Dolomites, Eslovenia, Zadar i una mica d´Itàlia

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
PEPI600
Presentats
Entrades: 2318
Membre des de: dt. oct. 16, 2007 5:02 pm
Ubicació: Palau-Solità i Plegamans

Dolomites, Eslovenia, Zadar i una mica d´Itàlia

Entrada Autor: PEPI600 » dc. ago. 15, 2018 12:16 pm

Bones, doncs ja s´ha acabat el viatge, no faré una gran crònica, només quatre detalls i un petit recull de fotos, i gual els companys de viatge tenen ganes d´escriure una mica més -grin

Bé, ens trobem la Dolors, la Montse i els Joans a la terminal i comencem la sortida des de BCN, cap a Civitavechia, amb el "meravellós Borreguero" de Grimaldi, que es podria resumir en desastre total, vam tenir la gran sort de només acumular 4 hores de retard, pel que es veu hi ha gent que han petit retards encara més grans. A banda d´això, el vaixell anava saturat, gent dormint als passadissos, pels sofàs...... millor deixar-ho.
Imatge
Imatge

Un cop arribats a Civitavechia, volant cap a l´hotel que teníem a Viterbo. Allà vaig pensar millor haver vingut amb una enduro, com estava el paviment !!! no hi havia manera d´esquivar tots els forats...., però bé al final a quarts de dues arribàvem a l´hotel, ràpid a dormir, que l´endemà volíem sortir d´hora cap a Bagni di Lucca, travessant tota la Toscana.
Imatge
Imatge
El resum del dia, calor i més calor, trànsit pesat i lent, al final només va estar una etapa de tràmit, doncs gairebé no vam parar ni a fer fotos. Després de passar per Lucca, parem a fer una foto al pont del diable, versió Italiana, i de cop la temperatura baixa prop de 7 o 8 graus, però amb una humitat impressionant, va ser arribar a l´Hotel de Bagni di Lucca, i em van començar a suar parts del cos , que mai hagués imaginat que poguessin suar................ Sort que teníem una meravellosa piscina................
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Ens llevem dora, i cap a Trento, l´idea es passar per Maranello, fer un cop d´ull al museu Ferrari, o almenys la botiga, i passar pel llac di Garda, pel cantó nord, però com el dia abans, la calor i el trànsit ho fa inviable, i tenim de retallar una part de la ruta, o sigui que el Passo de la Forra, queda per una altra vegada.
Imatge
Imatge
Imatge
I ja estem al peu dels Dolomites, estarem 3 nits a Montevachino (Trento) i voltant els Dolomites italians, si deixem de banda el trànsit intens i la calor, els paisatges son espectaculars, i voldries parar a cada moment per fer fotos, però sempre amb un ull al paviment, l´asfalt deixar molt que desitjar a molts trams. Podria posar tots els ports, però segur que em deixo algun, ara de Tornantis, crec que no ens vàrem deixar cap...............
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge

I ara cap a Àustria, on farem nit a un apartament, que el propietari ens porta avisant que està molt, però que molt amunt................. O sigui que una mica més de Dolomites, fins a un poble de nom impronunciable Ferienwohnung DrauSport, però que val la pena, les vistes ho valen, tenim als nostres peus, tots els Dolomites, els Alps Julians i el Triglav, el nostre següent destí. Per primer cop, tenim fred al vespre, i crec que l’únic cop de tot el viatge !!!!

Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Avui etapa ràpida cap a Bled, ja estem a Eslovènia, on estarem dues nits, fer una mica de guiri pel Llac, i preparar-nos l´endemà per fer el pas de Vrsick. El llac es impressionant, però la ciutat de Bled decepciona una mica, tot molt modern i totalment encarat al turisme, o sigui que mentre uns es banyàvem a les aigües transparents i calentes del llac, jo vaig aprofitar per estirar les cames i donar la volta al llac...........
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge

