Vacances 2018 Apenins

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderadors: Airald, Kinder

Respon
Avatar de l’usuari
Dodo
Presentats
Entrades: 1101
Membre des de: dl. nov. 10, 2008 10:28 pm
Ubicació: Montcal-Canet D'Adri

Vacances 2018 Apenins

Entrada Autor: Dodo » dg. març 24, 2019 4:00 am

Apenins Vacances 2018

Ja sé que vaig una mica tard, però com diuen: val més tard que mai. -sorry
Aquest any, a diferència dels tres últims, sortim sols.
Com que ens agrada molt Itàlia, ja sigui per el menjar, la llengua, els paisatges, el preu... em decidit anar al centre d’Itàlia, fugint de les massificacions, optem per els Apenins, una serralada que recorre tot el país de nord a sud.
Tot buscant informació, m’adono que gairebé no n’hi ha. Aquesta, és desconeguda per la gran majoria. Només les grans ciutats amb el seu turisme de pedres i d’història, surten a les guies. Ni carreteres, ni paisatges, etc... què i farem.
Així i tot, tirem endavant la proposta
Com és tradicional, no agafem cap allotjament fins el dia abans.

12/06/2018
Primer dia: Girona - Barna 116 km.

Imatge

Sortim de casa a mitja tarda, anem fins el port de Barcelona on agafem el ferry que ens portarà fins a Civitavechia.
Son ben poques les motos que fan aquest trajecte, potser per l’època o per la destinació.

Imatge

A la matinada, fem escala a Porto Torres (Cerdanya), on la majoria de les motos, desembarquen.

Avatar de l’usuari
Dodo
Presentats
Entrades: 1101
Membre des de: dl. nov. 10, 2008 10:28 pm
Ubicació: Montcal-Canet D'Adri

Re: Vacances 2018 Apenins

Entrada Autor: Dodo » dg. març 24, 2019 4:01 am

13/06/2018
Segon dia: Civitavechia - Civitavechia 1,8 km.


Imatge

La intenció quan arribem, és anar fins a Tívoli i així deixar enrere tot l’enrenou dels voltants de Roma, però a Civitavechia, em de canviar els plans. D’entrada em arribat amb retràs i el pitjor és que plou. Per tant, busquem un hotel per passar la nit.

Imatge

Ens allotgem a tocar del portal Traghetto, just davant els bombers, un hotel molt recomanable per el preu.
Mentre desfem la bossa, escampa. Anem al restaurant Mastro Titta que serveixen pizza a pes, també molt recomanable (serà perquè és la primera pizza de les vacances?).

Avatar de l’usuari
Dodo
Presentats
Entrades: 1101
Membre des de: dl. nov. 10, 2008 10:28 pm
Ubicació: Montcal-Canet D'Adri

Re: Vacances 2018 Apenins

Entrada Autor: Dodo » dg. març 24, 2019 4:01 am

14/06/2018
Tercer dia: Civitavechia - Pescaseroli 314 km.


Imatge

El dia s’aixeca clar i aprofitem per fer el màxim de quilometres i recuperar.
A mig matí, ja som a Subiaco, les portes del parc naturals del Monti Simbruini.
No tardem a trobar les primeres faixedes i boscos.

Imatge

Imatge

Imatge

A mitja tarda, arribem a Pescaseroli, un petit poblet situat al Parco nazzionale d’Abruzzo on passarem la nit.

Imatge

Avatar de l’usuari
Dodo
Presentats
Entrades: 1101
Membre des de: dl. nov. 10, 2008 10:28 pm
Ubicació: Montcal-Canet D'Adri

Re: Vacances 2018 Apenins

Entrada Autor: Dodo » dg. març 24, 2019 4:02 am

15/06/2018
Quart dia: Pescaseroli - Sulmona 158 km.


Imatge

A partir d’avui, comencem el què serien les vacances pròpiament dites, els dos dies anteriors, ens han servit per apropar-nos al massís central.

