc 2014

Entrada Autor: Kartykeyan » dj. ago. 07, 2014 6:04 pm

Mamut ha escrit:El meu consell seria que portessis ja complimentats els documents per passar la duana i frontera marroquí.
Tot i així, veig que entres per Tanger. Els tràmits es fan a dalt del barco abans de baixar a terra.

1) Per cada vehicle et cal el formulari D16TER.
El pots omplir directament des de l'ordinador i imprimir-lo:
http://www.douane.gov.ma/web/16/45#http ... formAT.jsf
Un cop imprès, veuràs que te tres cossos. Un se te'l quedaran a l'entrada del país, un altre a la sortida i el tercer l'has de guardar tu per justificar que el vehicle efectivament ha sortir del país.
Aquesta tercera part del paper, es molt important guardar-la per a properes anades al Marroc. Tan si es fan amb el mateix vehicle com si es va amb un altre.
Un amic meu, a la seva segona anada al Marroc amb un cotxe (la primera l'havia fet en moto) li deien que no va treure la moto del país al seu anterior viatge.
Si no portes aquest tros de paper, no pots demostrar que estan equivocats. La burocràcia d'aquell país es poc fiable a vegades.

2) Per cada viatger, cal que imprimeixis el document blanc d'aquesta pàgina:
http://www.ceutaturistica.com/marruecos/aduana.html
i el complimentis a mà.
Cada viatger en necessita DOS. Un a l'entrada del país i l'altre a la sortida.

Com a professió, cal evitar les que puguin ser conflictives (fotògraf, periodista, etc). Millor posar empleat de banca, oficinista o coses així. Les dones, "sus labores".

Si es la primera vegada que es va al Marroc, al passaport hi posen un número que es el que per sempre més hauràs de posar en els documents cada vegada que hi tornis. Vigila os el posen i que sigui llegible. Solen ser sis xifres seguides de dues lletres i res més. Si no ho saps, et pot passar per alt.

Important no oblidar-te de dur la Carta Verda (demana-la a la teva companyía perquè no n'hi ha prou amb el rebut de l'assegurança normal), l'assegurança en vigor i els papers de la ITV ( a vegades, se'ls gira l'olla i també els demanen)

Si el vehicle no es teu, un document legalitzat que acrediti que estàs autoritzat a conduir-lo. Crec el RACC et pot assessorar sobre aquest tema que jo no conec gaire be.

En fi, bon viatge. Passareu caloreta a l'època que hi aneu.

Bua moltissimes gracies !!!! prenem nota :Thanks1

Kartykeyan
Presentats
Entrades: 75
Membre des de: dc. març 23, 2011 10:58 am
Ubicació: Barcelona - Sants

Re: Viatge Marroc 2014

Entrada Autor: Kartykeyan » dj. ago. 07, 2014 6:07 pm

Steelman ha escrit:Quina calor que passareu!!!
Disfruteu del país que val molt la pena, tot i la calor :P

PD: el blog en espanyol?
Tenim amics per la península, pero per aqui intentare fer la crònica també i en català :groupwave

Kartykeyan
Presentats
Entrades: 75
Membre des de: dc. març 23, 2011 10:58 am
Ubicació: Barcelona - Sants

Re: Viatge Marroc 2014

Entrada Autor: Kartykeyan » dj. ago. 07, 2014 6:10 pm

Cesc ha escrit:una petita millora seria que quan anesiu al poble Ait Ben Haddou, seguiu amunt per la carretera de les 1000 kasbas i anireu igualment a parar a dalt el coll del Tichka, aquesta carretera desde el 2011 esta asfaltada.
Merci Cesc, la veritat es que havíem contemplat aquesta opció, pero pensavem que no estava asfaltat. A Ait Ben Haddou mirarem que tal està la carretera mes que res pel meu company que va amb una gs500 amb rodes molt asfaltiques... jo mi tirava de cap jejeje :please

Kartykeyan
Presentats
Entrades: 75
Membre des de: dc. març 23, 2011 10:58 am
Ubicació: Barcelona - Sants