Ens llevem, i mirem el cel........ tornarà a fer sol avui, hahaha, doncs cap el Triglav, comencem amb trànsit, per variar, però aviat comencem a enfilar els primer tornantis, plens de llambordes, del pas de Vrsick, tot i les bicicletes, cotxes i autocaravanes, podem arribar a dalt força ràpid, les vistes tornen a ser impressionants, una mica de caos de gent, però que hi farem..... Continuem la ruta, s´ha de dir que Eslovènia es impressionant, et passes km i km sense trobar cases o pobles, I els paisatges et deixen bocabadat. Després de dinar, uns directes cap a l´apartament i a banyar-se al llac, i jo em vaig fer una mica més el ronso, per poder fer algunes fotos, o sigui que anava parant i gaudint dels llocs, fins arribar a Bled. Pujada al Castell, visita ràpida, i cervesa mirant el llac................ això son vacances !!!!
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Encara que no ho hagi posat fins ara, també sopàvem, i fèiem alguna cervesa, però ja he dit que no es una crònica exhaustiva
Doncs recollim i cap a Ljubljana, etapa de tràmit, però passant per carreteres secundaries, volem arribar aviat, i poder fer turisme per la capital. I val la pena, llàstima de no tenir més temps, es una ciutat amb molta vida, plena de terrasses, i gent amunt i avall, això si, a partir de les set de la tarda, abans es un forn !!!!!!!
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Teníem previst fer una mica del sud, però també volíem visitar alguna de les coves, seguint el consell del propietari de l´apartament, visitem les de Skocjan, doncs ens diu que les Postjona estan massificades, i, no sé com son les altres, però aquestes de Skocjoan son impressionants, llàstima que no deixen fer fotos a l´interior, es difícil descriure en paraules el que vàrem veure. L´única pega, es que un cop surts de les coves, tens una meravellosa pujada, amb uns 300 graons inclosos, per arribar fins a l´aparcament, a 31 graus, tota una experiència. Totalment recomanable, portar roba còmoda i calçat adequat, que es el que vam fer, i una “rebequeta” que dins de les coves, hi ha uns meravellosos 12 graus !!!! Dinem, i retallem ruta, tot i això agafem una carretera de les que et fan disfrutar.......
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge

Diem adeu a Eslovènia i cap Trieste, i tornem al trànsit lent i feixuc, i calor, i més calor....... retallem rutes i llocs previstos per veure, tinc clar que tornaré, però en una altra època de l´any. Apartament, dutxes ben ordenades i a fer un vol per la ciutat.......
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Això s´acaba, però encara queda un plat fort, sortim direcció Croàcia, primer tram una mica avorrit, però a la que enfilem la carretera de la costa, uauuuuu, vaig comptar gairebé 120 km de revolts i més revolts, d´asfalt bo, i carretera ample, pràcticament no vaig notar les 33 graus que anava marcant la moto, i així fins a Zadar, on disfrutem dels monument l’església de San Donato ( patrimoni de la UNESCO ) i d´un ambient impressionant. Sembla que estiguem a Itàlia, està ple de gom a gom, em recorda Eivissa, es un lloc per tornar, segur.
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge

A dos quarts de deu embarquem al ferri que ens durà cap a Ancona, 6 horetes per dormir i dormir, hahaha. Des d´Ancona enfilem cap a Assis, següent i última parada, carretera avorrida, plena d´obres, i l’últim tram, gairebé intransitable per a motos. Cada cop m´agrada menys Itàlia......... almenys per circular. L´endemà aprofitem per visitar el poble d´Assis, els seus carrerons i alguns fins i tot la seva basílica. Val la pena veure´l, però sense anar vestit de moto.....
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Com que fa calor, molta, tirem directes fins a Viterbo, per dinar i visitar una mica la ciutat, que no vàrem tenir temps, estem tan farts de calor, que pràcticament no veiem res, intentem sense èxit veure el jardí botànic, i cap Civitavechia, on ens esperen els senyors de Grimaldi, que fan pujar les motos les últimes, sort que sortim amb només mitja hora de retard, “sopem” i a dormir, encara va més ple que a l´anada. I ja està, gairebé 24 hores després sortíem del ferri i cadascú cap a casa seva, viatge intens i amb molta calor, però amb molts llocs per tornar-hi.
Imatge
Imatge
Apa, ja us podeu avorrit una mica...................... fins la propera
Imatge Imatge

Xavier_A
Presentats
Entrades: 52
Membre des de: ds. març 01, 2014 10:39 am
Ubicació: Terrassa

Re: Dolomites, Eslovenia, Zadar i una mica d´Itàlia

Entrada Autor: Xavier_A » dj. ago. 16, 2018 10:12 am

Moltes gràcies per compartir aquesta exhaustiva crònica del viatge amb tots nosaltres!!!

