Escòcia assolida

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Bernat
Presentats
Entrades: 221
Membre des de: dg. feb. 12, 2012 12:36 am
Ubicació: Prats i Sansor

Escòcia assolida

Entrada Autor: Bernat » dc. maig 20, 2015 9:49 pm

:cathola

Bé, finalment m’he decidit per acacabar d’editar unes quantes imatges del viatge que vaig fer aquest setembre passat per terres Escosèses.
La veritat és que Escòcia la tenia una mica com a repte,a part de volguer-la coneixa turísticament, hi tenia una…bé, dues espines clavades.

Era un mes de desembre del 2009 on per diverses raóns finalitzava una estada de tres mesos a Irlanda, era la tornada cap a casa,sortia de Galway direcció Dublín per agafar un Ferry fins a Holyhead (GB) i es clar, em vaig dir a mi mateix “Punyeta! Ja que sòc per aquestes làtituds podria tardar una miqueta més en tornar i fer una passejada per Escòcia”…en aquell moment la pasió va prevaldre la raó.

Un cop a al port de Dublín,em van cancelar la travesia del ferry per mala mar,bé, de fet feia un mal temps evident,plovia i feia vent. Em vaig tindre que buscar un hotelet per passar la nit i esperar al matí per veure si aquell ferry podia sortir a la mar.

Tormenta tota la nit i a les 7 del matí…aigua vent i més aigua,enfilo cap al port i embarco amb evidents senyes de que aquella travesia seria molt,molt moguda. El cel era de color negre i l’aigua del mar fuetejava el vaixell amb molta força,el vent semblava enforismat i sortir a coberta era proïvit,un cop a mar el ferry es movia amunt! i avall! amunt! i avall!...i jo cap el Nord.

Desembarco a Holyhead, fa fred i segueix plovent,és el mes de desembre i jo…cap el Nord. Al cap d’un centenar de quilòmetres la carretera si formen unes fantàstiques plaques de gel la raó em visita en algún racó del méu cap “Imbécil!” Em dic i em repeteixo varies vegades, jo que sòc del Pirineu sé com son els hiverns de poc compatibles amb la moto i lo fàcil que és anar per terra,i jo encaparrat d’anar…cap el Nord.

Em vaig parar per girar cua,no,sense abans dir-me “Tornaré”

Setembre del 2011, aquesta és la meva,me´n vaig cap el Nord per coneixa aquella terra que tant ansio de coneixa.

Aquest cop sorto de casa, del méu estimat Pirineu, travesso tota França fins a Calais on a primera hora del matí un Ferry em durá a Folkestone.
Desembarcat,ja en terres angleses, el cel tapat,plovisquejant, em recorda la meva estada a Irlanda on era i és del més normal que no deixés de ploure durant tot el dia. Enfilo carretera amunt, cap el Nord. Passat l’alçada de Londres la pluja fa acte de presència amb més força,i s’hi suma el vent,molt vent ”carai de temps” em dic,però jo..cap el Nord, “aquest cop és el mes de setembre i en principi és bona època” em dic jo mateix.

He passat Leeds i el vent s’ha transformat en tempesta,bufa molt i molt fort,tinc intenció d’arrivar fins a Carlise,ja en terres Escosèses, però el destí tenia una altre idea,les ratjes de vent,la trompa d’aigua que cau em fan anar a no més de 30/40 quilòmetres per hora, al passar-me els camions, em desestebilitzen fins el punt de fer-me la conducció pesada i perillosa. “Collons! Que dificil és arrivar a Escòcia! Em dic emprenyat. Paro en una estació de servei amb restaurant i hotel. Faré nit i m’informaré de la “meteo” que fara demà. Baixant les maletes de la moto s’apropa un payo i em pregunta “cap on vas?” Quedava bastant clar que aturat a la banda esquerra de l’àrea de servei de l’autopista anava…cap el Nord. No em deixa obrir boca i s’avança a dir-me que s’apropa la cua d’un huracà provinent del Estas Units. Que s’apropa!? Jo diria que fa estona que el tinc a sobre!! No em recomana seguir pujant, la previsió és de vents molts forts amb tempestes d’aigua. No m’ho puc creure! Hauré d’abortar altre vegada?

Bé, entro a la habitació per donar-me una dutxa calmar-me,pensar, informar-me del temps per demà.La punyetera cua d’huracá omple en portada les notícies de la televisió.

Passo l’estona,sopo i m’en vaig a dormir…demà decidiré que faig. Tota la nit ventant i plovent a bots i barrals,el dia, es lleva com el vespre, negre nit i amb mal temps! Tot i no creure´m la mala sort, és la crua realitat. Enjego la moto ja enfundat dins del mono d’aigua…i cap el Nord.
Al cap de pocs quilòmetres em vénen al cap sàvies paraules del méu Pare “quan ja no disfrutis,atura’t i no arrisquis el que no cal” “Val Escòcia! Em rendeixo! M’en vaig però t’asseguro que tornaré”.

