Pirineu aragonés sobre una Legend

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Pirineu aragonés sobre una Legend

Entrada Autor: GRUM » dg. des. 07, 2014 7:27 pm

Encara em quedaven un parell de dies per disfrutar de les vacances, feia quatre dies que havia posat rodes noves a la Ruda i el temps pronosticava un cap de setmana de temperatures relativament altes per l'època així que, de manera bastant improvisada vaig decidir marxar, aprofitant un diumenge i els 2 dies que em quedaven cap a Pirineu Aragonès.
Era un "compte pendent" des de feia uns 5 anys, així que, trucada de darrera hora per reservar hotel i cap a Ainsa.
Com que la majoria de vosaltres ja coneixeu la zona, tampoc us faré un gran desplegament de noms ni fotografies. Tampoc disposava de gaire temps, així que vaig decidir anar de cara al gra i fer els "clàssics" de la zona, un altre cop (perquè hi haurà segona part) ja m'hi entretindré més a fons.
Primer dia, diumenge, la intenció era marxar al matí i plantar-me a Ainsa, instal.lar-me a l'hotel i poca cosa més.
El lloc escollit per mi va ser l'hostal Dos Rios. Va resultar ser un encert, la veritat.
Vaig arribar a migdia, deixo trastos a l'habitació i faig una volta per Ainsa, de sobte em sorpren la gran quantitat de gent. És clar, no recordava que era diumenge!! Decideixo tornar a l'hotel, dinar un entrepà i, com que el viatge d'anada havia sigut molt agradable i sorprenentment comode, decideixo fer ruta a la tarda.
Decideixo començar per el Cañon de Añisclo, tot i que no ho tenia clar.
Imatge
Un cop fet, ja puc dir que per mi va ser un gran desengany. Molta anomenada i un lloc realment bonic, però no pas per disfrutar-lo amb la moto. Hi havia transit en els dos sentits, molta humitat i... no ho sé, en general em va decebre bastant.
Imatge
Després, tot i que vaig perdre moltíssim temps amb el Cañon, vaig decidir tirar endavant amb la idea inicial, que era fer la Vall de Pineta i de tornada, pujar fins al poble de Plan.
Imatge
Per sort, la temperatura era de primavera però el paissatge de tardor. Va ser impressionant i, per mi, més bonic.
La única pega va ser que tornant, ja de nit, un tram de carretera estava en obres i no hi havia pintades les ratlles de la carretera, amb la qual cosa, no veia on començava el voral i va ser bastant fotut, cotxes de cara, poca llum, se'm va fer llarg i pesat.
Arribant a l'hotel, dutxa i a sopar, per cert, moolt bò i recomanable.

Segon dia, ruta prevista, entrada a França i fer els ports mítics per tornar a entrar a territori aragonès per Portalet. Tenia seriosos dubtes sobre horaris, durada, comportament de la moto, repostatge, i la meva tolerancia als kms acumulats amb la Ruda... Cap problema, improvisació al poder.
Va ser una jornada espectacular sense més. Gens de transit, un temps ideal i uns paissatges increïbles. La moto es va portar de conya, comode, fiable i a trams, fins i tot moooolt divertida. Era la gran protagonista, allà on anavem, tothom se la mirava a ella-
Imatge
El tram que més em va agradar, sens dubte l'enllaç del Souloir a l'Aubisque. Simplement espectacular, dels millors que recordo.
En canvi, el mític Tourmalet, em va deixar bastant fred...
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
M'hauria agradat tenir més temps per entretenir-me per les frances, però... no va poder ser aquest cop.
La tornada per el Portalet em va encantar.
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Tornant a Ainsa, dutxa i cap al casc antic a fer fotos, aquest cop sense gairebé turistes, alguna mostra.
Imatge
Imatge
Tercer dia, poca cosa a comentar, vaig començar la jornada tornant un tros enrera per parar-me en un mirador que havia vist de reull el dia anterior.
Imatge
Imatge
I poca cosa més. Retorn tot fent ruta cap a casa a descansar i començar a programar una segona part a la zona que, la veritat, que mereix més d'una i de dues visites amb temps.
Imatge
Aquest cop cal destacar que la gran capacitat de càrrega de la Ruda, em va obligar a fer un esforç logístic considerable -nosweat
Això és tot amics, fins la propera.