Avatar de l’usuari
Jordi
Presentats
Entrades: 3102
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Dolomites, Eslovenia, Zadar i una mica d´Itàlia

Entrada Autor: Jordi » dj. ago. 16, 2018 10:54 am

Una fantàstica crònica!!! Llastima de l'onada de calor que vau haver de patir. Però com bé dius, espero que trobis un altra ocasió més propicia per poder gaudir d'aquells indrets que aquest cop no vau poder visitar.

Moltes gràcies per les imatges!!!

Jordi
Enviat des del meu zapatófono i Tapaquè??

Avatar de l’usuari
Joanstrom
Presentats
Entrades: 587
Membre des de: dl. ago. 02, 2010 6:12 pm
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada

Re: Dolomites, Eslovenia, Zadar i una mica d´Itàlia

Entrada Autor: Joanstrom » dj. ago. 16, 2018 12:49 pm

Per a mi el viatge ha estat ple de coses positives i alguna no tant.


M'HA AGRADAT:

1. He perdut 2 kg suant sense parar....bé no se si és positiu o negatiu :catsalt :catsalt
2.- Un viatge amb companys fantástics.

Imatge

3. Dolomites impresiona per les vistes i algunes carreteres més que divertides.
4.- Slovènia: Hi tornaré segur!! :catok :catok . Paradís natural, gent molt amable i moltes coses a visitar. i ens tornarem a banyar a Bled!


Imatge

5.- La costa croata ens ha encantat.....per repetir i explorar més a fons. Zadar una gran sorpresa! Haurem de fer Split i Dubrovnik més endavant....




Imatge

Imatge

Imatge

6.-Assis val la pena visitar. MOlt ben arreglat i la basílica de Sant Francesc (basíliques...) és fantástica.


Imatge

Imatge

Imatge

7. Trieste una ciutat potent al Adriatic, amb molta classe i més motos que cotxes....fins i ot el aparcament als carrers és per motos:
Imatge

Imatge

NO M'HA AGRADAT:
1.- Travessar la Reggio Emilia a 37-38º per autopista. Gens recomanable.
2. El manteniment i seguretat de les carreteres italianes és unDESASTRE
3.- Grimaldi Lines és una manera fácil de arribar a Italia però no te competidors, i el servei ho acusa. Saturen el vaixell i arriba a agobiar bastant.

En resum un viatge en el que si oblidem les estonetes de calor , ha estat molt profitòs i feia temps que no passava per tants tornantis seguits -good -good



Imatge

Imatge

Imatge

Avatar de l’usuari
Airald
Presentats
Entrades: 851
Membre des de: dv. feb. 08, 2013 9:51 pm
Ubicació: Taradell
Contacta:

Re: Dolomites, Eslovenia, Zadar i una mica d´Itàlia

Entrada Autor: Airald » dj. ago. 16, 2018 2:48 pm

Un viatge genial... nosaltres vam ser a eslovènia i croàcia en cotxe fa temps i tinc ben clar que algun dia ho faré en moto. La calor també va ser tònica general...

Salut!

Avatar de l’usuari
Trencaferro
Presentats
Entrades: 1849
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: Dolomites, Eslovenia, Zadar i una mica d´Itàlia

Entrada Autor: Trencaferro » dj. ago. 16, 2018 4:28 pm

Gràcies pel reportatge, un bon viatge i sembla que us ho heu passat d’allò més bé. :catok
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Avatar de l’usuari
JordiPB
Presentats
Entrades: 445
Membre des de: dc. jul. 13, 2016 11:35 pm
Ubicació: Flaçà

Re: Dolomites, Eslovenia, Zadar i una mica d´Itàlia

Entrada Autor: JordiPB » dj. ago. 16, 2018 5:29 pm

Bon viatge i bona crònica. Merci per compartir-la. Llàstima de onada de calor, però pel que tinc entès ha sigut a tot Europa, perquè els que han anat a Cap Nord estaven a 30º al Cercle Polar Àrtic.

