La meva aventura pel Port de Cabús
- Jordi
- Presentats
- Entrades: 3102
- Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
- Ubicació: El Vallès Occidental
La meva aventura pel Port de Cabús
Ahir vaig fer aquest port (des d'el vessant de Tor), com a part d'una veritable RUTA amb majúscules i vull fer esmena de que aquella pista que recordava tan divertida (l'havia fet trenta anys enrere) ahir va esdevenir en un veritable malson, deixeu-me que us expliqui:
Abans de tot vull remarcar que jo anava amb la meva Adventure de tres-cents quilos, pneumàtics mixtes i en solitari.
Des d'Alins es comença el camí vers Tor (un poble que malauradament tothom relaciona al crims que allà s'hi van cometre i que va sacsejar la opinió publica)
A mesura que el camí es va allunyant d'Alins el seu estat va empitjorant, perquè molts els vehicles donen mitja volta, els talussos es van desprenent i l'aigua s'endú la terra, deixant pas a unes pedres que fan patir pels pneumàtics. Tot i això, si el camí es fa poc-a-poc i amb compte, s'arriba a Tor sense gaires maldecaps. RECOMANO NO FER AQUESTA RUTA AMB COPILOT
Un cop al nucli de Tor (no pas la muntanya, el límit de la qual està indicat amb uns rètols que indiquen que es tracta d'una finca privada i que el pas es prohibit, no fer-ne cas), es bona idea estirar les cames i gaudir d'un indret que en transportarà molts anys enrere, aquell l'indret ben val la paciència d'arribar-hi. Agafarem el camí que trenca cap la dreta (sempre haurem d'agafar els trencalls de la dreta) el qual ja no es un camí "para todos los públicos", especialment si no anem amb el vehicle adequat, que a mesura que va vorejant el marge dret del riu De la Rabassa va agafant embranzida muntanya amunt fins que arriba el punt en que farem via pel cantó esquerre, obligant-nos a creuar el rierol. Val a dir que amb un certer cop de gas i prou equilibri, aquest pas se supera amb relativa facilitat.
Fins aquí han arribat alguns conductors agosarats, aquest punt es el que marca la frontera entre ser agosarat i ser prou expert com per seguir endavant.
Un cop situats al vessant est, pujarem fent fent ziga-zagues al voltant del barranc Del Toscar. La pista ja es en un considerable mal estat (a ningú l'interessa que estigui en bones condicions, el cost del manteniment d'un camí malmès cada any per la neu no paga la pena).
I, sense ni adonar-nos, ens arribarem al cim, el Port de Cabús, el qual marca la frontera entre Catalunya i Andorra. Ja en aquest punt, una orografia molt més amable permet a les autoritats andorranes de situar-hi l'extrem de la carretera CG-4 que ens portarà fins l'àrea d'oci de Pal, el seu poble i finalitza a Erts, al tocar de La Massana.
Què em va passar ahir? Doncs que jo recordava aquella primera vegada que vaig fer aquesta pista, era al vell mig de l'estiu del 1986 i la vaig fer sobre una "endurera" Kawasaki KLR-650.
Ahir no era estiu i aquella moto que passava per tot arreu s'havia convertit en un armari de prop de tres-cents quilos de massa i el doble d'ample. Mentre començava l'ascens em preguntava "Això amb fang deu ser impracticable amb una BMW" alhora que començava a esquivar els primers bassals que no feien cap mena de por.
Però a mesura que pujava, el marró de les vores va anar canviant al blanc de la neu, una neu que producte del calor del maig, s'anava transformant en aigua, un aigua cada vegada mes abundant i que va esdevenir un fang del mateix color negre de les meves esperances d'arribar a dalt.
Els escaladors sempre diuen que el descens és mes perillós que l'ascens, i per segons quines motos i quins indrets també es pot aplicar aquesta dita. Gràcies al "ziga-zaga" les rampes no eren molt inclinades, però una vegada superades les primeres, estava molt clar que girar cua era una opció a descartar, atès a que intentar frenar el meu armari mentre navegava muntanya avall inserit en unes roderes tan i tan lliscoses només podria acabar en desastre.