Re: Viatge Marroc 2014

Entrada Autor: Kartykeyan » dj. ago. 07, 2014 6:18 pm

Pere29 ha escrit:Com ja tan dit perqui dalt, pasaras molta calor, et recomano que portis un camel bak per poder anar vevent aigua constanment sense necessitat de para cada cop. I per altre banda es poden trobar llocs decents per dormir molt be de preu.
Exacte ens portarem un camelback d'uns 2,5 litres. Realment no sabem ben be on dormir, portem tenda perquè per Europa sempre anem amb tenda, pero si que es veritat que si l'allotjament es igual o una mica mes car que càmping agafarem hostals be de preu, que poder dormir amb aire acondicionat despres de tot el dia al sol ho agrairem moltíssim :gosth

Avatar de l’usuari
Ximetric
Presentats
Entrades: 540
Membre des de: dl. gen. 03, 2011 4:33 pm
Ubicació: Roda de Berà, a "l´encant de la Costa Daurada"

Re: Viatge Marroc 2014

Entrada Autor: Ximetric » dj. ago. 07, 2014 6:37 pm

Bona ruta i bon viatge, a part de 4 mosques ho gaudireu moooolt !!!
El tros de N12 és molt espectacular, per la solitud que hi sents (quan veus els "mojons" que posen Sid-Ifni a més de 800 Km's se't cauen els dellonses a terra). :run
La tornada d'Agoudal a Dades... ja m'ho explicareu. :heat
La pujada per la costa atlàntica... espectacular la bravura dels elements: aigua, terra, vent, sol..., i Al-Jadida per perdre's amb la càmera de fotos i güaitant els detalls.
Doncs això, que tingueu bon viatge. :groupwave
Salut !
Ximet Ric
P.D. Si t'enganxes, que ho faràs, jo baixaré a final de gener per fer costa mediterrània i el Rift :smoke , tot reseguint les antigues i actuals possessions imperials espanyoles. :Gun1 :pegacul
Moltes ganes d'anar en moto i poc temps per fer-ho.
Ex R1200GS ADV '06 ...però tornaré !!
MotoVolta 2016: repúbliques soviètiques + Pamir Highway

Kartykeyan
Presentats
Entrades: 75
Membre des de: dc. març 23, 2011 10:58 am
Ubicació: Barcelona - Sants

Re: Viatge Marroc 2014

Entrada Autor: Kartykeyan » dj. ago. 07, 2014 7:04 pm

Ximetric ha escrit:Bona ruta i bon viatge, a part de 4 mosques ho gaudireu moooolt !!!
El tros de N12 és molt espectacular, per la solitud que hi sents (quan veus els "mojons" que posen Sid-Ifni a més de 800 Km's se't cauen els dellonses a terra). :run
La tornada d'Agoudal a Dades... ja m'ho explicareu. :heat
La pujada per la costa atlàntica... espectacular la bravura dels elements: aigua, terra, vent, sol..., i Al-Jadida per perdre's amb la càmera de fotos i güaitant els detalls.
Doncs això, que tingueu bon viatge. :groupwave
Salut !
Ximet Ric
P.D. Si t'enganxes, que ho faràs, jo baixaré a final de gener per fer costa mediterrània i el Rift :smoke , tot reseguint les antigues i actuals possessions imperials espanyoles. :Gun1 :pegacul
jajaj ostres llegir aquestes tres frases m'ha entrat unes ganes de que sigui diumenge.... increïbles !!!! :idea :run Dubto que tingui festa al gener, durant l'any estic a la universitat... :heat :wokrpc

En pròxims dies penjo el primer dia de la crònica !!! GAAAASSSS :groupwave

Kartykeyan
Presentats
Entrades: 75
Membre des de: dc. març 23, 2011 10:58 am
Ubicació: Barcelona - Sants

Re: Viatge Marroc 2014

Entrada Autor: Kartykeyan » dc. ago. 27, 2014 10:24 pm

Ja hem tornat !!!

Viatge increïble !!!! sense cap dubte repetiré :groupwave

Quan pugui penjaré la crònica per aquí a mes a mes del blog on també publicaré les entrades...http://twogipsyinmorocco.blogspot.com.es/
ja veureu que he fet servir alguns consells d'aquí jejejeje

:Thanks1

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Viatge Marroc 2014

Entrada Autor: Steelman » dc. ago. 27, 2014 10:25 pm

Marroc enganxa...... té aquell "noseque" que es dificil d´explicar.... pero molt facil de sentir quant hi vas :P
Ex ...moltes coses

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”