Avatar de l’usuari
GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Re: Pirineu aragonés sobre una Legend

Entrada Autor: GRUM » dg. des. 07, 2014 7:29 pm

Per cert, tot i el temps que porto desconectat i una mica desaparegut, voldria dedicar la crònica als administradors i la gran tasca que fan per mantenir el forum en marxa.
Gràcies a tothom/totdon :catBirra :catBirra

Avatar de l’usuari
Ximetric
Presentats
Entrades: 540
Membre des de: dl. gen. 03, 2011 4:33 pm
Ubicació: Roda de Berà, a "l´encant de la Costa Daurada"

Re: Pirineu aragonés sobre una Legend

Entrada Autor: Ximetric » dg. des. 07, 2014 7:41 pm

Gràcies Grum per les magnífiques afotus i la crònica.
Salut!
Ximet Ric
Moltes ganes d'anar en moto i poc temps per fer-ho.
Ex R1200GS ADV '06 ...però tornaré !!
MotoVolta 2016: repúbliques soviètiques + Pamir Highway

Avatar de l’usuari
Trencaferro
Presentats
Entrades: 1849
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: Pirineu aragonés sobre una Legend

Entrada Autor: Trencaferro » dg. des. 07, 2014 11:28 pm

Increibles paisatges, amb els colors de tardor es espectacular.

Gràcies per la crònica! :catBirra
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Pirineu aragonés sobre una Legend

Entrada Autor: Randy-650 » dl. des. 08, 2014 12:20 am

Mai em cansaré de repetir-ho: que bé que t'ho muntes!

Ara ets el GRUM que molts coneixem. :catsalt

Gràcies per compartir les grumrutes.
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
Minina
Presentats
Entrades: 2015
Membre des de: dl. oct. 04, 2010 8:07 pm
Ubicació: Cerdanyola del Valles - Nuri

Re: Pirineu aragonés sobre una Legend

Entrada Autor: Minina » dl. des. 08, 2014 10:00 pm

Unes fotos molt guapes, moltes gràcies per compartir-ho amb nosaltres. -hk -hk

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8182
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Pirineu aragonés sobre una Legend

Entrada Autor: Kpeps » dt. des. 09, 2014 9:18 am

una cronica molt xula i las fotos macas de debo,m'en alegro molt que aquesta sigui JA ,la teva moto !! al final l'has encertat :catok ,per cert,dius que el cañon del Añisclo vas trobar cotxes en sentit contrari ? si no recordo malament es de una sola direccio :catpensant ,l'asfalt esta trencat pero es visita obligada si no ho coneixes ja que com dius es molt maco i xino -fisch xano es pot fer amb qualsevol moto sense problema,gracies per compartir la ruta que sempre et dic que els camins que ensenyes son ben macos.
Imatge

Avatar de l’usuari
Vicenç
Presentats
Entrades: 189
Membre des de: dt. nov. 18, 2008 6:51 pm
Ubicació: Eivissa

Re: Pirineu aragonés sobre una Legend

Entrada Autor: Vicenç » dt. des. 09, 2014 12:59 pm

Bon dia!!!!

Les fotos fantàstiques, tant les d'aquest post com les de l'anterior de presentació de la moto.

Una coseta. Veig que vas carregat amb motxilla, bossa sobredipòsit i una bossa al darrere a més en posició vertical....
Jo intentaria simplificar al màxim. Amb una bona bossa sobredipòsit (la meva és una Bagster de les de tota la vida, tot i que ara hi han algunes molt guapes i pràctiques), com et dic quan surto per a un parell o tres de dies no duc res més i m'hi cap força cosa.

La motxilla, depenent del pes que duguis amb el pas de les hores pot carregar molt l'esquena a més de ser un perill si caus i portes coses dures com pot ser la càmara de fotos etc.
I per últim la bossa en posició vertical???. Per què no la poses horitzontal al damunt del portaequipatges????. Jo no duc mai... bé, gairebé mai el topcase per què em molesta molt la sensació de flaneig així com l'efecte del vent lateral que fa que el topcase es converteixi en un veritable timó. Suposo que la bossa en posició vertical depen com ha de fer un efecte semblant.