Vaig aturar-me no-sé-com per agafar aquell aire que fruit de l'esforç havia esgotat i vaig dir-me "no tinc mes opció", remar fins assolir el final de la pista. Sabia que tard o d'hora vindria una caiguda (enteneu que em refereixo a aparcar la moto sobre el cilindre) i així va succeir en un parell d'ocasions. Sort que el vídeo de la Mar aixecant la BMW Adventure de l'Eva em va servir per posar la meva moto, sense cap esforç, en posició vertical.
I, quan ja em pensava que allò no tenia final, aquest va aparèixer com les primeres carrosses de la cavalcada dels Reis Mags. Quanta alegria!!!! Ho havia superat!!! Uns trialeros que em vaig trobar al cim no podien creure's que hagués fet aquella pista amb el meu armari. Jo he fet molt trial i infinitat de competicions durant mes de vint anys, i penso que sense aquest bagatge, no hauria pas tingut èxit.
Que és el que més em va fer patir?? El motor de la moto. Es un boxer refrigerat per aire i, a aquelles velocitats no era possible fer-li passar pels cilindres ni la mes mínima brisa. Això em va angoixar bastant i em va fer veure que, si vols conservar la mecànica com nova, hi ha coses per les quals deixar la BMW al garatge. Sort que el control de tracció es pot desactivar, perquè sinó la moto no s'hagés mogut de lloc.
Amb una moto mes adequada, aquesta pista no tan sols no seria complicada, ens el contrari, hauria estat una divertida experiència. Possiblement el 75% de companys de MTC, tot i utilitzant un armari com el meu, haurien superat l'esdeveniment amb mes traça que jo.
Un cop a La Massana vaig poder fer una neteja a fons, tant de la moto com del meu equipament, per poder anar-me'n a dinar sense deixar-ho tot brut. Un cop menjat i amb les piles carregades vaig iniciar el camí cap a casa utilitzant una ruta sensiblement mes llarga del programat.
Aquest va ser el recorregut d'ahir:
Manresa→Solsona→Lladurs→Coll de Jou→Port del Compte→Cap de Port→Tuixent→Sisquer→Montant de Tost→l'Stelvio Català→Adrall→Port del Cantó→Llavorsí→Tor→Port de Cabús→La Massana→Coll d'Ordino→Port d'Envalira→Col de Puymorens→Puigcerdà→La Molina→Coll de La Creueta→La Pobla de Lillet→Berga→Manresa.
Abans de tot vull remarcar que jo anava amb la meva Adventure de tres-cents quilos, pneumàtics mixtes i en solitari.
Des d'Alins es comença el camí vers Tor (un poble que malauradament tothom relaciona al crims que allà s'hi van cometre i que va sacsejar la opinió publica)
A mesura que el camí es va allunyant d'Alins el seu estat va empitjorant, perquè molts els vehicles donen mitja volta, els talussos es van desprenent i l'aigua s'endú la terra, deixant pas a unes pedres que fan patir pels pneumàtics. Tot i això, si el camí es fa poc-a-poc i amb compte, s'arriba a Tor sense gaires maldecaps. RECOMANO NO FER AQUESTA RUTA AMB COPILOT
Un cop al nucli de Tor (no pas la muntanya, el límit de la qual està indicat amb uns rètols que indiquen que es tracta d'una finca privada i que el pas es prohibit, no fer-ne cas), es bona idea estirar les cames i gaudir d'un indret que en transportarà molts anys enrere, aquell l'indret ben val la paciència d'arribar-hi. Agafarem el camí que trenca cap la dreta (sempre haurem d'agafar els trencalls de la dreta) el qual ja no es un camí "para todos los públicos", especialment si no anem amb el vehicle adequat, que a mesura que va vorejant el marge dret del riu De la Rabassa va agafant embranzida muntanya amunt fins que arriba el punt en que farem via pel cantó esquerre, obligant-nos a creuar el rierol. Val a dir que amb un certer cop de gas i prou equilibri, aquest pas se supera amb relativa facilitat.
Fins aquí han arribat alguns conductors agosarats, aquest punt es el que marca la frontera entre ser agosarat i ser prou expert com per seguir endavant.
Un cop situats al vessant est, pujarem fent fent ziga-zagues al voltant del barranc Del Toscar. La pista ja es en un considerable mal estat (a ningú l'interessa que estigui en bones condicions, el cost del manteniment d'un camí malmès cada any per la neu no paga la pena).
