Preparant Alps (Provença-Haute Alps-Briançon) Agost'17

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
ARBE
Presentats
Entrades: 1893
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 12:17 pm
Ubicació: Santa Eulàlia de Ronçana

Preparant Alps (Provença-Haute Alps-Briançon) Agost'17

Entrada Autor: ARBE » dg. abr. 30, 2017 3:08 pm

Bé, tota la inspiració comença amb una pregunta que s'ha fet sobre la ruta del 9,

adequant el destí als pocs dies disponibles (7 dias a principis d'agost ) començo a embastar la ruta...Anirem als Haute Alps i aprofitarem per fer ruta per la provença per veure els camps d'espígol (lavanda pels desinformats).

Primer de tot un bon mapa, necessito la visió de conjunt i detall que dóna a l'hora el mapa en paper...

Passa que Murphy existeix i dóna igual on vagis i quin mapa compris, el teu destí estarà al putu mig del pleg principal,
que t'obliga a desplegar tot el llençol per veure-hi un pam a la rodona....

així que al segon cop d'haver de desplegar del tot el llençol descomunal, pres d'un atac de nervis decideixo que no hi haurà un tercer:

Imatge

Ja està, ja tinc el mapa replegat com necessito, amb dos desplegs tinc 100 km a la rodona del camp base, Hòsties!

Al tema, la idea és sortir divendres 4 d'agost, no sé si podrem sortir pel matí o bé havent dinat, si és la 2ª pot ser agosarat fer 650 km fins a Briançon la tarda d'un divendres d'agost, així que anem a 2 etapes, amb la idea d'aprofitar la ruta per passar pels famosos camps d'espígol de la Provença.

Fa temps que dic que els francesos són els reis del turisme social, i coses com
aquesta web referma la meva convicció: http://www.la-provenza.es/ tota mena de rutes, les corniches, les mimoses... i http://www.la-provenza.es/la-ruta-de-la-lavanda

on arriben a fer un mapa segons l'època de floració de l'espígol distingint 3 periodes de floració : fins 15 de Juliol, fins 25 Juliol i fins 10 d'Agost...
Organitzant les rutes per periode de floració, com diria en Basté: Excel·ls M'encanta!

Imatge

així doncs estruturem les etapes d'aquesta manera:

1) Granollers --> Avinyó (o rodalies ), si sortim pel matí aprofitarem el que resti de dia per visitar alguna ruta d'espígol.

2) Provença --> Briançon, tot resseguint rutes d'espígol.

3) 4) 5) 6) Briançon, camp base, a definir encara com repartim les rutes a fer, a la llista tinc l'stella alpina, el petit San Bernardo, Galibiers...

7) Tornada
-----------

Avatar de l’usuari
Pirata
Presentats
Entrades: 271
Membre des de: dv. des. 14, 2012 5:47 pm
Ubicació: Santa Eulàlia de Ronçana
Contacta:

Re: Preparant Alps (Provença-Haute Alps-Briançon) Agost'17

Entrada Autor: Pirata » dl. maig 01, 2017 8:24 pm

-character07 -character07
Hola company ¡ fa temps que et segueixo pel foro veig que ets de Santa Eulalia de Ronçana vas amb els de Motourisme i gual que jo que també visc al poble i no se qui ets.
Per cert interesant la sortida que tens prevista per els Alps .

Salut i Kmmmmm...

Avatar de l’usuari
ARBE
Presentats
Entrades: 1893
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 12:17 pm
Ubicació: Santa Eulàlia de Ronçana

Re: Preparant Alps (Provença-Haute Alps-Briançon) Agost'17

Entrada Autor: ARBE » dl. maig 01, 2017 8:43 pm

Uola, fa pocs anys que rondo per Santa Eulàlia, però segur que estem a 2-3 contactes de coneixe'ns si no és que ens tenim vistos ja... algun dissabte/diumenge matí anem a fer el cafè a la fàbrica.
-----------

Max2
Presentats
Entrades: 39
Membre des de: dc. nov. 02, 2016 10:37 pm
Ubicació: Manresa

Re: Preparant Alps (Provença-Haute Alps-Briançon) Agost'17

Entrada Autor: Max2 » dl. maig 01, 2017 9:00 pm

Bona tarda, som els max2, el xevi i l'angels de Manresa. Ens varem estrenar pel novembre passat a la sortida del Montseny.
Estem molt interessats en la sortida del mes d,agost. Ja ens anireu informant.
Xevi 670489153
fxbasiana@gmail.com