Imatge

Abans d’entrar a el Parco Regionale Sirente-Velino, visitem la ciutat de Celano amb el seu castell Piccolomini

Imatge

Imatge

Quan som a la població de Rocca di Mezzo, ens trobem el primer prohibit el pas. -mfr_closed2 Aquet fa referència a motocicletes i bicicletes.
Faig marxa enrere i vaig a preguntar què passa, fa un moment em vist els Carabinieri .
Em diuen que hi ha masses forats per circular en moto (risc de caiguda) hi haig de tirar enrere.
Canviem de direcció, però a Secinaro, un altre prohibit el pas. -mfr_closed2
Com que som a un parell kilòmetres de la població, me la jugo amb els forats, no vull canviar recorregut.
Arribat al trencant per anar la Gole di S. Venancio (lloc que tenia prevista una visita), aquí ens desvien, la carretera està tallada per despreniments i no ens deixen passar. -mfr_closed2

Imatge

Entre carretera tallada, desviament i demés, ja és hora de dinar, ho fem a el lago di Scanno .

Imatge

Continuem fins Barrea per fer un cafè i contemplar les vistes.

Imatge

Un quants quilòmetres més, arribem a Sulmona, capital coneguda pels seus confits. Aquí farem dues nits.
Visita al poble i dormir.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Avatar de l’usuari
Dodo
Presentats
Entrades: 1101
Membre des de: dl. nov. 10, 2008 10:28 pm
Ubicació: Montcal-Canet D'Adri

Re: Vacances 2018 Apenins

Entrada Autor: Dodo » dg. març 24, 2019 4:02 am

16/06/2018
Cinquè dia: Sulmona - Sulmona 96,6 km. i 10km. a peu


Imatge

Volíem fer la volta al Parco nazionale della Majella i contemplar les vistes, però el temps ens ho impedeix, està plovinejant.
Mirem el pronòstic del temps i veiem que a Caramanico Terme (poblet turístic) no i plourà i fem canvi de plans.
Enfilem doncs, cap a la població per una carretera de muntanya, que trobem indicacions de que està tallada. I certament, quan portem varis quilòmetres, hi ha una barrera -mfr_closed2 .
La podem mig aixecar, fem cas omís i continuem. La carretera està molt trencada, però no tornem enrere.
Arribats a Caramanico, fem ruta a peu fins al Valle dell'Orfento, uns 10 kilòmetres.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

De tornada, (per la mateixa carretera) ens aturem a visitar el poble de Pacentro

Imatge

Al vespre, ja dutxats i apunt per anar a sopar, veiem que en una plaça, fan un festival folklòric.

Imatge

Imatge

Avatar de l’usuari
Dodo
Presentats
Entrades: 1101
Membre des de: dl. nov. 10, 2008 10:28 pm
Ubicació: Montcal-Canet D'Adri

Re: Vacances 2018 Apenins

Entrada Autor: Dodo » dg. març 24, 2019 4:03 am

17/06/2018
Sisè dia: Sulmona – Fonte Cerreto 212 km.


Imatge

Avui farem alta muntanya, entrarem al Parco Nazionale del Gran Sasso
Passem per Capestrano, entre d’altres poblacions. Aquesta semblava important, però quan som a tocar, ens adonem que la majoria de cases están abandonades o derruides

Imatge

Passat Castel Monte, arribem al Campo Imperatore, on es varen rodar part dels exteriors de la pel·lícula El nom de la rosa

Imatge

Imatge

Quan ja em fet mitja volta al Gran sasso, ens aturem a dinar al lago di Campotosto

Imatge

La curiositat d’aquí, és que fins ara, no havíem trobat cap motocicleta i aquí ja trobem grupets.

Quan ens esperen els últims quilòmetres del dia, una altre carretera tallada. -mfr_closed2

Imatge

Preguntem a uns ciclistes que venen de cara i ens diuen que està en molt malt estat i una mica més avall, hi ha una barrera que talla tota la carretera però que si anem amb compte, podem passar per el costat. Valorem la opció de fer la altre, però sinó haurem de fer una volta de uns 50 Km. per tant, seguim fins a l’hotel
Aquí, també i farem dues nits. És un hotel fora de la població, però la intenció és d’estar el més a prop de la muntanya per anar a camina.

Imatge

Imatge

Imatge

Avatar de l’usuari
Dodo
Presentats
Entrades: 1101
Membre des de: dl. nov. 10, 2008 10:28 pm
Ubicació: Montcal-Canet D'Adri

Re: Vacances 2018 Apenins

Entrada Autor: Dodo » dg. març 24, 2019 4:03 am

18/06/2018
Setè dia: Fonte Cerreto - Fonte Cerreto 128 km.