I, sense ni adonar-nos, ens arribarem al cim, el Port de Cabús, el qual marca la frontera entre Catalunya i Andorra. Ja en aquest punt, una orografia molt més amable permet a les autoritats andorranes de situar-hi l'extrem de la carretera CG-4 que ens portarà fins l'àrea d'oci de Pal, el seu poble i finalitza a Erts, al tocar de La Massana.
Què em va passar ahir? Doncs que jo recordava aquella primera vegada que vaig fer aquesta pista, era al vell mig de l'estiu del 1986 i la vaig fer sobre una "endurera" Kawasaki KLR-650.
Ahir no era estiu i aquella moto que passava per tot arreu s'havia convertit en un armari de prop de tres-cents quilos de massa i el doble d'ample. Mentre començava l'ascens em preguntava "Això amb fang deu ser impracticable amb una BMW" alhora que començava a esquivar els primers bassals que no feien cap mena de por.
Però a mesura que pujava, el marró de les vores va anar canviant al blanc de la neu, una neu que producte del calor del maig, s'anava transformant en aigua, un aigua cada vegada mes abundant i que va esdevenir un fang del mateix color negre de les meves esperances d'arribar a dalt.
Els escaladors sempre diuen que el descens és mes perillós que l'ascens, i per segons quines motos i quins indrets també es pot aplicar aquesta dita. Gràcies al "ziga-zaga" les rampes no eren molt inclinades, però una vegada superades les primeres, estava molt clar que girar cua era una opció a descartar, atès a que intentar frenar el meu armari mentre navegava muntanya avall inserit en unes roderes tan i tan lliscoses només podria acabar en desastre.
Vaig aturar-me no-sé-com per agafar aquell aire que fruit de l'esforç havia esgotat i vaig dir-me "no tinc mes opció", remar fins assolir el final de la pista. Sabia que tard o d'hora vindria una caiguda (enteneu que em refereixo a aparcar la moto sobre el cilindre) i així va succeir en un parell d'ocasions. Sort que el vídeo de la Mar aixecant la BMW Adventure de l'Eva em va servir per posar la meva moto, sense cap esforç, en posició vertical.
I, quan ja em pensava que allò no tenia final, aquest va aparèixer com les primeres carrosses de la cavalcada dels Reis Mags. Quanta alegria!!!! Ho havia superat!!! Uns trialeros que em vaig trobar al cim no podien creure's que hagués fet aquella pista amb el meu armari. Jo he fet molt trial i infinitat de competicions durant mes de vint anys, i penso que sense aquest bagatge, no hauria pas tingut èxit.
Que és el que més em va fer patir?? El motor de la moto. Es un boxer refrigerat per aire i, a aquelles velocitats no era possible fer-li passar pels cilindres ni la mes mínima brisa. Això em va angoixar bastant i em va fer veure que, si vols conservar la mecànica com nova, hi ha coses per les quals deixar la BMW al garatge. Sort que el control de tracció es pot desactivar, perquè sinó la moto no s'hagés mogut de lloc.
Amb una moto mes adequada, aquesta pista no tan sols no seria complicada, ens el contrari, hauria estat una divertida experiència. Possiblement el 75% de companys de MTC, tot i utilitzant un armari com el meu, haurien superat l'esdeveniment amb mes traça que jo.
Un cop a La Massana vaig poder fer una neteja a fons, tant de la moto com del meu equipament, per poder anar-me'n a dinar sense deixar-ho tot brut. Un cop menjat i amb les piles carregades vaig iniciar el camí cap a casa utilitzant una ruta sensiblement mes llarga del programat.
Aquest va ser el recorregut d'ahir:
Manresa→Solsona→Lladurs→Coll de Jou→Port del Compte→Cap de Port→Tuixent→Sisquer→Montant de Tost→l'Stelvio Català→Adrall→Port del Cantó→Llavorsí→Tor→Port de Cabús→La Massana→Coll d'Ordino→Port d'Envalira→Col de Puymorens→Puigcerdà→La Molina→Coll de La Creueta→La Pobla de Lillet→Berga→Manresa.
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??
- Mon&mon
- Presentats
- Entrades: 530
- Membre des de: dg. març 01, 2015 9:19 am
- Ubicació: Sant Julià de Lòria
Re: La meva aventura pel Port de Cabús
Molt bona ruta.
Molt complicat, com bé ens expliques, el tram del port de Cabús.
El de Montant de Tost, el recomanem, és molt divertit.
Siau.