Salut i fins aviat! :aplaudiment :aplaudiment
__________________________________
Honda Deuville NT650
F800R 2015
Vespa PX125Disco
R1200RT LC 2014 de moment...

Avatar de l’usuari
Mon&mon
Presentats
Entrades: 530
Membre des de: dg. març 01, 2015 9:19 am
Ubicació: Sant Julià de Lòria

Re: Dolomites, Eslovenia, Zadar i una mica d´Itàlia

Entrada Autor: Mon&mon » dg. ago. 19, 2018 10:37 am

Fantàstica crònica, moltes gràcies per compartir-la.
Montse i Ramon

Avatar de l’usuari
Napoleon
Presentats
Entrades: 1792
Membre des de: dv. feb. 22, 2013 1:19 pm
Ubicació: Barcelona-Capital de la República Interruptus

Re: Dolomites, Eslovenia, Zadar i una mica d´Itàlia

Entrada Autor: Napoleon » dl. ago. 27, 2018 2:56 pm

Un viatge ben bonic. En prenc nota per a l’any vinent :catok
JordiPB ha escrit: Llàstima de onada de calor, però pel que tinc entès ha sigut a tot Europa, perquè els que han anat a Cap Nord estaven a 30º al Cercle Polar Àrtic.
Corregeixo a en Jordi -sorry : quan vàrem arribar a Rovaniemi, el termòmetre en marcava 31 de graus :catcrazy
Salut i peles :senyera
Jo tampoc vaig en BMW

Avatar de l’usuari
Pirata
Presentats
Entrades: 271
Membre des de: dv. des. 14, 2012 5:47 pm
Ubicació: Santa Eulàlia de Ronçana
Contacta:

Re: Dolomites, Eslovenia, Zadar i una mica d´Itàlia

Entrada Autor: Pirata » dc. ago. 29, 2018 9:59 am

Genial Pep , moltes gracies per les imatges penjades , ens has fet gaudir des de casa amb la teva crónica .

Salut i KMMMM. -character07 -character07

Avatar de l’usuari
ErnesTDM
Presentats
Entrades: 1308
Membre des de: dg. abr. 04, 2010 10:49 pm
Ubicació: Arenys de Munt

Re: Dolomites, Eslovenia, Zadar i una mica d´Itàlia

Entrada Autor: ErnesTDM » dv. ago. 31, 2018 8:09 pm

Gràcies per compartir crònica amb nosaltres. :catok

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8181
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Dolomites, Eslovenia, Zadar i una mica d´Itàlia

Entrada Autor: Kpeps » dl. set. 03, 2018 11:35 pm

una molt bona sortida per no dir VIATJAS , gracies per compartir les fotos :catBirra :catBirra :catBirra
Imatge

Avatar de l’usuari
Sergibuda
Presentats
Entrades: 2029
Membre des de: dc. juny 27, 2007 2:18 pm
Ubicació: BCN
Contacta:

Re: Dolomites, Eslovenia, Zadar i una mica d´Itàlia

Entrada Autor: Sergibuda » dt. set. 04, 2018 6:51 am

Genial!!!!
M'ha recordat al nostre viatge per aquelles terres, tot i que nosaltres vam tenir molta més aigua i molta menys calor.
Respecte a circular per Itàlia, totalment d'acord.
sergibuda




they called me an accident

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Re: Dolomites, Eslovenia, Zadar i una mica d´Itàlia

Entrada Autor: Albert » dt. set. 04, 2018 6:15 pm

Holaaa,

Enhorabona nois pel viatge, es veu genial!!!

I moltes gràcies per tot el reportatge que ens heu penjat, m'agrada!!


-thumbup -thumbup
Sort,

Avatar de l’usuari
Digamjordi
Presentats
Entrades: 884
Membre des de: dg. nov. 02, 2008 10:51 am
Ubicació: Barcelona

Re: Dolomites, Eslovenia, Zadar i una mica d´Itàlia

Entrada Autor: Digamjordi » dc. set. 05, 2018 4:42 pm

Enhorabona per el viatge i per el reportatge
Compartir la carretera

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”