Imatge

La intenció d’avui, és de pujar a peu al Monte Aquila 2495mts, és la muntanya més alta d’Itàlia exceptuant les dels Alps i volem fer-ho des del refugi Duca degli Abruzzi (com a curiositat, en aquest va estar captiu Mussolini).
D’anada, no pinta gaire bé, però ja es veurà.

Imatge

Imatge

Imatge

Arribats al refugi, fa molt de vent i està tapat. Entrem a la cafeteria a fer un cafè i el guarda ens diu que millor ens desdim.

Imatge

Imatge

Imatge

Així doncs farem visita per els diferents pobles dels voltants.

Imatge

Entre ells, un de curiós és Rocca Calascio

Imatge

Imatge

Imatge

Tornats a l’hotel, fent temps per sopar, caminem fins la població, uns tres kilómetres. De tornada, troben una plaça, dedicada a Marco Simoncelli

Imatge

Avatar de l’usuari
Dodo
Presentats
Entrades: 1101
Membre des de: dl. nov. 10, 2008 10:28 pm
Ubicació: Montcal-Canet D'Adri

Re: Vacances 2018 Apenins

Entrada Autor: Dodo » dg. març 24, 2019 4:04 am

19/06/2018
Vuitè dia: Fonte Cerreto – Marmore 273 km.


Imatge

Un cop en marxa per canviar de destí, ens apropem a la ciutat d’Aquila (epicentre terratrèmol del 2009) a veure la mítica fontana delle 99 Cannelle

Imatge

Imatge

De camí, Vall de Rocca di Cambio

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Entre d’altres vistes, arribem a Marmore, on fem nit.
Desfeta la maleta i instal·lats, anem a veure els saltants d’aigua.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Tornada al hotel, volteta al poble i sopar

Imatge

Imatge

Avatar de l’usuari
Dodo
Presentats
Entrades: 1101
Membre des de: dl. nov. 10, 2008 10:28 pm
Ubicació: Montcal-Canet D'Adri

Re: Vacances 2018 Apenins

Entrada Autor: Dodo » dg. març 24, 2019 4:04 am

20/06/2018
Novè dia: Marmore – Assisi 240 km.


Imatge

Comencem el dia amb sol

Imatge

Imatge

Abandomem el poble amb la intenció d’arribar a Assisi

Imatge

Entrem al parco Nazionale dei Monti Sibillini

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

I com no podia ser, una altre carretera tallada, -mfr_closed2 altre cop, ens saltem la prohibició

Imatge

Aquesta, si que estava trinxada i quan arribem a la població de Castelsantangelo Sul Nera, ja sabem perquè. Va ser la zona més castigada i una de les més afectades, juntament amb Visso pel terratrèmol del 2016. Una llàstima, encara està tot derruït!!

Imatge

Dinem en un dels barracons prefabricats de la població. Xerrant amb l’amo de l’establiment, ens comenta que era una població molt turística, que els varen fer moltes promeses de reconstrucció però que ara el govern els ha abandonat.
Només vaig fer una fotografia, em feia molta pena i vergonya fotografiar les desgràcies de l’altre gent.
Continuem ruta fins a Assisi.

Imatge

Un cop a l’hotel i ja dutxats, fem el “guiri” per la població. Aquesta és coneguda per San Francesc D’Assis i destaca per la gran quantitat d’edificis religiosos.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Avatar de l’usuari
Dodo
Presentats
Entrades: 1101
Membre des de: dl. nov. 10, 2008 10:28 pm
Ubicació: Montcal-Canet D'Adri

Re: Vacances 2018 Apenins

Entrada Autor: Dodo » dg. març 24, 2019 4:05 am

21/06/2018
Desè dia: Assisi – San Marino 235 km.


Imatge

El dia torna a ser assolellat, avui la ruta és d’enllaç fins la República de San Marino on farem estada de 2 nits.
Just després de recórrer uns quilòmetres, uns altres indicadors de carretera tallada, però seguim endavant. Quan fa estona que no bé ningú de cares, ja trobem el primer obstacle, la carretera tallada i no es pot passar el costat. -mfr_closed2

Imatge

Fem marxa enrere i variem la ruta. Faig uns quants quilòmetres de pista i torno a retrobar la ruta inicial.
Quan falta poc per arribar a destí, ens aturem a San Leo. Població està ubicada al cim d’un turó, i des de la fortificació es veu San Marino.