Molt complicat, com bé ens expliques, el tram del port de Cabús.
El de Montant de Tost, el recomanem, és molt divertit.
Siau.
Montse i Ramon
- Storm
- Presentats
- Entrades: 2594
- Membre des de: dj. oct. 04, 2007 3:48 pm
- Ubicació: Sant Llorenç d'Hortons
Re: La meva aventura pel Port de Cabús
Només de veure les fotos amb aquest fang ja fa patir. Suposo que a l'estiu deu ser força diferent. Molt bona ruta!
- Jordi
- Presentats
- Entrades: 3102
- Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
- Ubicació: El Vallès Occidental
Re: La meva aventura pel Port de Cabús
Teniu raó, amb la moto adequada es un tram molt divertit i, si es eixut, anant amb precaució no ofereix cap dificultat especial.
Pel que fa al tram entre Sisquer i Montant de Tost, el que fa vint anys era una pista de terra s'ha convertit en una pista asfaltada (excepte els cinc quilòmetres abans d'arribar a Montant) es, com be dius, un tram fantàstic i molt divertit.
Pel que fa al tram entre Sisquer i Montant de Tost, el que fa vint anys era una pista de terra s'ha convertit en una pista asfaltada (excepte els cinc quilòmetres abans d'arribar a Montant) es, com be dius, un tram fantàstic i molt divertit.
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??
- Sergi3
- Presentats
- Entrades: 1451
- Membre des de: dv. jul. 13, 2007 6:55 pm
- Ubicació: Barcelona
Re: La meva aventura pel Port de Cabús
fas cara d'haver gaudit molt
Només tu pots decidir que fer amb el temps que se t`ha donat
- Billy_Joe
- Presentats
- Entrades: 582
- Membre des de: dt. gen. 22, 2013 8:49 am
- Ubicació: el Vendrell
Re: La meva aventura pel Port de Cabús
M'ha agradat llegir com ho expliques, em dona ganes de fer-ho.
La llengua i la història són els botins més preuats a l’hora de sotmetre un poble (Angel Guimerà)
- Ximetric
- Presentats
- Entrades: 540
- Membre des de: dl. gen. 03, 2011 4:33 pm
- Ubicació: Roda de Berà, a "l´encant de la Costa Daurada"
Re: La meva aventura pel Port de Cabús
Uuaauu... gràcies per la info.
De l'any passat que la tinc pendent amb un altre amic (tots dos trialers) i just aquest cap de setmana en tornàvem a parlar... però sort de la teva crònica !!, ho deixarem per una mica més endavant, tot i que el compi porta Mitas a la f800, jo duc Tourance.
Salut i gràcies per compartir l'experiència i la informació.
Ximet Ric
De l'any passat que la tinc pendent amb un altre amic (tots dos trialers) i just aquest cap de setmana en tornàvem a parlar... però sort de la teva crònica !!, ho deixarem per una mica més endavant, tot i que el compi porta Mitas a la f800, jo duc Tourance.
Salut i gràcies per compartir l'experiència i la informació.
Ximet Ric
Moltes ganes d'anar en moto i poc temps per fer-ho.
Ex R1200GS ADV '06 ...però tornaré !!
MotoVolta 2016: repúbliques soviètiques + Pamir Highway
Ex R1200GS ADV '06 ...però tornaré !!
MotoVolta 2016: repúbliques soviètiques + Pamir Highway
- Napoleon
- Presentats
- Entrades: 1795
- Membre des de: dv. feb. 22, 2013 1:19 pm
- Ubicació: Barcelona-Capital de la República Interruptus
Re: La meva aventura pel Port de Cabús
Maca la crónica
Fas bé d'avisar. No la faré amb la Deauville
Me n'alegro que t'ho passessis tant bé, tot i el "suspense"
Salut i peles
Fas bé d'avisar. No la faré amb la Deauville
Me n'alegro que t'ho passessis tant bé, tot i el "suspense"
Salut i peles
Jo tampoc vaig en BMW
- Kpeps
- Presentats
- Entrades: 8182
- Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
- Ubicació: Manresa
Re: La meva aventura pel Port de Cabús
os pedre m'has fet patir al llegir que anaves sol , perque jo soc molt poruc i amb fang patos patos,gracies per compartir-ho que el teu escrit ti porta
- Trencaferro
- Presentats
- Entrades: 1849
- Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
- Ubicació: Osona - Val D'Aran
Re: La meva aventura pel Port de Cabús
Moltes gràcies per la crònica i les fotos Jordi, m'has donat unes quantes idees per fer aquesta primavera.