Intentaria fer-me amb unes maletes laterals, encara que de vegades quedin fatal. O amb una mica més de pressupost una cosa així:

Imatge

Trobo que no malmeten massa l'estètica i pots obledar-te de la resta de les bosses.

Una abraçada!!!!
Salut!!!

Quant surts per fer el viatge cap a Itaca, has de pregar que el camí sigui llarg

Avatar de l’usuari
Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7586
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Re: Pirineu aragonés sobre una Legend

Entrada Autor: Alucinamaripili » dt. des. 09, 2014 1:28 pm

Quines fotos més guapes!!!

Merci per compartir-ho

Avatar de l’usuari
Xavier
Presentats
Entrades: 4379
Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
Ubicació: Torelló (Osona)

Re: Pirineu aragonés sobre una Legend

Entrada Autor: Xavier » dc. des. 10, 2014 6:52 pm

Aleix, tal com diu el Randy més amunt, ets el Grum que coneixem. Una "GrumRuta" (Randy dixit) collonuda.

Moltes gràcies per compartir-la amb nosaltres!

Avatar de l’usuari
Sergibuda
Presentats
Entrades: 2030
Membre des de: dc. juny 27, 2007 2:18 pm
Ubicació: BCN
Contacta:

Re: Pirineu aragonés sobre una Legend

Entrada Autor: Sergibuda » dc. des. 10, 2014 10:29 pm

M'encanta la forma de gaudir la moto que tens i com ens ho saps explicar.


Collonut!!!
sergibuda




they called me an accident

Avatar de l’usuari
GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Re: Pirineu aragonés sobre una Legend

Entrada Autor: GRUM » dg. des. 14, 2014 10:18 am

Gràcies a tots/totes pels comentaris, sempre és un plaer escriure amb un públic tant agraït :catok
Ei Vicenç, quina il.lusió llegir-te de nou. Lamento que no et pogués enseyar la moto en directe quan vas venir...
Referent al tema de la logística de l'equipatge, anem a pams.
És ben cert que actualment hi ha mil-i-una opcions però, en aquest cas concret, no disposava ni de temps ni de pressupost per fer gaire res, així que em vaig espavilar amb els recursos que tenia a ma.
La bossa sobredipossit que tinc actualment és més aviat petita i ha sofert diversos tunings per anar-la adaptant a les diferents motos que he tingut.
Normalment, allà porto la documentació i la camara reflex i algun altre invent, com ara el GPS (aquest cop el portava i no el vaig ni utilitzar) o els mapes de paper, que encara utilitzo (romanticisme nostàlgic).
La moto, quan la vaig comprar, portava "de regal" un respatller que es pot muntar i desmuntar. Normalment, no el porto mai per temes estètics, però resulta que tinc una bossa que s'adapta perfectament al suport del respatller, així que vaig provar la combinació i em va perfecte. He provat de portar la bossa de darrera en posició horitzontal sobre el seient, però no queda prou subjecte. Així que, la que tinc ara, queda perfectament subjecte al respatller i no em molesta per res, és més, si volgues encara podria aprofitar per posar alguna altra cosa a la "parrilla" que queda per la part posterior del respatller.
El tema de l'efecte del vent, he de dir que a mi, no se si per velocitat o per poc coneixement o sensibilitat, no m'ha molestat mai. És més, sempre he portat cofre (tot i que no m'agraden) a les anteriors motos i no he arribat a notar mai cap molestia notable.
La motxilla de l'esquena, normalment només hi porto papers, menjar i alguna peça de roba, mai res que sigui rígid o dur.
Per tant, tot i que tinc el projecte entre mans de posar uns suports posteriors "hand made" i algún tipus d'alforja, de moment és només això, un projecte que està en construcció. Quan tingui novetats ja les aniré comentant per si poden interessar a algú.
Apa, toma rotllo que us he fotut, ja callo :catcallo :catcallo
Fins la propera -punk

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14809
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Pirineu aragonés sobre una Legend

Entrada Autor: Steelman » dc. des. 17, 2014 1:25 pm

QUina sortida mes maca, el pirineu d'Osca "té un nosequé" que és molt maco.

Gràcies per dedicar temps a escriure'ns una crònica i compartir-ho amb tots!!
Ex ...moltes coses

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”