Imatge

Imatge

Arribats i instal·la lats a tocar les portes del Monte Titano, fem l’habitual i visitem la població.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Sopar i dormir.

Imatge

Imatge

Avatar de l’usuari
Dodo
Presentats
Entrades: 1101
Membre des de: dl. nov. 10, 2008 10:28 pm
Ubicació: Montcal-Canet D'Adri

Re: Vacances 2018 Apenins

Entrada Autor: Dodo » dg. març 24, 2019 4:05 am

22/06/2018
Onzè dia: San Marino - San Marino 95,7 km.


Imatge

El matí torna a fer sol

Imatge

Comencem visitant la torra, que ens faltava fer ahir, ja estava tancada.

Imatge

Dins, el museu amb la seva col·lecció d’armes.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Després anem fins a la Adriàtic a veure l’aquari de Cattolica.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Després ens vàrem dirigir cap a Tavullia, població natal de Valentino Rossi, però a mig camí em de parar per una tempesta de pluja.

Imatge

Imatge

Quan som al mig de la població, torna a ploure i la previsió va a més. Per tant, optem per tornar a l’hotel (bona decisió, ja que no para fins la nit).

Imatge

Avatar de l’usuari
Dodo
Presentats
Entrades: 1101
Membre des de: dl. nov. 10, 2008 10:28 pm
Ubicació: Montcal-Canet D'Adri

Re: Vacances 2018 Apenins

Entrada Autor: Dodo » dg. març 24, 2019 4:05 am

23/06/2018
Dotzè dia: San Marino – La Futa 256 km.


Imatge

La fi de les vacances s’apropa, però com em varen parlar molt bé de Cinque Terre, ens dirigim cap allí en un parell de jornades. Per tant, poca cossa a comentar.
La jornada la vàrem aprofitar per descansar i fer bugada en un alberg que dormia de jove, quan per feina, vaig estar-hi una temporada llarga. Em feia gràcia parar a dormir-hi, ja que en tenia molt bons records.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Avatar de l’usuari
Dodo
Presentats
Entrades: 1101
Membre des de: dl. nov. 10, 2008 10:28 pm
Ubicació: Montcal-Canet D'Adri

Re: Vacances 2018 Apenins

Entrada Autor: Dodo » dg. març 24, 2019 4:06 am

24/06/2018
Tretzè dia: La Futa - Castelnuovo 177 km.


Imatge

Avui tampoc hi ha gaire rés a explicar, passem per un munt de carreteretes. Algunes molt trencades i d’altres no tant. Podríem haver anat directes, però no era aquesta la intenció.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Avatar de l’usuari
Dodo
Presentats
Entrades: 1101
Membre des de: dl. nov. 10, 2008 10:28 pm
Ubicació: Montcal-Canet D'Adri

Re: Vacances 2018 Apenins

Entrada Autor: Dodo » dg. març 24, 2019 4:06 am

25/06/2018
Catorzè dia: Castelnuovo – La Spezia 169 km.


Imatge

Més carreteretes estretes i locals fins a l’entrada de l’Spezia. Aquí parem per força per culpa d’un ruixat.

Imatge

Aprofitem per dinar i seguim cap a Riomaggiore on tenim intenció de dormir.
Anem a l’oficina de turisme per buscar hotel, però ens diuen que ells no es dediquen a això i que a les poblacions, està prohibida l’entrada als vehicles, que si ens allotgem en alguna de les poblacions de Cinque Terre, la moto haurà de quedar-se a l’entrada del poble.
Vista la situació, fem mitja volta i busquem hotel a l’Spezia, vora l’estació de tren.
Un cop desfetes les maletes, fem la bugada i anem de visita a la ciutat, aprofitem per veure el seu museu naval.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Avatar de l’usuari
Dodo
Presentats
Entrades: 1101
Membre des de: dl. nov. 10, 2008 10:28 pm
Ubicació: Montcal-Canet D'Adri

Re: Vacances 2018 Apenins

Entrada Autor: Dodo » dg. març 24, 2019 4:07 am

26/06/2018
Quinzè dia: La Spezia - La Spezia


Imatge

Imatge

El dia d’avui el dediquem a visitar el parc De Cinque Terre, per fer-ho agafem el tren i anem fins a Monterosso al Mare on aquí, fem el camí de ronda fins a Vernazza