Això si, esperaré que no hi hagi tant de fang, perquè alguna vegada m'hi he trobat també anant sòl a pescar i les he passat moooooolt canutes... la veritat que només de veure per quins llocs que has passat, ja et puc dir que els tens molt ben posats!!!
Això si, esperaré que no hi hagi tant de fang, perquè alguna vegada m'hi he trobat també anant sòl a pescar i les he passat moooooolt canutes... la veritat que només de veure per quins llocs que has passat, ja et puc dir que els tens molt ben posats!!!
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.
- Jordi
- Presentats
- Entrades: 3102
- Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
- Ubicació: El Vallès Occidental
Re: La meva aventura pel Port de Cabús
Encara que sembli pedant, voldria dir que les fotos no fan justícia de la realitat de la situació, ja que en els llocs mes complicats no tenia cap pensament en aturar-me i posar-me a fer fotos.
Ara que ja se amb que em puc trobar no em seria tan complicat de repetir-ho, inclús amb la meva moto, tot i que aniria mes preparat.
De fet, ja de cara a finals de Maig, em faria il.lusió tornar-la a fer, ja sense aquestes roderes de fang que a les fotos semblen poca cosa. Si voleu puc preparar una sortida com la que vaig fer, amb el tram de Montant de Tost i l'Stelvio Català, de 1.063 a 576 metres en molt pocs minuts.
Stelvio Català
La idea seria fer un Pic-Nic a Tor i desprès anar cap amunt sense presses però sense pausa. Us sedueix la idea??
Port de Cabús
Jordi "Prony"
Ara que ja se amb que em puc trobar no em seria tan complicat de repetir-ho, inclús amb la meva moto, tot i que aniria mes preparat.
De fet, ja de cara a finals de Maig, em faria il.lusió tornar-la a fer, ja sense aquestes roderes de fang que a les fotos semblen poca cosa. Si voleu puc preparar una sortida com la que vaig fer, amb el tram de Montant de Tost i l'Stelvio Català, de 1.063 a 576 metres en molt pocs minuts.
Stelvio Català
Port de Cabús
-
- Presentats
- Entrades: 1490
- Membre des de: dl. ago. 02, 2010 11:19 am
- Ubicació: Osona
Re: La meva aventura pel Port de Cabús
Gracies per compartir-ho, Jordi!!
Interessant també !!
...bueno com tot el què ens penjes, escrius i expliques aqui!!
Interessant també !!
...bueno com tot el què ens penjes, escrius i expliques aqui!!
- Alucinamaripili
- Presentats
- Entrades: 7586
- Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
- Ubicació: Barcelona-Catalunya
Re: La meva aventura pel Port de Cabús
Quina ruteta més guapaaaaaa
Em sembla que és la primera vegada que veig una moto teva bruta, però pels llocs que vas anar.....més que normal.
Em sembla que és la primera vegada que veig una moto teva bruta, però pels llocs que vas anar.....més que normal.
- Ximetric
- Presentats
- Entrades: 540
- Membre des de: dl. gen. 03, 2011 4:33 pm
- Ubicació: Roda de Berà, a "l´encant de la Costa Daurada"
Re: La meva aventura pel Port de Cabús
Jordi... m'apunto !!, ja fixaràs la data. (personalment, juny em va malament pels exàmens de la UOC, festival Fic-Cat al meu poble, ...)
Salut !
Ximet Ric
Salut !
Ximet Ric
Moltes ganes d'anar en moto i poc temps per fer-ho.
Ex R1200GS ADV '06 ...però tornaré !!
MotoVolta 2016: repúbliques soviètiques + Pamir Highway
Ex R1200GS ADV '06 ...però tornaré !!
MotoVolta 2016: repúbliques soviètiques + Pamir Highway
- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14809
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
Re: La meva aventura pel Port de Cabús
Jo si les dates em cauen bé m' apunto
Enviat des del meu XperiaZ2 i Tapatalk
Enviat des del meu XperiaZ2 i Tapatalk
Ex ...moltes coses
- Billy_Joe
- Presentats
- Entrades: 582
- Membre des de: dt. gen. 22, 2013 8:49 am
- Ubicació: el Vendrell
Re: La meva aventura pel Port de Cabús
M'agradaria fer aquesta ruta. Actualment porto pneumàtics 100% d'asfalt, amb uns mixtes seria suficient?