Avatar de l’usuari
ARBE
Presentats
Entrades: 1893
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 12:17 pm
Ubicació: Santa Eulàlia de Ronçana

Re: Preparant Alps (Provença-Haute Alps-Briançon) Agost'17

Entrada Autor: ARBE » dl. maig 01, 2017 9:12 pm

bones, sento la confusió però no és cap sortida del fòrum ni sortida organitzada. Són preparatius de les vacances, de vegades fem posta en comú al fòrum per compartir coneixement, hi ha gent amb força experiència coneixedora dels destins que pot fer aportacions valuoses, i també és una manera que quedi informació per consultar en un futur. Salut!
-----------

Avatar de l’usuari
Siono1000
Presentats
Entrades: 2516
Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
Ubicació: Baix Empordà

Re: Preparant Alps (Provença-Haute Alps-Briançon) Agost'17

Entrada Autor: Siono1000 » dt. maig 02, 2017 7:29 pm

Aquesta és una de les parts mes interessants d'un viatge, la preparació.
Des de casa ja pots començar a gaudir del que serà. -thumbup
Salut i kilómetres

Avatar de l’usuari
ErnesTDM
Presentats
Entrades: 1308
Membre des de: dg. abr. 04, 2010 10:49 pm
Ubicació: Arenys de Munt

Re: Preparant Alps (Provença-Haute Alps-Briançon) Agost'17

Entrada Autor: ErnesTDM » dt. maig 02, 2017 8:39 pm

Estic d'acord amb en Siono, el viatge comença amb la planificació i també consultant altres foros i blogs, i llegint cròniques de viatgers que hi han anat abans. La part de recerca es una de les que mes m'agraden.

Avatar de l’usuari
ARBE
Presentats
Entrades: 1893
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 12:17 pm
Ubicació: Santa Eulàlia de Ronçana

Re: Preparant Alps (Provença-Haute Alps-Briançon) Agost'17

Entrada Autor: ARBE » dt. maig 02, 2017 8:42 pm

Siono1000 ha escrit:Aquesta és una de les parts mes interessants d'un viatge, la preparació.
Des de casa ja pots començar a gaudir del que serà. -thumbup
És ben veritat! per a mi el concepte Alps era un emborronament confús pel mig d'europa amb una montanya nevada,un telefèric i un tren vermell... poc més (la vaca a la gespa i el formatge amb forats).

Ara he anat desenvolupant coneixements de la zona, amb tot el tema de la provença i els camps d'espígol que en principi no m'ho havia ni plantejat he fet una gran descoberta, la zona com 3-4 comarques nostres dóna per més una setmana de ruta ben bona i la tenim a 'tiru de pedra'.

I els Alps he d'anar entrant en matèria, per anar reduïnt l'analfabetisme absolut cap a un mínim saber ubicar i nomenar alguns dels ports i colls.

Confesaré que la mandra era infinita al principi, el temps és un recurs molt escàs per a mi, i la temptació de resseguir una cosa pre-feta era gran, però això és com rascar, tot és començar, i ara hi estic molt engrescat.

És ben bé cert que ja he començat el viatge fa uns dies...

Mireu quin nivell aquesta web: http://www.motofree.com/route-des-grand ... e-jour.htm us linko directa a la 2a etapa... hi ha de tot, en gmaps, en .gpx, kmz, en pdf, vídeos, fotos.... la info pràctica, llàstima del francès que s'entén el contex però es perd el matís (jo no en sé de francès, je no compre pa, ni pa ni na! )
-----------

Avatar de l’usuari
Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7579
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Re: Preparant Alps (Provença-Haute Alps-Briançon) Agost'17

Entrada Autor: Alucinamaripili » dc. maig 03, 2017 9:54 am

No et deixis el tanga de lleopard, Albert

Avatar de l’usuari
JosepM
Presentats
Entrades: 266
Membre des de: dc. oct. 09, 2013 10:16 pm
Ubicació: Valls

Re: Preparant Alps (Provença-Haute Alps-Briançon) Agost'17

Entrada Autor: JosepM » dj. maig 04, 2017 12:04 am

A Briançon ets a tocar d'Itàlia.