Vaig enfilar direcció Newcastle per agafar un Ferry cap Amsterdam i així vaig coneixa aquesta bonica ciutat i d’aquí cap Nurburgring, totalment aconsellable pels malats del motor…però aixó seria una altre història.

Setembre del 2014, aquest any si!

Torno cap a Escòcia! Aquest cop amb copilot i us puc dir que tot va anar collonudament bé, sorprenenment per a mí de 15 dies només ens va ploure, passant per Paris i en terres Escoseses de Ullapool a Durness. Increíble!

Viatge totalment recomenable tot i que no en tenia dubte…només vaig tindre mala sort amb el temps una vegada, i una altre on la raó em va abandonar per uns intants.
Vem rutejar per Oban,Fort William,Fort Augustus, Isla de Skye, Ullapooll,Durness, Thurso,Jonh o’Groats, Inverness i el seu llac Ness, Edimburg…vaja, repeteixo un magnífic viatge! I per fi Escòcia conquistada :senyera

Si algú arriva fins aquí llegint el totxo... :aplaudiment :aplaudiment

Aquí us deixo unes imatges :catok
[BBvideo 560,340][/BBvideo]

Avatar de l’usuari
JosepM
Presentats
Entrades: 266
Membre des de: dc. oct. 09, 2013 10:16 pm
Ubicació: Valls

Re: Escòcia assolida

Entrada Autor: JosepM » dc. maig 20, 2015 11:26 pm

L'enhorabona per haver-ho aconseguit! :catok
Per cert, del video en dedueixo que, com a mi, t'agraden els paisatges desolats, sense res, tipus highlands, moors o fjell. :catsalt

Salut,

Josep

Kike Esteban
Presentats
Entrades: 416
Membre des de: dl. set. 02, 2013 1:14 pm
Ubicació: Canet de Mar / Alt Maresme

Re: Escòcia assolida

Entrada Autor: Kike Esteban » dc. maig 20, 2015 11:46 pm

Bernat, moltes gràcies. No és un totxo! és un relat autèntic. M'ha agradat molt la màxima del teu pare. Té tota la raó. Gràcies per com partir-ho i enhorabona. :catok
Salut.
Kike.
"La moto és un vehicle fantàstic i apassionant, la funció principal del qual es tornar-te a casa."
Santiago Esteban (Pare motero, papà).

Avatar de l’usuari
Xavier
Presentats
Entrades: 4379
Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
Ubicació: Torelló (Osona)

Re: Escòcia assolida

Entrada Autor: Xavier » dv. maig 22, 2015 11:12 am

Bernat, de paleta no hi entens res perquè el què has escrit de totxo no en te gens ni mica.

Moltíssimes gràcies per compartir-ho!

:catok

Avatar de l’usuari
Bernat
Presentats
Entrades: 221
Membre des de: dg. feb. 12, 2012 12:36 am
Ubicació: Prats i Sansor

Re: Escòcia assolida

Entrada Autor: Bernat » dv. maig 22, 2015 2:22 pm

JosepM ha escrit:L'enhorabona per haver-ho aconseguit! :catok
Per cert, del video en dedueixo que, com a mi, t'agraden els paisatges desolats, sense res, tipus highlands, moors o fjell. :catsalt

Salut,

Josep
Si, tens raó els paisatges desolats,la sol.litud i la pau del no rès m'atrau molt. :catok

Avatar de l’usuari
Bernat
Presentats
Entrades: 221
Membre des de: dg. feb. 12, 2012 12:36 am
Ubicació: Prats i Sansor

Re: Escòcia assolida

Entrada Autor: Bernat » dv. maig 22, 2015 2:26 pm

Kike Esteban ha escrit:Bernat, moltes gràcies. No és un totxo! és un relat autèntic. M'ha agradat molt la màxima del teu pare. Té tota la raó. Gràcies per com partir-ho i enhorabona. :catok
Salut.
Kike.
Gràcies :cattimit

Avatar de l’usuari
Bernat
Presentats
Entrades: 221
Membre des de: dg. feb. 12, 2012 12:36 am
Ubicació: Prats i Sansor

Re: Escòcia assolida

Entrada Autor: Bernat » dv. maig 22, 2015 2:36 pm

Xavier ha escrit:Bernat, de paleta no hi entens res perquè el què has escrit de totxo no en te gens ni mica.

Moltíssimes gràcies per compartir-ho!

:catok
Ho tindré en compte pel pròxim cobert per la llenya, la base la faré de formigó i pedra en comptes de "totxos" de paper escrit :catsalt

Gràcies i a veure si compleixo vindre a alguna sortideta plegats :catdrive

Avatar de l’usuari
ErnesTDM
Presentats
Entrades: 1308
Membre des de: dg. abr. 04, 2010 10:49 pm
Ubicació: Arenys de Munt

Re: Escòcia assolida

Entrada Autor: ErnesTDM » ds. maig 23, 2015 7:03 pm

Gràcies per compartir les teves experiències. Bona crònica.

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”