La llengua i la història són els botins més preuats a l’hora de sotmetre un poble (Angel Guimerà)
- JosepM
- Presentats
- Entrades: 266
- Membre des de: dc. oct. 09, 2013 10:16 pm
- Ubicació: Valls
Re: La meva aventura pel Port de Cabús
L'enhorabona per la ruta i pels co***ns
Gràcies,
Josep
Gràcies,
Josep
- Jordi
- Presentats
- Entrades: 3102
- Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
- Ubicació: El Vallès Occidental
Re: La meva aventura pel Port de Cabús
Hola,
Un cop deixada la carretera a Alins, tenim 12 quilòmetres fins al nucli de Tor. El camí comença en relatiu bon estat (sense oblidar que es tracta d'un camí de pedra i terra), a mesura que anem fent via, cada cop es troba en pitjor estat perquè deuen ser molts els vehicles que giren cua. Tot i això, no ofereix dificultat i es pot fer amb rodes d'asfalt. Un cop a Tor tenim per endavant 7,1 quilòmetres que estan eixuts no son difícils però que no aconsello fer amb rodes de carretera.
El motiu es la duresa de la carcassa la qual no crec que sigui gaire adequada per anar donant trompades als rocs que s'han de sortejar. Amb mixtes i poc-a-poc, cap problema.
El tram de 5 quilòmetres de pista abans d'arribar a Montant de Tost no ofereix cap dificultat.
Jordi "Prony"
Un cop deixada la carretera a Alins, tenim 12 quilòmetres fins al nucli de Tor. El camí comença en relatiu bon estat (sense oblidar que es tracta d'un camí de pedra i terra), a mesura que anem fent via, cada cop es troba en pitjor estat perquè deuen ser molts els vehicles que giren cua. Tot i això, no ofereix dificultat i es pot fer amb rodes d'asfalt. Un cop a Tor tenim per endavant 7,1 quilòmetres que estan eixuts no son difícils però que no aconsello fer amb rodes de carretera.
El motiu es la duresa de la carcassa la qual no crec que sigui gaire adequada per anar donant trompades als rocs que s'han de sortejar. Amb mixtes i poc-a-poc, cap problema.
El tram de 5 quilòmetres de pista abans d'arribar a Montant de Tost no ofereix cap dificultat.
Jordi "Prony"
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??
- Billy_Joe
- Presentats
- Entrades: 582
- Membre des de: dt. gen. 22, 2013 8:49 am
- Ubicació: el Vendrell
Re: La meva aventura pel Port de Cabús
ok Jordi, jo porto unes Michelin Pilot Road4 (trail). En teoria, la carcassa és reforçada, però la roda del darrera és normal, veig que no en deurien tindre quan la van muntar o bé es van confondre, si munto la del darrera una trail seria suficient entenc.Prony ha escrit:Hola,
Un cop deixada la carretera a Alins, tenim 12 quilòmetres fins al nucli de Tor. El camí comença en relatiu bon estat (sense oblidar que es tracta d'un camí de pedra i terra), a mesura que anem fent via, cada cop es troba en pitjor estat perquè deuen ser molts els vehicles que giren cua. Tot i això, no ofereix dificultat i es pot fer amb rodes d'asfalt. Un cop a Tor tenim per endavant 7,1 quilòmetres que estan eixuts no son difícils però que no aconsello fer amb rodes de carretera.
El motiu es la duresa de la carcassa la qual no crec que sigui gaire adequada per anar donant trompades als rocs que s'han de sortejar. Amb mixtes i poc-a-poc, cap problema.
El tram de 5 quilòmetres de pista abans d'arribar a Montant de Tost no ofereix cap dificultat.
Jordi "Prony"
La llengua i la història són els botins més preuats a l’hora de sotmetre un poble (Angel Guimerà)
- Storm
- Presentats
- Entrades: 2594
- Membre des de: dj. oct. 04, 2007 3:48 pm
- Ubicació: Sant Llorenç d'Hortons
Re: La meva aventura pel Port de Cabús
+1Steelman ha escrit:Jo si les dates em cauen bé m' apunto
Enviat des del meu XperiaZ2 i Tapatalk