Per allà no és que m'agradés gaire la zona, però el coll de l'Anyell estava bé. I recordo que hi havia una ruta, oberta només a l'estiu, amb part de pista en bon estat, que seguia força estona pel damunt dels 2000 m. Ara m'ha marxat el nom del cap. Si saps de què parlo i hi vas, compte amb els 4x4 alemanys!

Bon viatge,

Josep

Avatar de l’usuari
ARBE
Presentats
Entrades: 1893
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 12:17 pm
Ubicació: Santa Eulàlia de Ronçana

Re: Preparant Alps (Provença-Haute Alps-Briançon) Agost'17

Entrada Autor: ARBE » dj. maig 04, 2017 10:12 pm

Alucinamaripili ha escrit:No et deixis el tanga de lleopard, Albert
NOOOOO.,... amb el tanga de leopardo és Deborah! :riure
-----------

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8181
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Preparant Alps (Provença-Haute Alps-Briançon) Agost'17

Entrada Autor: Kpeps » dv. maig 05, 2017 11:28 am

al veure aquesta ruta de lavanda , com et van marcant els pobles per on passar i tot plegat ho he trobat molt interesant, gracies per l'aportacio que ha de ser força maco de veure :catBirra , per cert,estic amb tu amb lo dels mapas,pero encara hi ha una cosa pitjor,en tinc un de tots els pirineus i la meitat es la nomenclatura, es clar que el tinc partit en dos :riure :riure :riure
Imatge

Avatar de l’usuari
Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7579
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Re: Preparant Alps (Provença-Haute Alps-Briançon) Agost'17

Entrada Autor: Alucinamaripili » dv. maig 05, 2017 11:58 am

No et perdis les gorges du verdon....és un lloc màgic, preciós

Avatar de l’usuari
ARBE
Presentats
Entrades: 1893
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 12:17 pm
Ubicació: Santa Eulàlia de Ronçana

Anem madurant la ruta...

Entrada Autor: ARBE » dg. maig 21, 2017 2:31 am

Seguim evolucionant la ruta,

la part de La Provença ja la tenim molt concretada, quan "passi a net" els garabatos us la detallaré.

Gorges del Verdon; amb la de l'Alucina ja van 3 recomanacions que m'arriben per bandes diferents en el mateix sentit, que no ens ho perdem, així que no hi anirem -shock Perquè? doncs perquè hem vist que val molt la pena aquesta zona, té moltes possibilitats; hauríem d'encabir-ho com una falca a la ruta, desviant-nos per forçar una visita fugaç. Pensem que és esmerçar un destí que prou mereix per sí sol una sortida, o una etapa per poder-ne gaudir amb calma, i està prou a prop de casa.

En aquest mateix sentit he donat un tomb al plantejament del viatge arran del mapa regional d'escala més petita que he comprat [LOCAL FRANCE 333 MIchelin Isère-Savoie 1:150.000 (1 cm = 1.5 km )] realment el detall és exquisit, i fa apunts "turístics" dels paratges, qualificant amb estrelles (és michelin!): * Interessant / ** Val la pena deturar-se / *** Mereix el viatge (!)

En un principi la fam de moto em duia a fer el màxim de colls, de ports, de kilòmetres... Estava fent càbales com encabir tots els ports que volia fer lluitant contra l'acumulació excesiva de kilometratge.
Quan he fet "zoom cerca" mirant-ho amb aquest mapa, me n'he adonat de tot el que tenim en un radi de 40-60 km: Col du Galibier, el Col de la Croix de Fer, l'oratoire du Chazelet, Col du Lauteret , L'Alpe-d'Huez, el Pic du Lac Blanc, Glacier du Mont-de-Lans, Crève Tête, gairebé tot qualificat d'excepcional.

