Volta al Pirineu Francés

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Volta al Pirineu Francés

Entrada Autor: Steelman » ds. ago. 09, 2014 5:25 pm

Feia molt de temps que volia anar a donar una volta als anyorats pirineus francesos. I per fi vaig trobar un dia de feina que podia i que la Natàlia em va donar permís per "abandonar" a ella i el nen a casa, mentre jo anava a fer km's amb la moto. :Thanks1 :Thanks1 :Thanks1 :Thanks1

La volta que vaig fer, és la tipica volteta dels ports del Tour.
Imatge


Per "tornar" el favor a la Natàlia de deixar-me el dia "lliure" per anar en moto, em vaig llevar a quarts de cinc del matí, aixi a les cinc ja sortia de casa amb la moto :P
Gairebé no vaig parar en tot el dia. Uns 15minuts a fer un entrepà a dalt del Aubisque, i 15 més per un altre a Escunhau. Les parades per fer la foto, per anar depressa les vaig fer en la moto engegada.....

Del Port de Montrepos i del Portalet no tinc foto.
Del de Montrepos, cada dia m´agrada menys. La vessant d´Osca és una autopista, i la vessant de Sabiñanigo, amb aquell asfalt "ratllat" no em mola gens.
El del Portalet, per la vessant aragonessa, no es pot disfrutar de la conducció, està tant ple de bonys,clots, .... que per pistes vas més comode.
Per la vessant Francesa.... es un dels ports preferits, i fer-lo al voltant de les 8 del matí, que no hi havia ningú.... una delicia :P
Aubisque...
Imatge
Imatge

Del Soulor baixar cap Argeles, fer la carretera de les Gorgues de Luz, fins a Luz-st.Saveuir i a pujar el Tourmalet.
A mitja pujada vaig parar a fer un parell de fotografies...
Imatge
Imatge

A mi el Tourmalet em té el cor robat i intentor , com a mínim, pujar-hi una vegada a l´any.. però aquest cop no em va agradar gens.
Una caravana infinita de ciclistes sobreposada a una caravana infinita de autocaravanes, amb uns quants cotxes pel mig i centenars de motos.....
La Rambla és un desert comparat amb el que vaig veure al tourmalet.... feina vaig tenir per fer la foto del port...
Imatge


El següent de llista és el Col d´Aspin.La pujada des de la Payolle és molt maca (encara que curta) i la baixada cap a Arreau no m´agrada massa, però tot i que volia provar un coll desconegut per mi... vaig anar per feina i vaig fer l´Aspin.
Imatge

Al baixar l´Aspin, igual, vaig dubtar en fer Val-Loron i anar al Peyresourde, però com que la Natàlia m´havia fet el favor tampoc no era questió d´abusar, així que vaig fer via "recta" cap al Peyresourde.
Imatge

I si fas el Peyresourde... cap al Portillón. Per la vessant aranesa/catalana l´han asfaltat tot i està perfecte. Per la banda francesa, hi han alguns pedaços i està en un estàt òptim.
Imatge

Ja era a la Val d´aran i eren la 13.00 del migdia. Vaig parar a fer un entrepà a Escunhau i vaig trucar a casa... i vaig decidir fer via recte cap a casa.
Port de la Bonaigua...
Imatge

Com a curiositat.
Vaig omplir el diposit a Formigal. Al fer la Bonaigua , desprès de 240km encara tenia el diposit a la meitat.
Vaig pensar a Sort, omplirè.
A Sort encara continuava igual i vaig pensar..ja ho farè a la Pobla....
A la Pobla continuava igual...així que... tremp???
A Tremp havia baixat una ratlleta...vaig pensar doncs a Isona.
Isona es va encendre la reserva i vaig pensar a Artesa ja posarè
A Artesa vaig veure que arribava a Agramunt... i a Agramunt vaig veure que també arribava a Tarrega. Aixi que a vaig repostar finalment a Tarrega despreès de 414km amb el diposit de 20l. Per que voleu una adventure????
Imatge

Ja veieu a les 16:20 era a Tarrega i a les 17:15 ja havia acabat la volta i era a casa. 800kms despres , 12h despres... i vaig tenir temps per sortir a passejar i comprar amb tota la familia.
Aixi que llevar-se a les 4 té recompensa, pots estar voltejant pel pirineu i a la tarda/vespres passejant per la ciutat amb la familia :P
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Jordi Pons
Presentats
Entrades: 713
Membre des de: dg. maig 22, 2011 7:13 pm
Ubicació: Mollerussa

Re: Volta al Pirineu Francés

Entrada Autor: Jordi Pons » ds. ago. 09, 2014 6:20 pm

:groupwave :groupwave

veig que et vas saltar el Col de Val Louron-Azet !!!!!!

i per el mapa veig que vas passar per Llimiana, està tot aixecat, jo ho vaig provar aquest dimarts passat i vaig fer mitja volta cap al Congost del Terradets