Amb el tren, recorrem els cinc pobles, que formen aquest parc.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Quatre fotografies de rigor i a la tarda vespre, tornem a fer tomb per l’Spezia. Haig de dir que m’agrada més (i de llarg) la nostra Costa Brava

Avatar de l’usuari
Dodo
Presentats
Entrades: 1101
Membre des de: dl. nov. 10, 2008 10:28 pm
Ubicació: Montcal-Canet D'Adri

Re: Vacances 2018 Apenins

Entrada Autor: Dodo » dg. març 24, 2019 4:07 am

27/06/2018
Setzè dia: La Spezia - Civitavechia 353 km.


Imatge

Últim dia en terres italianes, ens llevem tard, no tenim pressa. El vaixell surt a les 23:00 h. aprox. Per tant, anem per la nacional tot xino xano i si convé fer parades, no hi ha problema.
Quan arribem a Civitacechia, ja és mitja tarda, anem a fer el chec-in, peró ens diuen que van tard unes quatre hores, per tant sortirem a la 01:00 de la nit.
Com que portem l’equipació de moto, no ens podem posar a caminar com bojos, per tant ens esperem vora la moto i fem la valoració de les vacances.
Finalment, ens criden per embarcar, peró, les motos són les últimes.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Avatar de l’usuari
Dodo
Presentats
Entrades: 1101
Membre des de: dl. nov. 10, 2008 10:28 pm
Ubicació: Montcal-Canet D'Adri

Re: Vacances 2018 Apenins

Entrada Autor: Dodo » dg. març 24, 2019 4:07 am

28/06/2018
Dissetè dia: Civitavechia - Girona 112 km.


Imatge

Durant el trajecte, coincidim amb una família de Ginona que justament l’home havíem treballat junts.
Tot i sortir amb retràs, arribem més haviat a Barna, al cap-vespre, just acabat de ploure.
Veient que els temps està com està, agafem autopasta fins a casa.

Imatge

Imatge

Així donem per acabades les vacances d’aquest any, ara toca pensar el les del que bé.

Avatar de l’usuari
Dodo
Presentats
Entrades: 1101
Membre des de: dl. nov. 10, 2008 10:28 pm
Ubicació: Montcal-Canet D'Adri

Re: Vacances 2018 Apenins

Entrada Autor: Dodo » dg. març 24, 2019 4:11 am


Total 17 dies i 3030 km.


Imatge

Han sigut unes vacances diferents, ens han encantat els seus paisatges, la seva gastronomia i la seva gent. Tot i que si em diguessin de fer la mateixa volta, no ho faria, però tampoc em sap greu haver-ho fet. He conegut una part d’Itàlia que no té rés a veure amb els Alps.
Itàlia, fora de les ciutats típiques de turisme (Toscana Roma..)tot l’altre, està deixat amb les carreteres trencades i fetes un nyap, les petites ciutats i no parlem de pobles, la majoria están abandonats amb mols edificis derruïts.
En un futur, em plantejo d’anar al Sud com Calabria, Puglia, Campania o fins i tot Sicília, encara que per el que m’han comentat, la situació és més ho menys la mateixa, però és que Itàlia m’agrada. -thumbup -thumbup

PD: El pròxim any, ja em dedicaré a fer més fotografies. M’he adonat que anant acompanyats, amb la Espe i en Cesc, en fèiem més. (dir que els hem trobat molt a faltar).

Avatar de l’usuari
Cabirol
Presentats
Entrades: 1784
Membre des de: dj. jul. 16, 2009 11:01 pm
Ubicació: Roda de Ter (Osona)

Re: Vacances 2018 Apenins

Entrada Autor: Cabirol » dg. març 24, 2019 11:37 am

Quines vacances de luxe , llocs fantastics , gracies per compartir-ho amb tots nosaltres , merci Eduard

Avatar de l’usuari
Airald
Presentats
Entrades: 852
Membre des de: dv. feb. 08, 2013 9:51 pm
Ubicació: Taradell
Contacta:

Re: Vacances 2018 Apenins

Entrada Autor: Airald » dg. març 24, 2019 6:09 pm

Molt bona crònica i fotos. Llàstima de les carreteres tallades, si que han quedat seqüeles...

Salut!

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”