Amb tot això m'ha vingut la reflexió induïda pel plantejament fet amb les Gorges del Verdon: serà el primer cop que estarem als Alps, tenim 4 dies sencers per estar allà, On vaig amb l'ànsia de fer kilòmetres com un esperitat? Quin sentit té anar a fer un port a 230 km d'on estem (i tornar!) i perdre's l'espectacle de veure una glacera que està a 40 km ? o agafar un telecadira i pujar el Pic du Lac Blanc? o no destinar una tarda passejant pels carrers de Briançon 2ª ciutat més alta d'Europa, i monument històric de França...
Fins al punt que en contra del plantejament inicial, de no agafar ni la càmera petita, em sembla que intentaré convèncer la Sònia que és millor agafar la réflex i el trípode que no pas l'assecador de cabell :riure
-----------

Avatar de l’usuari
JordiPB
Presentats
Entrades: 445
Membre des de: dc. jul. 13, 2016 11:35 pm
Ubicació: Flaçà

Re: Preparant Alps (Provença-Haute Alps-Briançon) Agost'17

Entrada Autor: JordiPB » dg. maig 28, 2017 11:56 pm

Doncs jo també sóc d'aquest parer, i com que aquest any no puc fer els Alps, el cap de
setmana que ve marxem tres dies a fer la provença. Gorges de Verdon i de l'Ardeche de tornada incloses. Per descomptat pujada al mont Ventous.


Enviado desde mi iPhone utilizando Tapatalk
__________________________________
Honda Deuville NT650
F800R 2015
Vespa PX125Disco
R1200RT LC 2014 de moment...

Avatar de l’usuari
ARBE
Presentats
Entrades: 1893
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 12:17 pm
Ubicació: Santa Eulàlia de Ronçana

Re: Preparant Alps (Provença-Haute Alps-Briançon) Agost'17

Entrada Autor: ARBE » dj. ago. 03, 2017 4:33 pm

Bé, demà ben d'hora ben d'hora...
Taaaaant ?
siiiii que farà molta calor,

demà ben d'hora comença la ruta, tal com estava planejada, a mig matí hauriem d'estar prop de Carpentràs, deixarem 'pertretxus' i si la calor ho permet farem ruta per la zona sud dels champs de lavande,
a l'endemà més champs de lavande, les rutes del nord fins a Rosan, d'aquí a Gap, Embrun, i a Briançon passant pel col d'Izoard, com els del Tour però sense pedalar -fisch

ja explicarem com ha anat. Salut!!!!!
-----------

Avatar de l’usuari
Napoleon
Presentats
Entrades: 1793
Membre des de: dv. feb. 22, 2013 1:19 pm
Ubicació: Barcelona-Capital de la República Interruptus

Re: Preparant Alps (Provença-Haute Alps-Briançon) Agost'17

Entrada Autor: Napoleon » dj. ago. 03, 2017 9:26 pm

A disfrutar, company :catok :catok
La ruta que fareu es preciosa i, si el temps acompanya, un paisatges ben bonics.
Bona ruta :senyera
Jo tampoc vaig en BMW

Avatar de l’usuari
JordiPB
Presentats
Entrades: 445
Membre des de: dc. jul. 13, 2016 11:35 pm
Ubicació: Flaçà

Re: Preparant Alps (Provença-Haute Alps-Briançon) Agost'17

Entrada Autor: JordiPB » dj. ago. 03, 2017 9:57 pm

Bon viatge i bona ruta! Ja esperem la crónica...
__________________________________
Honda Deuville NT650
F800R 2015
Vespa PX125Disco
R1200RT LC 2014 de moment...

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8181
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Preparant Alps (Provença-Haute Alps-Briançon) Agost'17

Entrada Autor: Kpeps » dv. ago. 04, 2017 9:15 am

a donar gas crack !! a veure si expliques com ha anat i ens ensenyes molt bonas fotos , bona ruta !!! :catBirra :catBirra :catBirra
Imatge

Avatar de l’usuari
ARBE
Presentats
Entrades: 1893
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 12:17 pm
Ubicació: Santa Eulàlia de Ronçana

Re: Preparant Alps (Provença-Haute Alps-Briançon) Agost'17

Entrada Autor: ARBE » dt. ago. 22, 2017 11:46 pm

Hola a tothom !!!

vam tornar fa una setmana i ja sembla fa un mes... -beg

Va anar més que superbé... fantàsticament bé, estic preparant crònica, passa que tal com vam arribar divendres vespre a l'endemà ves a buscar criatures a campaments, posa tot a lloc (cervell inclòs), el dilluns vaig començar a treballar, i així anar fent, però la tinc ja mig embastada.

Us diré com a conclusió-resum que: L'estat natural de l'home -i la dona- és traçant en moto algun revolt camí del coll de Galibiert, o Lauteret, o... el que sigui. -thumbup
-----------

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”