Avatar de l’usuari
Jordi Pons
Presentats
Entrades: 713
Membre des de: dg. maig 22, 2011 7:13 pm
Ubicació: Mollerussa

Re: Volta al Pirineu Francés

Entrada Autor: Jordi Pons » ds. ago. 09, 2014 6:55 pm

Steelman ha escrit:....................
A Tremp havia baixat una ratlleta...vaig pensar doncs a Isona.
Isona es va encendre la reserva i vaig pensar a Artesa ja posarè
..................
Isona ?
Segons el trajecte que has posat amb el google maps, no hi vas passar !!!!!!!!!! :girldevil

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Volta al Pirineu Francés

Entrada Autor: Steelman » ds. ago. 09, 2014 6:56 pm

Jordi Pons ha escrit:
Steelman ha escrit:....................
A Tremp havia baixat una ratlleta...vaig pensar doncs a Isona.
Isona es va encendre la reserva i vaig pensar a Artesa ja posarè
..................
Isona ?
Segons el trajecte que has posat amb el google maps, no hi vas passar !!!!!!!!!! :girldevil
Ara he vist el que has posat abans, el google maps m'ha fet la pirula. No vaig passar per Llimiana
Vaig fer tremp,isona,artesa... el coll de comiols ;)
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
Jordi Pons
Presentats
Entrades: 713
Membre des de: dg. maig 22, 2011 7:13 pm
Ubicació: Mollerussa

Re: Volta al Pirineu Francés

Entrada Autor: Jordi Pons » ds. ago. 09, 2014 7:00 pm

ruta llògica, ja m'extranyava :help :help

Avatar de l’usuari
Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7586
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Re: Volta al Pirineu Francés

Entrada Autor: Alucinamaripili » ds. ago. 09, 2014 7:51 pm

Quan sigui gran.....vull ser com tu.

Avatar de l’usuari
Deivid
Presentats
Entrades: 965
Membre des de: dg. abr. 01, 2007 10:52 am
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: Volta al Pirineu Francés

Entrada Autor: Deivid » dg. ago. 10, 2014 2:28 am

Joé quina volteta.... Mola molt.

Alucina, tu ja ets gran[FACE WITH STUCK-OUT TONGUE AND WINKING EYE]

Avatar de l’usuari
Trencaferro
Presentats
Entrades: 1849
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: Volta al Pirineu Francés

Entrada Autor: Trencaferro » dg. ago. 10, 2014 10:30 am

Ummmmm... Quina ruta, quina envejaaaa!!!

A veure si d'aqui poc podem quedar un dia i fer alguna cosa similar, :run

Per cert, lo del consum de la moto no t'ha d'extranyar, tots sabem que es normal un consum molt baix en els vehicles diesel, i més si no porten turbo, tot és questió d'acostumar-s'hi. :mrgreen:

Records a la Natalia, a tu i al rei de la casa!
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Avatar de l’usuari
Ad_hoc
Presentats
Entrades: 146
Membre des de: dt. nov. 15, 2011 4:54 pm
Ubicació: Sant Celoni

Re: Volta al Pirineu Francés

Entrada Autor: Ad_hoc » dg. ago. 10, 2014 1:44 pm

Et vas treue el "mono" de moto per la vía expeditiva!! :run
Quina volta més maca! La meva dona i jo acabem de tonar d'un tomb en moto pel pirineu català i francès fins a Navarra i hem fet alguns ports d'aquests, però en 6 dies, que és més descansat, eh! :smoke

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8182
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Volta al Pirineu Francés

Entrada Autor: Kpeps » dt. ago. 12, 2014 9:43 am

una volteta diu....la majoria d'aquests ports no els he fet mai,lo que jo tinc en estudi per com encarar-ho desde fa anys,el senyor,s'aixeca a les 5 del mati....sense fer soroll per no despertar.....i au,en una estona tornem a ser a casa :Saludant gracies per compartir-ho que fa venir salivera.
Imatge

Avatar de l’usuari
Ximetric
Presentats
Entrades: 540
Membre des de: dl. gen. 03, 2011 4:33 pm
Ubicació: Roda de Berà, a "l´encant de la Costa Daurada"

Re: Volta al Pirineu Francés

Entrada Autor: Ximetric » dt. ago. 12, 2014 8:08 pm

Quina volteta més maca i entretinguda.
A mi el Coll de Comiols des d'Artesa em té el cor ben robat. Com és d'anar xino xano jugant només amb el gas, vas fent, i fent i ...te n'adones que vas fent moolt ! :run
Ah, lo de les Adventures és per què com no gasten 5l si no 6.3l necessiten el dipòsit més gran, esclar. :smoke
Salut !
Ximet Ric
Moltes ganes d'anar en moto i poc temps per fer-ho.
Ex R1200GS ADV '06 ...però tornaré !!
MotoVolta 2016: repúbliques soviètiques + Pamir Highway

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”